Jääkiekkoilijan voima?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi noi lätkän läpsyttelijät tehdään jotenkin ihmeen vahvoiksi?:D Olen nähnyt kun lätkäjoukkue harjoittelee kyykkyä, esim. meidän salilla yksi päivä. Se "kyykky" todellakin oli sellainen että vähän mennään alas ja ylös, ei edes lähellekää 90 asteen kyykkyä, täten pidän itse noita Niklasten, Virtasten ja Sikrupoffien jne. jne. kyykky yms. tuloksia aika paskapuheena. 140 kilon penkkikään nyt ei mikää kaamea ihme ole, oli kyseessä sitten vaikka lätkän läiskijä tms. Noita rautojahan nostelee Pakkiksen joka jannu ja yleensä lätkäjunnut.

Miksi noi lätkän läpsyttelijät tehdään jotenkin ihmeen vahvoiksi?:D Olen nähnyt kun lätkäjoukkue harjoittelee kyykkyä, esim. meidän salilla yksi päivä. Se "kyykky" todellakin oli sellainen että vähän mennään alas ja ylös, ei edes lähellekää 90 asteen kyykkyä, täten pidän itse noita Niklasten, Virtasten ja Sikrupoffien jne. jne. kyykky yms. tuloksia aika paskapuheena. 140 kilon penkkikään nyt ei mikää kaamea ihme ole, oli kyseessä sitten vaikka lätkän läiskijä tms. Noita rautojahan nostelee Pakkiksen joka jannu ja yleensä lätkäjunnut.

Minkä tason porukka kyseessä? Aika karkeasti kyllä yleistät, kun kerta olet nähnyt lätkäjoukkueen kerran salillanne:rolleyes: Ja sitten mikä tuo 90 asteen kyykky on?

Minkä tason porukka kyseessä? Aika karkeasti kyllä yleistät, kun kerta olet nähnyt lätkäjoukkueen kerran salillanne:rolleyes: Ja sitten mikä tuo 90 asteen kyykky on?

Jotain 18 vuotiaita kavereita. Valmentajan johdolla nytkytettiin sitä niiaus kyykkyä.

90 asteen kyykky on se että reisi on vaakatasossa lattiaan nähden. Mutta nuo eivät tehneet edes lähelle sitä. Tuskinpa ne "isommat" pelaajatkaan sen puhtaammin tekee, jos mentaliteetti ja ohjaus on valmentajilla tuota tasoa. Muutenkin noille joukkueille pitäisi laittaa porttis yleisille saleille, koska onhan se perseestä jos yksi porukka varaa kaikki pukukaapit ja istuskelee pitkin salia toisten jaloissa, kun kukaan niistä ei oikeastaan tee siellä mitään järkevää.

Kyllähän lätkä on taas muuttumassa enemmän ''taitavien maratoonarien'' lajiksi kun ei taklata niin paljon saa, mutta kyllä siinä pelko on perseessä jos ei voimaa oo kun kulmasta pitäs hengissä selvitä ja 100kg jätkä hiillostaa perässä ja silmät kiiluen niittaa niin perkeleesti kun vaan sauma tulee. Kyllä jääkiekossa voima on yks olennainen osa. Mutta voimanostaja tai bodari nyt ei pärjäis alkuunkaan kiekossa niin ei oo mitään järkee reenata sinne päinkään. Pidetään jääkiekko jääkiekkona ja punttien kolistelu erikseen. Ei se oo sen huonompaa reeniä jos tekee kyykyn siihen 90 kulmaan, jos se auttaa omassa lajissa. Ei mitään järkee lähtee väheksyyn jotain urheilijaa, joka reenaa salilla jotain muuta kun bodareille tyypillistä hinkkausta.

ps. Ite kyllä II-div kiekkoilijana teen silti ne kyykyt ihan syvään ja reenaan muutenki ihan kehoilu ohjelmalla :D muutenki tykkään hoitaa voimaharjotteluni joukkueen ulkopuolella. Siitä varmasti johtuukin että koko ajan paikat jumissa ja ei oikeen luistin kulje :lol2:

hehehee... MKS repii pelihousuja ja viipaloi polkkareita. katsokaa nyt ihmiset noi asteet kuntoon.

kyykyissä erotellaan yleisesti seuraavia syvyyksiä:
- puolikyykky: polvikulma (!!!) 90 astetta. ainoa, missä asteita mainitaan. lisäksi toki eriasteisia korkeita kyykkyjä, joissa asteluku on 100-160 paikkeilla. niiden käyttö on lähinnä iskukyykky- tai ärsykevaihtelumerkitys esim. korkeushyppääjillä.
- voimanostokyykky: reiden yläpinta lonkan kohdalta alempana kuin polven kohdalta.
- syvä- tai pohjakyykky: liikeradan alin kohta, eli sen jälkeen ei mene alaspäin millään.

en mä muista mut ite oon ainakin huomannu mitä joku hokipohe tulee kännissä/vesiselvänä selittää jotain että "joo mä tunnen yhen sinun ikäsen ja kokosen ja painosen jätkän se pelaa jäkistä ja tempasee 160kg ja luistelukyykkää 300kg..." siinä sitä sitten on vähän monttu auki että joopa joo justiisa että on kyllä hirviät voimat:itku: :lol2:

Ei täällä päin mitenkään erikoisen vahvoja jääkiekkoilijoita ole, mutta kyllä ne osaa hyvin jääkiekkoa pelata :)

Ps. Itse olen todella surkea luistelemaan

en mä muista mut ite oon ainakin huomannu mitä joku hokipohe tulee kännissä/vesiselvänä selittää jotain että "joo mä tunnen yhen sinun ikäsen ja kokosen ja painosen jätkän se pelaa jäkistä ja tempasee 160kg ja luistelukyykkää 300kg..." siinä sitä sitten on vähän monttu auki että joopa joo justiisa että on kyllä hirviät voimat:itku: :lol2:

joo hainkin tuolla omalla kommentillani sitä että tuntus että noi hokipohkeet liioittelee toistensa tuloksia. ja kyllä täälläki päin suomee näkee nii hirveen näkösiä "kyykkyjä" hokipohkeiden tekevän että ihan hirvittää :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo hainkin tuolla omalla kommentillani sitä että tuntus että noi hokipohkeet liioittelee toistensa tuloksia. ja kyllä täälläki päin suomee näkee nii hirveen näkösiä "kyykkyjä" hokipohkeiden tekevän että ihan hirvittää :D

Mikä noissa kyykyissä niillä on vikana?

voi ku sattus olemaan videokamera salilla aina mukana nii voisin kuvata mimmosia kyykkyjä sieltä löytyy on nii laidasta laitaan ja ihan hirveitä:itku: ihan paras minkä oon kuullut ku kysyin et miks teette noin vajaita kyykkyjä (ei ollut nähny se kyykky mitään 90asteen polvikulmaa tai reisivaakatasossa) nii sieltähän tuli oikeen viisas vastaus "kasvaa jalkalihakset muuten liian isoiks jos tekee syväkyykkyjä" :lol2: siinä vähän päätä raavin että "tuskimpa vaan jos tekisti 60kg syvemmältä noita kyykkyjä nii ois paljon parempi ja turvallisempi mitä nyt ku tuolla 140kg millä niiailet ja nikamat paukkuu ja on nii kauheen näköstä" :rolleyes:

voi ku sattus olemaan videokamera salilla aina mukana nii voisin kuvata mimmosia kyykkyjä sieltä löytyy on nii laidasta laitaan ja ihan hirveitä:itku: ihan paras minkä oon kuullut ku kysyin et miks teette noin vajaita kyykkyjä (ei ollut nähny se kyykky mitään 90asteen polvikulmaa tai reisivaakatasossa) nii sieltähän tuli oikeen viisas vastaus "kasvaa jalkalihakset muuten liian isoiks jos tekee syväkyykkyjä" :lol2: siinä vähän päätä raavin että "tuskimpa vaan jos tekisti 60kg syvemmältä noita kyykkyjä nii ois paljon parempi ja turvallisempi mitä nyt ku tuolla 140kg millä niiailet ja nikamat paukkuu ja on nii kauheen näköstä" :rolleyes:

Noita jätkiä nyt löytyy joka salilta, varsinkin junnuista, että ei ihme jos on paskat tekniikat kun ei muutenkaan osata vielä reenata. Kyllä ne kokeneemmat pelimiehet jo osaa sitten treenata niinkun niitten parhaaks on.

Ja sanotaanko näin että kyllä niitä päin persettä kyykkääjiä/penkkaajia löytyy muistakin piireista yhtä paljon kun jääkiekko porukoistakin, esim. salibandybojat heittelee aika rajun näköstä settiä sillon tällön kun heiluvat punttien kans.:)

siis onhan näitä ihan laidasta laitaan. joku helenius penkkas 180kg, saman ottaa varmasti myös muutamat muut pakit enitselissä. sitten taas näitä kuten wäinö kretski, jarg, machulda, jotka sanoo että ei sitä lätkää salilla opi pelaa ( ei tee mitään punttia )

tyhmää edes miettiä mitä voima tasoja tarttee, räjähtävää voimaa kun on mies täynnä niin tuloksilla ei niin väliä.

e: tulipa mieleen vielä hullin brett. kaveri sanoi kesä reeneissä kun valmentajat kyseli miks brett ei tee voimaa: " kun nostaa kauden aikana 80 ( en muista tarkkaa lukemaa ) kertaa kädet kohti kattoa niin eiköhän siinä oo punttia iha tarpeeksi, tai jtn tonnepäi.
Jos puhut Sami Heleniuksesta, niin tuo 180 kg on :anssi: On meinaan aika laiha poika, eikä vomatasotkaan käsittääkseni ole älyttömän kovat...

Back
Ylös Bottom