Jääkiekko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samppaj
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo tota tää on mun eka kerta ku kirjotan tänne ni en tiiä mitä tästä tulee :D

Oon tässä viimeaikoina pelaillu aika paljon lätkää mutta voimaa tarvis lisää tietyissä tilanteissa. Onko olemassa mitään lätkä pelaajan treeni ohjelmaa jos haluu esim. lisää voimaa lämäreihin, taklauksiin, luisteluun yms.?

Kiitos jo etukäteen :)

Joo tota tää on mun eka kerta ku kirjotan tänne ni en tiiä mitä tästä tulee :D

Oon tässä viimeaikoina pelaillu aika paljon lätkää mutta voimaa tarvis lisää tietyissä tilanteissa. Onko olemassa mitään lätkä pelaajan treeni ohjelmaa jos haluu esim. lisää voimaa lämäreihin, taklauksiin, luisteluun yms.?

Kiitos jo etukäteen :)

Nyt puhutaan siis räjähtävästä voimasta. Lämärissähän pääsääntöisesti ovat osallisina "työntävät lihakset" eli ojentajat,olkapäät ja rintalihakset. Ja niihin parhaiten saat räjähtävää voimaa punnerrustreenillä. Siitä voit alottaa. Eli nopeita toistoja. Teet vaikka läppäisyjä niiden välillä. Myöskin keskivartalosi liikkuvuus yms toiminta vaikuttaa tossa. Taklauksiin ja ylipäätään kaikkiin noihin kolmeen voisin sanoa että parhaiten kehityt juuri noita juttuja tekemällä. Etenkin jos haluut räjähtävää lähtönopeutta luisteluun niin viivatreeniä vaan jäällä.

Oon tehny nyt salilla aika paljolti penkkipunnerrusta, leukoja, hauiskääntöjä ja sitte niitä rinta lihas liikkeitä missä ollaa selältee jonkun penkin päällä ja nostellaa sivuilta ylös käsipainoja

Sen verran vinkkiä, että se kaikki voima jäällä lähtee loppujen lopuksi sieltä alakerrasta. Eli jalat ja keskivartalo kuntoon. Voin kertoa, että et tee 150kg penkillä mitään taklaustilanteessa, jos jaloissa ei ole jerkkua ja tasapaino on huono.

Tee yhenjalan kyykkyjä ni saat tasapainoo taklauksiin ja vinot vatsat isossa osassa koska luistelu ja vedot lähtee keskivartalosta pääsääntöisesti. itellä toimi ;)

Kiitos vinkeistä! Täytyypi sitte vaa lähteä salille kokeilemaan minkälaisen ohjelman näistä sais kasattua :)

Heh, no noista ylläolevista vinkeistä ei kovin kummoista ohjelmaa kasata :) Tohon "treeniohjelman" valintaan vaikuttaa mm. ikä, treenitausta yms. Ihan junnuna riittää tosiaan omalla kehonpainolla tehtävät liikkeet (leuat, vatsat, punnerrukset, kyykkyhypyt jne.) Näiden lisäksi kannattaa siihen lajiharjoitteluun panostaa, sillä harva oppii luistelemaan kaksikymppisenä, kun taas voimaa voi hankkia lähes missä vaiheessa tahansa.

Jos nyt kuitenkin niihin puntteihin haluaa tarttua, niin hyviä liikkeitä ovat kyykyt (etu/taka), rive, tempaus, tempausvala (kuningasliike jääkiekkoilijalle), leuat, dippi, penkki. Ja joka kerta ei kannata vetää sitä pelkkää räjähtävää voimaa. Esim. kerran viikkoon yksi perus-, räjähtävä- sekä kestovoima on aika passeli palvelemaan itse tarkoitusta.

Ps. Jos ei ennen punteilla tehnyt, niin alkuun pelkkä keppi käteen ja sen kanssa tekniikka kuntoon.

Olen 15 vuotias, treenannu vasta noin 3 kuukautta. Oon käyny 3 kertaa viikos salilla. Noi kuulostaa iha hyviltä noi liikkeet, tempausta ja noita muita oon jo vähä koittanukki mutta mikä on tempausvala ja rive?

HPK:n perusvoimaharjoitus

1. Penkki 10+8+6

2. Vatsa
-Vinot istuen 3x15(lisäpainoin)
-Rutistus kiertäen x 30
-Lantion nosto x 30

3. Rinnalleveto 7+5+3

4. Takakyykky 3x6 (oma paino -10kg)
- lisäksi terävät kevennyshypyt x3

5. Ranne tuelta 2x8-10
Hauis tangolla 2x6-8

6. Leuka (mailaote) maksimi
Dippi (leveä ote) maksimi

+Hermotusliikkeet (Kevennyshyppyjä, linkkareita, punnerruksia läpsyllä)

Viimeset toistot tiukkoja, sarjatauko 2-3 minuuttia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
morjens !

oon nyt b ikänen lätkän pelaaja , ja toi rannelaukaus tuntuu olevan aika heikko :( mitenkäs siihen sais lisää ruutia ? :D

Reenaat keskivartaloa, ranteita (forkkuja) ja lauot niitä rannareit niin pirusti. Muistan omilta lätkäajoilta sen verta että, ne ketkä läimi kesät talvet pihassa rannelaukauksii ja lämäreitä niin ne sitte luonnollisesti veti jäälläki piru kovaa.
Laukomalla se laukaus paranee.

Reenaat keskivartaloa, ranteita (forkkuja) ja lauot niitä rannareit niin pirusti. Muistan omilta lätkäajoilta sen verta että, ne ketkä läimi kesät talvet pihassa rannelaukauksii ja lämäreitä niin ne sitte luonnollisesti veti jäälläki piru kovaa.
Laukomalla se laukaus paranee.

Juurikin näin. Laukaus ja sen voima ovat niin paljon tekniikasta kiinni. Eli vetoja, vetoja, vetoja.

1. Penkki 10+8+6

2. Vatsa
-Rutistus kiertäen x 30
-Lantion nosto x 30

3. Rinnalleveto 7+5+3

5. Ranne tuelta 2x8-10
Hauis tangolla 2x6-8

Tämä on erittäin hyvä ja toimiva ohjelma jääkiekkoilijalle, niin kesäksi kuin talveksi - ei tietenkään kannate jauhaa ympäri vuoden samaa ohjelmaa, mutta joka tapauksessa. Ohjelma on JUKKA JALOSEN tekemä, eli kyllä Suomen maajoukkueen valmentaja varmasti tietää. Itse teen tätä kerran viikossa (tiistai) ja käyn 5-6 kertaa jäällä + peli.

Tämä on erittäin hyvä ja toimiva ohjelma jääkiekkoilijalle, niin kesäksi kuin talveksi - ei tietenkään kannate jauhaa ympäri vuoden samaa ohjelmaa, mutta joka tapauksessa. Ohjelma on JUKKA JALOSEN tekemä, eli kyllä Suomen maajoukkueen valmentaja varmasti tietää. Itse teen tätä kerran viikossa (tiistai) ja käyn 5-6 kertaa jäällä + peli.

Ihan hyvä ohjelma, eihän siinä mitään. Itse en tosin tekisi vatsoja ennen rinnallevetoa ja kyykkyä, sillä ainakin omalla kohdalla väsyneet vatsalihakset aiheuttavat ongelmia sekä rivessa että kyykyssä. No jaa, eihän tuossa noita vatsoja nyt ylettömästi ole kun tarkemmin katsoo, mutta kuitenkin...

Kerran viikossa (mitään) ohjelmaa tekemällä ei kyllä kuuhun mennä, joten jos tuloksia haluaa niin kannattaa ottaa ohjelmaan lisäksi vaikkapa pari kertaa viikossa aamusali. Voimanhankintaan omalla painolla hyviä opuksia ovat Pavel Tsatsoulinen "naked warrior" ja Matt Fureyn "combat conditioning", eikä näitä tehdäkseen tarvitse lähteä salille.

EDIT: täältä löytyy myös aiheeseen liittyviä artikkeleita.

Viimeksi muokattu:

1. Penkki 10+8+6

2. Vatsa
-Rutistus kiertäen x 30
-Lantion nosto x 30

3. Rinnalleveto 7+5+3

5. Ranne tuelta 2x8-10
Hauis tangolla 2x6-8

Tätä kyseistä ohjelmaa käyttää melkein jokainen A ja B -SM joukkueista, totta kai pienillä muutoksilla mutta näyttää tuottavan tulosta kun niin moni joukkue tätä käyttää.

1. Penkki 10+8+6

2. Vatsa
-Rutistus kiertäen x 30
-Lantion nosto x 30

3. Rinnalleveto 7+5+3

5. Ranne tuelta 2x8-10
Hauis tangolla 2x6-8

Tuo ohjelma on pitkälti suunniteltu kauden aikana tehtäväksi ns.ylläpitotreeniksi. Hyvältähän tuo siihen tarkoitukseen näyttää. Kesäisin on sitten hiukan eri ohjelmat.

Ihan hyvä ohjelma, eihän siinä mitään. Itse en tosin tekisi vatsoja ennen rinnallevetoa ja kyykkyä, sillä ainakin omalla kohdalla väsyneet vatsalihakset aiheuttavat ongelmia sekä rivessa että kyykyssä. No jaa, eihän tuossa noita vatsoja nyt ylettömästi ole kun tarkemmin katsoo, mutta kuitenkin...

Kerran viikossa (mitään) ohjelmaa tekemällä ei kyllä kuuhun mennä, joten jos tuloksia haluaa niin kannattaa ottaa ohjelmaan lisäksi vaikkapa pari kertaa viikossa aamusali. Voimanhankintaan omalla painolla hyviä opuksia ovat Pavel Tsatsoulinen "naked warrior" ja Matt Fureyn "combat conditioning", eikä näitä tehdäkseen tarvitse lähteä salille.

EDIT: täältä löytyy myös aiheeseen liittyviä artikkeleita.

Ei tietysti kerran viikossa puntilla kuuhun mennä, mutta kyllä se on niin, että kaudella keskitytään pelamaan ja JÄÄKIEKON harjoittelemiseen ja ainoastaan voiman ym. ylläpitämiseen. Kesällä sitten treenataan punttia yms. melkein päivittäin. Jos joka päivä ollaan jäällä, niin ei siihen hirveästi kannate muuta lisätä kuin alku ja loppuverryttelyt.
Ja ei nyt tuota ohjelmaa tarvitse kirjaimellisesti seurata - itse vedän vatsat aina viimeisenä.

Tuo ohjelma on pitkälti suunniteltu kauden aikana tehtäväksi ns.ylläpitotreeniksi. Hyvältähän tuo siihen tarkoitukseen näyttää. Kesäisin on sitten hiukan eri ohjelmat.

Voi olla, mutta ainakin HPK on vetänyt heinäkuun tuolla ohjelmalla, kun Jukka Jalonen oli vielä puikoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom