Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tuollainen puolustaja/hyökkääjä profiili kuulustaa yllä silkalta paskalta. kyllä se on jokaisen ihan oma asia. kysyppä jostakin kunnon liikkestä säde muotoilua, toimii!

Juu nyt ois tarkoituksena mennä Tampereelle sinne Sportia 10 kauppaan. Kuulemma jääkiekkoilijan unelma. Siellä aattelin kysästä vai saako siellä lainkaan mitään teroitusta/profilointia?? Uutta kypärää pitää kanssa etsiä nyt on mennyt 2 tai 3 kautta tollasseella Rbk 8k vai 6k kypärällä ja hyväksi todettu.

Intersport, Satakunnan Urheiluliike taidetaan kyllä koluta ensimmäiseksi läpi ja huomenna aattelin kävästä paikallisessa Elmo Sport liikkeessä kun se on ihan tänä kesänä tullut tänne ja jääkiekko kamoja tarkastelemaan :D

tuollainen puolustaja/hyökkääjä profiili kuulustaa yllä silkalta paskalta. kyllä se on jokaisen ihan oma asia. kysyppä jostakin kunnon liikkestä säde muotoilua, toimii!

En minäkään ole koskaan ollut sitä mieltä, että on erikseen hyökkääjän ja puolustajan profiilit. Kyllä se menee ihan henkilökohtaisesti, että mikä sopii parhaiten. Toisilla painopiste on takapainoinen ja toisilla se on etupainoinen. Ihan tottumis kysymyshän tuo on. Kyllä sen sitten tuntee mikä on hyvä itselle, kun luistelee. Itselleni sitä muotoilua on jouduttu tavallisesti muutamaan kertaan siirtämään, että oikea kohta on löytynyt, kun terät on vaihdettu. Aina se on sieltä löytynyt.

Noniin nyt on sitten käyty kaupassa ja mukaan on tullut Ccm Vector u+ 07, lämpömuovattu ja 6+1 profiloinnilla. Tampereella ei jaksettukkaan käydä ja kun omaan mieleen hyvät löytyivät ei siinä mitään miettimistä enää ollut... Ainoa huono puoli tässä on että seuraava jääharjoitus on näillä näkymillä on vasta seuraavan viikon tiistai (8 päivää) :itku::itku::(. Mutta nyt on taas aikaa vähän :puntti::puntti: .

Noniin nyt on sitten käyty kaupassa ja mukaan on tullut Ccm Vector u+ 07, lämpömuovattu ja 6+1 profiloinnilla. Tampereella ei jaksettukkaan käydä ja kun omaan mieleen hyvät löytyivät ei siinä mitään miettimistä enää ollut... Ainoa huono puoli tässä on että seuraava jääharjoitus on näillä näkymillä on vasta seuraavan viikon tiistai (8 päivää) :itku::itku::(. Mutta nyt on taas aikaa vähän :puntti::puntti: .
et kysynyt sädettä?

Olisko tietoa Vaasan alueen harraste/divariporukoista?
Olis muutto Vaasaan tossa syys/lokakuussa ja uus joukkue hakusessa...

Olisko tietoa Vaasan alueen harraste/divariporukoista?
Olis muutto Vaasaan tossa syys/lokakuussa ja uus joukkue hakusessa...

Käy katsomassa jääkiekkoliiton sivuilta. Siellä voi olla jotain tietoa, kun katsot "alueet" osiosta.

Tiistaina pääsis ekaa kertaa jäälle nyt syksyllä. Uudet luistimet ostin viime viikolla, Rbk 9K pumpit tuli hankittua. Hyvältä tuntui jalassa, toivotaan et toimii jäälläkin yhtä hyvin. Ei malta millään oottaa et pääsee taas pelailee. Eka turnaus onkin sopivasti onneksi jo parin viikon päästä. :)

Tiistaina pääsis ekaa kertaa jäälle nyt syksyllä. Uudet luistimet ostin viime viikolla, Rbk 9K pumpit tuli hankittua. Hyvältä tuntui jalassa, toivotaan et toimii jäälläkin yhtä hyvin. Ei malta millään oottaa et pääsee taas pelailee. Eka turnaus onkin sopivasti onneksi jo parin viikon päästä. :)

Joo ite kuullu kans noista pumpuista. Vähän liian kalliit kuitenki mun makuun :D. Jo noi Ccm Vector u+ 07 on mun mielestä tosi hyvät.

Todella kuntoilu viikko tulee itelle sillä nyt näyttää tältä:
Lauantaina oli jääkiekko harkat,
Sunnuntaina oli futis harkat,
tänää vapaata,
huomenna jääkiekko harkat,
Keskiviikkona futis harka,
Torstaina jääkiekko harkat,
perjantaina futis peli,
lauantaina jääkiekko harkat. Tollannee sopii mulle :worship: . Käy ihan kunnon liikunnasta tällännee viikko :D:D

Hirmu pitkään olen täällä teidän viestejä lueskellut. :) Olen siis naispuoleinen ihminen täältä Savosta ja tekisi mieli ihan hirveästi aloittaa jääkiekon harrastaminen. Mullahan ei ole kyllä oikeastaan minkäänlaista kokemusta ko. lajista, paljon olen tosin veljen kanssa läminyt kiekkoja vuosien aikana ja pelaillut koululla yms. joskus mutta eipä sen enempää. Pitäisi katsella täältä Kuopiosta olisiko jotain porukkaa minkä kanssa voisi ihan pari kertaa viikossa käydä pelailemassa, ei liian vakavalla mielellä vaan omaksi iloksi, olisi tosi huippua. Pienestä likasta asti lätkä kiinnostanut ja nyt himottaisi kokeilla sitä pelaamistakin! :)

Jep jep kaks kertaa oltu täl kaudel jäällä ja hakee hakee.. huomenna uudet hanskat täytyy hommata, saatana mailan tuppi teki komeen reiän viime hanskoihin ja samalla kämmeneen.

Jep jep kaks kertaa oltu täl kaudel jäällä ja hakee hakee.. huomenna uudet hanskat täytyy hommata, saatana mailan tuppi teki komeen reiän viime hanskoihin ja samalla kämmeneen.

Minulla olisi myydä kunnon pro tason nahkahanskat, muistaakseni CCM:t. Kokoa en muista ulkoa, mutta tarkistamalla selviää kyllä, mikäli kiinnostusta löytyy. Hinnan luulisi olevan kohdallaan kaupan hintaan nähden. On käytetty varmaan n.10 kertaa jäillä eli ei voi sanoa, että uusille paljoa häpeäisi.

Minulla olisi myydä kunnon pro tason nahkahanskat, muistaakseni CCM:t. Kokoa en muista ulkoa, mutta tarkistamalla selviää kyllä, mikäli kiinnostusta löytyy. Hinnan luulisi olevan kohdallaan kaupan hintaan nähden. On käytetty varmaan n.10 kertaa jäillä eli ei voi sanoa, että uusille paljoa häpeäisi.

Piti oikein tarkistaa ja meni muistin varassa ihan metsään. Easton Synergy 800 15" on hanska joka olisi myynnissä eikä CCM kuten ekana totesin. Pahoitteluni virheestä.

Kiitos tarjouksesta, mutta ko. hanskat on turhan isot meikäläiselle. Tänään käyn paikallisessa urheiluliikkeessä ostamassa jonkinmoiset lapaset.

Joo onko kellään tieto mistä voisi porin/ulvilan läheltä rannesuojia jääkiekkoon? Ei jaksais kattella niitä mustelmia ranteissa enää. Niin ja tulihan kauden päätös turnauksesta hius murtama ranteeseen, mutta mitä sitä turhaan lääkäriin mennä :D.

Hei vaan. Rekisteröin itseni juuri äsken. Olen siis 15 vuotias nuorukainen ja pelaan kesät jalkapalloa ja talvet jääkiekkoa. Pituuskasvu on tällä hetkellä vauhdissa, siitä kertoo mittaustulokset.

22. syyskuuta 2008: 155,5 cm.
21. heinäkuuta 2009: 165 cm

Eli noin 10 kuukautta mittausten välissä, joten se tekee sentin kuukaudessa.

Sitten asiaan. Eli kysymys kuuluukin: Miten ja minkälaisilla harjoituksilla saisin voimaa keski- ja yläkroppaan, käsiin ja jalkoihin niin että se palvelisi jääkiekkoa? Lihaksethan kehittyvät koko ajan muutenkin mutta tavoitteena olisikin saada voimaa murrosiän ohella. Kasvan kuitenkin vielä reilusti yli 10 senttiä tai niin minulle on sanonut koulun terveydenhoitaja. Isänikin on keskivertomiestä lyhyempi joten ei minustakaan mikään jättiläinen tule. :david:

Luistelussa olen yksi joukkueen nopeimmista. Parina viime vuonna onkin motivaation laskijana ollut pieni koko ja yhä isommat vastustajat. Selkään ollaan tultu pari kertaa ja ajeltu pystyyn. Ei mitään pahempaa ole onneksi sattunut. Olen siis pelannut vuoden vanhemmissa (-93) "urani" alusta. Maalinteko on hiipunut viime vuosina (ennen olin aina joukkueen pistepörssin kärjessä) joten tavoitteena onkin nostaa se takavuosien tasolle. Voisi sanoa että ennen olin Teemu Selänne, nykyään Saku Koivu.

Lajinomaista treeniä on ollut pitkin kesää. Pihalla vanerilta rystyä, rannetta ja lämäriä sekä golfpallolla veivausta. :D Joukkueen kesäharkoissa en käynyt kertaakaan. Eilen oli ensimmäiset jäät ja minä olin futisharkoissa. Luultavasti menee tämän kuun loppuun ennen kuin pääsen jäälle.

Todella kuntoilu viikko tulee itelle sillä nyt näyttää tältä:
Lauantaina oli jääkiekko harkat,
Sunnuntaina oli futis harkat,
tänää vapaata,
huomenna jääkiekko harkat,
Keskiviikkona futis harka,
Torstaina jääkiekko harkat,
perjantaina futis peli,
lauantaina jääkiekko harkat. Tollannee sopii mulle . Käy ihan kunnon liikunnasta tällännee viikko

Heh, itsellä melko samanlainen (esim. vk 37).

Ma: Futis 1½ tuntia
Ti: Koulussa valinnaisliikuntaa väh. 1 tunti (esim. salibandyä)
Ke: Futispeli 1½ tuntia
To: Omatoimista liikuntaa väh. ½ tuntia
Pe: Jääkiekko 1½ tuntia
La: Vapaa
Su: Futis 2 tuntia

No siis iha normi punnerruksilla saa kehitettyä vatsa- ja selkälihaksia kunhan muistaa pitää sen keskivartalon tiukkana eli jännittää niitä lihaksia samalla. Itse olen ihan normaalisti lenkkeillyt, pyörällä tai juosten. Kyykkyjä, vatsa- selkälihas liikkeitä, punnerruksia, alku kesästä painon nostelua. Sekä tälläisiä miksi niitä ikinä kutsutaan jääkiekkoloikat?? Niitä ihan mukava tehdä kymmenen kilon lyijy liivin kanssa. Itse olen käynyt jo monta kertaa jäällä (4 kertaa vissii :D) ja futista. Vatsalihakset jopa hiukan näkyy ja oon paljon paremmassa kunnossa kun viime vuonna tähän aikaa.

Kuinka saada räjähtävä lähtönopeus ?

Moro,

Itekki pelaan jääkiekkoa laitahyökkääjänä, ja tarvitsisin räjähtävämpää lähtönopeutta. Kuinka lähtönopeutta voisi treenata? Ja kun monet sanovat että painojen nosto liian nuorena hidastaa kasvua niin kumpi hidastaa enemmän, jalkatreeni (jalkaprässi yms.) vai penkkipunnerrukset ?

Joo jääkiekko kausi alkamassa nii herätellään vähä tätä threadia :D.

En oo mistään löytäny rannesuojia ja nyt kysyisin mistä sellaiset voisi löytää Ulvila/Pori seutu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom