Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Itse ainakin luottaisin tohon one piece mailaan enemmän. Mulla on kestäny jo 2 kautta sama maila tosin jatkotuppi on päähän laitettu, mutta ei se nyt siihen mitenkään vaikuta. Pelaan siis D ja C2 junnujen pelejä eli pelejä kertyy paljon vuoden aikana + harkat joten en irtolapoja varmaan lähde tulevaisuudessa ostamaan.

Pääsetkö sä kentälle ollenkaan/koskemaan kiekkoon jos sama maila kestäny jo kaks kautta?
Kyllä omana peliaikana noita mailoja kulu koko joukkueella ihan kiitettävä määrä...
Näillä nykysillä mailoilla on ihan turha uneksia pelaavansa kun muutaman kuukauden

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako kukaan muuten sanoa, että millanen porukka on Loviisan Jääkiekkoseuran (LJK ilmeisesti) Edustus? :o

Ylipäätänsä yksi huolenaihe on se, että kuinka vanhemmat ja kokeneemmat äijjät kattelee tälläistä "junnua".. :D
LJK:n edustus on aika lailla nykysin junnu painotteinen tosin on siellä paljon yli 21 vuotiaitakin mut varmaan puolet taitaa olla jotain 21 vuoden pinnassa olevia. Ootko muuten jo käyny stekkaamas ko joukkueen vai jäikä lätkän uudelleen alottaminen vaiheeseen?

Taklaukset

moro!

pelaan c junioreissa ja olen puolustaja joten pitäisi osata ottaa koviakin taklauksia vastaan. ja en oikein aina uskalla lähteä sinne kulmaan kun joku tulee kuitenkin päälle,
että miten sitä ´´pelkoa´´ vois poistaa ja että uskaltais mennä aina kovaa joka tilanteeseen ja että ei niin välittäisi vaikka sieltä tulis takaa isompiki ukko päälle. itte oon 170cm ja painan n. 60kg. taklauksen vastaanottaminen on siis hiema hankalaa. kertokaaha mite sitä sitte harjottais? noloahan se on melkee joka kerta päästää se vastustaja ekana sinne päätykiekkoo ja sit itte ajaa päälle kun ehtisin itte paljon nopeammin hakemaan kiekon koska olen nopea luistelemaan mutta sitte sieltä vastastaja ajaa päälle ja se vähä rassaa...

Meet sinne kulmaan ja otat sen taklauksen vastaan niinku otat paikkas muuallakin kaukalossa.
Ei siellä anteeks pyytelemällä pärjää.
Eikä se satu, jos kaveri hiukan taklaa. Ja jos sattuu, niin se kestää sen hetken.
Pää ylhäällä, et tiedät koska se kaveri tulee.

Käsilaukku ja hamekangas vaihtoaitioon, sinne kulmaan hyvällä nopeudella jos sun luistelus on kova, ja tuut sieltä kiekon kanssa pois. Painopistematalalla vaan..

Ite ajattelin ens kaudella tehdä paluun III-divariin.. :D täytyy hakea pakka puumailoja vielä jostain. vähän on vaikeuksia löytää niitä

moro!

pelaan c junioreissa ja olen puolustaja joten pitäisi osata ottaa koviakin taklauksia vastaan. ja en oikein aina uskalla lähteä sinne kulmaan kun joku tulee kuitenkin päälle,
että miten sitä ´´pelkoa´´ vois poistaa ja että uskaltais mennä aina kovaa joka tilanteeseen ja että ei niin välittäisi vaikka sieltä tulis takaa isompiki ukko päälle. itte oon 170cm ja painan n. 60kg. taklauksen vastaanottaminen on siis hiema hankalaa. kertokaaha mite sitä sitte harjottais? noloahan se on melkee joka kerta päästää se vastustaja ekana sinne päätykiekkoo ja sit itte ajaa päälle kun ehtisin itte paljon nopeammin hakemaan kiekon koska olen nopea luistelemaan mutta sitte sieltä vastastaja ajaa päälle ja se vähä rassaa...

Lujaa vaan tilanteeseen ja siinä vaiheessa kun se taklaus tulee niin oot jo valmiiksi laitaa vasten. Taklaaja pomppaa osuman jälkeen takas kentälle päin ja sinä jatkat matkaasi. Jos oot irti laidasta niin todennäköisesti jäät toiseksi.

Tuli muuten vielä mieleen siitä kun aloitin itse jääkiekon niin myöhään että onko ketään huippujääkiekkoilijoita jotka olisivat aloittaneet vähän vanhempana pelaamisen? Muistelisin että Jaromir Jagr olisi aloittanut 14-vuotiaana... Itse olin vähän vajaa 15-vuotias eikä taida enää olla mahiksia huipulle tai edes vähän alemmalle tasolle. (esim Mestis) Haaveita on mutta ehkä ne ovat liian kovia :wall:
Ed Jovanovski aloitti jääkiekon 14-vuotiaana ja nyt pelaa NHL:ssä ja voittanut olympia kultaa. Jagr pelasi jo 16-vuotiaana tsekkoslovakian mestaruussarjassa:D että ei oo tainnu alottaa 14-vuotiaana jääkiekkoo.

apuja treenaamiseen??

Joo kaipaisin hiukan apuja nyt treenaamiseen näin keskenkauden. Eli tarvitsisi kehittää monipuolista luistelua ja kiekonkäsittelyä. Olisko jotain hyviä videoita kerrottavana mistä saisi pari vinkkiä tuohon kiekonkäsittelyyn. Ei tarvitse tulla vaan sanomaan että mielikuvitus on rajana vaan haluan nyt pari oikeasti toimivaa juttua jota voi sitten oman mielikuvituksen kanssa muokkailla myöhemmin. Ja sitten tuota monipuolista luistelua:confused: eli miten tätä nyt voisi treenailla?

Joo kaipaisin hiukan apuja nyt treenaamiseen näin keskenkauden. Eli tarvitsisi kehittää monipuolista luistelua ja kiekonkäsittelyä. Olisko jotain hyviä videoita kerrottavana mistä saisi pari vinkkiä tuohon kiekonkäsittelyyn. Ei tarvitse tulla vaan sanomaan että mielikuvitus on rajana vaan haluan nyt pari oikeasti toimivaa juttua jota voi sitten oman mielikuvituksen kanssa muokkailla myöhemmin. Ja sitten tuota monipuolista luistelua:confused: eli miten tätä nyt voisi treenailla?

Tähän on niin yksinkertainen vastaus: Ulkojäät! Taidot ei tule videoista vaan kovalla harjoittelulla ja nimenomaan, toistoilla! No asiaan, kiekonkäsittelyn reenaminen ulkojäillä on helppo nakki: teet mailoista, kengistä, lumesta ihan mistä tahansa esteratoja. Niiden lisäks paikoillaan liikkeitä mm. "kasia" ja "jojoa". Sitten monipuoliseen luisteluun: Ulkojäillä "höntsäpeliä", nopeita suunnan muutoksia, vauhdin muutoksia ja ennenkaikkea SPURTTEJA! Lopeta aina treenaminen myös ulkojäillä pariin nopeaan spurttiin!

Lue nyt ainakin netistä aiheesta teränkäyttö. Ajatusta siinä treenissä pitää olla. Väärin luistelemalla oppii tasan luistelemaan väärin. Sama pätee mailatekniikkaan

Lue nyt ainakin netistä aiheesta teränkäyttö. Ajatusta siinä treenissä pitää olla. Väärin luistelemalla oppii tasan luistelemaan väärin. Sama pätee mailatekniikkaan
Tekstin perusteella kaveri pelaa jossain jengissä, niin kannattaako sitä ruveta koutseilta opittuja taitoja heittää veks ja opetella netistä uudet?

Tekstin perusteella kaveri pelaa jossain jengissä, niin kannattaako sitä ruveta koutseilta opittuja taitoja heittää veks ja opetella netistä uudet?

No kaveri tuli nettiin kysymään kuinka kehittää monipuolista luistelua ja kiekonkäsittelyä, vieläpä fitnessurheilufoorumille kun varmasti löytyy jääkiekkoaiheisiakin. Halusin vain omalta kohdaltani varmistaa, että jos jotain tehdään omin päin, niin ei tehdä ihan perseelleen. Jos valmentaja osaa neuvoa oikean tekniikan, niin varmasti osaa auttaa itsenäisten oheisharjoitustenkin suunnittelussa

Nostetaas vähän ylös tätä ketjua. Tässä parin talven aikana on tullut käytyä pelaamassa höntsälätkää ulkojäillä ja perjantaina kutsuis vähän vauhdikkaammat pelit hallivuorolla. Varusteet pitäisi käydä ostamassa, joten onko kellään antaa mitään vinkkiä varusteiden valintaan. Tarkoituksena olis ostaa hinta-/laatusuhteeltaan ok-kamaa, eli ei mitään tilbehööriä eikä parasta mitä saa. Toki urheiluliikkeiden myyjät osaa noissa neuvoa, mutta onko jotain varusteita joihin kannattaa sijoittaa vähän enemmän? Ensimmäistä kertaa olen varusteita pukemassa päälle, joten saa nähdä miten luistelu onnistuu.

Harrasteporukan lätkävuorolle mennään pelaamaan ja todennäköisesti pelit jää sille tasolle, tuskin tässä yritetään mihinkään kunnon peleihin päästäkään. Siitä pitää onneksi taitotasokin jo huolen... ;-)

Itekkin pelaan harrasteporukassa... Kannattaa käydä jäähalleilla kysymässä myytävistä varusteista, saat halvat ja hyvät.
Usein urheiluliikkeet myy paljon kalliimmalla, kun muut myymälät joten osta mielummin vaikka Prismasta Maxista yms... Ite ostin Prismasta Säärisuojat, Housut, ja rintapanssarin poistomyynnistä makso yht. 100€ ja kypärä. Muita suojia en oo tarvinnut... joo kannatta varmaan housuihin ja säärisuojiin sijottaa enempi.
Eipä siinä hyviä pelejä :)

Itte on tullu pelattua harrastekiekkoo muutama vuosi. Jäällä tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa(parit treenit ja peli).
Mitä tossa on seuraillu ja kokenu niin jos käy vähänki pelailemassa porukalla niin luistimiin kannattaa varata se parisataa.
Tälläki kaudella muutamat alle satasen luistimet on kavereilla hajonnu. Jos käy vaan lämimäs laitoja ja vetämäs muutaman spurtin niin noi 50 eeron luistimet on passelit. Ja niinku Jatimatic laitto niin säärisuojat ja huosut kannattaa jo harrastekiekossa olla vähä paremmat, harvoin ne vedot nousee ylemmäs ku ei saa lämiä.

Varusteet pitäisi käydä ostamassa, joten onko kellään antaa mitään vinkkiä varusteiden valintaan. Tarkoituksena olis ostaa hinta-/laatusuhteeltaan ok-kamaa, eli ei mitään tilbehööriä eikä parasta mitä saa. Toki urheiluliikkeiden myyjät osaa noissa neuvoa, mutta onko jotain varusteita joihin kannattaa sijoittaa vähän enemmän?

Hanskat ja kyynärsuojat vaikuttaa eniten kiekonkäsittelyyn, joten kannattaa olla tarkkana niiden kanssa. Muuten on aika sama mitä sitä päälleen laittaa, huonommatkin varuksteet taitaa olla sen verran hyviä tänä päivänä että suojaavat tarpeeksi olematta turhan jäykkiä. Ja varsinkin säärisuojien kanssa on melkein ihan sama mitä ne on kunhan jalassa pysyy.

Sitten kannattaa hoitaa luistimet hyvään terään ennen kuin hallijäälle astut, voi mienaan olla sen verran tiiviimpää kuin ulkojää että pito ei ole ihan yhtä hyvä. Ja on varmaan sanomattakin selvää, että jos uusia olet ostamassa niin ne on prioriteetti nro.1

"Ja varsinkin säärisuojien kanssa on melkein ihan sama mitä ne on kunhan jalassa pysyy".

Oon vähä erimieltä ainaki noista säärisuojista. Itte ostin juuri ennen joulua uudet vähä paremmat säärisuojat kun vanhoihin (olisko ollu pari vuotta vanhat jostain cittarista tms.) tuli pieniki veto tai mailan isku niin teki kipeetä, uusissa ei edes huomaa ku osuu muutaku äänestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom