Iso penkkipunnerrusketju

Kauanko oot kullannuppu tehnyt penkkiä samalla ohjelmalla ja minkälainen ohjelma on? Syötkö tarpeeksi? Nukutko kunnon yöunet?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites, kun teen tota penkkiä sillä tavalla ettei ole selkä kaarella (lahnana?), onko se jotenkin väärä tapa? Luulis että ottaa enemmä ku pidempi se matkaki joka nostetaan. Ottaako sitten enemmän rintaan kun on selkä kaarella?

Mites, kun teen tota penkkiä sillä tavalla ettei ole selkä kaarella (lahnana?), onko se jotenkin väärä tapa? Luulis että ottaa enemmä ku pidempi se matkaki joka nostetaan. Ottaako sitten enemmän rintaan kun on selkä kaarella?

Kyllä sopiva kaari auttaa rintaa työskentelemään paremmassa kulmassa, sekä ottaa rasitusta pois olkapäiltä. Lahnana penkkaaminen on IMO pöljää, jos ei muuta niin olkapäiden kannalta. Saattavat mennä helpommin rikki jos lahnana penkkailee.

Mikähän siinä on että penkissä sarjat tuppaa laskemaan paljon jyrkemmin kuin muut jos ei ole salilla päässyt vähään aikaan käymään...

Mikähän siinä on että penkissä sarjat tuppaa laskemaan paljon jyrkemmin kuin muut jos ei ole salilla päässyt vähään aikaan käymään...

Oma teoria on se että penkkissä tulokset on suhteessa edellä muita liikkeitä monilla, ja sen takia se putoaa nopeiten. Eipä näet putoa sen nopeammin kuin muutkaan jos ei juuri yleensäkkään penkkaile.

Joo... joku kerta täällä avauduin siitä kun sarjapainot ei nouse ja tuttaa. Päätin tehdä penkkiä jatkossa pysäytyksillä, niin että jalat on penkillä. Kaikkein parhaimman tunteen oon saanut tällä tavalla. Tuntuu todella mukavalta, ja en oo ikinä nauttinu penkkaamisesta näin paljoa. Tuntuu mahtavalta kun saa hallitusta painon rintaan, ja siitä temmolla ylös. Ei ns, pompautusta tai tiputusta. Tietää että treeni menee perille. Voisin verrata tunnetta vaikka syväkyykkyyn. Alussa painoa saa lastattua vähemmän, mutta siitä se sitten nousee. Ainakin penkkiä tehdessä loppui heti olkapään temppuilemiset.

Jotenkin hassun kuuloista että tekemällä ensin liikettä A saa välittömästi paremmat tulokset liikkeestä B, mutta who knows.

Joo onhan toi, mutta sama A->B juttu siinä, kun latsit neuvotaan (Mike) lämmittämään ennen penkkiä, joka on mulla toiminu hyvin.

Eli olen siis 15v sälli ja penkki tulos on 125kg ilman mitää paitoja tai mitään sellasta ja haluaisin kysyä että onko minkä laisia luokkia minne voisi mennä kisaamaan onko iän mukaan vai painon ?

Olis maksimi tarkotus saada tiettyyn tavotteeseen vuoden loppuun mennessä ja lähellä ollaan 2x6:n ansiosta. Tuli mieleen, että kannattasko iha lopuks vetää hermotuksia jollai kolmosilla ym.?

Mites pakkotoiston pitkät ja pitkäkätiset miehet saa rautaa penkistä? Itse kuulun tähän kastiin, ja tuntuu että minua paljon lyhyempi reenikaveri saa puolet vähemmällä panostuksella penkkiätulosta hiluttua koko ajan minua paremmin ylöspäin. Tosin käytän itse kohtalaisen kapeaa otetta, tuntuu olkapäille paremmalta, kun ne kerran olen jo melkein rikkonut. Tämä asia koskee varmasti lihaskiinnityksiä ja vääntömomenttia.

Mites pakkotoiston pitkät ja pitkäkätiset miehet saa rautaa penkistä? Itse kuulun tähän kastiin, ja tuntuu että minua paljon lyhyempi reenikaveri saa puolet vähemmällä panostuksella penkkiätulosta hiluttua koko ajan minua paremmin ylöspäin. Tosin käytän itse kohtalaisen kapeaa otetta, tuntuu olkapäille paremmalta, kun ne kerran olen jo melkein rikkonut. Tämä asia koskee varmasti lihaskiinnityksiä ja vääntömomenttia.

Jos olkapäihin ottaa niin vedät bodypenkkiä? pidä kyynerpäät n.45 asteen kulmassa kroppaan nähden ala-asennossa eikä 90 asteen kulmassa. Pitkäkätiselle sopii kyllä leveä ote ja tee kunnon kaari niin matka lyhenee.

hyvä tekniikkavideo

niin ja kiertäjäkalvosimen lämppärit mukaan ennen penkintekoa. Helppo ja nopea tehdä taljalla

Jep, tosin taljallakin saa olkapäät kipeeks kunhan ottaa egon mukaan ja riuhtoo isoilla painoilla. Jees, penkki edistyy edistymistään. Tänään tein 2x8x60kg jalat penkillä. Ja sotilaspenaa kutosen samoilla painoilla. Viimeviikolla kun sain tosihuonosti nukuttuja öitä (2kpl). Oli penkki päivä edessä ja eihän se sujunut minnekkään. 60kg, tuntui pirun raskaalta, masenti kun 50kg tuntui samalta mitä edellisenä kertana 60kg. Sitä tulee tahkottuun päähän miten tärkeetä se uni on.

Hyvä video tuossa ylhäällä, tuo kyynerpäiden kierto oli ihan uus juttu eli kokeiluun. kuinka monta treeni kertaa putkeen kandee kokeilla ykkösmaksimia? vain onko sama juttu kuin ns. peruspumppauksissa eli niin kaun kuin tulosta tulee.
eli olen nyt yrittänyt hinkuttaa maksimia ylös arvioin että sata pitäisi nousta. Tässä se mitä tein Lämmöt tanko ja ylös, 10x 40kg, 50kg x 6, 60kg x6 70kg x3 80kgx2, 90kg x1 95kg x1 97,5x1 ja vitut sata ei menny no tulin vähän alemmas ja yritin tehdä kordinoivan 95kg x1 95 x2, ja paukut loppu, mut eiks tää ole ihan oikea oppinen tapa mennä kohti satasta? eli tän tein viime perjantaina 10.12 nyt ma 13.12 tein 50% penkin korjasin tekniikkaa nyt ajattelin että teen pe 17.12 uuden yrityksen, noh siis jos siltä tuntuu. kommenttia

Hyvä video tuossa ylhäällä, tuo kyynerpäiden kierto oli ihan uus juttu eli kokeiluun. kuinka monta treeni kertaa putkeen kandee kokeilla ykkösmaksimia? vain onko sama juttu kuin ns. peruspumppauksissa eli niin kaun kuin tulosta tulee.
eli olen nyt yrittänyt hinkuttaa maksimia ylös arvioin että sata pitäisi nousta. Tässä se mitä tein Lämmöt tanko ja ylös, 10x 40kg, 50kg x 6, 60kg x6 70kg x3 80kgx2, 90kg x1 95kg x1 97,5x1 ja vitut sata ei menny no tulin vähän alemmas ja yritin tehdä kordinoivan 95kg x1 95 x2, ja paukut loppu, mut eiks tää ole ihan oikea oppinen tapa mennä kohti satasta? eli tän tein viime perjantaina 10.12 nyt ma 13.12 tein 50% penkin korjasin tekniikkaa nyt ajattelin että teen pe 17.12 uuden yrityksen, noh siis jos siltä tuntuu. kommenttia

No ei sitä ykköstä kyllä peräkkäisinä treenikertoina ainakaan kannattaisi koittaa, hermostoa se kai rasittaa aika paljon jos joka reenikerta maksimia koittaa. Ja IMO ehkä vähän liikaa "lämmittelysarjoja" tossa, itse ottaisin jotenkin näin: 20x20kg, 10x40kg, 5x60kg, 3x70kg, 1x80kg, 1x90kg ja suoraan satkuun tai joa haluat niin 95 tohon väliin. Mutta jos nyt kerran olet yhden kevyen reenin ottanut väliin niin jos sitä maksimia on pakko koittaa niin koita sitten ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom