Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisko kenelläkään heittää pikasta vinkkiä ihan penkin perusteisiin? Tuntuu siltä että jokainen nosto menee aina päin helvettiä ja tuntuu kaikkialla muualla kuin sielä missä pitäisi. Maksiminostoissa jään aina sen 5kg vajaaksi siitä mitä laskurit sanovat. Olen 196cm pitkä ja kädet ovat erittäin pitkät. Selässä kaari, lavat yhdessä ja perse pysyy penkissä. Siltikin tuntuu siltä että nosto ei vain etene oikealla tavalla, tanko ei nouse eikä laske, vaan jää noin 15cm päähän rinnasta jumittamaan. Jotenkin en saa työnnettyä sitä painoa rinnalla vaan aivan jollain muulla. Auttakaa huonoa penkkaajaa?
E: Ja ainiin, missä kohtaa tangon pitäisi olla ennenkun lähtee nostamaan sitä edes telineistä? Olen koittanut silmien kohdalla ja kaulan kohdalla mutta mikään ei tunnu oikealta :( Ja mihin kohtaan tangon sitten pitäisi laskea?

Maksiminostoissa jään aina sen 5kg vajaaksi siitä mitä laskurit sanovat.
Ei mitään ihmeellistä, harvoin kenenkään kuulee enemmän nostavan mitä laskurit sanoo.
Siltikin tuntuu siltä että nosto ei vain etene oikealla tavalla, tanko ei nouse eikä laske, vaan jää noin 15cm päähän rinnasta jumittamaan.
10-15cm rinnasta on ns. kuoleman kohta jossa työ siirtyy rinnalta enemmän ojentajille. Eli kapeaa penkkiä tähän vaivaan, ja oteleveyden vaihteluita muutenkin.
Jotenkin en saa työnnettyä sitä painoa rinnalla vaan aivan jollain muulla. Auttakaa huonoa penkkaajaa?

Oteleveys ja kaari jalkojen jännityksestä lähtien kuntoon. Asennon pitää olla stabiili koko noston ajan.
E: Ja ainiin, missä kohtaa tangon pitäisi olla ennenkun lähtee nostamaan sitä edes telineistä? Olen koittanut silmien kohdalla ja kaulan kohdalla mutta mikään ei tunnu oikealta :( Ja mihin kohtaan tangon sitten pitäisi laskea?
Kaari valmiina silmien ja leuan välissä tangon alapuolella. Telineiden etureunaan tanko, niin saa helpoiten irti. Monesti neuvotaan että pitäisi olla AINA kaveri auttamassa raudat irti telineistä, mutta turha siihen on keskittyä, kunhan pidät telineet tarpeeksi alhaalla niin saat lapojen yhdessä ollessa tangon irti.

Lasku paikka riippuu aika paljon kaaresta, ja kenties pituudestasi. Alarinnasta ylävatsaan aika hyvä väli.

Olisko kenelläkään heittää pikasta vinkkiä ihan penkin perusteisiin? Tuntuu siltä että jokainen nosto menee aina päin helvettiä ja tuntuu kaikkialla muualla kuin sielä missä pitäisi. Maksiminostoissa jään aina sen 5kg vajaaksi siitä mitä laskurit sanovat. Olen 196cm pitkä ja kädet ovat erittäin pitkät. Selässä kaari, lavat yhdessä ja perse pysyy penkissä. Siltikin tuntuu siltä että nosto ei vain etene oikealla tavalla, tanko ei nouse eikä laske, vaan jää noin 15cm päähän rinnasta jumittamaan. Jotenkin en saa työnnettyä sitä painoa rinnalla vaan aivan jollain muulla. Auttakaa huonoa penkkaajaa?

Kaikilla on aluksi vaikeuksia, muistan kun mullakin oli aluksi ihan saakelin vaikeaa, mutta siitä se sitten kehittyi.
e. vieläkin hakemista.
Ps. tanko on ainakin mulla silmien kohdalla.

Itekkin voin kyllä sanoa että aikaa se tekniikan hiominen vie. Vaikka tekniikkani paska vielä onkin, on se silti paljon parempi kuin ~4kk sitten kun salilla käynnin aloitin.

Tota veikkaan että olkapää on mennyt rikki väärällä tekniikalla, ihanku etuolkpään liha repeis ku lasken tangon alas.

Nyt on pakko sanoa että saan tästä pientä sairasta nautintoa, kun olet itse vittuillut hyvällä tekniikalla penkkaaville kaarella huijaamisesta ja muuta paskaa monessakin threadissa. Siinä nyt näät mihin se mahtava lahnapenkkailu johtaa.

Onko normaalia että ranteet kipeytyy jo 70kg sarjapainoilla?
Tekniikan (pitäisi) olla kunnossa -->Selkä kaarella,"lavat" takana(ei ihan tapissa),normi ote,kapeahko penkki ote.
Vinkkejä kaivataan..
EDIT: Ja tosiaan ranteet on melkoset risut (Pikkurilli ja peukalo menee ranteen ympäri)

Sitten voit koittaa rannetukia jos muuten on tekniikka kunnossa ja treenata ranteen lihaksia.

Kertokaa ihmiset mistä voi johtua että mä saan apinaotteella paljon paremmin voimaa nostoihin kun puristusotteella? Tuli viimeksi kokeiltua kummallakin ja puristusote oli huomattavasti raskaampi.. ihmettelen vaan että miten voi peukalon paikka vaikuttaa noin paljon?

Onko normaalia että ranteet kipeytyy jo 70kg sarjapainoilla?
Tekniikan (pitäisi) olla kunnossa -->Selkä kaarella,"lavat" takana(ei ihan tapissa),normi ote,kapeahko penkki ote.
Vinkkejä kaivataan..
EDIT: Ja tosiaan ranteet on melkoset risut (Pikkurilli ja peukalo menee ranteen ympäri)

Todennäkösesti pidät tankoa väärässä kohtaa, eli liikaa kämmenen puolella. Itsellä myös aika risuranteet, mutta ei oo ollut mitään ongelmaa niiden kanssa vaikka oon 85 sarjapainoilla penkannut kolmesti viikossa. Alkuaikoina ranteet vähän rutisi, mutta ongelma katosi kun kiinnitin huomiota tangon sijaintiin käsissä.

Apinaote

Kertokaa ihmiset mistä voi johtua että mä saan apinaotteella paljon paremmin voimaa nostoihin kun puristusotteella? Tuli viimeksi kokeiltua kummallakin ja puristusote oli huomattavasti raskaampi.. ihmettelen vaan että miten voi peukalon paikka vaikuttaa noin paljon?

Sama homma. Selkeästi parempi punnertaa apinaotteella, kuin peukalot normaalisti tangon ympärillä.
Mistähän lie johtuu?

Niin tuohon varmasti löytyy joku looginen selitys? Ja oon tietenkin 100% varma että jotain virheellistä sillon on kyllä tekniikassa, mutta mitä?

Olisikohan syy yksinkertaisesti siinä, että eri lihasryhmät ovat vahvempia kuin toiset?
Apinaotteella penkattaessa suoritetaan nosto enemmän yläselällä ja ojentajilla kun taas nyrkkiotteella (peukalo eri puolella kuin muut sormet) olkapäät ja rinta ovat enemmän mukana nostossa.

Aika outoa että peukalon paikka voi vaikuttaa noin paljon mihen punnerrus ottaa? eikös se oteleveys merkkaa sen että mitä leveämpi niin sitä enemmän ottaa rintaan ja mitä kaoeampi sitä enemmän ojentajat työskentelevät? En ainakaan ennen ole kuullut että pelkän apina otteen ja puristusotteen ero olisi noin merkittävä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom