Jättimalmien jälkeen hirvittävä horkka ja vapina!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Olakinte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis kun kyykyssä tai vedossa otan maximit/melkein maximit, niin loppupäivä meneekin puhallellessa ja pulssi kipittää lähellä 90-100. Lisäksi yö menee usein pyöriessä tai uni on ainakin katkonaista. Liikutaan kyykky- ja vetomalmeissa lähellä kolmea sataa kiloa. Onko muilla samalaisia olotiloja maximien jälkeen? Penkkimaximia otettaessa samoja oireita, tosin hieman lievempinä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
koitapas tehdä tollasen treenin jälkeen lepponen kävelylenkki raittiissa ilmassa ja sen jälkeen semmonen vartin rentoutusharjotus jossain hiljasessa tilassa. saattaa pukata tollaset ykköstelyt sitä hormonipuolta pintaan aika julmasti, jos kunnolla psyykkaa.

Tuohan on laihduttajan unelma :D Pysyy kauan treenin jälkeenkin kulutus kovempana ;)

Samakun mä runkkaisin 40 kertaa putkeen ja ihmettelisin miksi ei tule mälliä enään.
Järjen käyttö sallittua, jopa suotavaa

bladni sanoi:
Samakun mä runkkaisin 40 kertaa putkeen ja ihmettelisin miksi ei tule mälliä enään.

:offtopic:
Samakun sä jättäisit vastaamatta, jos sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.

bladni sanoi:

tässä heti alkuviikon vastaus!!!

jos kaveri kyykkii ja vetelee lähes 300kg painoja niin kyllä varmaan jotain osaa tehdä jo oikein?

tämä sinun runkkuviesti kuuluu lienee itsetyydytys sivulle eikä tänne.jatka.

pukkaa mullakin monesti penkin jälkkeen tuollasia oloja. jos intoutuu kunnolla penkkaileen niin olo on loppupäivän niin ku ois jyrän alle jäänyt, koko kroppa aivan vetelänä ja pulssi aika korkealla. uni mulla on lähes aina katkonaista, joten sen suhteen eroa en huomaa.

bladni sanoi:

Niin kyllähän tajuan, että rasitus on hirvittävä kyykky- ja vetomaksimien jälkeen, mutta tahtoisin tietää, onko muilla samanlaisia olotiloja maksimikokeilujen jälkeen. Eli siis pitääkö loppupäivä läähättää kieli ulkona ja yö pyöriä punkassa ilman pisaraakaan unta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tulee ainakin maastavedon jälkeen ihan kauhee olo. Huippaa ja joskus meinaa kitapaskakin tulla. Lienee verenpaine kohoaa suorituksen aikana niin paljon tai jotain vastaavaa.

Unta kyllä saan ellei oo ihan kauhean myöhään menny reenit.
Tuo pitkään korkeana jatkuva syke saattaisi johtua stressistä tai ylirasittumisesta, joka taas sitten on yhteydessä myös tohon unettomuuteen.

Yhdellä tutulla kerran jäi syke sinne 120 tienoille reenin jälkeen ja lopulta meinasi jo taju lähteä. Siitä kylläkin syyksi lopulta selvisi joku pirun yrtti tms. jota se oli kokeillut.

Eiköhän tuo ole suht normaalia. Mulla on torstaisin kovin treenipäivä, jolloin teen kovaa penkkiä ja maastavetoa. Kroppa käy ylikierroksilla sen verran pitkään treenin jälkeen ettei uni tule ihan heti ja silloin kun se tulee niin se saattaa olla katkonaista.

itellä oli aikanaan enemmän ongelmia päivää ennen kovaa kyykkytreeniä. sitä jännitti ja pelkäs ja odotti. sitten putki punaseks ja treenin jälkeen oli vaan autuas olo. varsinkin siis jos treeni meni hyvin.

Mulla on samoja oireita, varsinkin kovan maastavedon jälkeen. Saattaa mennä aika pitkään yöhön ennen kun saa unen ja hikoiluttaa niin perkeleesti. Sen oon huomannu että jos ottaa kovaa kyykyn esim. maanantaina, niin treeni kulkee tiistaina ja keskiviikkona ihan hulluna. (liekkö kyse kehon hormoonitoiminnan vilkastumisesta):rolleyes:

Tänään oli tappiveto... saa nähä että monelta saa unen päästä kiinni ;)

Olakinte sanoi:
Niin kyllähän tajuan, että rasitus on hirvittävä kyykky- ja vetomaksimien jälkeen, mutta tahtoisin tietää, onko muilla samanlaisia olotiloja maksimikokeilujen jälkeen. Eli siis pitääkö loppupäivä läähättää kieli ulkona ja yö pyöriä punkassa ilman pisaraakaan unta?

Mulla ei ihan tuollaista.. Sen sijaan ei tahdo oikein ruoka maistua.

Zone-sarja -42%
Entä mahdollinen ylipaino ja huono kunto, voisiko niillä olla tähän asiaan merkitystä? Tarkoitan siis sitä, että niiden takia kestäisi huonommin maksimikyykystä ja mavesta aiheutuvaa huippukorkeaa verenpainetta. Kunhan arvuuttelen ja spekuloin, en tiedä, onko vaikkapa Olakintellä siitä kyse.

Itellä ei ole tuommoisia olotiloja ollut enää, nyt kun on tottumusta maastanostamiseen taas. 2005 meinasi olla, kun oli paussia mavesta, julletin vaan ankarasti. Toisaalta, enpä ole lähelläkään Olakinten rautoja, että sinänsä. :nolo:

Oon JTO:n kanssa samaa mieltä.

Jos vetää ittelleen tosi kovilla raudoilla tai on vaikka ollut kisoissa nostamassa niin noston jälkeen pieni kävely yksin puistossa tai lenkkipolulla tekee todella hyvää. Siinä käy läpi päässään pakolliset nostoon liittyvät asiat.

Sitten vasta takaisin kun tuntuu että aivot makaa untuvatyynyllä.:D

iivili sanoi:
Entä mahdollinen ylipaino ja huono kunto, voisiko niillä olla tähän asiaan merkitystä? Tarkoitan siis sitä, että niiden takia kestäisi huonommin maksimikyykystä ja mavesta aiheutuvaa huippukorkeaa verenpainetta. Kunhan arvuuttelen ja spekuloin, en tiedä, onko vaikkapa Olakintellä siitä kyse.

Itellä ei ole tuommoisia olotiloja ollut enää, nyt kun on tottumusta maastanostamiseen taas. 2005 meinasi olla, kun oli paussia mavesta, julletin vaan ankarasti. Toisaalta, enpä ole lähelläkään Olakinten rautoja, että sinänsä. :nolo:

Itse olen kyllä huomannut että pieni dietti ja aeroobisen liikunnan lisääminen ohjelmaan ovat vähentäneet treenin jälkeisiä lieveilmiöitä. Treeni sinällään ei pistä niin koville ja sarjojen välissä ei tarvi samaan tyyliin puhaltaa. Lisäksi malmien jälkeen olo on jo hyvin pian melko lailla toimintakykyinen. Yöllä nyt viimeistään jo syke on ehtinyt tasaantua. Sen sijaan Tukevammassa ja muuten huonommassa fyysisessä kunnossa oltuani treenin jälkeen loppuilta meni aina sohvan pohjalla maatessa ja hikoillessa sekä yöt pyöriessä.

Elämä on helpottunut dietin ja aeroobisen myötä, mutta tokihan siinä sitten salilla antaa vähän tasoitusta. Aeroobinenhan syö vähän hermotusta ja dietti lihasmassaa...

peruskaudella rakennettu kova sarjakestävyys on myös yks hyvä keino parantaa ykkösistä palautumista. kun pystyy jytkimään esim. 6*6*85% tai 4*4*90% romut, ei se muutama ykkönen niin tunnu :)

Saman tyylisiä ongelmia täälläkin. Itselleni tekee nukkumisen helpoimmaksi mahdollisimman aikainen treenaaminen.Joudun myös treenin jälkeen ravaamaan yöllä normaalia useammin wc.ssä mikä tietysti hieman häiritsee nukkumista.
Varmaankin tollainen kävely jne helpottaisi kanssa. Toisaalta jos mä lähden jonkun hyvän MaVe treenin jälkeen kävelylle niin hikoilen kuin sika joka tapauksessa.
Edellisen kerran kova mave treeni uimahallilla jonka jälkeen pulikoimaan ja saunomaan. Se auttoi kyllä. Voipi olla vaan vaikea järjestää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom