Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähestulkoon mikä tahansa (jää)urheiluliike myy niitä, tosin, kun niitä ei kauheesti myydä, ei oo varastotkaan isot. Hinnat on jotain 10-20€ paikkeilla.
Ite ostin joskus, testasin vaihdon tai kaks, ja se oli siinä.
Säästä nekin kyhnyt ja sijoita mieluummin kunnon hanskoihin, koska niiden rannesuojat ajaa saman asian.

Aika turhat mun mielestä, ja tottumiseen menee aikaa.

Lähestulkoon mikä tahansa (jää)urheiluliike myy niitä, tosin, kun niitä ei kauheesti myydä, ei oo varastotkaan isot. Hinnat on jotain 10-20€ paikkeilla.
Ite ostin joskus, testasin vaihdon tai kaks, ja se oli siinä.
Säästä nekin kyhnyt ja sijoita mieluummin kunnon hanskoihin, koska niiden rannesuojat ajaa saman asian.

Aika turhat mun mielestä, ja tottumiseen menee aikaa.

Samanlainen muistikuva on itselläni rannesuojien hinnasta kuin myös käyttökokemuksesta. Itse kanssa testasin noita rannesuojia vaihdon tai kaksi ja totesin, että ei ole mun juttu ja ihan turhat. Harvoin kuiteskaan tulee suoraan kyynärsuojan ja hanskan väliin sellaista viikatetta käsille, että noita tarttis.

Mutta valinta kysymys ihan puhtaasti sitä ei voi krisoida mikäli joku haluaa käyttää.

Samanlainen muistikuva on itselläni rannesuojien hinnasta kuin myös käyttökokemuksesta. Itse kanssa testasin noita rannesuojia vaihdon tai kaksi ja totesin, että ei ole mun juttu ja ihan turhat. Harvoin kuiteskaan tulee suoraan kyynärsuojan ja hanskan väliin sellaista viikatetta käsille, että noita tarttis.

Mutta valinta kysymys ihan puhtaasti sitä ei voi krisoida mikäli joku haluaa käyttää.

Joo ite kans katon vähä hintaa ja koitan kätee... Oon täsä jo sitte miettiny et jos jättäs välii iha suosiolla :D

Joo herätellään taas vähän topiccia. Nyt ois tarkotus saada pari tosi hyvää treenaus vinkkiä ja pitäs tota nopeutta, ketteryyttä ja voimaa saada... Oisko mitää vinkkejä?

Joo herätellään taas vähän topiccia. Nyt ois tarkotus saada pari tosi hyvää treenaus vinkkiä ja pitäs tota nopeutta, ketteryyttä ja voimaa saada... Oisko mitää vinkkejä?

Varmaan paras vinkki on, että käytät hakua...
tota samaa kysytty jo aika monta kertaa, löytyy hyviä ja vähemmän hyviä vastauksia.

Minkä tasoista on III-divisioonan jääkiekko? Kaipaisin vähän selvitystä siitä, että onko siellä mahdollista pärjätä 10.v juniorina pelanneena, mutta monen kauden tauon jälkeen. Mikäli siis treenaa yms.

Minkä tasoista on III-divisioonan jääkiekko? Kaipaisin vähän selvitystä siitä, että onko siellä mahdollista pärjätä 10.v juniorina pelanneena, mutta monen kauden tauon jälkeen. Mikäli siis treenaa yms.

Riippuu alueesta, jne...
Jossain päin Suomea ihan täyttä höntsää jossa pärjää, kun osaa luistella, jossain taas pelataan kovempaa...
Helpointa on vaan mennä kattomaan treenejä/matsia tai jos uskallat, niin meet suoraan treeneihin mukaan...

Itse tein comebackin nimenomaan III-divariin. Kolme vuotta olin pelaamatta (lopetin B-juniori iässä) ja pärjään kohtuu hyvin. Kyllä 10v kokemuksella pärjää, mikäli vähän pelisilmää löytyy ja asennetta, se tuntuu ratkaisevan aika pitkälti. Näin siis vantaalla päin ;)

Itse tein comebackin nimenomaan III-divariin. Kolme vuotta olin pelaamatta (lopetin B-juniori iässä) ja pärjään kohtuu hyvin. Kyllä 10v kokemuksella pärjää, mikäli vähän pelisilmää löytyy ja asennetta, se tuntuu ratkaisevan aika pitkälti. Näin siis vantaalla päin ;)

Etelän alueen sarjan joukkueeseen olisin siis pyrkimässä. Isäukko oli joskus aikoinaan jonkinsortin maalikuningas 3. divarissa ja on kertonut, että siellä kyllä jotkut ajaa ihan miten sattuu ja mailaa tulee leukaan jokapelissä.. Itseäni ei pelota tälläiset jutut vaikka pienikokoinen olenkin (n. 175cm, 84kg) mutta toivottavasti peli ei ole ihan sikailutasolla. Oman "aktiiviurani" aikana pelasin aina kovaa ja istuin jäähyllä monesti, mutta junnupeleissä on varmasti ihan eri meininki kuin 3. divisioonan sarjoissa.

Osaako kukaan muuten sanoa, että millanen porukka on Loviisan Jääkiekkoseuran (LJK ilmeisesti) Edustus? :o

Ylipäätänsä yksi huolenaihe on se, että kuinka vanhemmat ja kokeneemmat äijjät kattelee tälläistä "junnua".. :D

Etelän alueen sarjan joukkueeseen olisin siis pyrkimässä. Isäukko oli joskus aikoinaan jonkinsortin maalikuningas 3. divarissa ja on kertonut, että siellä kyllä jotkut ajaa ihan miten sattuu ja mailaa tulee leukaan jokapelissä.. Itseäni ei pelota tälläiset jutut vaikka pienikokoinen olenkin (n. 175cm, 84kg) mutta toivottavasti peli ei ole ihan sikailutasolla. Oman "aktiiviurani" aikana pelasin aina kovaa ja istuin jäähyllä monesti, mutta junnupeleissä on varmasti ihan eri meininki kuin 3. divisioonan sarjoissa.

Osaako kukaan muuten sanoa, että millanen porukka on Loviisan Jääkiekkoseuran (LJK ilmeisesti) Edustus? :o

Ylipäätänsä yksi huolenaihe on se, että kuinka vanhemmat ja kokeneemmat äijjät kattelee tälläistä "junnua".. :D

Todennäkösesti raiskaa porukalla :)

Kattele liiton sivuilta tuloksia, vaikkei ne mitään sarjan tasosta kerro.
Ite tiedän muutaman kaverin ketkä pelaa nyt kolmosta ja tilillä on muutama liigamatsi parin vuoden takaa.

Nojoo itsellä aukesi naama vastustajan mailaan ekan harjoituspelin ekassa vaihdossa mutta kyllä se muuten aika siivoa peliä, näin siis mun näkövinkkelistä ja onhan pikkusika aina sallittua. :D LJK:n kunto mitataan parin viikon päästä joten sitä voin päivitellä vasta silloin. Sitä kovempaa mitä pienikokosempi olet, itse 171cm/84kg ja korkeammalta ne isot jätkät vaan kaatuu. ;)

Moro,

Itekki pelaan jääkiekkoa laitahyökkääjänä, ja tarvitsisin räjähtävämpää lähtönopeutta. Kuinka lähtönopeutta voisi treenata? Ja kun monet sanovat että painojen nosto liian nuorena hidastaa kasvua niin kumpi hidastaa enemmän, jalkatreeni (jalkaprässi yms.) vai penkkipunnerrukset ?

Ite vähän samaa uumoilen ko tein comebackin 4vuoden tauon jälkeen ja ei tahdo noi jalat enää tikata samaan tahtiin kuin nuorempana :( Viivat on kova sana, vittumainen vain :wtf: Ja enpä ite ainakaan usko penkkipunneruksen hidastavan kasvua :D

Itsellä lähti nyt kolmas kausi miesten 3divarissa käyntiin 3viikkoa sitten, ja ei voi sanoa muuta kuin että en eläissäni ole ollut näin rapakunnossa.
Syyt tähän kesällä nivelsiteet vituiks ja sitä kautta treenaaminen vaihtui oluen ottoon ja makkaranpaistoon.

Tiistaina aloitin jäätreenien lisäksi kuntosalilla harjoittelun, 3x/vk arskan kultaista kuusikkoa johon lisättynä pohkeet, ja ohjelmaa teen räjähtävästi.
Tänään taas mielenkiinnolla jäälle vaikka vähän jumi onkin ja sunnuntaina pelataan =)

Olisiko kenelläkään mielepiteitä tuohon kuntosaliohjelmaan? ainakin koko kroppa on ihan liekeissä ollut vaikka painoja olen vasta haeskellut 2käynti kertaa salilla.
(ulkojäitä odotellessa) ;)

Ostin viime talvena komposiittimailan. Keväällä lavan ja varren liitoskohta halkes:(
joten aattelin kiinnitää lavan toiselle puolelle mailaa.

Eli osaisko joku neuvoa miten lavan kiinnitys tapahtuu? yritin jo kuumailmapuhaltimella kuumentaa vartta mutta ei pysynyt... kantsisko panna erkkaria väliin vai?...

Ostin viime talvena komposiittimailan. Keväällä lavan ja varren liitoskohta halkes:(

Eli osaisko joku neuvoa miten lavan kiinnitys tapahtuu? yritin jo kuumailmapuhaltimella kuumentaa vartta mutta ei pysynyt... kantsisko panna erkkaria väliin vai?...

Ostat urheiluliikkeestä liimaa jota käytetään lavan kiinnitykseen :)
Ei se ilman pysy :D

Toivottavasti yrität ihan erikseen ostettua irtolapaa siihen kiinnittää. Sitä katkennutta lapaa "one-piece"-mailasta et siihen saa enää mitenkään, vaan se lapa on ns. menetettyä kantaa.

Mutta, jos sulla on siihen irtolapa niin se menee kyllä sinne mailan toiseen päähän helposti siten, että vuolet varovasti ne huonot liimat pois siitä irtolavan "holkista", joka tulee irtovarren sisään. Sen jälkeen laitat pari siivua erkkaa sen holkin "yli" ja sulatat siihen kuumaliimapuikosta kuumailmapuhaltimella liimaa päälle.

Tämän jälkeen voit lämmittää vartta sieltä päästä joka puolelta varovasti ja alkaa sujauttaa lapaa paikalleen. Älä ylikuumenna mailaa missään tapauksessa, koska tuo lavan kiinnityskohta on kaikkein kovimmalla kuormituksella tulevaisuudessa. Useimmiten tuota itse vartta ei tarvitse edes kuumentaa, kun se lavan holkki on liiman laitosta sen verran lämmin että "elää" nuo tarvittavat millien osat.

Vähintään nelisen tuntia saisi levätä tuo maila ennen käyttöönottoa. Toivottavasti onnistuu :-)

Itse ainakin luottaisin tohon one piece mailaan enemmän. Mulla on kestäny jo 2 kautta sama maila tosin jatkotuppi on päähän laitettu, mutta ei se nyt siihen mitenkään vaikuta. Pelaan siis D ja C2 junnujen pelejä eli pelejä kertyy paljon vuoden aikana + harkat joten en irtolapoja varmaan lähde tulevaisuudessa ostamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom