Iso penkkipunnerrusketju

Paljonko on oma paino? Tuollainen kehitys tarkoittaa, että et treenaa oikein tai penkkitekniikkasi on todella surkea :)
että jos kehitystä tulee 30kg/ vuosi jotain on pakko tehdä perseelleen?
kyllä omasta mielestäni tuo on lahjattomammalle kaveri varsin kohtuullinen tahti.

jihyhän tulee tän logiikan perusteella vetämään n.150kg penkin alle vuoden treenillä. IMO varsin hyvin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyllä omasta mielestäni tuo on lahjattomammalle kaveri varsin kohtuullinen tahti.

jihyhän tulee tän logiikan perusteella vetämään n.150kg penkin alle vuoden treenillä. IMO varsin hyvin...

Älä nyt väitä, että 85 kilosta 115 kiloon on vuodessa huima tahti? 180 - 210 kiloon olisi hyyvä kehitys, mutta mikään paino alle 100 kilossa ja vähän sen päälle ei ole huima tahti, jos vuoden aikana nousee noin vähän tulokset. Lahjaton tai ei.

Älä nyt väitä, että 85 kilosta 115 kiloon on vuodessa huima tahti? 180 - 210 kiloon olisi hyyvä kehitys, mutta mikään paino alle 100 kilossa ja vähän sen päälle ei ole huima tahti, jos vuoden aikana nousee noin vähän tulokset. Lahjaton tai ei.

Toveri ILOLA taisi puhua kohtuullisesta tahdista. Ei tuo Metallican tahti kovin kova kyllä ole mutta ei mikään paskakaa. Itellä sarjapainot noussu tammikuusta 50kg--->70kg ....en tiiä sitten onko 20kg nousu sarjapainoissa 6kk:ssa kohtuullinen tahti. Maksimia en oo kokeillul

Kaikki nousu 60 kilosta luokkaa 130-140 kiloa tapahtuu monesti hyvin nopeasti. Sitten vasta kun näihin painoihin on päästy ja sen jälkeen tapahtuu nopeaa kehitystä yhä 140 - 180 kiloon, niin puhutaan lahjakkaasta ja kovasta penkkaajasta.

En siis meinannut ettenkö ikinä milloinkaan olisi penkkiä treenannut, mutta siis tohon 85kg oon päässyt aivan paskalla treenaamisella ja sen jälkeen aloin kunnolla panostamaan. Siitä hetkestä n. 3-4kk nousi tuo 115kg. Jos tuon 150kg vuoden 2011 kesään mennessä saan, olen erittäin tyytyväinen.:)

en huimaksi väittänytkään, kohtuulliseksi. Monet eivät tule järkevästi treenaamallakaan ikinä nostamaan 200kiloa.

omasta mielestäni 40kg/vuosi on hyvää kehitystä johonkin 140kiloon asti.
se on tahti johon itse tällä hetkellä pyrin.

Kaikki nousu 60 kilosta luokkaa 130-140 kiloa tapahtuu monesti hyvin nopeasti. Sitten vasta kun näihin painoihin on päästy ja sen jälkeen tapahtuu nopeaa kehitystä yhä 140 - 180 kiloon, niin puhutaan lahjakkaasta ja kovasta penkkaajasta.
niin lahjakkuus taitaa näkyä selvimmin siinä missä vaiheessa kehitys alkaa hidastumaan. väitän kuitenkin että keskiverto treenaaja, joka tietää miten treenata ei kehitä maksimiaan alle vuodessa esim. 60:stä 130-140:neen kiloon

en huimaksi väittänytkään, kohtuulliseksi. Monet eivät tule järkevästi treenaamallakaan ikinä nostamaan 200kiloa.

niin lahjakkuus taitaa näkyä selvimmin siinä missä vaiheessa kehitys alkaa hidastumaan. väitän kuitenkin että keskiverto treenaaja, joka tietää miten treenata ei kehitä maksimiaan alle vuodessa esim. 60:stä 130-140:neen kiloon

Pointti onkin siinä, että otin kantaa tuohon 4 kk nousuun jossa 85 nousi 115 kiloa, joka on minun mielestä normaali kehitysvauhti.

60:sta 140 kiloon vuodessa on taas ihan hyvin, koska kuten sanoit, kehitys hidastuu reilusti mitä isompiin painoihin päästään. Mutta alle sadasta kilosta reiluun sataan kiloon voi tapahtua joillakin järkyttävän nopeasti. Sen takia 85-115 on vielä siinä rajalla, jossa käytetään kehon omia "resursseja", jossa kehitys ja treeni on toissijaista (esim. pelkästään tekniikkaa kohentamalla voi saada vaikka 3 viikossa penkkituloksen ylös 100 kiloon jos maksimit pyörivät 80 kilossa.) Ymmärsiköhän tästä kukaan yhtään mitään? :)

Itselläni oli ykkönen todella huono verrattuna sarjapainoihin. 80 kilolla meni reilusti yli toistakymmentä toistoa ja 90kilollakin tais mennä 4-7 toistoa ennenkuin satanen meni. Satku oli joku ihmeen mörkö. 100-->120kg olikin paljon helpompi kuin 80kg--100kg. (sain 80 kiloa ylös tokalla treenikerralla, eli se oli lähtötaso). 140 kiloa meni näin jälkikäteen ajatellen todella vähillä treeneillä, eikä siihen kilomäärään tarvi edes osata penkata tai treenata tosissaan.

140 kilosta ylöspäin olisi varmasti ollut tuskien taival. "Ilmaisia" kiloja ei varmaan enää sen rajan jälkeen tule niin helposti. En tiedä.

Olen kysynyt tätä asiaa jo monta kertaa mutten en ole saanut mielestäni kunnon vastausta minun pitäsi saada elokuun alkuun mennessä penkistä 100kg. Maksimi on tällä hetkellä 80-85kg viime treeenissä meni 3x5x75kg. Miten minun kannattaisi treenata että edes jotenkin voisin saada tuon 100kg sillon.

3x5x75 nii pitäis 90 tulla. ihan perustreenillä ja paljon ruokaa napaan niin tulee paljon enemmänki ku 100

Jotain sitä luokkaa..

www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri tuo pitää ainakin itsellä 1-2kg heitolla paikkaansa.

Tjaa. Pitääkin kokeilla pitääkö tuo paikkaansa. Minulle tuo tarjosi ykköseksi 142kg, mitä en heti kyllä purematta niele. No en ole kyllä lyhyillä sarjoilla saati maksimia kokeillutkaan joten ei mitään hajua mitä voisi tulla.

Edit. Sarjapainot jotka syötin oli 7x115kg mitä viimeksi tein ekassa sarjassa.

Taustaa: alotin punttaamisen reilu vuos sitten, lähtötasot sillon penkissä 40kg.. nyt helmikuussa nostin 75kg (eli ilmasia kiloja ei enää tule) . En oon ton jälkeen raaskinu kokeilla maximia ,kun kehitys ei mitään hehkeetä ollut. Kaikennäköstä, venäläistä, Miken 2x6sta, perus 3x10 programmeja tullu tehtyä. ruokapuolen pitäisi suunnilleen olla kunnossa, paino noussu viimeisen puolen vuoden aikana noin 15kg, eikä pelkkää fläsää (nyt pieni kesäkiristely päällä). tavotteena vuoden loppuun mennessä 90 penkistä.

Eli nyt pitäis ylläpitää voimatasoja kun en kesällä pääse salille. Oon tehnyt rinnalle 2-3 kertaa viikossa penkkiä, vinopenkkiä, tai vipareita maaten 2-3 sarjaa kerralla, ja ojentajia kerran viikossa. Toki treenaan muuta kroppaa myös. Eli onko toi mistään kotoisin? ^

Taustaa: alotin punttaamisen reilu vuos sitten, lähtötasot sillon penkissä 40kg.. nyt helmikuussa nostin 75kg (eli ilmasia kiloja ei enää tule) . En oon ton jälkeen raaskinu kokeilla maximia ,kun kehitys ei mitään hehkeetä ollut. Kaikennäköstä, venäläistä, Miken 2x6sta, perus 3x10 programmeja tullu tehtyä. ruokapuolen pitäisi suunnilleen olla kunnossa, paino noussu viimeisen puolen vuoden aikana noin 15kg, eikä pelkkää fläsää (nyt pieni kesäkiristely päällä). tavotteena vuoden loppuun mennessä 90 penkistä.

Eli nyt pitäis ylläpitää voimatasoja kun en kesällä pääse salille. Oon tehnyt rinnalle 2-3 kertaa viikossa penkkiä, vinopenkkiä, tai vipareita maaten 2-3 sarjaa kerralla, ja ojentajia kerran viikossa. Toki treenaan muuta kroppaa myös. Eli onko toi mistään kotoisin? ^

Miksi näin ? Kerta viikossa luulisi vallan hyvin ? Ei kannata liikaa repiä ressiä ja keskittyä liikaa yhteen liikkeeseen tavotteiden kanssa. Miten on tekniikka ? Ootku lukenu esim. Miken kirjoittamaa artikkelia penkkipunneruksesta ? http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/ Tuossa vaiheessa vielä on ehkä suotavaa kiinnitää huomiota tekniikkaan ja liikkeen oikein tekemiseen. Hyvällä tekniikalla kuitenkin saadan hyviä tuloksia ja hyvin rasitusta oikeaan paikkaan.

Viimeksi muokattu:
Miksi näin ? Kerta viikossa luulisi vallan hyvin ? Ei kannata liikaa repiä ressiä ja keskittyä liikaa yhteen liikkeeseen tavotteiden kanssa. Miten on tekniikka ? Ootku lukenu esim. Miken kirjoittamaa artikkelia penkkipunneruksesta ? http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/ Tuossa vaiheessa vielä on ehkä suotavaa kiinnitää huomiota tekniikkaan ja liikkeen oikein tekemiseen. Hyvällä tekniikalla kuitenkin saadan hyviä tuloksia ja hyvin rasitusta oikeaan paikkaan.

Ehkä se treenaa yksjakosella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom