Iso TRANS-urheilukeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NANSIKKI
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten kenenkään koulutustausta liittyy asiaan? Haluatko kertoa oman pätevyytesi keskustella seksuaalisuuteen liittyvistä asioista? 😂
Hauskaahan tässä on se, että nettijankkaajien kuningas on lähtenyt hyvesignaloimaan valhetta ja sortuu nyt kaikkiin argumentaatiovirheisiin mistä itse aina muita ripittää :)

Sinähän siitä aloit avautumaan, että minä en ole lääkäri ja kyseenalaistamaan kompetenssiani asiassa.

Kerrotko sinä nyt, millä perustein katsot, että sinulla on tähän asiaan lääketieteellistä konsensusta parempi asiantuntemus?

Parahin typerys. Sinä olet ainoa joka tässä on arvuutellut kuka on tai ei ole lääkäri, eikä se liity asiaan mitenkään. Sinua pyydettiin selittämään miten väitetty sukupuolen vaihtaminen tapahtuisi, et kyennyt vaan aloitit sivuraidetta kohti vänkäämisen.

Meinaatko esittää jonkin todisteen tästä konsensuksesta että sukupuolta voisi vaihtaa? Annetuissa linkeissä tätä väitettä ei ole tuettu. Et ole lääkäri, et esitä todisteita väitteesi tueksi etkä kerro millä kompetenssilla väittelet mistään seksuaalisuuteen liittyvästä. En voi ottaa horinoitasi vakavasti noilla näytöillä.

Se voiko sukupuolta vaihtaa, riippuu sen määrittelystä, mitä sukupuolen katsotaan olevan. Otan kantaa sen mahdollisuuteen vasta kun suostut kertomaan miten määrittelet sen. Mikelle jo vastasinkin tähän.

Lääketieteessä on olemassa vakiintuneet ja suositellut hoitokäytännöt ihmisille, jotka kokevat sukupuolensa ongelmaksi. Linkitin sinulle Duodecimin artikkelin asiasta.

Luotan siihen että lääketieteellinen konsensus - joka löytyy esim. Käypähoito-suosituksista - on pätevämpi lähtökohta näiden ihmisten auttamiseen kuin maallikon mielipide.

Meinaatko esittää jonkin todisteen tästä konsensuksesta että sukupuolta voisi vaihtaa? Annetuissa linkeissä tätä väitettä ei ole tuettu. Et ole lääkäri, et esitä todisteita väitteesi tueksi etkä kerro millä kompetenssilla väittelet mistään seksuaalisuuteen liittyvästä. En voi ottaa horinoitasi vakavasti noilla näytöillä.
Mutta kuitenkin väität itse vastoin modernin lääketieteen konsensusta ilman että olet lääkäri tai että kertoisit millä kompetenssilla väittelet mistään seksuaalisuuteen liittyvästä. Vaikea ottaa jorinoitasi vakavasti näillä näytöillä.

Moro, diggaan. Tässä taitaa olla kyseessä tällainen luojan "virhe" eli on naisen pääkoppa mutta miehen vehkeet. Sitten ne väärät vehkeet otetaan pois. Onko se sitten sukupuolenmuutosleikkaus, vai korjausleikkaus, mutta tässä nyt yksi tarina.

Mutta kuitenkin väität itse vastoin modernin lääketieteen konsensusta ilman että olet lääkäri tai että kertoisit millä kompetenssilla väittelet mistään seksuaalisuuteen liittyvästä. Vaikea ottaa jorinoitasi vakavasti näillä näytöillä.
Turha sinun on alkaa kanssani väittelemään, ja syytöksesi siihen kumoutuu jo fysiikan lakienkin takia.
Pystyn keskustelemaan usealla kielellä ammattisanastoa käyttäen, minulla on korkeakoulututkinto lääketieteestä sekä kemiasta joten
ymmärrät varmaa itsekin että rajalliset ovat älysi lahjat.
Mikä on koulutustasosi?
Jos äidinkieli tuottaa noin suuria vaikeuksia niin anna olla.
Olen työskennellyt Yhdysvaltalaisessa tutkimuslaitoksessa vierailevana tutkijana neljä vuotta joten tiedän mistä puhun.

Turha sinun on alkaa kanssani väittelemään, ja syytöksesi siihen kumoutuu jo fysiikan lakienkin takia.
Pystyn keskustelemaan usealla kielellä ammattisanastoa käyttäen, minulla on korkeakoulututkinto lääketieteestä sekä kemiasta joten
Mikä on koulutustasosi?
Olen työskennellyt Yhdysvaltalaisessa tutkimuslaitoksessa vierailevana tutkijana neljä vuotta joten tiedän mistä puhun.
Jaa, sä vedät tupla accounteilla täällä? Vastasit väärällä. Käsittääkseni toi on banniin johtava teko. Toivottavasti menee samalla sun muut accot.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuon artikkelin mielisairas, silvottu nainen ilmoittaa olevansa mies eikä transmies. Jos olet hänen kanssaan samaa mieltä, niin sitten pitää vaan hyväksyä että miehet hakkaavat naisia paskaksi urheilukilpailuissa.
Itse en vakuuttunut siitä että hän vaihtoi sukupuoltaan.

