Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tietääkö kukaan kuinka paljon junnut 70kg sarjassa nostavat ilman varusteita? Itse kuulin, että n. 100kg mut voiko pitää paikkansa? :wtf:

Tosissaan kisaavat enemmänkin. Mutta kyllä kisaamaan voi lähteä 70kilosena jos se 100 menee varmasti, joku fiksumpi varmistakoon. Mut ei tolla satasella kultamitaleita napsu.

Tosissaan kisaavat enemmänkin. Mutta kyllä kisaamaan voi lähteä 70kilosena jos se 100 menee varmasti, joku fiksumpi varmistakoon. Mut ei tolla satasella kultamitaleita napsu.

muistaakseni voi hyvin tulla kultamitali varustekisoissakin tolla tuloksella. taso on meinaan sellasta että...
kyllä kovimmat nostajat taitaa pääsääntöisesti löytyä jostain ihan muualta kuin kisoista, näin junnuissa.

Mites muuten penkkikisoissa menee luokat ja millaisia tuloksia nostetaan eri luokissa?

Joo, vastaus löytyikin kun hieman googletti

Mites muuten penkkikisoissa menee luokat ja millaisia tuloksia nostetaan eri luokissa?

Joo, vastaus löytyikin kun hieman googletti

itse yritin ettiä googlesta P17 sarjaa ilmanvarusteita, mut en löytänyt. Rupesi vaan kiinnostamaan, kun pyydettiin paikalliseen penkkipunnerrus seuraan ja paino on pikkasen yli 70 ja nousee n.100kg.

itse yritin ettiä googlesta P17 sarjaa ilmanvarusteita, mut en löytänyt. Rupesi vaan kiinnostamaan, kun pyydettiin paikalliseen penkkipunnerrus seuraan ja paino on pikkasen yli 70 ja nousee n.100kg.

Ei ole olemassa mitään 17-v sarjoja ilman varusteita. Kaikki viralliset voimanostokilpailut on varustekisoja. Raakavoimanostoa järjestävät tahot on sitten erikseen ja ne ei ole mitään virallisia skaboja täällä suomenmaalla.

Ei ole olemassa mitään 17-v sarjoja ilman varusteita. Kaikki viralliset voimanostokilpailut on varustekisoja. Raakavoimanostoa järjestävät tahot on sitten erikseen ja ne ei ole mitään virallisia skaboja täällä suomenmaalla.

onhan toi ipf ruvennu järjestämään raakakisoja. eikö ne sitten oo virallisia?
junnuille niissä ei tosin ole sarjoja...:(

onhan toi ipf ruvennu järjestämään raakakisoja. eikö ne sitten oo virallisia?
junnuille niissä ei tosin ole sarjoja...:(

Kato perkele, niinpä onkin järjestäny. Mulla on menny tuommonen ihan ohi. Olihan tuolla Suomen Voimanostoliiton sivuilla kilpailukalenterissa etelä-suomen raakavoimanoston mestaruuskisat, jossa näyttäis ilmoituksen mukaan olevan kaikki luokat ja sarjat junnuista alkaen.. tiiä sitten.

Oon joskus nuorenpana ollut samaa mieltä että se on ollut yliarvostettua, mutta nykyään tuntuu että se on lähinnä aliarvostettua. Jos esim. tekee yks jakosta treenia 3x viikossa ni tulee helposti kommenttia että JAA JAA TAAS VAAN PENKKII ku alottaa sillä treenit.

Itseä ärsyttää se että kaikki aina kysyy "paljo nousee penkistä" niinku se nyt olisi se kaikkien aikojen liike ja ainut asia mitä sielä salilla tehään... ei mikään ihme jos esim. Hulkkia ärsyttää kuin sitä siltä kaikki kynäniskat kysyy.. se sitten johtaa joillakin juuri siihen että ei mitään muuta kuin sitä penkkiä runkkaa ku kaikki siimat on vaan siitä penkistä kiinnostuneita..

Penkki on sen takia "yli"arvostettu liike että onhan se yksi mukavimmista ja samalla teknisimmistä liikkeistä. Tietysti voi olla jotain salilla kokeilevia teinejä jotka veivaa pelkkää penkkiä mutta muuten tuntuu että sellainen RHP -treenari on paremminkin myytti, ainakin niillä saleilla missä itse olen käynyt. Kyllä yleensä kaikki veivaa muitakin liikkeitä.

Jos on typerää treenata pelkkää penkkiä niin aika typerää on treenata myös ilman penkkiä imo, jos kyseessä on perus punttiharrastaja...

Kyllähän tota penkkiä treenaajien keskuudessa turhaa downgreidataan. yläkropan voimastahan se penkki kertoo paljon ja niinkuin tossa jo mainittiinkin niin useimmat sen tietävät joten vertailua on helppo tehdä. tuntuu lähinnä, että ne joilla on huono penkkitulos sitten kyräilevät että miksi ei kysytä jotain kyykkytuloksia.

Itse olen sitä mieltä, että penkki on jokseenkin "reilumpi" nk. salivoiman mittari kuin vaikkapa mave. Joku saliharrastuksen aloitettuaan luonnostaan isokokoinen ja vaikkapa hieman pulska kaveri voi rykäistä vaikkapa puolitoista hunttia mavesta heti ensimmäisellä kerralla, mutta vaikka massaa olisi reilusti jo harrastuksen alussa niin harvemmin penkistä mitään kummoisia rautoja nousee. Sen sijaan sitten joku pieni kaveri ei mavesta kyllä treenaamatta tollaisia rautoja nyi, mutta penkki voi olla suht koht samalla lähtöviivalla.

Kyllähän tota penkkiä treenaajien keskuudessa turhaa downgreidataan. yläkropan voimastahan se penkki kertoo paljon ja niinkuin tossa jo mainittiinkin niin useimmat sen tietävät joten vertailua on helppo tehdä. tuntuu lähinnä, että ne joilla on huono penkkitulos sitten kyräilevät että miksi ei kysytä jotain kyykkytuloksia.

Itse olen sitä mieltä, että penkki on jokseenkin "reilumpi" nk. salivoiman mittari kuin vaikkapa mave. Joku saliharrastuksen aloitettuaan luonnostaan isokokoinen ja vaikkapa hieman pulska kaveri voi rykäistä vaikkapa puolitoista hunttia mavesta heti ensimmäisellä kerralla, mutta vaikka massaa olisi reilusti jo harrastuksen alussa niin harvemmin penkistä mitään kummoisia rautoja nousee. Sen sijaan sitten joku pieni kaveri ei mavesta kyllä treenaamatta tollaisia rautoja nyi, mutta penkki voi olla suht koht samalla lähtöviivalla.

Miten mave on helpompaa isokokoisemmille ihmisille?

Miten mave on helpompaa isokokoisemmille ihmisille?

no varmaan on sitten luonnostaan enemmän voimaa esim. alakropassa jne. mistäs minä tiedän. Tuollaisen käsityksen nyt olen kuitenkin saanut kun olen saleilla tuntemattomia ja tuttuja seurannut. eikä tietysti päde kaikkiin jne. mutta nuo isokokoiset nyt olivat vain esimerkki ja tarkoituksena oli sanoa, että mavessa vaihtelu voimatasoissa on ihmisten välillä mielestäni suurempaa ennen punttien kolistelun aloittamista, kuin vaikka penkissä. tiedä sitten onko totta vaiko ei.

Itse tiedän kyllä monta salilla kävijää joita ärsyttää se legendaarinen "paljo nousee penkistä" kysymys vaikka kovia tuloksia penkistä nostaakin. yks tuttu nostaa 180 ja toinen melkeen 190 ja harvemmin kelekkään sanoo paljo nousee.. kyllä hulkkikin varmaan lähelle 200 nostais, kuitenkin 160kg kapeesta penkistä ottanu kutosia .....

Kai se ärsyttää mikä tahansa tuloksien kysyminen. Eihän juoksijaltakaa yleensä kysellä paljoko menee coopperissa. Golf taitaa olla harvoja lajeja jossa taso on hyvin tiedossa (montako alle barin...) ja siinäkin kai lähinnä tasoitus systeemin takia jos oikein olen ymmärtänyt :D

edit: juu penkkitulostkin pitäisi ilmoittaa % painosta niinku pakkiksen ketjussa, näin heikkon penkkaajan ja kohtuu kevyen kaverin mielipiteenä :D

no varmaan on sitten luonnostaan enemmän voimaa esim. alakropassa jne. mistäs minä tiedän. Tuollaisen käsityksen nyt olen kuitenkin saanut kun olen saleilla tuntemattomia ja tuttuja seurannut. eikä tietysti päde kaikkiin jne. mutta nuo isokokoiset nyt olivat vain esimerkki ja tarkoituksena oli sanoa, että mavessa vaihtelu voimatasoissa on ihmisten välillä mielestäni suurempaa ennen punttien kolistelun aloittamista, kuin vaikka penkissä. tiedä sitten onko totta vaiko ei.

Eli ne on vahvempia

Jestas ku tästäki on saatu ketju.

Siis, voimanosto, painonnosto ja kehonrakennus usein tunnetaan nimeltä mut ei niistä oikeesti sen enempää tiedetä.
Samalla tavalla ku ketä tahansa meistä ei tiedä joka vitun lajin sanastoa ja sääntöjä jnejnejne.

Mut penkkipunnerrus on se yks tähän liittyvä asia minkä ne tietää = ne kysyy siitä.

Onko se nyt sen ihmeempää, turha loukkaantua tai mussuttaa.

Mikä on treenamaton maastavedossa? se nääs suhteellista. olen nähny useamman kerran kun 90kg treenaamaton jannu vetää maasta heti 200kg. siinä tosin ollu sitten taustalla fyysistä työtä. tai vaikka lapissa kelkan kiskomista lumihangesta pallo punasena harva se päivä. eli selkälihaksia kun käyttää niin monessa paikassa.
rintalihakset on sitten taas suorastaan surkastuneet valtaosalla väestöstä, jos siis ei treenaa. harvempi fyysinen työ tai muu harrastus ku niihin ottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom