Iso penkkipunnerrusketju

Ota vaikka se eka treeni malliin penkki tangolla,vinopenkki kp,(ristitalja).Toinen penkki kp,vinopenkki tangolla niin tulee vaihtelua.Sitten kunnon treeniä myös ojentajille erikseen.Itse jättäisin kyllä toisen
juoksulenkin pois (voimamiehet ei juokse :D )

Ja vielä tähän, että ojentajia treenaan molemmissa yläkropan treeneissä. Toisessa teen 3x8 ranskalaista punnerrusta ja toisessa 3x8 dippejä lisäpainoilla..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla iskee aina helvetinmoinen päänsärky penkkisarjan jälkeen. Jomotus alkaa about 10 sekuntia sen jälkeen kun nousen penkiltä ylös ja kestää parikymmentä sekuntia. Mitä vittua, onko kellekään muulle käynyt näin? Mistä on kyse?

Mites penkissä pystyisi välttämään tätä ettei ranteet käänny taaksepäin? Itsellä aina ranteet ihan p*skana sen takia kun kesken sarjaa on kääntynyt. Tangosta on kyllä aika paljon kulunut pintaa ja kädet hikiset. Auttaisikohan magnesium tai rannesiteet jotain?

Mankku auttaa pitoon ja siteet pitää ranteen paremmin asennossa. Jos sulla ei ole joku elämää suurempi missio vahvistaa ranteita niin hommaa siteet vaan niihin.

Noniin tänään sain taas tehtyä viime kerran vaikeuden jälkeen 5x5/62,5kg ja ens maanantaina 65kg tankoon saa nähä miten kauan ton kanssa taistellaan :D Tällä hetkellä mulla ei oo penkissä muuta ongelmaa paitsi en oikeen tiedä miten se tanko pitäisi rinnalta nostaa, eli saako siinä hieman pompauttaa rinnalta vai miten? Tähän mennessä oon tuonu tangon hitaasti alas juuri tuohon nännien alapuolella ja sitten räjähtävästi ylös, mutta välillä vaan tuntuu että joku siinä vaiheessa kun tanko pitäisi rinnalta nostaa niin ei vaan mene jotenkin oikein eli joku rykäisy siitä puuttuu :D Saan ihan kunnon kaaren selälle ja rinnan ulos ja jalat ovat tiukasti penkin alla ja painopiste päkiöillä ja lavat takana penkissä..

Mites penkissä pystyisi välttämään tätä ettei ranteet käänny taaksepäin? Itsellä aina ranteet ihan p*skana sen takia kun kesken sarjaa on kääntynyt. Tangosta on kyllä aika paljon kulunut pintaa ja kädet hikiset. Auttaisikohan magnesium tai rannesiteet jotain?

Sulla on tanko liikaa kämmenen päällä. Tangon paino pääsee vääntämään kättä. Koita pitää tankoa enemmän peukalon juuressa niin että sen paino tulee suoraan kyynärvartta kohti. Voi auttaa jos koitat kääntää käsiä aavistuksen pienempään kulmaan, eli siis kämmeniä vähemmän katon suuntaisesti.

Jos tekee mieli pompauttaa tankoa rinnalta kun lähtö on vaikia, lienee vika akuutissa voiman puutteessa. Ota pari kiloa pois tangosta ja koita pidentää pysäytystä rinnalle. Pitkässä juoksussa se kannattaa. Kerran kun pomputtaa niin aina pomputtaa :D

Mitäs helvettiä! Tänään laitoin ekaa kertaa 65kg tankoon ja koitin myös apinaotetta, mutta en tiedä johtuiko siitä mutta sain koko 5x5 setin tehtyä puhtaasti ja joka sarjan jälkeen tuntui että ois saanu lisää :) tuli kyllä hyvä fiilis ja ens viikolla taaas rautaa lisää :)

Itse sain voimaa nostoihin huomattavasti kun levensin otteen niin että pikkurillit peittää juuri merkit, ja jaloilla tein kunnon kaaren. Johtuu varmaan siitä että penkki on sen verran matala mutta perse irtoaa pari senttiä penkistä kun kaari kohdillaan.

Kuinka leveällä otteella punnerratte? Kuinka kaukana merkistä, tai mikä sormi merkin päällä (merkki siis se sentin kokonen alue jossa ei karhennusta).

Mä pidän vaihdellen pikkurillejä ja keskisormia siinä merkin kohdalla.

edit. tuota merkkiä ilmeisesti tarkoitat

bench-press-setup.jpg

Varovaisesti sitten sen apinaotteen kanssa. Se tuntuu hyvältä niin kauan kunnes ote ensimmäisen kerran lipeää. Sitten sattuu. Youtubesta löytyy videoita :D

Varovaisesti sitten sen apinaotteen kanssa. Se tuntuu hyvältä niin kauan kunnes ote ensimmäisen kerran lipeää. Sitten sattuu. Youtubesta löytyy videoita :D

eipä se kyllä tunnu siltä että se siitä tippuisi, mutta täytyy raapia puuta.. :D

Itse sain voimaa nostoihin huomattavasti kun levensin otteen niin että pikkurillit peittää juuri merkit, ja jaloilla tein kunnon kaaren. Johtuu varmaan siitä että penkki on sen verran matala mutta perse irtoaa pari senttiä penkistä kun kaari kohdillaan.

Kuinka leveällä otteella punnerratte? Kuinka kaukana merkistä, tai mikä sormi merkin päällä (merkki siis se sentin kokonen alue jossa ei karhennusta).

Pikkurilli noin sentin merkistä tangon keskikohtaa päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom