Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
toistoja 2-4 henkilölle, jonka maksimi on alle 100kg? ei mitään tolkkua.Varmaankin voimapainotteisesti eli ilmeisesti suht lyheyt sarjat (2-4) ja suht pitkillä palautusajoilla, ja syöminen & lepo kuntoon = kehitys taattu.
toistoja 2-4 henkilölle, jonka maksimi on alle 100kg? ei mitään tolkkua.
no neloset ehkä just just, mutta en kyllä suosittelis toisto alueeksi 2-4 ennemmin vaikka 3/5-15No kyllä neloset siihen kategoriaan viellä kuuluu joita voi tehdä noissa painoissa.
MASSAA!VOIMAA! penkkipunnerrusohjelmassa on penkin apuliikkeessä merkitty sarjat ja pari sanaa: "Penkin apuliike 5x1, maximiykköseen asti, joka kerta!". Mitä meinaa "maximiykköseen asti, joka kerta"?
Mulla on penkki ollut huonoin osa-alue tämän nyt vuoden täyteen tulleen punttisaliharrastuksen aikana. Vuosi sitten marraskuussa penkistä nous aloittaessa 45kg ja nyt 75kg ja en siis ole alkuunkaan tyytyväinen, kun jotkut mun ikäset ilman treenaamistakin nostaa sen 80kg helposti. Ikää siis 18v, pituus 170 ja paino 80kg.Penkkitekniikkaa on hiottu ja hiottu ja tekniikan pitäis olla nyt pirun hyvä. Olen ottanut tästä http://www.youtube.com/watch?v=WJNCaV7f-hY mallia ja vedän siis ihan samalla tavalla lavat yhteen ja painopiste on päkiöillä ja samanlainen kaari ja tankoa liikuttelen koko ajan tuossa pallean kohilla eli alarinnassa. Ruokailut pitäis olla kunnossa kun paino nousee tasaseen tahtiin ja protskua tulee varmasti 2g per painokilo. Kesällä tein penkkiä kerran viikossa 5x5 ja pääsin 70kg:hen sarjapainoissa, sitten alkusyksystä aloitan arnoldin kultaisen kuusikon ja tuli penkattua 3x10, mutta mielestäni kehitys tuolloinkin hyvin kehnoa kun alottelin 50kg ja pääsin 60kg hen ja sarjapainot olivat muutenkin alkun suht kevyet. Nyt olen aloittanut Starting Strength ohjelman jossa penkataan 3x5 ja ehdottomasti olisi mukava saada nyt sitä tulosta kerrankin ja alkaa kyllä totaalisesti ottamaan päähän jos sarjapainot taas tyssää 70kg:hen. En vaan ymmärrä missä vika vai oonko vaan luonnostaan ihan paska tässä liikkeessä ?
Mulla on penkki ollut huonoin osa-alue tämän nyt vuoden täyteen tulleen punttisaliharrastuksen aikana. Vuosi sitten marraskuussa penkistä nous aloittaessa 45kg ja nyt 75kg ja en siis ole alkuunkaan tyytyväinen, kun jotkut mun ikäset ilman treenaamistakin nostaa sen 80kg helposti. Ikää siis 18v, pituus 170 ja paino 80kg.Penkkitekniikkaa on hiottu ja hiottu ja tekniikan pitäis olla nyt pirun hyvä. Olen ottanut tästä http://www.youtube.com/watch?v=WJNCaV7f-hY mallia ja vedän siis ihan samalla tavalla lavat yhteen ja painopiste on päkiöillä ja samanlainen kaari ja tankoa liikuttelen koko ajan tuossa pallean kohilla eli alarinnassa. Ruokailut pitäis olla kunnossa kun paino nousee tasaseen tahtiin ja protskua tulee varmasti 2g per painokilo. Kesällä tein penkkiä kerran viikossa 5x5 ja pääsin 70kg:hen sarjapainoissa, sitten alkusyksystä aloitan arnoldin kultaisen kuusikon ja tuli penkattua 3x10, mutta mielestäni kehitys tuolloinkin hyvin kehnoa kun alottelin 50kg ja pääsin 60kg hen ja sarjapainot olivat muutenkin alkun suht kevyet. Nyt olen aloittanut Starting Strength ohjelman jossa penkataan 3x5 ja ehdottomasti olisi mukava saada nyt sitä tulosta kerrankin ja alkaa kyllä totaalisesti ottamaan päähän jos sarjapainot taas tyssää 70kg:hen. En vaan ymmärrä missä vika vai oonko vaan luonnostaan ihan paska tässä liikkeessä ?
Mulla vähän sama tilanne oli tossa keväällä, ei tahtonu sarjapainot nousta millään penkissä. Painoa tuli kyllä kuukaudessa lisää vähintään se kilo. Muissa liikkeissä kyllä kehitystä tuli. Nyt maximi jossain 85-90 paikkeilla, vuos sitte noin 60, alottaessa joku 40 puoltoistavuotta sitten.Mulla on penkki ollut huonoin osa-alue tämän nyt vuoden täyteen tulleen punttisaliharrastuksen aikana. Vuosi sitten marraskuussa penkistä nous aloittaessa 45kg ja nyt 75kg ja en siis ole alkuunkaan tyytyväinen, kun jotkut mun ikäset ilman treenaamistakin nostaa sen 80kg helposti. Ikää siis 18v, pituus 170 ja paino 80kg.Penkkitekniikkaa on hiottu ja hiottu ja tekniikan pitäis olla nyt pirun hyvä. Olen ottanut tästä http://www.youtube.com/watch?v=WJNCaV7f-hY mallia ja vedän siis ihan samalla tavalla lavat yhteen ja painopiste on päkiöillä ja samanlainen kaari ja tankoa liikuttelen koko ajan tuossa pallean kohilla eli alarinnassa. Ruokailut pitäis olla kunnossa kun paino nousee tasaseen tahtiin ja protskua tulee varmasti 2g per painokilo. Kesällä tein penkkiä kerran viikossa 5x5 ja pääsin 70kg:hen sarjapainoissa, sitten alkusyksystä aloitan arnoldin kultaisen kuusikon ja tuli penkattua 3x10, mutta mielestäni kehitys tuolloinkin hyvin kehnoa kun alottelin 50kg ja pääsin 60kg hen ja sarjapainot olivat muutenkin alkun suht kevyet. Nyt olen aloittanut Starting Strength ohjelman jossa penkataan 3x5 ja ehdottomasti olisi mukava saada nyt sitä tulosta kerrankin ja alkaa kyllä totaalisesti ottamaan päähän jos sarjapainot taas tyssää 70kg:hen. En vaan ymmärrä missä vika vai oonko vaan luonnostaan ihan paska tässä liikkeessä ?
No kesällä tuli tehtyä noita apuliikkeitä hiukan enempi eli ranskalaista punnerrusta, dippejä yms. sitten lopetin ne kokonaan ja aloin tekemään arnoldin kultaista kuusikkoa ja tuossakaan ei kyllä penkki yhtään päässyt kehittymään.. paino tosiaan nousee 1-2kg kuussa. Ja ei, ei se penkki ole mulle se number one juttu treenaamisessa, mutta vitutusta se kyllä tuo silti. Kyykyssä kuitenkin kehityn koko ajan ja romua saa lisätä lähes aina. Nyt kuitenkin aloitin SS: n ja tätä on nyt 1 treeni takana. Penkin aloitin 3x5/57,5kg ja saas nähdä miten se siitä sitten alkaa rullaamaan. Ja ikinä en ollut mm. ennen maastavetoa tehny joten siksikin aloitin tämän ohjelman ja kun oon jutuista kuullut, että porukat saaneet jopa 20kiloa lisää penkin sarjapainoihin tuon ohjelman aikana. Tässäkin voi silloin tällöin noita apuliikkeitä tehä jos tuntuu että jaksaa eli ajattelin silloin tälöin tehä juurikin tuota ranskalaista punnerrusta ja dippejä. Ja lajiin on panostettu ainakin täysillä, ei alkoholia, välipäivien venyttelyä, hyvin kevyttä palauttavaa aerobista jne. ja syöty on siis siten että paino on kokoajan noususuhdanteessa. Vitutusmomentti silti vaan nousee kun joku kaveri kun ei ole ikinä treenannut yhtään ja juo joka viikonloppu perseet, niin nostelee enemmän penkistä kuin minä joka panostaa täysillä touhuun. :( Treenattukin on säännöllisesti vuoden verran jaja yksi oli juuri viimeviikolla ja nyt pitäisi sitten alottaa järkevistä painoista ja päästä tuon jumitusvaiheen yli sitten jonkun ajan päästä. Mutta syö miestä tämmönen jos ees voi mieheks sanoa painojen perusteella prkl.kevyitä viikkoja ollut kolme kappaletta
- - tuossakaan ei kyllä penkki yhtään päässyt kehittymään - - Kyykyssä kuitenkin kehityn koko ajan ja romua saa lisätä lähes aina. - - joku kaveri kun ei ole ikinä treenannut yhtään ja juo joka viikonloppu perseet, niin nostelee enemmän penkistä kuin minä joka panostaa täysillä touhuun. :(