Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Leveällä otteella rintalihakset tekevät enemmän töitä kuin ojentajat, kapeella taas ojentajat tekevät työtä, jäi muuten edellisestä viestistä merkitsemättä kapea penkkipunnerrus.

Erittäin leveää penkkiä en itse kovin paljon tekisi, tulee äkkiä olkapäävamma jos on paljon painoa ja ylileveä ote.

Penkki on junnannut paikoillaan jo tolkuttoman kauan ja minkäänlainen katto ei varmasti ole tullut täyteen, penkki liikkeenä reenatessa menee hyvin, mutta syytän kuitenkin ojentajia: millä liikkeillä saisi pakotettua ojentajat vahvistumaan niin että penkkikin paranesisi..?

dippi on ihan kuningas liike ojentajille.

Leveällä otteella rintalihakset tekevät enemmän töitä kuin ojentajat, kapeella taas ojentajat tekevät työtä, jäi muuten edellisestä viestistä merkitsemättä kapea penkkipunnerrus.

Erittäin leveää penkkiä en itse kovin paljon tekisi, tulee äkkiä olkapäävamma jos on paljon painoa ja ylileveä ote.

Raakapenkkiä en ihan maksimileveydellä tekis melkeinpä ollenkaan.. Rikkoo paikat vaan. Parhaan tuloksen saa oteleveyksiä vaihtamalla.

Vielä pari kysymystä penkkiin liittyen. Pitääkö ranteiden olla ihan suorassa koko ajan? Jos saadaan se optimaalinen kaari aikaiseksi niin pitääkö silloinkin koko ajan pyrkiä liikuttelemaan tankoa kohtisuoraan ylös ja alas? Kun oon ymmärtänyt, että liikerata menisi kuitenkin hieman viistoon päätä kohti.. siis vain hieman, niin ettei sivusta katsottuna näytä että tanko liikkuisi suoraa liikerataa. Toivottavasti ymmärrätte. :D

Meikäläinen on 21v 184cm/89kg, ikin enne kokeillu penkkipunnerrusta ja sain nostettua tangon + 2x5kg eli 10kg+tanko=30kg? 10x3 sarjat :D Tästä parempaan suuntaan mennään!

Vielä pari kysymystä penkkiin liittyen. Pitääkö ranteiden olla ihan suorassa koko ajan? Jos saadaan se optimaalinen kaari aikaiseksi niin pitääkö silloinkin koko ajan pyrkiä liikuttelemaan tankoa kohtisuoraan ylös ja alas? Kun oon ymmärtänyt, että liikerata menisi kuitenkin hieman viistoon päätä kohti.. siis vain hieman, niin ettei sivusta katsottuna näytä että tanko liikkuisi suoraa liikerataa. Toivottavasti ymmärrätte. :D

Ranteet suorana niin tanko on suoraan kyynerpään alapuolella ja voima siirtyy välineeseen parhaiten, tätä varten rannesiteitä käytetään. Ja tosiaan tangon pitäisi liikkua aika selvästikkin sivusta katsottuna päätä kohti, kuten Dave Tate näyttää http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

En mä ainakaan saa pidettyä ranteita suorassa vaikka kuinka yrittäisin (no en oikeastaan edes yritä). Kun tankoon tulee painoa, niin väkisinkin ranteet taittuu.

Mutta pitääkö tuohon ihan pyrkiä että se tanko tulisi hieman viistoon päätä kohti? Vai tuleeko se sitten luonnostaan kun on kaari ja sitä tankoa liikuttelee tuossa pallean päällä ylös ja alas?

Missä vaiheessa Tatella on tossa videossa ranteet suorana? Eihän nyt kukaan oikeasti pyri punnertamaan isoja painoja ranteet täysin suorana?

En mä ainakaan saa pidettyä ranteita suorassa vaikka kuinka yrittäisin (no en oikeastaan edes yritä). Kun tankoon tulee painoa, niin väkisinkin ranteet taittuu.

No yritä edes. Jos ranteet taittuvat, tanko on alunperinkin liikaa kämmenen päällä. Koita pitää sitä enemmän kämmenpäkiällä. Jos apinaotteella penkkaa, niin tässä kohtaa saattaa tanko tulla naamalle. Mutta sitä saa mitä tilaa.

No yritä edes. Jos ranteet taittuvat, tanko on alunperinkin liikaa kämmenen päällä. Koita pitää sitä enemmän kämmenpäkiällä. Jos apinaotteella penkkaa, niin tässä kohtaa saattaa tanko tulla naamalle. Mutta sitä saa mitä tilaa.

Kyllä mä pyrin pitämään tankoa juuri mainitsemassasi kohdassa. Tarkoitin vaan, että tuskin on mahdollista pitää ranteita IHAN suorana. Kyllä ne väkisinkin jonkin verran taipuvat.

Totaa, onpas taas pikku asioista kiinni - sai aivan erilaisen tuntuman niin kässäriliikkeissäkin (jopa pystypunneruksessa käsipainoin), kun tajusi kiinnittää huomiota ranteiden asentoon. Joka päivä oppii jotain uutta kun jaksaa vaan keskittyä etsimään virheitä omasta reenistä, vuosien jälkeenkin. :hyvä:

Mutta nyt jäi vaivaamaan seikka, kun joskus muistan lukeneeni kenties pakkiksen penkkausohjeista, että tulisi ajatuksellisesti tankoa puristaa ja kääntää ranteita hieman suuntaan kyynärpäät kylkiä kohden. Vai onko se sittenkin toiseensuuntaan? Jos ei apinaotetta käytä niin saisi paremmin kämmenpäkiän tangon alle ja peukkua pois häiritsemästä kun ajatuksellisesti kääntäisi ranteita suuntaan kyynerpäät kyljistä poispain.... Eli mitenkäs se nyt olikaan? :nolo:

Kyllä mä pyrin pitämään tankoa juuri mainitsemassasi kohdassa. Tarkoitin vaan, että tuskin on mahdollista pitää ranteita IHAN suorana. Kyllä ne väkisinkin jonkin verran taipuvat.

Jaa juu. Eihän niitä ihan tikkusuorana pidetä. Yleensäkin netissä joskus otetaan ohjeet turhan kirjaimellisesti. Jos neuvotaan pitämään selkää pienellä kourulla kyykyssä -> ankara U-mutka pitää saada maksoi mitä maksoi. Ja sitten treenataan 10% siitä tehosta millä voisi vetää ihan vain ettei se kullanarvoinen "tekniikka" kärsi.

Totaa, onpas taas pikku asioista kiinni - sai aivan erilaisen tuntuman niin kässäriliikkeissäkin (jopa pystypunneruksessa käsipainoin), kun tajusi kiinnittää huomiota ranteiden asentoon. Joka päivä oppii jotain uutta kun jaksaa vaan keskittyä etsimään virheitä omasta reenistä, vuosien jälkeenkin. :hyvä:

Mutta nyt jäi vaivaamaan seikka, kun joskus muistan lukeneeni kenties pakkiksen penkkausohjeista, että tulisi ajatuksellisesti tankoa puristaa ja kääntää ranteita hieman suuntaan kyynärpäät kylkiä kohden. Vai onko se sittenkin toiseensuuntaan? Jos ei apinaotetta käytä niin saisi paremmin kämmenpäkiän tangon alle ja peukkua pois häiritsemästä kun ajatuksellisesti kääntäisi ranteita suuntaan kyynerpäät kyljistä poispain.... Eli mitenkäs se nyt olikaan? :nolo:

öö.. jos en nyt ihan väärin käsittänyt mtä ajat takaa, niin tarkotus olisi laskuvaiheessa, ja noi puoleen väliin nostoa vetää kyynärpäitä kylkiin päin, kuitenkin niin, että kyynärvarsi pysyy suorana tangon alla koko ajan. nostovaiheen noin puolenmatkan jälkeen kyynärpäät avataan ulospäin, joka helpottaa huomattavasti loppuojennusta. tämä kyynärpäiden avaaminen tuppaa itsellä monasti unohtumaan, mutta ihan jo telineestä irrotuksessa eron huomaa.

eli telineistä irti: kyynärpäät auki/ulos (osoittavat sivuille)
laskuvaihe ja rinnalta lähtö: kyynärpäitä sisään kylkiä kohti.
loppuojennus: kyynärpäät auki/ulos
(kts. Taten ohjeistus muutama posti ylöspäin.)

ranne tulisi pitää suorassa, joskaan ei tikkusuorassa kuten kanssakeskustelijat hienosti ovat havainnollistaneet. rannesiteet on jees, mutta eivät tosiaankaan korjaa ongelmaa, jos ranteet tuppaa kääntymään liikaa. rannetuista huolimatta ranteet pitäisi pitää suorassa, eikä siteiden luoman tuen turvin antaa niiden taitttua hallitsemattomasti.

tankoa kuuluu puristaa koko noston ajan, ja kuvitella vetävänsä tankoa ikään kuin kahtia. tiätsä. eli ei punnerreta tankoa ylös, vaan työnnetään itseä penkkiä vasten ja revitään tankoa kahtia.

HOX! allekirjoittanut on kuitenkin heikko läski, joten jos joku kovempi äijä sanoo muuta, kuunnelkaa häntä.

Toi Dave Taten video autto ihan älyttömästi eli kun tanko otetaan telineistä ylhäältä katsottuna tanko on jossain kaulan kohalla ja siitä lasketaan viistosti pallean päälle kun oikea kaari on haettu ja siitä punnerretaan taas viistosti ylöspäin päätä kohti samaan kohtaan kun aloitusvaiheessa. Ensinnäkin tuo autto tangon lähtöön rinnalta, eli saa räjähtävämmin lähtemään tangon rinnalta, mutta en tiedä miksi. :D Mutta kyllä tekniikka on oleellinen asia kyllä.

E: Niin ja niihin kyynärpäihin pitää oikeesti keskittyä.

Mulla on nyt 2-jakoinen ohjelma ja tarkotus olis lisätä penkkimaksimia.
Kysymys kuuluukin että onko mahdollista lisätä mun ohjelmaan penkkipäiväksi penkkimaksimia harjoittavaa reeniä.Eli teen nyt rintaa 2 krt / viikko
Toivottavasti ymmärsitte ja neuvot otetaan vastaan !
kiitos

Mulla on nyt 2-jakoinen ohjelma ja tarkotus olis lisätä penkkimaksimia.
Kysymys kuuluukin että onko mahdollista lisätä mun ohjelmaan penkkipäiväksi penkkimaksimia harjoittavaa reeniä.Eli teen nyt rintaa 2 krt / viikko
Toivottavasti ymmärsitte ja neuvot otetaan vastaan !
kiitos

Taidat olla sen verran alkutaipaleella punttiuralla, että ei kannata erikseen alkaa mitään maksimihermotusta tekemään. Kyllä se maksimi nousee niillä normaaleilla bodysarjoillakin. Tee toistomääriä vaikka 5-10 välillä ja kasvata sarjapainoja. Jos sarjapainot kasvaa 20kg, niin voidaan olettaa että maksimikin nousee 20kg. Hermotustreenit sitten kun on oikeasti jotain mitä hermottaa, eli lihasta.

Taidat olla sen verran alkutaipaleella punttiuralla, että ei kannata erikseen alkaa mitään maksimihermotusta tekemään. Kyllä se maksimi nousee niillä normaaleilla bodysarjoillakin. Tee toistomääriä vaikka 5-10 välillä ja kasvata sarjapainoja. Jos sarjapainot kasvaa 20kg, niin voidaan olettaa että maksimikin nousee 20kg. Hermotustreenit sitten kun on oikeasti jotain mitä hermottaa, eli lihasta.

No siinä olet oikeessa että olen vielä aloittelija koska n 8kk salikokemusta takana , mutta olen tehnyt noita 8-12 sarjoja varmaan koko 8 kuukautta joten nyt todella kaipaan vaihtelua . Pyramidia ei kannata 2-jakoisessa ohjelmassa varmaan tehdä, tai luulen niin sillä penkkiä tulee kuitenkin se 2 kertaa viikkoon :|

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom