Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jokseenkin hämmentävää, kuinka ihmiset eivät käsitä, että tämänkaltaiset kemikaalit eivät kuulu ihmiskehoon. Peruskoulupohjalta vähätellään asiantuntijalausuntoja sekä tutkimustuloksia. Ollaan närkästyneitä siitä, kuinka viranomaiset voivatkaan olla idiootteja kun tekevät tällä tavalla kiusaa saliharrastajille. Tuodaan esiin naurettavia ja iänikuisia vertauksia tupakkaan ja alkoholiin. Vaaditaan todisteita aineiden vaaroista. Sitten kun niitä tuodaan esiin, vaaditaan uusia, entistä parempia todisteita.
DMAA on tosiaan ollut käytössä vuodesta 1944 ensin lääkkeenä ja 2006 lähtien lisäravinteena. Sitä on siis käytetty melkein kuusi (6) vuotta, ennen kuin se nyt sitten yhtäkkiä todetaankin hirveän vaaralliseksi.
Todennäköisin syy miksi nyt vasta puututaan on se että Evira on nyt vasta päässyt aineen "jäljille" eli napannut rajalta tai ties vaikka joku olisi aineen "käräyttänyt". Eviralla on jonkun verran muutakin hommaa kuin valvoa maahantuotuja lisäravinteita.
Todennäköisin syy? Eikö tuossa Eviran tiedotteessa ollut sitä syytä tarpeeksi selkeästi ilmaistu mielestäsi? Syynä on ihan puhtaasti järjestelmän kautta jenkeistä tullut varoitus aineen vaarallisuudesta, eivät mitkään Eviran omat tutkimukset tai käräytykset.
Ei kuulemma enää HERAproteiinia osta äiti tänne.. no, omasta pussista sitten
Täytyy myöntää et iltalehti osaa hyvin tehdä uutisia. Äiti alko välittömästi kyselee ettei kai vaan sun lisäravinteis oo tota pahaa ainetta. Joo varmaan on kun purkin kyljessä lukee kissankokoisin kirjaimin OMEGA-3...
Jokseenkin hämmentävää, kuinka ihmiset eivät käsitä, että tämänkaltaiset kemikaalit eivät kuulu ihmiskehoon.
Niin, ei ole turvallisia aineita, on vain tappava annos (LD50)..
...Bodari itse on liian tyhmä ymmärtääkseen tämän.
Itse ainakin haluan poimia marketin hyllyltä ostoskoriini lisäravinteen, jota on tutkittu, eikä haittavaikutuksia ole todettu. Ja samalla olen tyytyväinen siitä, että jokin taho yrittää suojella minua, tietämätöntä kuluttajaa, niiltä mahdollisesti haitallisilta myrkyiltä.