Mikä on koulutustasosi?
Hienoa että joukostamme löytyy ammattilainenkin suitsemaan näitä amatöörejä jotka purkavat tuntojaan tänne ilman tieteellisiä omakohtaisia tutkimuksia. kiitos John Clayton.
Mikä on omakantasi, voiko sukupuoli todella muuttua vai onko kyseessä enemmänkin terminologinen ristiriita?

Hienoa että joukostamme löytyy ammattilainenkin suitsemaan näitä amatöörejä jotka purkavat tuntojaan tänne ilman tieteellisiä omakohtaisia tutkimuksia. kiitos John Clayton.
Mikä on omakantasi, voiko sukupuoli todella muuttua vai onko kyseessä enemmänkin terminologinen ristiriita?
Philadelphian yliopiston tutkimuksen mukaan sukupuolenvaihdosleikkauksessa potilaan aivoihin pyritään stimuloimaan määre joka kannattelisi hänen identiteettinsä muutosta leikkauksen jälkeiseen tilaan joka usein tuottaa vaikean tai keskivaikean psyykkisen oireyhtymän johon sisältyy mielen tavallaan kaksintaistelu siitä kykeneekö potilas luopumaan mies/nais identiteetistään.
Näin ollen kysymyksesi on sekä vaikea että helppo.
Oikeastaan vastaisin näin: Kannattaa lukea Tri Jannard Couselan teos aiheesta: Identiteetti sukupuolen mukaan ja sen vaikutukset seksuaalisuuteen.
Teos on Ranskankielinen, en muista sen alkuperäistä nimeä mutta kirjastoissa voivat tietää.

Yours: John

Tämä sukupuoliasiahan ei ole lääkäreiden määriteltävissä. Eikä lääkärit liity asiaan muutoin kuin noiden "hoitojen" kautta. Lähtökohtaisesti biologiassa luonnontieteenä määritellään sukupuolet ja niitä ei tunneta kuin kaksi, koiras ja naaras ja lisäksi on olemassa termi sukupuoleton. Kukaan itseään kunnioittava biologi tuskin muuta väittäisi.

Kromosomihäiriöt yms. ovat toki ikäviä, mutta se ei lisää sukupuolten määrää. Ja kyse on lähtökohtaisesti kehitysvammaista/-häiriöstä.

Itse olen sitä mieltä, että "sukupuolenkorjaus" prosessin sijaan pitäisi suosia terapiaa, ja ihmisten pitäisi oppia hyväksymään itsensä siinä sukupuolesta, mihin on syntynyt. Nämä leikkaukset ovat kuitenkin peruuttamattomia eikä niillä kuitenkaan saada aikaan kuin vähän sinnepäin muutos. (Tämä siis, mitä yhteiskunta ja verovaroilla voidaan tehdä. Jokainen toki saa omalla kustannuksellaan leikellä ja muutella itseään miten parhaaksi näkee.)

Mitä urheiluun tulee, niin naisten sarja on suljettu siitä yksinkertaisesta syystä, että naisilla on mahdollisuus pärjätä. Sinne ei kuulu kukaan mieheksi syntynyt, koska silloin on saanut aivan liian suuren edun.

Aika ironista muuten sanoa etta transhenkiloilla ei ole "mitaan valittamista", pitavat itsestaan metelia "turhaan" ja samaan hengenvetoon heita kutsutaan mielisairaiksi. Tyohaastatteluissakin perus Pertti saa sen duunin 99% tapauksista. Eli kaikki on varsin mainiosti.

Mikä on koulutustasosi?
LOL, ei mennyt ihan putkeen tuo vastaaminen "Chavez/Johnclaytonthird". Minun koulutustasoni on lääketieteen tohtori doctorate medicine harvard medicine, olen ollut vierailevana tutkijana Mordorin yliopistossa 14 vuotta joten tiedän mistä puhun. Sen sijaan tuo sinun kirjakielinen antisi ei oikein vakuuta, oletko varma ettet muista väärin ja oletkin itse asiassa "vierailevana tutkijana" Pietarin trollitehtaassa?

Jos englannin kielitaito sujuu niin suosittelen kuuntelemaan Joe Roganin podcastin numero 1827 *Kristin Beck.
Kristin on ansioitunut entinen Navyseali ja työskennellyt sotilas uran jälkeen jenkkien tiedustelupalvelulla.
Kristin avaa tuota transsukupuolisuutta tavalla minkä monien on helppo ymmärtää ilman minkäänlaista kaunistelua tai paskapuhetta. Keskustelua käydään myös transsukupuolisten osallistumisesta urheiluun kun "entinen" mies kilpailee naisten sarjassa ja siitä miten se ei ole reilua, koska lähtökohdat ovat erilaiset.
Ja jos ei nämä kiinnosta niin muutenkin hauska ja erittäin viihdyttävä jakso.
Monesti erilaisuus ja epätietoisuus pelottaa ihmisiä ja monet hyökkäävät sen takia toisten kimppuun ettei heitä itseä leimata ulkopuoliseksi.
Ei myöskään jonkin asian "luonnollisuutta" voi mitata pelkästään lisääntymiskyvyn kautta.
PS: monesti jo esillä ollut ehdotus siitä että transurheilujoille perustetaan omat sarjat tai he saavat mahdollisuuden kisata siinä sarjassa mihin ovat biologisesti syntyneet tulee varmasti tapahtumaan, kun pahin häly menee ohitse. Asioilla on niin sanotusti tapana järjestyä.

Back
Ylös Bottom