Iso penkkipunnerrusketju

eikös se oteleveys merkkaa sen että mitä leveämpi niin sitä enemmän ottaa rintaan ja mitä kaoeampi sitä enemmän ojentajat työskentelevät?
Juurikin näin.
Jostain penkkipunnerrus jutusta olen lukenut, että näin se vain on.

edit. Tiedä sitten kuinka merkittävä se rasitusero käytänössä oikeasti on...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missä itse tuntee maksimaalisen supistuksen rinnalta mutta itse kanssa pidän etusormet tangon merkeillä, suosittelen leveän otteen käyttämistä/suosimista koska aktivoi rintalihasta enemmän! :) älä unohda kapeaa penkkiä se auttaa Penkki tuloksen suurenemista! :)

suosittelen leveän otteen käyttämistä/suosimista koska aktivoi rintalihasta enemmän!
Kannattaa kuitenkin ottaa myös huomioon, että liian yksipuolinen harjoittelu koko ajan maksimileveydellä lisää riskiä olkapään loukkaantumisiin. Eli ihan hyvä on aina ajoittain vaihdella niitä oteleveyksiä.

löytyykös täältä muuten ketään kovaa penkkaajaa, joka vetäis lahnana? Ite en saa millään hyvää tuntumaa tohon oikeeoppiseen penkkaamiseen vaikka oon vähän sitä koittanut hakeakin ja tulee penkkailtua melkosen lahnana aina :D

^haha kivakiva. Muistan et se joku kädenvääntäjäki/strongman veteli lahnana ainakin jossain videossa :D mutta lieneekkö pakkiksella montaa kovaa suomalaista lahnailijaa?
Onneks ei tarvii yksin hävetä lahnapenkkaamistaan kun on koviakin äijiä, jotka vetää silleen.

Mitäs tota onko olemassa mitään kultaista keskitietä? Sitä vaan tarkotan ettei selkä olis niin kaarella, eikä kuitenkaan penkissäkään kiinni?

Ei ole tarve tietää, sinulla jos ei 'oikea oppinen' penkkityyli kertakaikkiaan sovi sinulle etkä saa sitä toimimaan niin teet sitten lahnan joka ei ole sen väärempi tekniikka sekään! ei sitä tarvitse hävetä :) ei ole kultaista keskitietä..

Mullakin vielä hakemista tekniikassa.. enimmäkseen pitää kattoa, ettei kyynärpäät levii. Kaarta pitää saada myös. Tein 5x50kg/3x50kg, niin nosto meni aika pahasti olkapäille.. Pitänee vetää penkissä nyt vähän pitempää sarjaa, että saa tekniikan vähän kasaan paremmaksi, katotaan kuukauden päästä uudestaan!

ite oon tyytynyt vetään selkää kaarelle mutta yksinkertasesti siitä ei tuu mitään jos yritän pistää lavat taakse, enemmänki häirittee nostoo :D

Ole hyvä! :)
Mutta muista jos ei lähe sujuilemaan 'oikea oppisella' tyylillä turha sitä on jankata ja jankata. Juu uskoisin kuitenkin että lähtee onnistuu kunhan uskoo itseensä ja mentalisoi penkin tekniikan mielessään ennen varsinaisia työsarjoja ja jne! Onnea matkaan :)

Lahnanakin voi penkata kunhan oikeasti vetää ne lavat yhteen ja liikuttaa tankoa pallean päällä. Olkapäänostoilla on melkonen riski loukata itsensä, kun ja jos voimat kasvavat riittävästi ja pääsee isoihin painoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom