Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli nyt vähän päässy tyssäämään toi penkkipunnerrus. Oikeastaan jo yli vuosi tässä on tullut penkkiä tehtyä.Teen nyt tolla Miken 2x6:lla. Käytin tuota tyyliä viimeksi loppuvuonna, ja silloin meni 2x6 62.5kg. Siinä välissä sitten haeskelin uusia treenimetodeja ja pari-kolme viikkoa sitten päädyin takaisin tähän 2x6:seen. Olen saanut korotettua ainoastaan 2.5 kilolla penkkitulostani 3-4kk, sillä paras puhdas sarja on 2x6 65kg. Ja 67.5kg menee vaan 5 toistoa. Maximi tuli testattua helmikuussa ja se on 75 kg. Tuntuu, että pariin viime kuukauteen kehitystä ei juurikaan ole tapahtunut. Teen rinnan kerran viikkoon, ja ojentajat siihen päälle myös kerran viikossa (toki treenaan myös muita lihaksia):
Su: Penkki 2x6 Vinopenkki kp 3x8 Ristikkäistalja/peck-deck 3x10
Ke: Kapea penkki 2x8 Ranskalainen 2x8 push-down taljassa 3x10

Eli oisko mitään uusia konsteja millä ton sais nousuun, ois kiva saada kesällä se 80 :). Ja ruokapuolen pitäisi olla kunnossa, ainakin paino nousee kuukaudessa 1-3 kg.

Kokeile, että tekisit penkin vain kerran viikkoon vaikkapa sarjoilla 5x5.. Alotat semmosilla painoilla, että voit lisätä 2vk 2,5kg per treeni ja siitä sitten eteenpäin.. jokaseen treeniin 2,5kg lisää..
Eli kun nyt oot saanut ton 2x6x65kg niin alotat vaikkapa 55kg:lla ja siitä eteenpäin. Yleensä kun kuuntelee vähä tarkemmi näitä kavereita joilla penkki on tyssännyt niin heiltä on vaan puuttunut kunnollinen suunniteltu progressio treeneistä..

E: voipi myös olla, että jos pitäisit viikon vapaata salilta niin tulokset lähtis uutee nousuu kun kroppa sais levättyä kunnolla hetken.

Kokeile, että tekisit penkin vain kerran viikkoon vaikkapa sarjoilla 5x5.. Alotat semmosilla painoilla, että voit lisätä 2vk 2,5kg per treeni ja siitä sitten eteenpäin.. jokaseen treeniin 2,5kg lisää..
Eli kun nyt oot saanut ton 2x6x65kg niin alotat vaikkapa 55kg:lla ja siitä eteenpäin. Yleensä kun kuuntelee vähä tarkemmi näitä kavereita joilla penkki on tyssännyt niin heiltä on vaan puuttunut kunnollinen suunniteltu progressio treeneistä..

E: voipi myös olla, että jos pitäisit viikon vapaata salilta niin tulokset lähtis uutee nousuu kun kroppa sais levättyä kunnolla hetken.
Joo, voisin alkaa vetämään tolla 5x5sella, jos 2x6 ei suju. Vielä yhden mahdollisuuden suon 2x6selle (su). Mitäs apuliikkeitä tossa 5x5 kannattaisi sitten tehdä?

Pidin tossa pari viikkoa sitten kevyen viikon, jolloin oli 2 kevyttä treeniä,eli uskon, että vapaat ei ny auttaisi. Normaalisti käyn salilla 3-4/vk. Ja tankkauksesta sen verran, että yleensä ennen salia, varsinkin penkkipäivänä syön kunnollisen välipalan, jotta energiaa riittäisi salilla. Ja yleensä treenin jälkeen sitten suoraan ruokapöytään.

Kannattasko mun koittaa tuota 2x6 ohjelmaa penkissä vähän aikaa? Joulun jälkeen, ei oo tulos noussu yhtään, ennemminkin laskenut. Ennen joulua saattoi hyvänä päivänä mennä se 4x8x60kg, mutta nykyään 4x8x50kg on jo ihan tarpeeksi.

Samalla en oikein saa oikeeta tuntumaa tohon penkkaamiseen. Kaikenmaailman ohjeita oon lueskellu ja videoita kattellu, mutta en saa liikkeitä tuntumaan rinnassa yhtään. Olkapää on ainoa paikka, jossa tuntuu jotakin kun nostaa, yleensä sekin on kipua :E mikäs on vikana kun ei tulosta tuu ja paikkoihin vaan koskee? Myöskään treenipäivän jälkeen ei tunnu mitään kipua lihaksissa.

Liikkeinä tällä hetkellä normipenkki, vinopenkki laitteella tai käsipainoilla ja pec-deck kolmantena.

Kannattasko mun koittaa tuota 2x6 ohjelmaa penkissä vähän aikaa? Joulun jälkeen, ei oo tulos noussu yhtään, ennemminkin laskenut. Ennen joulua saattoi hyvänä päivänä mennä se 4x8x60kg, mutta nykyään 4x8x50kg on jo ihan tarpeeksi.

Samalla en oikein saa oikeeta tuntumaa tohon penkkaamiseen. Kaikenmaailman ohjeita oon lueskellu ja videoita kattellu, mutta en saa liikkeitä tuntumaan rinnassa yhtään. Olkapää on ainoa paikka, jossa tuntuu jotakin kun nostaa, yleensä sekin on kipua :E mikäs on vikana kun ei tulosta tuu ja paikkoihin vaan koskee? Myöskään treenipäivän jälkeen ei tunnu mitään kipua lihaksissa.

Liikkeinä tällä hetkellä normipenkki, vinopenkki laitteella tai käsipainoilla ja pec-deck kolmantena.

http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...intaan-lihaa-oikealla-tekniikalla=#post826888

Meikäläisellä on ollu penkin kanssa vähän säätämistä tässä, ehkä ei oo tekniikka kunnossa kun kädetkin tutisee siihen malliin aina tangon nostaessa. Jokatapauksessa smithillä kun vetelen penkkiä saan 6x80, tietenkin on paljon helpompaa mutta normisti sitten edes 1x60 ei onnaa vaikka parilla kilolla vähemmän saan taas 10 sarjan :D ite oon noin 65 kiloinen ja risat. Käsipainoillaki "penkki liikettä" tehdessä teen kans noil 20kg painoil..

Ehkä pitäs alottaa alempaa ja treenailla liike kuntoon yms ensin.. ? :/

Meikäläisellä on ollu penkin kanssa vähän säätämistä tässä, ehkä ei oo tekniikka kunnossa kun kädetkin tutisee siihen malliin aina tangon nostaessa. Jokatapauksessa smithillä kun vetelen penkkiä saan 6x80, tietenkin on paljon helpompaa mutta normisti sitten edes 1x60 ei onnaa vaikka parilla kilolla vähemmän saan taas 10 sarjan :D ite oon noin 65 kiloinen ja risat. Käsipainoillaki "penkki liikettä" tehdessä teen kans noil 20kg painoil..

Ehkä pitäs alottaa alempaa ja treenailla liike kuntoon yms ensin.. ? :/

Näin. Ja lue toi yläpuolella oleva linkki.

Joo, voisin alkaa vetämään tolla 5x5sella, jos 2x6 ei suju. Vielä yhden mahdollisuuden suon 2x6selle (su). Mitäs apuliikkeitä tossa 5x5 kannattaisi sitten tehdä?

No siis itse teen siihe päälle nyt Dippejä leveellä otteella ja vipareita maaten.. Noissa tosin oon tehnyt molemmissa 3x8-12.. Päälikkeessä vaan 5x5

ei ole. pec-dec tehdään pec-dec-koneessa kun taas viparit tehdään vapailla painoilla = iso ero.

mutta mikä ihme on pec-dec-maaten??? en ole koskaan nähnyt sitä maaten tehtävän.

Liekö viparit selällään maaten mut kädet pidetään 90 asteen kulmassa. Saisko ehkä paremman venytyksen rintaan, mene ja tiedä. Tai sit vaan ihan turha liike jota kukaan ei käytännössä tee vaan pelkästään terminä.

tietääkö kukaan kuinka paljon junnut 70kg sarjassa nostavat ilman varusteita? Itse kuulin, että n. 100kg mut voiko pitää paikkansa? :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom