Iso TRANS-urheilukeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NANSIKKI
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ollut "ulkomaailmassa" duunissa paikassa, jossa ilmoitusperusteinen sukupuoli on lailla turvattu, ja työpaikallani ollutta mielisairasta meikkiä käyttävää miestä olisi pitänyt kutsua naisen persoonapronomineillä jos tälle otukselle olisi joutunut puhumaan. Valitettavasti kaikki nämä ilmiöt missä pelokkaat typerykset painostetaan tunnustamaan valhe totuudeksi nitoutuvat yhteen ja saivat aikaan mm. koronan varjolla tehdyt ihmisoikeusloukkaukset, joten pidän jokaisen selkärangan omaavan velvollisuutena olla antautumatta näihin painostuksiin.
Mikä maamme laki pakottaa sut kutsuun ketään siviiliä yhtään millään nimikkeellä? Oon ilmeisesti missannut jtn(ihan mahollista). En mäkään taipuis mihkään vaan mielistely mielessä, mut vaikee uskoo tota stooria kyl. Tuskin sait potkuja. Mut et siis kykene elään tässä maailmassa heidän kaa, koska eivät jaa sun arvojas? Aika typerää, ja epäkäytännöllistä. Ite 100% pidän uskovaisia mielisairaina, mut silti kaveeraan heidän kaa eikä tunnu missään. Ei niin missään. Joku saattaa pakottaa välillä jtn omaansa, ni sanon vaan vittu ei, turha toivo, luovuta :D. Sun definitio mielisairaasta on tässä tapauksessa varmaan vielä tyyliin sitä, että kaikki noi ihmiset teeskentelee ja niil on joku vika aivoissa tjs. Tauti :d. Täs maassa on aika paljo mieleltään viturallaan olevia alkoholisteja sun muita näennäisen normaaleja elämänmuotoja. Eli tuo termi on vähän ??? Itse viittaan arkikielisemmin hauraaseen psyykkeeseen yms. enkä esim. skitsofreniaan. Pitäis omata trans-mieli, ni voisin vahvistaa.

Luulen tässä aiheessa on samaa kun meillä on unelma touhussa.
Kun pride viikotkin menossa.
Ei täysin ymmärretä mistä on kyse mutta halutaan olla suvaitsevaisia, paitsi niitä kohtaan jotka ovat erimieltä.
Itseä ei haittaa transut tai muut, ihan sama mulle.
Mutta, ei niitä pidä päästää naisten sarjaan kilpalajeihin.
Etu vaan on liian suuri.
Tietääkseni thaikuissa ladyboyt ottelevat miehiä vastaan, taitaa olla ihan hyviäkin ollut.
Siinä ois mitään järkeä laittaa noita ottelemaan naisten sarjoihin.
Ihan sama joku voimalaji, vaikka olympialajeista kuulantyöntö tai painonnosto.
Ei tarvi kaikkea suvaita.

Mikä maamme laki pakottaa sut kutsuun ketään siviiliä yhtään millään nimikkeellä? Oon ilmeisesti missannut jtn(ihan mahollista). En mäkään taipuis mihkään vaan mielistely mielessä, mut vaikee uskoo tota stooria kyl. Tuskin sait potkuja. Mut et siis kykene elään tässä maailmassa heidän kaa, koska eivät jaa sun arvojas? Aika typerää, ja epäkäytännöllistä. Ite 100% pidän uskovaisia mielisairaina, mut silti kaveeraan heidän kaa eikä tunnu missään. Ei niin missään. Joku saattaa pakottaa välillä jtn omaansa, ni sanon vaan vittu ei, turha toivo, luovuta :D. Sun definitio mielisairaasta on tässä tapauksessa varmaan vielä tyyliin sitä, että kaikki noi ihmiset teeskentelee ja niil on joku vika aivoissa tjs. Tauti :d. Täs maassa on aika paljo mieleltään viturallaan olevia alkoholisteja sun muita näennäisen normaaleja elämänmuotoja. Eli tuo termi on vähän ??? Itse viittaan arkikielisemmin hauraaseen psyykkeeseen yms. enkä esim. skitsofreniaan. Pitäis omata trans-mieli, ni voisin vahvistaa.
Ulkomailla. Kanadan joissakin provinsseissa sukupuoli-identiteetti on turvattu lailla ja kyseisestä maasta löytyy ennakkotapauksia missä ihmisiä on tuomittu sakkoihin kun eivät olet suostuneet käyttämään väärää sukupuolipronominiä. Potkut ja sakot olisi tullut ainakin jos tämä ristiinpukeutuja olisi tullut vaatimaan alistumista. Se iso ongelma näissä lakiin kirjatuissa äärivasemmistosekoiluissa on se, että kaikkia lakeja turvataan loppuviimen asevoimalla.

Tämä on täysin yksiselitteistä: transnainen ei voi osallistua naisten sarjaan missään urheilulajissa eikä millään poikkeuskikkailuilla.

Transnaisten(=miehen fysiologian omaavien naisten) osallistusmisoikeuden eväämisellä ei ole mitään tekemistä suvaitsemattomuuden kanssa ja on surullista seurata miten SETA:n edustajat ajaa itse itsensä marginaaliin heittäytymällä argumenteissaan idiooteiksi. Tällä tavalla sitä seksuaalivähemmistöjen asiaa ei ainakaan edistetä!

Kumma ettei ne trans ihmiset koskaan mee muutoksen jälkeen miesten sarjaan.
Mikäköhän tuossa muuten virallinen syy miksi noin ei tapahdu? Sukupuoli kuitenkin 100% tunneasia + naisten pitäs saada jalkapallossa yhtä paljon rahaa kuin miesten koska ovat yhtä osaavia?

Nyt on sitten frisbeegolf kanssa pilattu. Natalie Ryan on mies, joka voitti viimeisimmän turnauksen naisten sarjassa.

Millasia eroja fribassa on naisten ja miesten välillä? Miehet varmaan heittää pidemmälle, mut onks jotain muita eroja noin yleistäen?

Millasia eroja fribassa on naisten ja miesten välillä? Miehet varmaan heittää pidemmälle, mut onks jotain muita eroja noin yleistäen?
Kyllä se kaikessa näkyy, suurin ero on pisteissä eikä se selity pelkästään driven pituudesta, myös väyläheittojen tarkkuus, pidemmältä puttaaminen jne. Miehet on fyysisesti kestävämpiä, räjähtävämpiä, tarkempia, nopeempia. Ja niin se alunperin on ollutkin kun me tuolla on saalistettu ja metsästetty. Ja se primitiivinen miehen DNA ei poistu millään estrohoidolla.

Kyllä se kaikessa näkyy, suurin ero on pisteissä eikä se selity pelkästään driven pituudesta, myös väyläheittojen tarkkuus, pidemmältä puttaaminen jne. Miehet on fyysisesti kestävämpiä, räjähtävämpiä, tarkempia, nopeempia. Ja niin se alunperin on ollutkin kun me tuolla on saalistettu ja metsästetty. Ja se primitiivinen miehen DNA ei poistu millään estrohoidolla.

Okei, eli vois kuvitella, et myös taidossa ollaan edellä. En oo kauheesti fribaan tutustunu, mut Kuoksan juttuja seuraillu jonkin verran ja hän ainakin tuntuu tota fysiikkapuolta painottavan aika paljon. Lienee siis tässäkin lajissa oikeusmurha, jos transnainen saa kisailla naisten sarjassa. Eipä niitä lajeja taida kauheesti ollakaan, jossa naiset pärjäis miesten sarjassa?

@number_one onhan noita, mut niistä ei vaan synny meteliä, koska
1) ketään ei kiinnosta tuo asetelma noin päin, kun siihen ei liity keskustelua naisten oikeuksista
2) transmiehet ei menesty miesten sarjoissa

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Okei, eli vois kuvitella, et myös taidossa ollaan edellä. En oo kauheesti fribaan tutustunu, mut Kuoksan juttuja seuraillu jonkin verran ja hän ainakin tuntuu tota fysiikkapuolta painottavan aika paljon. Lienee siis tässäkin lajissa oikeusmurha, jos transnainen saa kisailla naisten sarjassa. Eipä niitä lajeja taida kauheesti ollakaan, jossa naiset pärjäis miesten sarjassa?

1) ketään ei kiinnosta tuo asetelma noin päin, kun siihen ei liity keskustelua naisten oikeuksista
Striimissä kerran spekuloitiin, onko yhtään lajia, jossa naiset voittais miehen, jos poissuljetaan arvostelulajit. Shakkia myöten taitaa miehet edelleen viedä. Ja mä en ole siis todellakaan mikään sovinisti, että ei tartte väärin ymmärtää, tässä nyt vain puhutaan miesten ja naisten eroista urheilussa.

Mut mikä se virallinen kusetus syy on? 😄

Jordan Peterson avaa noita hyvin.
Tuubista löytyy.
Miehet on keskimäärin kilpailuhenkisempiä.
Sit kun otanta on koko planeetta, tai edes yksi urheilulaji, niin sitä kautta jo saadaan parhaimmaksi aina tietty prosentti miehiä.
Siihen päälle fyysiset erot niin hiljaista on naisten pärjääminen yleisessä missään.

Paras nainen voittaa lukuisia miehiä.
Paras mies voittaa jokaisen.

Striimissä kerran spekuloitiin, onko yhtään lajia, jossa naiset voittais miehen, jos poissuljetaan arvostelulajit. Shakkia myöten taitaa miehet edelleen viedä. Ja mä en ole siis todellakaan mikään sovinisti, että ei tartte väärin ymmärtää, tässä nyt vain puhutaan miesten ja naisten eroista urheilussa.
Taitoluistelu? Eikö se oo tehty just naisille joten luulis olevan etua.

E. Mutta sekinhän on arvostelulaji.

Shooting.. except not exactly, in all the categories both women and men compete in, the women's ratings are higher. Shooting used to be a coed event in the Olympics... the pressure to divide them by gender was largely because the men were being dominated rather than the other way around.

Telinevoimistelukin on toki johonkin pisteeseen saakka arvostelulaji, mutta taitaa parhaat naisvoimistelijat pystyä hyppimään kovempia volttisarjoja kuin miehet.... jos olen oikein ymmärtänyt. Syynä kaiketi lyhempi vartalo niin pyörii sähäkämmin ilmassa, saman mittainen mies kärsisi todennäköisesti jostain kääpiökasvuisuudesta mikä haittaisi huippu-urheilua (Simone Biles 142 cm pitkä).

Tää käy kyllä järkeen koska pidemmällä matkalla alkaa muut ominaisuudet painaa kuin voima, se on niin helvetin rankkaa pääkopalle.
Noita pitkän matkan ultrajuttuja on monessa, jossa naiset dominoi vaikka oltais samassa sarjassa. Esim ultraswimming kylmässä vedessä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom