jalat paksummiks..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jysky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Away
Kysyisin tällasta, että jos haluais jalat tehdä syystä sun toisesta 3 liikkeellä:
reidenojennus, reidenkoukistus ja pohjeliike(liikeet), niin olisko kasvu mahdollinen?

Mahdollinen, mutta erittain epatodennakoinen ainakin natulla.

Ja kaikki jalan lihasryhmät oikeastaan tulis treenattua?

Ei. Lantion ojennus, lantion koukistus ja kaikki stabiloivat lihat jaa huomiotta. Lisaks kyykky ja veto on ylivetoja massan kasvatukseen koko kropassa toisin kuin nuo mainitsemasi isolaatioliikkeet.

Älkää sanoko, ettei tosta tuu mitään, kun kyykky, hack, prässi ja mave puuttuvat.

Ei tuu mitaan, kun kyykky ja veto puuttuu.

Joo, no se kyykky on pakko ottaa mukaan kunnolla! :kippis1:

Mites tuota onko haittaa, jos jo kevyemmillä aloittelija painoilla alkais käyttää sitä vyötä? :confused: Eiks se auttais siihen vähän, että saisin selän pidettyä ainakin silloin kunnolla kasassa oikeassa asennossa kyykyssä?
:rolleyes:

Mun mielipide nostovyöstä: et tartte moneen vuoteen, eikä kannata käyttää. Vahvistuupahan samaa tahtia tukilihakset, mitä reiskat.

Ite maastanostin ja kyykkäsin muutaman vuoden, ennenkuin ees harkitsin vyön käyttöä ja viime kesänä ostaa pärräytin kunnon voimanostovyön kerralla. Käytän sitä vain kovimmissa n. 2-5 toiston sarjoissa, en muulloin. Ne mukavuuspehmustetut vyöt eivät tue yhtä hyvin.

Jos oot nuori (paljon ikää away?), niin otat vaan suht iisisti kyykyn ja maastanoston. Pienehköillä painoilla ja ultrahuolella hiot tekniikkaa ja koetat saada käsiis jonkun kokeneen voimailijan (voimanostaja tai painonnostaja esim.), jolta kysyt neuvoa suoritustekniikan kanssa. Sitten kun pituuskasvu alkaa olla lopussa, voit rueta isompiakin rautoja nosteleen. Kesällä suosittelen jalkojen voimareeniksi hyppy- ja pikajuoksureeniä, sopii nuoremmillekin ja tulee lisää voimaa (=hermotusta).

Ikää on 17 ja selän pitäis vielä kasvaa.

Mitä kannattais ottaa huomioon muuta, kun kiintopisteen ottaminen, kun vääntää kyykkyä?
Pitäiskö esim. lapoja vetää yhteen? Pysyiskö selkä silloin paremmin?

Teet etukyykkyä niin pysyy painot sopivan pieninä ja tulee keskiraatokin kuntoon. Aloittelijoiden kyykyt on joka tapauksessa niin kamalan näköstä touhua, että ennemmin antaa sen lajin olla. Etukyykky ajaa ihan varmasti saman asian ja prässit tai hakit vielä päälle ja housukaupan kautta kotio.

Mitenkäs porukat saa sen tangon niskan päälle niin, ettei se satu? Mä nyt 1,5kk:n reenin jälkeen kokeilin syväkyykkyä vääntää kaverin avustuksella, mutta vaikka painoo oli vaan 50kg, niin silti otti niskaan. Hupparin kun pisti alle, niin tuntu mukavammalta, mutta onko siitä jotain haittaa? Vai pitääkö kipu vaan kestää no pain no gain-mielessä! :mad2:

Tekis meinaan aika perkeleesti mieli vetää kyykkyä, kun tuntu niin mukavalta ja mulla on pari kaveriakin, ketkä on muutamia vuosia kyykänny, joten opettajiakin löytyy...

Originally posted by moppe
Mitenkäs porukat saa sen tangon niskan päälle niin, ettei se satu? Mä nyt 1,5kk:n reenin jälkeen kokeilin syväkyykkyä vääntää kaverin avustuksella, mutta vaikka painoo oli vaan 50kg, niin silti otti niskaan. Hupparin kun pisti alle, niin tuntu mukavammalta, mutta onko siitä jotain haittaa? Vai pitääkö kipu vaan kestää no pain no gain-mielessä! :mad2:

Tekis meinaan aika perkeleesti mieli vetää kyykkyä, kun tuntu niin mukavalta ja mulla on pari kaveriakin, ketkä on muutamia vuosia kyykänny, joten opettajiakin löytyy...
ei tankoa laiteta niskaan, vaan selkään. laske tangon paikkaa niin jo tuntuu paremmalta

Originally posted by moppe
Mitenkäs porukat saa sen tangon niskan päälle niin, ettei se satu? Mä nyt 1,5kk:n reenin jälkeen kokeilin syväkyykkyä vääntää kaverin avustuksella, mutta vaikka painoo oli vaan 50kg, niin silti otti niskaan. Hupparin kun pisti alle, niin tuntu mukavammalta, mutta onko siitä jotain haittaa? Vai pitääkö kipu vaan kestää no pain no gain-mielessä!
Kuppi

Originally posted by Iivili
Hulkkkiiiiii!! Missäs kuppaa kuningasvinkit jalkareeniin?
No kun oikein kutsutaan niin kai sitä täytyy jotain kommentoida.

En tiedä olenko mikään paras henkilö antamaan jalkatreenivinkkejä sillä mulla ne reidet on edelleen se heikoin lihasryhmä. Sen takia omat jalkatreenit on ollut aikamoista tappoa viimeiset 2,5 vuotta ja onhan ne reidet sinä aikana kasvaneet 7 cm mutta silti liian vähän. :mad2: Juuri tuon suuren intensiteetin takia luulen että olisin kehittynyt nopeammin jos olisin antanut jaloille pidemmän kierron eli lisää palautumisaikaa.

...ja murhaavat kommentit awaylle kyykkäämättömyydestä
Ei ajoittainen kyykkäämättömyys ketään tapa, mutta tuo reidenojennus/koukistus/pohkeet -treeni on kyllä aivan perseestä. Pakko jalkatreenissä on ainakin yksi yleisliike olla, mielellään kaksi. Ilman niitä ei kyllä kasva. Jos omista kokemuksistani jotain olen oppinut, niin:

1. Treenaa jalkoja KOVAA, mutta anna niiden myös palautua.
2. Unohda hilavitkuttimet ja uusi ohjelma joka toinen viikko, perushommilla sitä ihminen kasvaa. Kyykkyä, etukyykkyä, jalkaprässiä, hack-kyykkyä. Suorin jaloin maastavetoa. Noiden päälle voi halutessaan heittää ojennusta/koukistusta, mutta perusasiat kunniaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Surffaa exrx.net saitilla ahkerasti, siellon liikkeistä videon pätkiä. Lisäksi laita googleen squat, front squat yms. hakusanoja, niin kyllä se siitä lähtee. Ainiin, ja voithan yrittää suomeksikin.

ehdotus, joka toimii kuin junan vessa:

tehtäessä treeni kerran vkossa tai hieman harvemmin: valitaan kolme liikettä kasasta kyykky, etukyykky, prässi, hack, ½- kyykky. takareisille kaksi: (mieluiten omana päivänä) suorinjaloin veto, reisikoukistus, takareisinosto jalkaterät tuettuina, selkälihasliike lisäp. lantiotuen kohdalla. Pohkeille 2-3: pohjenousu, pohjeprässi, aasinosto, pohjenousu istuen. (myös yhdellä jalalla)

jakoehdotus:
1: Rinta, hauikset, vatsa
2: Etureidet, pohkeet
3: LEPO
4: Hartiat, ojentajat, vatsa
5: LEPO
6: Selkä, takareidet
7: LEPO

homma menee näin:

vkot 1-3: kovaa volyymitreeniä tyyliin 3-6*6-15 työsarjat. pikkuhiljaa enemmän. älä välitä painoista, vaan lisää määrää. sarjoja ei tarvitse viedä loppuun asti, mutta melko tiukkoja ne saavat olla. pyri pitämään tauot kohtuulyhyinä kuitenkaan painojen kärsimättä.

vko 4: kevyt 1-2*15-20* helppo rauta. ei happoja.

vkot 5-7: ks. vkot 1-3.

vko 8: kevyt

vkot 9-10: kovaa tehotreeniä heavymegahypersuperduty- tyylillä (heh). eka sarja välille 5-8 toistoa ja sitten vaihtoehtoisesti pari pudotusta, kolme pakkoa, supersarja tai rest-pause. sarjan kokonaiskesto välillä 8-20.

vko 11: kevyt

vkot 12-13: ks. vkot 9-10.

vko 14: kevyt (mahd. kaks vkoa)

suosittelen kiivasta ruokailua... ohjelma tuo todella runsaasti massaa ja voimaa nimenomaan bodymielessä. volyymitreeni lisää aineenvaihdunnan kautta lihaa ja tehotreeni hermostovaikutuksen kautta. hommassa pysyy vaihtelu kunniassa, mutta koko ajan kuitenkin käytetään kovia perusliikkeitä. volyymijakso luo perusvoima- ja kestävyyspohjan tehojakson voimapainotteiselle vääntämiselle.

mittaukset kannattaa tehdä kevyiden viikkojen lopulla. eipäs ole harvinaista 14 vkossa lähes 10cm lisäyskään...

hyviä treenejä ja täältä tähän.

Originally posted by jto

jakoehdotus:
1: Rinta, hauikset, vatsa
2: Etureidet, pohkeet
3: LEPO
4: Hartiat, ojentajat, vatsa
5: LEPO
6: Selkä, takareidet
7: LEPO

Vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta. Mutta miten jalkojen palautuminen natutreenarilla? Kuitenkin nuo etureisiliikkeiksi nimeämäsi kyykky etc ottavat aika kokonaisvaltaisesti reisiin, myös takareisiin. Ehtiikö palautumaan?

Originally posted by Kinde
Vaikuttaa aika hyvältä vaihtoehdolta. Mutta miten jalkojen palautuminen natutreenarilla? Kuitenkin nuo etureisiliikkeiksi nimeämäsi kyykky etc ottavat aika kokonaisvaltaisesti reisiin, myös takareisiin. Ehtiikö palautumaan?

Useimmiten varmasti ehtii vaikka treenaisi kovaakin.
Joku ei ehkä aina ehdi, erilaisia kun ollaan ja eri intensiteettisiä treenejä tehdään, silloin jonnekin välille lisälepopäivä tms.

Itsellä kokemusta tuostakin jaosta ja vallan hyvin toimii. Tällä hetkellä teen takareidet etureisien yhteydessä mutta varmaan jossain vaiheessa "jaan taas jalatkin kahtia".

Re: Re: Re: jalat paksummiks..

Originally posted by Kynis
Tuleekohan tuossa liian pitkiä sarjoja?

Olisiko parempi laittaa enemmän rautaa ja lyhentää?

Mitä mieltä muut?

Mulla ainakin jaloille toimii noin pikkusen pitemmät sarjat.. Ja myös paikkojen särkymisen riski on pienempi kuin toistoja on enemmän ja painoa vähemmän.. Niin ja pohkeet mukaan treeniin kanssa.. itse teen pohkeille seisten 3x15-20 ja istuen 2x15. ihan mukavasti on toiminut..

Aattelinpa laittaa tänne samaan kun jalkatreeneistä puhutaan. Olisi mukava tietää mikä on ihmisillä box kyykyn ja kyykyn suhde. Ja samoin jullen ja kyykyn suhde. Itsellä menee julle melkeinpä samoilla painoilla kuin kyykky tällä hetkellä, tosin kyykky ei ole ihan samoissa kantimissa kuin hetki sitten. Box-kyykyn maksimi taas on melkeinpä 30-40 kg vähemmän kun kyykyn. Tosin oon tehnyt erittäin taakse istuvaa boxia enkä kovin paljoa paitsi nopeustreeninä. Omituistako?

Jos joku viitsii asiaan vastata niin vaikkapa muodossa. On sitten helpompi verrata.

Box / norm = ...

Julle / kyykky = ...

Originally posted by Äijä
Teet etukyykkyä niin pysyy painot sopivan pieninä ja tulee keskiraatokin kuntoon. Aloittelijoiden kyykyt on joka tapauksessa niin kamalan näköstä touhua, että ennemmin antaa sen lajin olla.

No mutta mites sitä oppii kyykkäämään jos ei sitä alusta alkaen opettele? :confused:

Jokainen on joskus ollut aloittelija. Jos nyt aloittelisin itse treenejä ja tietäisin sen (vähän) mitä tiedän nyt, niin ottaisin EHDOTTOMASTI kyykyn alusta alkaen mukaan ohjelmaan.
Pienillä painoilla tekniikkaa opettelemaan, sitten kun alkaa tekniikka olla hanskassa ja hermotus parantunut, niin siitä vaan sitten rautaa lisäämään sen mukaan miten treenit kulkee.

Etukyykky on hyvä liike tottakai, mutta peruskyykky on kokonaisvaltaisempi alakropan liike ja sellaisena vailla vertaa.

My two cents.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom