Iso penkkipunnerrusketju

Todella vaikea nostaa 20kg 2,5kk. Prosentuaalisestihan tuo kuitenkin tarkoittaa 25% parannusta tulokseen. Riippuu myös treenitaustasta, jos olet pari kk sitten vasta aloittanut salilla käynnin voi voimat kehittyä vielä hyvinkin nopeasti. Pitempään salitreeniä harrastaneella ehkä ainut mahdollisuus olisi syödä ihan perkeleesti, niin penkkitulos kyllä tulee omanpainon mukana ylöspäin. En tiedä onko sekään sitten kovin järkevää tässä tapauksessa. Ensimmäisenä tietysti aloita sillä, että analysoit mikä on nostosi heikoin kohta, ja alat treenata sitä. Jos tanko jää rinnalle, rinta/olkapää/yläselkä akselia pitää vahvistaa, jos taasen tanko nousee puoliväliin tai yli, ja jämähtää siihen on ojentajat heikoin kohta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysynpä nyt täältäkin..

Kun tekee penkkiä (normaalisti) tälläin: 10, 8, 6, 3, 1, 2x6 ja 10 ja tekisin perään vinopenkin niin teenkö sen samalla lailla vai esim. 3-5x10-15 hieman kevyemmillä painoilla?
Teen penkin vaan kerran viikossa tässä ohjelmassa niin olisi hyvä tietää.

Kertokaaha miten saan tuon penkin nousuun. Se on ollut jysähtäneenä 80kg jo monta kuukautta. Menin vetoa lyömään että saan heinäkuun loppuun mennessä sata kiloa mutta nyt alkaa näyttää etten tule saamaan sitä. Onko mahdollista nostaa penkki 80kg->100kg kahessa ja puolessa kuukaudessa. Olen käyttänyt tähän mennässä 2x6 mutta se ei ole tuntunut pahemmin toimivan.

IMO mahdollista, mutta haastavaa. Alkuun suosittelisin tehtäväks 6vk:n venäläisen penkin, sillä voi hyvin lisätä tossa vaiheessa 10kg maksimiinsa. jos uskot selviäväs niin alota se jostain 82-85%.

e.
trnaja: itse tekisin vinopenkin esim. 4x8 eli olis kiinteet sarjat ja toistot eikä pyramidinä.

Kertokaaha miten saan tuon penkin nousuun. Se on ollut jysähtäneenä 80kg jo monta kuukautta. Menin vetoa lyömään että saan heinäkuun loppuun mennessä sata kiloa mutta nyt alkaa näyttää etten tule saamaan sitä. Onko mahdollista nostaa penkki 80kg->100kg kahessa ja puolessa kuukaudessa. Olen käyttänyt tähän mennässä 2x6 mutta se ei ole tuntunut pahemmin toimivan.

Kuten varmaan arvaatkin, 2x6 idea on tosi monotoninen ("yksitoikkoinen"), eikä toimi muuten kuin että saa sitä rautaa tankoon jatkuvasti lisää ja tätä kautta progressiota. Voimaa jos nimenomaan haluat niin voimailupuolelta löytyy enemmmän asiaa. 3x4->6x6 ja päälle maksimipiikkaus voisi tuoda tässä tapauksessa jopa sen 15kg-20kg, mutta aikaa vierähätää se 4-5kk.

Mulla nousee semmonen 60kg ja ikää on kohta 15v. Pituus 178 ja paino 67kg :rock: Vasta pari kuukautta sitten aloin kunnolla salilla käymään ja vähän jo tuloksia näkyy:D Tavoite olis nostaa ens vuonna 70-85 kiloa ja eiköhän se onnistu kuhan jaksais jatkaa treenaamista:)

Mulla nousee semmonen 60kg ja ikää on kohta 15v. Pituus 178 ja paino 67kg :rock: Vasta pari kuukautta sitten aloin kunnolla salilla käymään ja vähän jo tuloksia näkyy:D Tavoite olis nostaa ens vuonna 70-85 kiloa ja eiköhän se onnistu kuhan jaksais jatkaa treenaamista:)
jos tosissas meinaat panostaa niin 85 ei oo ollenkaan paha.

Harjoittele tekniikka kunnolla kuntoon. Sillä saa jo roimasti lisäkiloja. 2x6 jos tekee niin siinä kannattaa kokeilla aallotusta niin ei tule jumeja alvariinsa.

Paljonkohan olisi mahdollista nostaa vuoden loppuun mennessä, kun nyt olen reilun kuukauden salilla käynyt ja penkki tällä hetkellä 5x5x67,5kg ja maximi mitä yksin kerran koittanut, on 75kg, se siis ainakin? Oma paino ~70kg ja tarkoitus olisi, että vuoden lopussa paino max pari kiloa korkeampi sekä r% alempi.

Paljonkohan olisi mahdollista nostaa vuoden loppuun mennessä, kun nyt olen reilun kuukauden salilla käynyt ja penkki tällä hetkellä 5x5x67,5kg ja maximi mitä yksin kerran koittanut, on 75kg, se siis ainakin? Oma paino ~70kg ja tarkoitus olisi, että vuoden lopussa paino max pari kiloa korkeampi sekä r% alempi.

Jos sä 5x5x67,5 kg vedät, niin on se maksimi on kyllä varmasti yli 80 kg jos tekniikka on vaan kunnossa.

esimerkiksi 100kg

Eli venyttely kasvattaa lihasta? Joogailijat ovatkin hirveitä monstereita...
Kuormitus, jota lisätään pikku hiljaa, kasvattaa lihasta.

Mitä suuremmasta venytyksestä toiston suorittaminen lähtee, sitä voimakkaammin lihas supistuu (= enemmän motorisia yksiköitä mukana supistuksessa). locozh on siis täysin oikeassa.

Venyttely on sitten aivan toinen asia. Se liittyy normaaliin aktiiviseen lihashuoltoon.

No omaan silmään kyllä kaukana normaalista.. Kyllä tuolla pitäisi nousta joku n. 90kg ehkä. Oma 2x6 82,5kg ja satku nousee.

Aattelin spämmätä taas tänne tyhmillä kysymyksilläni niin ,että onko normaalia kun saan 4x5x75kg niin maksimi on vain 80kg .

mahtaisko olla tekniikka vielä hakusessa, ja aina ensimmäinen toisto on sitä hakemista ennen kuin pääsee hyvään rytmiin? selittäisi miksi ykkösnosto ei kulje kovin hyvin suhteessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom