Iso penkkipunnerrusketju

Se on ihan ihmisestä kiinni monta kertaa kannattaa penkata viikossa että kulkee. Itse teen kerran viikossa pienellä volyymilla isoilla raudoilla penkineikä tulokset ainakaan huonone, jotkut taas tarvivat 3 kertaa viikkkoon penkkiä jossain muodossa että kehitystä tulee.

Tottakai, mutta voisin kyllä väittää että jos 3 kertaakin viikossa penkkia vääntää ihan loppuun asti niin ei aloittelijakaan montaa viikkoa tuota menoa jaksa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis syönyt olen kokoajan todella hyvin, tekniikkakin on kunnossa. Muissa liikkeissä kaikki menee etiä päin, myös tissilihaksetkin ovat kasvaneet, mutta painot junnaa. Luulen että hermotus on päin persettä. Kun pidin kesäloman taukoa. tiistaisin ja perjantaisin teen penkkiä, ja sen verran progressiivisesti että tulee paikat mukavan kipeiksikin. Katsoo nyt...

Se on ihan ihmisestä kiinni monta kertaa kannattaa penkata viikossa että kulkee. Itse teen kerran viikossa pienellä volyymilla isoilla raudoilla penkineikä tulokset ainakaan huonone, jotkut taas tarvivat 3 kertaa viikkkoon penkkiä jossain muodossa että kehitystä tulee.

Itse treenasin oikeastaan aina kerran viikossa + ojentajatreenin kapeapena, eikä tullut juuri tulosta vuoden aikana. Mutta kesällä tein 2-3 treeniä päivässä viidesti viikossa jto:n ohjeiden mukaan, ja kapeaan penkkiin tuli noin kuudessa viikossa 20kg lisää ja normiin yli 10kg. Eli toimi jumittuneisiin tuloksiin kuin tauti. Toimivuus perstui valtavan voluumin lisäksi siihen että sarjat olivat todella kevyitä pitkään...

Mutta ehkä se vaihtelevuus yhdistetynä progressiivisuuteen on aina se (ainot?) keino koviin tuloksiin.

Siis syönyt olen kokoajan todella hyvin, tekniikkakin on kunnossa. Muissa liikkeissä kaikki menee etiä päin, myös tissilihaksetkin ovat kasvaneet, mutta painot junnaa. Luulen että hermotus on päin persettä. Kun pidin kesäloman taukoa. tiistaisin ja perjantaisin teen penkkiä, ja sen verran progressiivisesti että tulee paikat mukavan kipeiksikin. Katsoo nyt...
Entäs onko paino noussut vuoden aikana? kyllä se penkki paranee kun sitä tekee. Motto kuuluu näin: vitusti vaan penkkiä niin välineet tuntuu keposalta!

Penkki 3 kertaa viikossa on kyllä ihan maksimi, ja jos 3 kertaa pakko tehdä niin ei varmastikkaan kannata joka reenissä sarjoja ihan loppuun asti vetää. Ennemmin kannattaisi ottaa jotain muita liikkeitä rinnalle sitten yhtenä päivänä jos 3 kertaa viikossa rintaa reenaisi.

Perustuen mihin? Penkkiä voi tehdä vaikka joka päivä kuhan raudat, volyymit yms. pysyy fiksuina.

Entäs onko paino noussut vuoden aikana? kyllä se penkki paranee kun sitä tekee. Motto kuuluu näin: vitusti vaan penkkiä niin välineet tuntuu keposalta!
En tiedä painonnoususta, mutta läskin sain lihakseksi, Painoa mm, 62kg (läskiä), siitä nousi vielä 70kiloon (läskiä). Sitten aloitin salilla käynnin ja paino pyörii nyt 70lähettyvillä (taas). Tosin rasvaprosentti silmin nähden vaihtui siitä +20->+10. Mm, vatsat näkyi parhaillaan jne. Penkki ei ole parantunut yhtään, on tullut tehtyä tosin vinopenaakin, silti rintaa tarttui lihaa. Kuulostaa hassulta mutta näin se vaan on :D

Kannattaisko mun alkaa vetelee välillä ihan ykkösiäkin (tähän asti vitosia), että sais tota voimanki puolta? Esim. 3x1, tai 3x2?

Oon nyt siis aloittanu, että alkuviikosta (2 ekaa reeniä) toistot vähän alempina 4-8, loppuviikosta taas ylempänä, 8-15.

Ei mihinkään, mutta tässä olikin oikeastaan kyse ihan loppuun asti vedetyistä reeneistä, niin kuin tossa ylempänä jo sanoin.

Kommentoin kohtaan jossa sanoit, että kolme kertaa vikossa tehty penkki on ihan maksimi. Josta en samaa mieltä ollut.

En tiedä painonnoususta, mutta läskin sain lihakseksi.

Läski ei muutu lihakseksi. Syklittelyllä yms. voi moisen illuusion kyllä luoda.

Kannattaisko mun alkaa vetelee välillä ihan ykkösiäkin (tähän asti vitosia), että sais tota voimanki puolta? Esim. 3x1, tai 3x2?

Oon nyt siis aloittanu, että alkuviikosta (2 ekaa reeniä) toistot vähän alempina 4-8, loppuviikosta taas ylempänä, 8-15.

Otat vaa fiksun progressio siihen nosteluun niin kyllä ne tulokset sieltä ylös tulee.

Läski ei muutu lihakseksi. Syklittelyllä yms. voi moisen illuusion kyllä luoda.

Absoluuttisesti läski ei muutu lihakseksi. Mutta kyllä tuota sanontaa voinee käyttää kun esim. rasvaprosentti putoaa, ja paino pysyy samoissa lihasten kasvaessa.
Ainakin suht aloittelijoilla tuo on usein nähty ilmiö.

Mikäs on kun ei tunnu penkki enään luistavan? Treenattu on kohta vuosi, ja silti penkki tuntuu olevan heikoin osapuoleni. Tosin salia on vaihettu kolmesti, ja penkkiä ei pystynyt tekemään yhdellä salilla. Ongelmana on nimenomaan todella pienet sarjapainot , kokooni ja muihin liikkeisiin verrattuna. Penkkiä olen tehnyt pääosin 2tai3x10/8/6 sarjoina. Tällä hetkellä 2x6. Painot junnaa paikoillaan 40kilon tienoilla. Sillä jaksaa tehdä vaikka 7x6 jne. Mutta kun nostaa 50kiloon niin jaksaa hädin tuskin 5toistoa, ja on älyttömän raskasta. Pituutta on pääle 180, ja painoa lähes 70. Aloittelin kyykkäämisenkin vasta, ja siinäkin saan 50kilolla, perselattiaan kyykyt helposti 2x6. Tai vaikka yhdenkäden kulmasoutua 35kilon kässärillä 3x8. Maveakin menee se omapaino helposti 2x6/8. Kertokaapas neuvoja? Pitääkö tosiaan ruveta tekemään tyyliin 5x2? Että saa voimaa? :(

Rupee kokeilee 5x5 sf? Itse olen saanut penkkiin 20kg lisää 1x5 sarjapainoina, kun olen tätä vääntänyt. 60x5--->80x5 ei siis mikään huono ohjelma! nopeaan kehitykseen syynä voi toki olla, vasta noin pienet painot:)
Niin ja tämä kaikki 13vk!

Ikää 16v ja penkistä menee 80kg. En oo käyny salilla aikasemmin enkä oo pahemmin harrastanu muutakuin sähly, jääkiekko ja jalkkis kaveri porukalla. Oon kyllä töitä tehny jonkin verran mutten mitenkään hirveästi. Minusta ihan ok tulos. Aloitin punttiksen viime viikolla jo niin tulokset alkaa nouseen entisestään. :) Painoa joku 80kg ja pituutta liian vähän. :P

Ikää 16v ja penkistä menee 80kg. En oo käyny salilla aikasemmin enkä oo pahemmin harrastanu muutakuin sähly, jääkiekko ja jalkkis kaveri porukalla. Oon kyllä töitä tehny jonkin verran mutten mitenkään hirveästi. Minusta ihan ok tulos. Aloitin punttiksen viime viikolla jo niin tulokset alkaa nouseen entisestään. :) Painoa joku 80kg ja pituutta liian vähän. :P

mitä helvettii 80kg penast ekal kerral? itse nostin 50kg

Tai oon käyny väliin nostamassa huvikseen jotain sarjaa ehkä kerran puolessa vuodessa ja koittanu huiput ja 10kg lisääntyneet aina. Nyt meni 80kg rikki penkistä ja ihan hyvä tulos. :) Ala-asteen lopussa nousi penkistä joku 50kg kutosella ja yläasteelle meni niin 60kg ja sit kasil 70kg ja ysil 72kg ja nyt 80kg.

Nyt vieläkun alkaa treenaamaan niin se paranee entisestään. :)

Tarkoitan läskinpolttamista samalla kun lihas kasvaa. Jos et usko niin mulla on kyllä kuvia, jossa selvästi näkyy mm, latsien kasvu sekä käsien. Samalla kun rasvaa on palanut.

Kannattaa muistaa, että myös tilanteessa, jossa lihasmassa kasvaa ja rasvan määrä pysyy entisellään, rasvaprosentti pienenee. Peilistä näkyvä tiukentuminen ei siis automaattisesti tarkoita, että rasvaa olisi palanut grammaakaan.

Periaatteessa rasvan määrä voi vaikka lisääntyä ja samaan aikaan rasvaprosentti pienentyä ja siten ulkonäkö kiristyä, edellyttäen että lihasmassan määrä kasvaa riittävän paljon rasvan määrää nopeammin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom