Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä kukaan Vaasasta päin? Tai tietääkö kukaan mitään jengiä täältä mihin pääsis pelaamaan?
Eikä tarvii heittää sitä perinteistä "Mee Sporttiin!!"...Oon liian hyvä mestikseen;) Ei vaan, joku harrasteporukka...Divaripelit alkaa oleen jo ohi multa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään tuli lätkä kausi avattua. Aika hidas tempoista pelailua oli mutta ihan kiva oli taas pelata pitkästä aikaa. Toivottavasti vaan kelit pysyis suhtkoht hyvinä, ei se oikein nappaa mennä pelaamaan kun sataa lunta tai on -20 astetta pakkasta.

Tänään tuli lätkä kausi avattua. Aika hidas tempoista pelailua oli mutta ihan kiva oli taas pelata pitkästä aikaa. Toivottavasti vaan kelit pysyis suhtkoht hyvinä, ei se oikein nappaa mennä pelaamaan kun sataa lunta tai on -20 astetta pakkasta.

Höntsälätkät ulkojäillä on tympeitä kun aina mennään säiden armoilla. Onneksi pääsee muutaman kerran viikkoon halliin pelaamaan ihan kunnon pelejä. Tai oikeastaan ne muut pelaa kunnolla ja mä seuraan vierestä... :)

kylläpä mieli tekis jo käydä antaa kiekolle kyytiä,vaan futis treenejä sen 8-9 krt viikos,eipä siinä kauheita aikoja jää.ehkäpä sitä ylihuomenis kerkeis käydä kaatuilee.pakko sanoa et rennot ulkojää höntsät hyvällä säällä hyvällä porukalla on mahtavia! :)

Mielipiteitä Jääkiekon harrastajat / reenailusta tietävät! eli mitä sanotte jos alkaa vääntämään tämän tyylisiä (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT)) reenejä eli maanantai keskiviikko perjantai kovasti ni onko suurta hyötyä ottaa terävyyttä/kimmoisuutta (aidat/loikat/tikapuut) välipäivinä vai viekö tehoa toisistaan?

6Vuotiaasta asti pelasin lätkää kunnes täytin 14v ja mielenkiinto tipahti kokonaan.
Nyt vanhempana 23v into aloittaa lätkä olisi kovempi kuin jopa junnuna parhaimpina aikoina.'

Miten kannattaisi edetä jos haluaisin takaisin kaukaloon vielä ehkä ensi syksyllä jo? :)

www.jaakiekkoliitto.fi
Sieltä oman alueen sivun kautta löytyy alueen harrastevastaava.
Soittoa/postia vaan kyseiselle jantterille, niin löytyy mahdollisten sarjojen vastaavat.
Varmasti löytyy höntsäsarja jokaiselle vanhalle pelimiehelle :)

www.jaakiekkoliitto.fi
Sieltä oman alueen sivun kautta löytyy alueen harrastevastaava.
Soittoa/postia vaan kyseiselle jantterille, niin löytyy mahdollisten sarjojen vastaavat.
Varmasti löytyy höntsäsarja jokaiselle vanhalle pelimiehelle :)
Ok, kiitoksia sama innostus ollut parina viime vuonnakin kummasti iskenyt mm kisojen yhteydessä.. :D
Nyt sitten on vaan aika ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain!

Itskkin aloitin kiekkoilun 6 vuotiaana ja kohta 14 vuotta sitä olenkin harrastanut, nykyään enää vain 2div. Hyviä kuivaharjoituksia on paljon, rinnallevero, kyykky ovat hyviä liikkeitä. Myös loikat terävät juoksuvedot ovat hyvää treeniä. Nopeat jalat sekä vahva keskivartalo niillä mennään jo pitkälle =)

Voimaa jalkoihin ja keskivartaloon. Juurikin niinkun ylhäällä sano fedorov sanoi: rive, kyykky, jne...ja lisäksi just nopeus/kimmotreenit. Dieseljaloilla varustetuilla äijillä ei nykysin tee yhtään mitään :)

http://www.youtube.com/watch?v=xiXJb1TRz48

Itse olen hänen treeneistään ottanut paljon mallia. Mutta kysymys kuuluu, että onko järkevää reenata näin. Salilla 4x viikossa, näistä kaksi on nopeutta ja kaksi taas räjähtävää nopeutta+muutaman kerran viikossa porrasjuoksuja ym... Luulisi ainakin jalkoihin tulevan sitä nopeutta. Saliohjelmassa painoittuisi lähinnä Takakyykky/Etukyykky, Rinnalleveto, mave. Muita liikkeitä sitten mielialan ja lihasten mukaan laittelen. Kuulostaako aivan karmaisevalta?

Itse suosittelen tekemään edellämainittujen lisäksi askelkyykkyjä eteen ja luisteluloikkia sivulta sivulle n.30% omasta painosta 3x8-12 sarjoja. Rauhassa alas ja Räjähtävästi ylös, itsellä tuli luisteluun huomattavasti enemmän potkua.

Itse suosittelen tekemään edellämainittujen lisäksi askelkyykkyjä eteen ja luisteluloikkia sivulta sivulle n.30% omasta painosta 3x8-12 sarjoja. Rauhassa alas ja Räjähtävästi ylös, itsellä tuli luisteluun huomattavasti enemmän potkua.

Kiitos! Olen askelkyykkyjä kuntopiireissä tehnyt kahvakuulilla ym, mutta yritän saada sen tuohon lisäksi. Loikkia teen erikseen salien jälkeen. Myös huomasin tänään että, kyykkyhypyt on kyllä erittäin tehokas liike lisäpainolla, tuleekohan sillä miten paljon tuloksia? Sen ongelma varmaan on kuitenkin se että kohdistaa voiman ylöspäin eikä eteen, joka on jääkiekkolle olennaisempi?

Myös huomasin tänään että, kyykkyhypyt on kyllä erittäin tehokas liike lisäpainolla, tuleekohan sillä miten paljon tuloksia? Sen ongelma varmaan on kuitenkin se että kohdistaa voiman ylöspäin eikä eteen, joka on jääkiekkolle olennaisempi?

Jos nimimerkkiäsi on uskominen niin olet b-juniorit iässä? Joten tuloksissa voi kesänaikana tapahtua suuriakin harppauksia kun vielä sen ikäinen on.

Kyllä luistellessa eteen- ja taaksepäin ylöspäinkin tapahtuu liikettä, joten ei liikkeestä haittaa ole. Päinvastoin erittäin hyväliike tuomaan luisteluun terävyyttä.

Joo oon nyt käyny suht säännöllisesti puntin ohella sprinttailemassa ja rullistelemassa, jonkin tyyppistä functional trainingia vielä päälle.
Perkeleen penikkatauti vaan kiusaa aina kun käyn sprittaamassa tai juoksemassa, pitänee keskittyä enemmän lämmittelyyn ja venyihin.

yks syy voi tietenkin olla tää mun paino, aamusin 94kg paikkeilla ja ylös menossa, pakkia ajattelin pelata lihasta ja voimasta tuskin haittaa on siis. ;)

*edit 4-divarissa alotetaan ja siitä sitten ylös toivonmukaan SM-liigaa tavotellaan, haha.
Rahaa pitäs vaan saada revittyä varusteisiin jne. :)

Nyt kaivataan pientä muistin kaivelua palstatovereilta!
Mietin mitä tehdä salin ja kuntopyörän sotkemisen lisäksi kun pitäisi lisätä liikkuvuutta, kimmoisuutta, ketteryyttä yms yms.
Tietenkin loikkia, hyppyjä, venyttelyjä, mutta lyö pää niin tyhjää näiden kanssa etten saa niitä paperille asti ja toteutukseen... :face:

Kertokaa minulle, mitä teen...

Liikkuvuutta saa hyvin erilaisilla askelluksilla. Parantaa samalla mm. luisteluasentoa/potkua. Janne Hänninen on tehnyt yhden hyvän opuksen aiheesta.
Kimmoisuutta justiin loikilla ja ketteryyttä/kehonhallintaa treenaat hyvin kuperkeikoilla, kärrynpyörillä, erilaisilla telinevoimistelu/painiliikkeillä

Liikkuvuutta saa hyvin erilaisilla askelluksilla. Parantaa samalla mm. luisteluasentoa/potkua. Janne Hänninen on tehnyt yhden hyvän opuksen aiheesta.
Kimmoisuutta justiin loikilla ja ketteryyttä/kehonhallintaa treenaat hyvin kuperkeikoilla, kärrynpyörillä, erilaisilla telinevoimistelu/painiliikkeillä

Otin eilen käyttöön bosu pallon, ja tein sen kanssa muutamia liikkeitä ja ihan mukavaa vaihtelua tuo oli. Täytyisi tuohon saada vielä muutamia liikkeitä lisää että siitä saisi täysipäisen treenin, mutta on niin uusi tuttavuus vasta että en keksinyt lennossa oikein mitään :)
Viereiselle nurmikentälle olisi tarkoitus mennä 1-2krt/vko tekemään loikkia, yms kevätjuhlaliikkeitä. Listassa on toistakymmentä liikettä mitä sain muistin perukoilta kaivettua ja kavereilta kyseltyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom