jalat paksummiks..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jysky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jalat on kuin kukkakepit, millasella treenillä niihin sais vähän jykevyyttä et kehtais kesällä shortseissa kulkee???

Originally posted by jysky
jalat on kuin kukkakepit, millasella treenillä niihin sais vähän jykevyyttä et kehtais kesällä shortseissa kulkee???

Jalkakyykyä 3x12-15
Jalkaprässi 3x12-15
Reidenojennus 3x12-15
Reidenkoukistus 3x12-15

Vaikkatommoisilla liikkeillä. Tarpeeks rautaa mukaan kyllä ne siitä kasvaa...

Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by frd
Jalkakyykyä 3x12-15
Jalkaprässi 3x12-15
Reidenojennus 3x12-15
Reidenkoukistus 3x12-15

Mulla on tuon tyylinen ohjelma, mut mun jalat vaatii pudotussarjoja, pakkotoistoja ja muita tehosteita kasvaakseen.

Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by frd
Jalkakyykyä 3x12-15
Jalkaprässi 3x12-15
Reidenojennus 3x12-15
Reidenkoukistus 3x12-15

Tuleekohan tuossa liian pitkiä sarjoja?

Olisiko parempi laittaa enemmän rautaa ja lyhentää?

Mitä mieltä muut?

Ihan hyvältä näyttää, muuten mutta vaihtaisin ...

kyykyn kahteen kovaan sarjaan ( 2 x 8 - 12 )
Prässin kahteen ( 2 x 12 - 15 )
takareidet ( 4 x 10 - 12 )
etureidet ( 3 x 10 - 12 )
pohkeet kahdella eri liikkeellä ( eka liike 3 x 8- 12, toka liike 2 x 12- 15)

Luulis polttelevan.

KYYKKYÄ VAAN

Kyllähä se o niin että massa niihin jalkoihin tulee jalka kyykystä,ite leikin aluksi sillä prässillä mutta noin vuosi ja 3 kuukautta sitte alotin kyykyn ja 60 kiloa teki tiukkaa ja paikat natisi nyt nousee kaks sataa ja reidet o turvonneet ku aalin kalu,sarjojen vaihdellessa 5-12 toistoon aina sopivin väli ajoin vaihdellen. Lisäksi erilaiset reiden koukistajat tuovat lihaskuituja hyvin näkyviin ja niillä saa mukavan pumpin aikaan,joten muutama sellanen vielä 4-8 kyykkä sarjan jälkeen.

Re: Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by Kynis
Tuleekohan tuossa liian pitkiä sarjoja?Olisiko parempi laittaa enemmän rautaa ja lyhentää?Mitä mieltä muut?

Mun makuun kyllä ja kyllä. Voimailijan (tai ainakin voimapainotteisesti reenaavan wannabevoimailijan :D) näkemys:

kyykky 5*5 (vyö enintään parissa viimesessä sarjassa käytössä)
maastanosto 2*7-8 (ei vyötä)
reiden koukistus 2*12-15 (rauhallista & huolellista pumppailua, pienet painot)

Kyykyn voi korvata etukyykyllä, maastanoston sumomaastanostolla tai suorin jaloin maastanostolla, jos niistä enemmän tykkää ja tuntuvat tehoavan paremmin. Teen nykyään aika lailla tuommosen jalkareenin, mutta monesti kyykyssä kakkosia ja kolmosia vitosten sijaan sekä vähän enemmän sarjoja (7 tai 8).

Suunnilleen kerran kuussa vaihteluksi näin:

maastanosto 2*7 (alkulämmittelyksi ja loppuverryttelyksi, ei vyötä)
sumomave 5*2-5 (vyö messissä)
reiden koukistusta ja lähentäjää, molempia 2*12-15 (rauhassa & huolella)

Noi apuliikkeet lähinnä verryttelyksi ja lihaskipuja vähentämään, mulla toimii. Huomautettakoon, että jokainen taaplaa tyylillään ja löytäköön itselleen sopivimman reenityylin, jottei Sam225 arvele mun saarnaavan Ainoaa Oikeaa Tapaa ja lyttää postaustani ;) Mulla on reiskat vahvistuneet ja jopa kasvaneetkin ihan kohtalaisesti tuommosilla reeneillä, paremmin kuin aikaisemmilla pidemmillä sarjoilla.

Re: Re: Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by Iivili

Noi apuliikkeet lähinnä verryttelyksi ja lihaskipuja vähentämään, mulla toimii. Huomautettakoon, että jokainen taaplaa tyylillään ja löytäköön itselleen sopivimman reenityylin, jottei Sam225 arvele mun saarnaavan Ainoaa Oikeaa Tapaa ja lyttää postaustani ;) Mulla on reiskat vahvistuneet ja jopa kasvaneetkin ihan kohtalaisesti tuommosilla reeneillä, paremmin kuin aikaisemmilla pidemmillä sarjoilla.

:p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeps, samoilla linjoilla.. Kyykkyä, ja ainakin mulle toimii ISOT raudat ja raskaat 6-8 sarjat. Lisäksi sitten reidenojennusta / takareisikääntöä. Ojennuksessa käytän joskus kikkailuja (yhdellä jalalla, pakkotoistoja, pudotusta) mutta ei liika usein..
Monihan harmittelee samaa hauiksistaan, ja aina suositellaan "tee normaalia hauiskääntöä tangolla isoilla raudoilla " :)

niinkuin lee haney sanoo: Stick to the basics, never rewrite the book!

yks ehdotus lisää:

kyykky 3-4x6-10
hack-kyykky 2x8-10
reidenojennus 2x8-15
reidenkoukistus 3-4x8-15

ton hack-kyykyn voi korvata prässillä joka toinen tai kolmas viikko. meinaan vaan että jos nimenomaan jalkoihin haluaa massaa niin hack ottaa hyvin etureisiin, prässi melko paljon perspuoleen

ps. lätkää pelatessa kasvaa vaikkei treenaiskaan salilla ;)

Originally posted by jysky

ETUKYYKKYÄ:mad2: :mad2: :mad2:

Kysyisin tällasta, että jos haluais jalat tehdä syystä sun toisesta 3 liikkeellä:
reidenojennus, reidenkoukistus ja pohjeliike(liikeet), niin olisko kasvu mahdollinen? Ja kaikki jalan lihasryhmät oikeastaan tulis treenattua?

Koska mielestäni ojennuksellahan saa etureiden lihakset treenattua ja koukistuksella hamstringit sekä pakaralihakset(joita pystyy vielä tehostamaan eri tyylillä koukistuksessa). :eek:
Entäs lähentäjälihakset? :confused: Jos kyykkyä, eikä hakkia ole, vai saisko lähentäjät jommassa kummassa noissa mukaan (ojennus tai koukistus)?

Älkää sanoko, ettei tosta tuu mitään, kun kyykky, hack, prässi ja mave puuttuvat.
:urjo:

Hulkkkiiiiii!! Missäs kuppaa kuningasvinkit jalkareeniin? :D

...ja murhaavat kommentit awaylle kyykkäämättömyydestä ;)

Away: kai sulla on tanko & painolevyjä käytössä? Jos kyllä, niin eiku vaan kyykkäämään ja maastanostamaan. Jos ei, niin perskale, ota reenikamu selkäreppuun tai olalle ja kyykkää :)

Mitä mieltä muut?

Samaa mieltä. Enemmän rautaa ja sarjoja lyhemmiksi ehottomasti.

Re: Re: Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by Mabi
Samaa mieltä. Enemmän rautaa ja sarjoja lyhemmiksi ehottomasti.

Öööh, taas aika ehdoton näkemys. Kyllä se vaihtelu virkistää & on hyödyllistä jalkatreenissäkin. Eli kannattaa vaihdella liikkeiden lisäksi sarja- ja toistomääriä. Yleisesti ottaen mäkin suosittelisin pääsääntöisesti toistoväliä 6-12, mutta kyllä ne pitemmät sarjat aika ajoin tekee hyvää. 20 toiston sarja prässiä/kyykkyä/hack-kyykkyä, ÄÄRIMMÄISEEN loppuun asti tehtynä sattuu niin ihanasti ettei se voi olla kuin hyväksi! (nimimerkillä "herätyksen kokenut") :kippis1:

Mitä mieltä muut?

Minun mielestä kans lyhemmät sarjat. Ite kehityn parhaiten keskittymällä raudan lisäämiseen perusliikkeissä. Toki vaihtelu on hyväksi, mutta esim. kyykky on minusta sen verran tekniikkalaji että on syytä pysytellä suurin osa ajasta lyhyemmissä sarjoissa.

Jalkatreeni äsken:

kyykky 4x5
veto 2x5
etukyykky 3x8
+ vatsat & pohkeet

Koneet on myrkkyä minun polvelle, muttta tanko ja painot kyllä riittää aika pitkälle.

Itse ainakin toimii seuraava treeni:

Kyykky 3x8
Etukyykky 2x8
Askelkyykky 2x8
Box-kyykky 2x8

Varsinkin askelkyykyllä saa takareidet aivan tajuttoman kipeäksi
Tuo treeni käy myös niille jotka treenaavat kotona, jos vain on kyykkyteline ja jonkunlainen penkki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom