Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Penkki on junnannut paikoillaan jo tolkuttoman kauan ja minkäänlainen katto ei varmasti ole tullut täyteen, penkki liikkeenä reenatessa menee hyvin, mutta syytän kuitenkin ojentajia: millä liikkeillä saisi pakotettua ojentajat vahvistumaan niin että penkkikin paranesisi..?
Leveällä otteella rintalihakset tekevät enemmän töitä kuin ojentajat, kapeella taas ojentajat tekevät työtä, jäi muuten edellisestä viestistä merkitsemättä kapea penkkipunnerrus.
Erittäin leveää penkkiä en itse kovin paljon tekisi, tulee äkkiä olkapäävamma jos on paljon painoa ja ylileveä ote.
Vielä pari kysymystä penkkiin liittyen. Pitääkö ranteiden olla ihan suorassa koko ajan? Jos saadaan se optimaalinen kaari aikaiseksi niin pitääkö silloinkin koko ajan pyrkiä liikuttelemaan tankoa kohtisuoraan ylös ja alas? Kun oon ymmärtänyt, että liikerata menisi kuitenkin hieman viistoon päätä kohti.. siis vain hieman, niin ettei sivusta katsottuna näytä että tanko liikkuisi suoraa liikerataa. Toivottavasti ymmärrätte. :D
En mä ainakaan saa pidettyä ranteita suorassa vaikka kuinka yrittäisin (no en oikeastaan edes yritä). Kun tankoon tulee painoa, niin väkisinkin ranteet taittuu.
En mä ainakaan saa pidettyä ranteita suorassa vaikka kuinka yrittäisin (no en oikeastaan edes yritä). Kun tankoon tulee painoa, niin väkisinkin ranteet taittuu.
No yritä edes. Jos ranteet taittuvat, tanko on alunperinkin liikaa kämmenen päällä. Koita pitää sitä enemmän kämmenpäkiällä. Jos apinaotteella penkkaa, niin tässä kohtaa saattaa tanko tulla naamalle. Mutta sitä saa mitä tilaa.
Kyllä mä pyrin pitämään tankoa juuri mainitsemassasi kohdassa. Tarkoitin vaan, että tuskin on mahdollista pitää ranteita IHAN suorana. Kyllä ne väkisinkin jonkin verran taipuvat.
Totaa, onpas taas pikku asioista kiinni - sai aivan erilaisen tuntuman niin kässäriliikkeissäkin (jopa pystypunneruksessa käsipainoin), kun tajusi kiinnittää huomiota ranteiden asentoon. Joka päivä oppii jotain uutta kun jaksaa vaan keskittyä etsimään virheitä omasta reenistä, vuosien jälkeenkin. :hyvä:
Mutta nyt jäi vaivaamaan seikka, kun joskus muistan lukeneeni kenties pakkiksen penkkausohjeista, että tulisi ajatuksellisesti tankoa puristaa ja kääntää ranteita hieman suuntaan kyynärpäät kylkiä kohden. Vai onko se sittenkin toiseensuuntaan? Jos ei apinaotetta käytä niin saisi paremmin kämmenpäkiän tangon alle ja peukkua pois häiritsemästä kun ajatuksellisesti kääntäisi ranteita suuntaan kyynerpäät kyljistä poispain.... Eli mitenkäs se nyt olikaan?
Mulla on nyt 2-jakoinen ohjelma ja tarkotus olis lisätä penkkimaksimia.
Kysymys kuuluukin että onko mahdollista lisätä mun ohjelmaan penkkipäiväksi penkkimaksimia harjoittavaa reeniä.Eli teen nyt rintaa 2 krt / viikko
Toivottavasti ymmärsitte ja neuvot otetaan vastaan !
kiitos
Taidat olla sen verran alkutaipaleella punttiuralla, että ei kannata erikseen alkaa mitään maksimihermotusta tekemään. Kyllä se maksimi nousee niillä normaaleilla bodysarjoillakin. Tee toistomääriä vaikka 5-10 välillä ja kasvata sarjapainoja. Jos sarjapainot kasvaa 20kg, niin voidaan olettaa että maksimikin nousee 20kg. Hermotustreenit sitten kun on oikeasti jotain mitä hermottaa, eli lihasta.