Iso penkkipunnerrusketju

Luepas quottaamasi viesti uudelleen; lattiapunnerruksessa punnerretaan lattialla, liikkeessä ei käytetä penkkiä millään tapaa, eli se ei ole lattiapenkki, koska siitä puuttuu se penkki. Tuliko nyt ymmärrettävällä tavalla? Historiallisestikin penkkipunnerrus on lattiapunnerruksen johdannainen, eikä toisinpäin.

Joo ymmärsin väärin ekan viestin. En huomannut, että nussit pilkkua aluksi :thumbs: Kuvittelin, että tarkoitit "penkillä" Penkkipunnerrusta, mutta sinä keskityitkin höpisemään niistä jakkaroista :D My bad!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko noilla nyt niin suurta eroa, jos teen lattiapenkin kuitenkin kapeella?

No sitten, kelasin että olet tota lattiapunnerrusta vaihtamassa veke johonkin toiseen.

Joo ymmärsin väärin ekan viestin. En huomannut, että nussit pilkkua aluksi :thumbs: Kuvittelin, että tarkoitit "penkillä" Penkkipunnerrusta, mutta sinä keskityitkin höpisemään niistä jakkaroista :D My bad!
:D
Onko noilla nyt niin suurta eroa, jos teen lattiapenkin kuitenkin kapeella?
Onhan ne eri liikkeet, jos kuitenkin kehityt treeneissäsi, niin turha lähteä muuttelemaan. Jos taas et kehity, niin sitten kannattaa asioita muuttaa. Ja jos et kehity juuri sen vuoksi, että muutat asioita, niin älä muuta...heh.

Ei mietin vaan lähinnä että onko nuo lattiapenat ja mitä muita penoja ikinä onkaan, lähinnä hifistelyhommia (varsinkin kun penkkitulos ei mikään kummoinen ole).
Eli kannattaako siis keskittyy vaan penkkaamaan sen sijaan että alkaa kikkaileen eri tekniikoiden kanssa. Mietin vain että tuohan tuo ainakin vähä vaihtelua normi penkkailuun.

Ei mietin vaan lähinnä että onko nuo lattiapenat ja mitä muita penoja ikinä onkaan, lähinnä hifistelyhommia (varsinkin kun penkkitulos ei mikään kummoinen ole).
Eli kannattaako siis keskittyy vaan penkkaamaan sen sijaan että alkaa kikkaileen eri tekniikoiden kanssa. Mietin vain että tuohan tuo ainakin vähä vaihtelua normi penkkailuun.

Riippuu kuinka puhtaasti se penkki on päätavoite. Siis kaikki ketkä treenaavat vain penkkitulosta parantaakseen (yleensä kilpailevat) tekevät yleensä lattiaPUNNERRUSTA ja lankkupenkkiä.

Kapealla ja leveällä ei hirveästi eroa ole, riippuu toki oteleveyksistä.

Kuinkas leveä ote tuossa lattiavariaatiossa sitten on hyvä? Tänään pidin kiinni muutaman sentin leveämmällä kuin se mistä karhennus alkaa.

Minä en oo koskaan tehny lattia- tai lankkupenkkiä ja ihan ok on kehittyny tähän asti. Normaalilevyinen ja kapea penkki on toistaiseksi riittänyt mainiosti. Tosin, eihän sitä tiedä jos ois vielä paremmin kehittynyt tekemällä noita useita apuliikkeitä, mutta jossain määrin miellän, että eniten niistä on apua varustenostajille, jollaista minusta tuskin saa.

Tuli otettua 82.5 kg penkistä. Olin alunperin pohtinut että hyvä jos 80 nousee. En tiedä auttoivatko rannesiteet paljonkin..

Itellä ihan sama, kokeilin näin kesän lopuksi, että paljoko nousee.
Aattelin että hyvä jos nousee 55, mutta 57.5 tuli vielä, 60 ei sitten mennytkään enään, mutta kyllä sekin pian:)

Kuinka monia semmosia epälahjakkaita penkkaajia täältä löytyy? Tuntuu että itseä laihemmat ja kynemmät tyypit nostelee kovempia painoja kuin minä, vaikka treenaan kolme kertaa viikossa. En tiiä mikä siinä sitte on, että ei meinaa tuo penkkaus onnistua. Leukoja kuitenkin menee 14 ja statsit 186cm/84kg.

Kuinka monia semmosia epälahjakkaita penkkaajia täältä löytyy? Tuntuu että itseä laihemmat ja kynemmät tyypit nostelee kovempia painoja kuin minä, vaikka treenaan kolme kertaa viikossa. En tiiä mikä siinä sitte on, että ei meinaa tuo penkkaus onnistua. Leukoja kuitenkin menee 14 ja statsit 186cm/84kg.

Mitä tarkoitat epälahjakkaalla? Mikä on penkkitulos? Monta vuotta olet treenannut? Itse treenasin aikoinaan 16-27 vuotiaana (välillä tosin muutamia vuoden-parin taukoja) melko ahkerasti, eli 4-5 kertaa viikossa. Söinkin mielestäni hyvin. Olin sellainen 167/66 rääpäle, penkkimaksimi 27-vuotiaana 100kg.

Nyt sitten 13 vuoden tauon jälkeen jälleen salille palanneena nostin 4kk treenin jälkeen 6x100kg. Tähän on tasan kaksi syytä. Opettelin oikean penkkaustekniikan ja treenasin määrällisesti fiksummin. Eli eri liikemäärät ja sitä myötä toistomäärät ovat ehkä noin neljännes siitä mitä varhaisessa nuoruudessa.

Mutta tämä toimi siis minun kohdallani, ei välttämättä sinulle.

Täältä löytyy yksi paskaakin paskempi penkkaaja. Itse asiassa niin paska etten kehtaa edes tuloksia julkisesti lausua.

Täältä löytyy yksi paskaakin paskempi penkkaaja. Itse asiassa niin paska etten kehtaa edes tuloksia julkisesti lausua.

liityn joukkoon..., mutta ratkaisin ongelman olla penkkaamatta ja keskittyen "apuliikkeisiin", kai sen vois ottaa taas seuraavaan treeni ohjelmaan sitten joskus...

Penkkimaximi 80kg ja treenasin viime kesänä 3kk ja lopetin. Uudestaan aloin tammikuussa ja siitä asti treenannut. En kuitenkaan vielä luovuta tämän suhteen, koitan vaan punnertaa tuota penkkiä mahd. hyvin. Joillakin vaan on niitä penkkausgeenejä näköjään ja toisilla se ei niin onnistu. Elämä on.

Lannistua ei kannata, se on vain muutamasta pikku asiasta kiinni, ettei tulos ole noussut. Ne ovat helposti muutettavissa!

Nimenomaan. Tänään 240 kilon raakapenkkaaja sanoi, että mullakin nousis penkki äkkiä 30 kiloa jos tekniikan saisi kuntoon. Nyt olkapäät vielä aukeavat, enkä saa selästä kaikkea tehoa irti. Sama hepun valmennettavalla oli noussut penkki parissa vuodessa 120kg --> 190kg (natuna).

En ole niinkään lannistunut, vaan enemmän tuo ottaa nuppiin kun ei tunnu kehittyvän ei sitten millään.
Tekniikkaa olen jatkuvasti pyrkinyt hiomaan, mutta ei se juurikaan niitä toivottuja lisäkiekkoja ole tuonut. Tärkein syy minkä näen, on vaan se, ettei ole voimaa :down:

Mulla on olut penkkikehitys odotettua parempi, mtä olen edes uskaltanut kuvitella.. Kesäkuun puolessa välissä kun aloitin salilla käynin niin tein sarjoja 50-60 kg, ja nyt teenkin jo 80kg 3x10. Sitten vielä toi leuanvetokin parantunut ihan hyvin. Aluksi sain ehkä tsäkällä 2 toistoa ja nykyään menee jo 15.

ois kysymys liittyen voimaharjoittelu.fi sivulla olevaan penkkas artikkeliin..

"Myös tangon sijoittamisella kämmeneen on oma merkityksensä. Kun otat tangon käteesi siten, että se on kämmenen ulkoreunasta alempana kuin peukalohangan puolelta, on se tukevasti kyynärvarren päällä eikä rannenivelen liikkuminen vie voimaa punnerruksestasi."

Haluaisin tarkennusta tähän lähinnä, että minkä ihmeen peukalohangan puolelta? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom