Iso perse

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bigass
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Olen mieshenkilö ja harrastanut salillakäyntiä noin 3 vuotta ja oikein tyytyväinen kehooni nyt. PAITSI takapuoli, se on vaan liian iso. Eli haluaisin saada hyviä vinkkejä miten saada pakaralihakset pienemmiksi ja rasvat pois sieltä.
Kehoni ei ole siinä mielessä sopusuhtanen kun olen laiha ja lihaksikas mutta liian isot pakarat. Olen jo kokeillut lenkkeilyä ja laihduttamista (vaikka jo laiha) mutta ne eivät ole auttaneet. Auttakaa mua saamaan toi iso perse pois! kiitos

Jos siellä perseessä kerran rasvaa on, niin se lähtee vain diettaamalla se rasva pois. Ei mitenkään muuten.

Mikäli ongelma on liian isoissa pakaralihaksissa, niin kannattaa keskittyä jalkaliikkeiden suoritustapaan. Eli esimerkiksi kyykkyyn tarpeeksi pienet painot, ettei asento hajoa ja ylösnousu tapahdu "hanuri edellä". Prässissä perse saattaa irrota alustasta nostovaiheessa, mistä pääsee eroon asettamalla jalkapohjat levyllä mahdollisimman alas.
Itsellänikin perse kasvaa helpohkosti ulottuvuutta "taaksepäin" (ei onneksi toistaiseksi leveyttä..). Olen yrittänyt ratkaista ongelman kasvattamalla etu- ja varsinkin takareidet niin suuriksi, ettei perse erotu. Huonolla menestyksellä.. :hyper:

bigass sanoi:
Olen mieshenkilö ja harrastanut salillakäyntiä noin 3 vuotta ja oikein tyytyväinen kehooni nyt. PAITSI takapuoli, se on vaan liian iso. Eli haluaisin saada hyviä vinkkejä miten saada pakaralihakset pienemmiksi ja rasvat pois sieltä.
Kehoni ei ole siinä mielessä sopusuhtanen kun olen laiha ja lihaksikas mutta liian isot pakarat. Olen jo kokeillut lenkkeilyä ja laihduttamista (vaikka jo laiha) mutta ne eivät ole auttaneet. Auttakaa mua saamaan toi iso perse pois! kiitos

You lucky bastard! :D

Olisipa minullakin iso perse. Tavoittenani on kasvattaa niin isot pakarat, että pystyn rapsuttamaan niitä kurottamalla olan yli. Tytöt tykkää isoista ja lihaksikkaista pakaroista. Kanna pakaroitasi ylpeydellä, sillä suurimmalla osalla suomalaisista miehistä ei ole persettä lainkaan tai sitten se vain roikkuu ja hyllyy.

"Silloin minäkin päätin näistä pakaroista tehdään niin isot,
että silmät putoilevat naisten päistä!"

Sama ongelma täälläkin, heti kun kyykky alkaa luistaa, perse kasvaa.

Olisiko apua jos treenissä ensin väsyttäisi reidet esim. reidenojennuskoneessa jotta kun tekee kyykyn (jossa perse kasvaa), täytyy käyttää pienempiä painoja?

Pikku knoppina, askelkyykky on ainoa liike jossa itse saan perselihaksia rasitettua niin että tuntuu vielä parina seuraavana päivänä. Muilla jalkaliikkeillä tuo ei onnistu.

Omskakas sanoi:
Tytöt tykkää isoista ja lihaksikkaista pakaroista. Kanna pakaroitasi ylpeydellä, sillä suurimmalla osalla suomalaisista miehistä ei ole persettä lainkaan tai sitten se vain roikkuu ja hyllyy.

Jep, tuo on totta. Pitäähän sitä olla perse, että housut pysyy jalassa ja muodot on vaan hyvä asia, varsinkin kun ne on tullut salilla, eikä sohvalla. Itellä kyykky tuo perseeseen kans tuota "syvyyttä" ei niinkään leveyttä, on muuten pirun järkevä lause :D

Itsellä on tuo berberiosasto mitoissa "enormous" verrattuna esim. reisiin. Ite olen huomannut vihdoin, että etukyykky on juttu, jossa reidet saa kyytiä, mutta pakarat säilyy koskemattomampana.

Reiden ojennus ennen takakyykkyä etukäteisväsytyksenä ei ole mulla toiminut niin kuin pitäisi, eli tämänkin setin jälkeen vain tarakka huutaa armoa, mutta reisissä ei juuri tunnu.

Treenaa selkä niin isoksi, että ovat sopusoinnussa keskenään... (Missukan viisaita vinkkejä :rolleyes:)

Ja kyllä ne kunnon pakarat on ilo meidän tyttösten silmille, kunhan tosiaan sitten ovat sopusoinnussa muun kropan kanssa.

Eikös lihakset kutistu kun yhdistää niukan safkaamisen ja pitkät toistomäärät. Eli jos pälli kestää niin jalkapäivänä porkkanamehua ja 100 toiston sarjoja :) Balettitanssijat kuulemma tekevät jotain tuon tapaista, kun esiintymis "season" lähestyy.

Itte voisi saada vähän mehukkaamman HIFKi peban, johon kaikki tytöt rakastuu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Perseestä se voima lähtee syväkyykyssä :D. Itteä ei ainakaan haittaa yhtään vaikka perse ja reidet on vähän edellä yläkroppaa. Se on ollut sitä siitä asti kun alotin jääkiekon vaikka lopettamisestakin on jo aikaa. En vaan millään raski luopua takakyykystä niin kyllähän se kasvamaan pukkaa. Samoin prässi isoilla painoilla ottaa aika raskaasti arseen.

Tytötkään ei oo pistäny ainakaan vielä pahakseen. Tässä vähän aikaa sitten tuli perjantai iltana semmonen kaunis tyttönen kysymään että pelaanko jääkiekkoa, johon kysyin takaisin että miten niin? Tyttö siihen että ku sulla on tuommonen perse ja jalat :D . Taas jaksaa kyykätä...

Usko nyt bigass että et halua polttaa lihasta. 95% todennäköisesti se ylimääräinen on läskiä. Se, mihin kohti kroppaa läski mieluiten kertyy on kiinni geeneistä. Se, mistä kohden rasva ensiksi laihduttaessa lähtee on kiinni geeneistä. En pysty kohdistamaan rasvan polttoa pelkästään takalistoon.

Jos haluat persettä pienemmäksi, pienennä rasvaprosenttia. Jos haluat perseen näyttävän suhteessa pienemmältä, kasvata reisiä ja yläkroppaa.

Mulla ottaa jalkatreeni myös aika huomattavasti perseeseen. Ihan sama miten treenaa, niin aina on perse vähintään yhtä kipee kun reidetkin. Oon kokeillut muutamaa vaihtoehtoa:

1) Reidenojennusta etukäteisväsytyksenä, mielellään isolla volyymillä. Toimii kyllä, mutta silti muu treeni ottaa perseeseen. Eikä aina halua hinkata ojennusta ensimmäisenä liikkeenä.

2) Ultrapuhdas tekniikka + pienet painot esim. prässätessä. Auttaa huomattavasti, mutta tietysti joskus tekee mieli runtata isommilla painoilla. Eli tämä toimii ainakin itselläni siis osittain.

3) Ei välitä koko asiasta. Ajattelee, että kunhan tulosta tulee jokapuolelle kroppaa, niin kai se persekin siinä menee samalla.

Jotenkin tuntuu, että tuo vaihtoehto 3 on kaikkein viisain. :jahas:

ite en oo ikinä saanut persettä treenillä kipeäksi :eek: kyllä se treenaantuu tarpeeksi siinä sjmv:ssä ja kyykyssä...

Omskakas sanoi:
Tytöt tykkää isoista ja lihaksikkaista pakaroista. Kanna pakaroitasi ylpeydellä, sillä suurimmalla osalla suomalaisista miehistä ei ole persettä lainkaan tai sitten se vain roikkuu ja hyllyy.
No jaa. Itselläni on muuhun kroppaan verrattuna melkoinen buffalo butt, eikä tästä ainakaan positiivisia kommentteja ole juuri vastakkaiselta sukupuolelta herunut.

Vuosikausia yritin pitää pakarat ulkona reisiliikkeistä, mutta lopputulos oli ainoastaan ohuet kintut ja suhteessa aina vaan isommalta näyttävä perse. Eräs kaunis päivä päätin vain unohtaa koko jutun ja sen jälkeen olen kyykännyt ja vetänyt maasta ilman huolia: yllätys yllätys perä näyttää pienemmältä kun reidet on ottaneet koossa sitä kiinni - etenkin hamstringeilla saa pakarahyllyn järjellisen näköiseksi.

Toinen olennainen hommeli on rasvaprosentti. Mulla on valitettavasti päärynägeenit, eli rasvat kerääntyvät primääristi pakaraosastolle. Tähän ei sitten auta muu kuin kova kuri ruokapöydässä :whip:. Metodit näkynee sigusta...

Mullakin perse kasvaa varmaan äärettömyyksiin asti jos kyykkää. En välttämättä haluaisi, että jalat ja perse on se helpoiten kasvava lihaksisto, mutta minkäs geeneillensä tekee. Eikä kyykkyä voi oikein poiskaan jättää, kun treeni perustuu siihen.

Eipä geenit ole mullekaan olleet suosiolliset, jotkut on vaan kiinteämpiä ja hyvemmässä lihassa lähtökohdiltaan.

Eipä siinä auta muu kuin ettiä se oma linja ja oppia elämään sen kanssa. Mulla esim vaatii vähempihiilarista ja muutenkin kevyempää ruokavaliota sekä aerobista lihastreenin ohella, jos mielin saada itseäni kireämpään kuntoon. Näyttäis olevan sama juttu sullakin :) Siihen sitten tottuu ja homma menee omalla painollaan.

Ja sitten ku saat kaiken kovan työn jälkeen kulkemaan ja itteään kuntoon, toiset sanoo että "helppohan se sun on treenaa ku oot tuollee luonnostaan tommone" :D

laihduttaminen

Jos laihdutan, multa lähtee sitä ravaa pakaroista, mut pelkään et sit myös ylävartalon lihakset alkavat pienenemään kun eivät saa tarpeeks ravintoa. Miten asian vois hoitaa niin et laihtuis tosi paljon ja ylävartalon lihakset säilyisi?

bigass sanoi:
Jos laihdutan, multa lähtee sitä ravaa pakaroista, mut pelkään et sit myös ylävartalon lihakset alkavat pienenemään kun eivät saa tarpeeks ravintoa. Miten asian vois hoitaa niin et laihtuis tosi paljon ja ylävartalon lihakset säilyisi?
kyllä sitä lihaa jonkun verran lähtee väkisinkin, mutta se tulee aika nopeasti takaisin lihasmuistin ansiosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom