Iso penkkipunnerrusketju

Joo voi olla, jotenkin ei vain tullut sellaista kuvaa, kun mainitsi reenaavansa esim. ojentajia kerran viikossa, mutta penkkiä 2-3 kertaa...

Joo, treenaan yksjakosella. Ja tekniikka on mielestäni hyvä, saan kunnon kaaren selkään. Ja kun tein ennen lahnana penkkiä ja paransin tekniikkaa, niin sarjapainot nousivat silloin hieman.

E: perse on ja pysyy tiukasti kiinni penkissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika helposti, jos et nyt maailman huonoin penkkaja ole ja syömiset aivan päin persettä :)

Tekniikka mielestäni muuten hyvä mutta perse ei tahdo pysyä penkissä :S Syön mielestäni hyvin ja yli kulutuksen noin 4-6 kertaa päivässä ja aina pyrin syömään joka aterialla proteiinia väh. sen 30g paitsi aamulla jää vähän vähemmälle, mutta vedän joka päivä esim 500g milbonan maitorahka purkin ruuan jälkeen "jälkkäriksi" ja siitähän tyilee 60g proteiinia :)

E: Siis tulee*

Tekniikka mielestäni muuten hyvä mutta perse ei tahdo pysyä penkissä :S Syön mielestäni hyvin ja yli kulutuksen noin 4-6 kertaa päivässä ja aina pyrin syömään joka aterialla proteiinia väh. sen 30g paitsi aamulla jää vähän vähemmälle, mutta vedän joka päivä esim 500g milbonan maitorahka purkin ruuan jälkeen "jälkkäriksi" ja siitähän tyilee 60g proteiinia :)

E: Siis tulee*

Tota perseen nostoa olen monella ihmetellyt. Hiukan sama kuin kyykkää niiaamalla. Isommat raudat liikkuu, mutta ei se kyllä kehitä niitä lihaksia yhtä paljon mitä pitäisi.

Ota pienemmät raudat käyttöön että jaksat punnertaa painon käsilläsi. Mene penkille, tartu oikealta oteleveydeltä kiinni, vedä perse niin lähellä lapoja kuin saat ja lopuksi iske lavat yhteen. Siinä on tukeva asento kunnon kaarella. Toki penkkaaminen käyttää paljon muitakin lihaksia kuin ojentajia ja rintaa, mutta ei se tarkoitus silti ole jaloilla puskea loppunostoa...

Mä en taas tajua, että miten joku saa nostettua sen perseen penkistä puol metriä ylöspäin.
Se jos mikä tuntuu hankalalta - ja on vielä aika pirun säälittävän näköistä. Kyllä sen viel mun ikäsiltä nuorilta ymmärtää mutta salilla näkee niitä aikuisiakin jotka nostava sen perseen puol metriä ylöspäin.

Ite en käytä jalkoja penkissä muuhun kun sivuttain heilumisen tukemiseen koska:
1) pelottaa, että jalat lipeää alta kun niillä puskee lattiaa kohti tarpeeksi.
2) pelottaa, että selkä liusuu penkkiä pitkin kun jaloilla puskee lattiaa kohti.
3) tuntuu helvetin epäluonnolliselta nostaa persettä penkistä samalla kun nostaa.

Nyt kokeilin paljon menee 80kg ja sain 6x2x80kg onko mahdollista saada noin 1,5kuukaudessa nostettua tuon 6x6x80kg

Pitäisi olla ihan hyvin mahdollista. Itse lopettelin penkkisarjat pari kk sitten sellaiseen 4*80kg, tällä viikolla työsarjaräpellys oli 8*90, 4*100, 3*100, 8*90. Tosin taustaa salilta löytyy 13 vuoden takaa.
edit, siis nyt taas palannut harrastuksen pariin pari kk sitten.

Päätin sitten alkaa tekemään puhtaita toistoja ja putosi heti 5kg sarjapainoista mutta eipä tuo haittaa. Mielumin punnerran puhtaasti vähän vähemmän kuin isommat painot epäpuhtaasti. Toisaalta mietin välillä että punnerranko kädet liian suoraksi.

Päätin sitten alkaa tekemään puhtaita toistoja ja putosi heti 5kg sarjapainoista mutta eipä tuo haittaa. Mielumin punnerran puhtaasti vähän vähemmän kuin isommat painot epäpuhtaasti. Toisaalta mietin välillä että punnerranko kädet liian suoraksi.

Puhtaasti tekeminen maksaa itsensä kyllä takaisin.

Itse punnerran ainakin kädet ihan suoraksi, ei kai niitä edes saa "liian" suoraksi?

Puhtaasti tekeminen maksaa itsensä kyllä takaisin.

Itse punnerran ainakin kädet ihan suoraksi, ei kai niitä edes saa "liian" suoraksi?

Jos käsiä ei aivan suoraksi päästä, niin enemmän se rinnassa tuntuu. Tosin tuostakin on monissa muissakin liikkeissä kiistelty että onko sillä sitten mitään tekemistä lihaskasvun kanssa.

No ainakin mulla nimenomaan se toistojen vajaaksi jättö ylhäältä vain syö voimia, kun rinta on jatkuvassa jännityksessä. Täydellä liikeradalla olen kuitenkin aina tehnyt.

Vähän OT, mutta koska penkki maximeja vois kokeilla? Tarkoitan, että ei esimerkiksi samana päivänä, kun penaa treenataan?
Eli oisko vaikka huomenna hyvä, kun on ohjelmassa selkä, takareidet, hauis?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom