Jääkiekkoilijan voima?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vuoden 2007 varaustilaisuutta edelsi jälleen vuosittainen testitilaisuus,tässä kuvaa kuudentena varatun Gagnerin sekä numerolla 37 varatun Legeinin testeistä.

http://www.youtube.com/watch?v=ieS5DT0Z-E4

siinä näkyy myös pätkä penkkitestistä paino on kaikilla 150paunaa=68.1kiloa.
Osa kaksi poikien testistä löytyy myös youtubesta siinä on kuvaa kuntopyörätesteistä.

Mitä minä noita penkkitestin tuloksia pikkasen etsin ni näky olevan välillä 2-12 tilaisuudessa olleiden suoritus.
Luulis vahvempiakin löytyvän mutta ei sattunu meikäläisen googletukseen tästä tilaisuudesta.

Vastaava ketju Jatkoajan puolella: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2542738#post2542738

On olemassa myös maksimisotilaspenkki, kilpaillaan ihan virallisista SM-titteleistä. Tuomainen nosti tuossa mainitussa kisassa hyväksytysti 150 kg, pisti myös 157,5 kg heittämällä ylös mutta pudotti liian aikaisin rautoihin, joten suoritus hylättiin. Kolmanteen nostoon lastautti 162,5 kg, ei tullut ylös asti. Joukkuekaverit juttelivat, että oli reeneissä hiukan ennen tuota nostanut 160 kg.

Lammassaari muistaakseni pisti 150 kg Lukon aikoinaan, ja tuo Jääkiekkolehden kommenttihan oli, että tänä kesänä. Yhtä lailla Tuomainen lienee vähemmän vahvassa kunnossa, sillä ilmeisesti Toivolan aikana on aika paljon tehty maksimivoimaa, ja esimerkiksi Tuomainen on nyt luopunut puntista lähes täysin.
Lamppu on tietääkseni erittäin vahva kaveri. Ainakin käsistään. Jostain muistan lukeneeni, että ennätys leuanvedossa oli jopa 36kpl.
Tuo Lammassaaren penkki on jo aika kovaa luokka, vaikka kuinka runkku olisi. Ei mikään iso mies ole kyseessä: http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=4805

Olin tässä pari kuukautta sitten jääkiekkoa pelaavan kaverin kanssa salilla ja kaveri ihmetteli miten saman kokoiset kaverit vetivät joukkueen kyykkytesteissä lähes kaksinkertaisilla painoilla itseensä verrattuna. Katsoin muutaman kaverini tekemän kyykyn ja sanoin, että syyhän on selvä sinä jopa oikeasti kyykkäät toisin kuin useimmat jääkiekkoilijat. Muutenkin epäilyttävät nuo 16-vuotias 70kg jääkiekkoilija veti 3x170kg syväkyykkyä jutut.

Olin tässä pari kuukautta sitten jääkiekkoa pelaavan kaverin kanssa salilla ja kaveri ihmetteli miten saman kokoiset kaverit vetivät joukkueen kyykkytesteissä lähes kaksinkertaisilla painoilla itseensä verrattuna. Katsoin muutaman kaverini tekemän kyykyn ja sanoin, että syyhän on selvä sinä jopa oikeasti kyykkäät toisin kuin useimmat jääkiekkoilijat. Muutenkin epäilyttävät nuo 16-vuotias 70kg jääkiekkoilija veti 3x170kg syväkyykkyä jutut.
Kuten jo varmaan 100kertaa todettu niin tämä "syväkyykky" käsitys on aina jääkiekkoilijoilla se kisasyvyys jos sitäkään joten kun syväkyykystä puhutaan niin sillon se perse oikeesti käy lähellä sitä lattiaa. Hassua sinäänsä kun sitten "ammattilais" kiekkoilijatkaan ei näitä ota. No ehkä ne 16vuotiaat kiekkoilijat sitten on vaa nii paljo vahvempia ;)

Jääkiekkoilijan voimasta puhuttaessa on pakko ottaa esille tampereen ilveksen nuori puolustaja Jarkko Näppilä. Vasta 20-vuotias Näppilä on jo nyt koko liigan kovakuntoisimpien kavereiden listalla noin Voima/kestävyys suhdetta ajatellen. Esimerkkinä Penkki(kiekkorunkku tosin) 140kg, raaka rive+vauhtipunnerrus 110kg lyhyttä sarjaa, syväkyykky 160kg otti terävän kolmosen ja olen yleensä ollut skeptinen kiekkoilijoiden syväkyykkyjen todenmukaisuudesta mutta noi oli kyllä maksimisyvyydestä!
Tämän päälle 3000m kulkee nykyään hieman 10min alle ja porrasjouksuissa tehnyt tamperelaiskiekkoilijoista kaikkien aikojen pohjia pispan ym portaissa.. Kova poika:thumbs:

Treenaus jääkiekkoa varten.

Hei! Olen aloittamassa treenamista jääkiekkoa varten. Lähtökohdat ovat siis, olen 17v, pituus n.184, paino n.70kg ja huono kunto sekä ylinopea aineenvaihdunta.. :face: . Tavoitteena olisi siis kunnon nostaminen huippuunsa, luistelunopeuden kehittäminen ja lisää voimaa esim. Kulmavääntöihin ja laukauksiin etc. Massaa tarvisi myös lisää meinaan 70kg lähtee seinille aika nopee, jotai 80-90kg vois olla aika tosi hyvä. Eli tulin siis kysymään apua reeniohjelmaan ja ruokavalioon. Miten esim. Kunnon kohottaminen ja voiman hankkiminen (samaan aikaan, vaikuttaa toisinsaa)? Minkälaista ruokaa kannattaisi syödä? Esim yhdelle päivälle esimerkki. Ja kuinka usein kannattaisi syödä ja kaikki muu tärkee ruokavalioon liittyen. Reeni mahdollisuudet siis esim juoksu, rullaluistelu, sali. Jos tääl löytyy jotai ex-jääkiekkoilijoita tai nykysiäki nii kaikenlaiset vinkit ja muut ois hyödyks. Ja jos reeniohjelmist sais jonkulaist esimerkkii tai sellast jotai voi suoraa käyttää.. Ja ihan selkokielellä kaikki liikkeet ja jos jostai jotai kuvii/videoi liikkeist vois linkkaa nii ois uber hyvä :) kiitoksia jo etukäteen :) niin ja tällä hetkellä en ole mukana missään joukkueen toiminnassa että sieltä kautta ei oo si mitää reenei.

Oot niin pihalla ja tarviit niin paljon neuvoa, että sulle paras vaihtoehto on valmentaja. tilaa ruoka- ja treeniohjelma pt-vataselta tai sitten JTO:lta. Lisäksi tue pakkista ja osta Fastin hera-proteiniia ja kreatiinia pakkiksen nettikaupasta. Voit tietysti itekin lukee noi stickyt, mutta tuskin kukaa jaksaa alkaa räätälöimään just sulle kaikkea.

Ainakin itse olen tehnyt parina viime kesänä oman harjoitusohjelman sillä perusteella, että ensin esim. kuntoa (lenkki, pyöräily, intervalli yms.) sitten salia ja niin edelleen. Itellä intervalli harjoitukset autto paljon , koska jääkiekko perustuu paljon nopeuskestävyyteen. En paljoa aikaa lenkkipoluilla viettäisi, vaan tekisin sen sijasta intervallitreeniä. Salin puolella alottaisin ihan perushommista, kuten kyykky jne. Kannattaa panosta keskivartaloon paljon, koska sillä voit ohjata luistelupotkua ja kulmatilanteissa saat tasapainon pysymään paremmin, jos pakki pysyy kasassa. Huomasin itse, kun reenattiin keskellä kautta joukkueen kanssa ex-liigapelaajan johdolla keskivartaloa niin ei kulmatilanteissa niin paljoa kaatuillut. Kyllä mielestäni ton kokoisena pärjää vielä, ellet meinaa mihinkään aikuisten/A-ikäisten kilpailujoukkueeseen mennä. Voisin heittää oman viime kesän kesäharjoittelu suunnitelman, jos sopii. Muut varmaan osaa enemmän neuvoa salinpuoleisista jutuista, kun en itse mikään mestari sillä puolella ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No lätkäähä on tullu pelattuu talvisin iha pennusta asti, kesäsin tietenki pihapelit ja näi.. En missään ns. Oikeessaa joukkueessa oo pelannu koskaan.. Nyt viimeset 2 vuotta harraste joukkueessa, satunnaisesti pelejä ja nyt on kumpanaki vuonna ollut turnauskin.. Kiinnostusta, motivaatiota löytyy paljon.. Tavotteena on pyrkiä johonki "oikeean joukkueeseen" mistä sitten etenemis mahollisuudet kovempiin sarjoihin.

Back
Ylös Bottom