Iso penkkipunnerrusketju

Niin että olen käynyt nyt salilla 5kk ja minulla ei meinaa penkki oikein kulkea kapeaan penkkiin verrattuna. Viimeksi kun tein penkiä sain hikisesti 2x6x70kg ja viimeksi kuin tein kapeaa sain kohtuu helposti 2x6x67,5kg onko muilla nuin pientä eroa kapean ja normipenkin välillä??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei itsellä ole kyllä läheskään noin suurta eroa ole.
Johtuu varmaankin siitä että sulta löytyy huomattavan paljon ruutia ojentajista jos rintalihaksiin vertaa

Minkähänlainen tyyli ja tekniikka penkissä mahtaa olla käytössä? Esim. täydellä lahnatyylillä ja olkapäät levällään rintalihasten kunnollinen hyödyntäminen on vaikeaa ja silloin ero kapean ja normin välillä voi hyvinkin kaventua siitä, mitä sen pitäisi olla. Jos tekniikka on suunnilleen kunnossa, niin sitten täytyy ojentajien olla tosi reippaasti rintalihaksia edellä.

65 kg:sta 77,5 kiloon 2 viikossa. omaa painoa toki 80, ja vasta 3 viikkoa intensiivistä harjoittelua takana. penkkiä tehnyt vain aiemmin kokeilumielessä. 100kg vuoden loppuun.:dance:

65 kg:sta 77,5 kiloon 2 viikossa. omaa painoa toki 80, ja vasta 3 viikkoa intensiivistä harjoittelua takana. penkkiä tehnyt vain aiemmin kokeilumielessä. 100kg vuoden loppuun.:dance:

ei sulla sataan kiloon mene kuin kolmisen kuukautta korkeintaan jos vaan muistat syödä :)

Viime joulukuun paikkeilla kun alotin salilla käynnin, meni 50x 3( Lahnana, kapean ja leveänpenkin väliltä) se silloinen salilla käynti oli aivan turhanpäälle. Sitten parikuukautta tein G6 jonka aikana maksimikin nousi jonkun verran ( Arviolta, 60kg seen, en ole koittanut maksimia sen jälkeen) Sitten nyt olen kaksi treeni kertaa tehny G6 muokattuna 2x6:seen ja viime treenikerralla meni penkki 2x57,5 ( Niin isolla kaarella kuin saan ja kämmenen keskikohta merkkejen kohdassa, vähän pitäisi ehkä leventää otetta) juuri ja juuri toinen sarja. Painoa on 71-73kg ja pituus 170cm pintaan tai ihan vähän alle, elokuun viimeisinä päivinä täytän 15
. Mutta maksimista ei ole mitään tietoa. Tavoite olisi 2011 vuoden loppuun 100kg saada maksimi, siihen hän on vielä yli puolitoista vuotta, eli uskon, että saan tuohon sen nostettua tai enempäänkin. Tosin vuorottelen massa-, voima,- kestävyystreeniä, kesällä vedän kestävyystreeniä ihan vähän - kaloreilla ( -200 - 300 ) Sen jälkeen massa treeniä parikuukautta ja sen jälkeen pitkä jakso voimatreeniä ( Ainakin 6kk). En sitten tiedä mitä vaikutusta kestävyystreeni jaksollani on tuon penkkimaksimin suhteen, teen kyllä kestävyystreeninkin aikaan sitten ylläpitävää treeniä, että ei hirveää lihaskatoa tulisi ja sen verran treeniä, että voimatasot pysyisi mahd. entisellään. <- Ja proteiinia saan kyllä tarpeeksi .

Tuli ehkä vähän offtopic viesti, mutta kuitenkin.

Edit; Niin eli siis KUNNON treeniä on ollut 2kk-2kk 1 viikko, Arnoldin G6 ja nyt pian ensimmäinen viikko tehty g6 modattuna 2x6:seen.

Niin että olen käynyt nyt salilla 5kk ja minulla ei meinaa penkki oikein kulkea kapeaan penkkiin verrattuna. Viimeksi kun tein penkiä sain hikisesti 2x6x70kg ja viimeksi kuin tein kapeaa sain kohtuu helposti 2x6x67,5kg onko muilla nuin pientä eroa kapean ja normipenkin välillä??

kuinka kapea oli kapea otteesi? ja vastaavasti kuinka leveä on leveä otteesi?

Hmm itsellä penkki noustee suht sopivasti, kun ajattelee, että dietillä olen... Kapeeta penkkiä on tullu tehtyä vähän enemmän because ojentajii potkuu 8)

Trolli se varmaan. Voi joo penassa mitata ojenatajan ja rinnan voiman. Eihä kehossa kait oo muita lihaksia.. :/. No vaiks hauiskääntö tangolla selkä seinää vasten jossai 45-50kg tietämillä ja jalkaprässi 350-400kg. On snadisti pena muita jäljessä :D.

PS. Juu ja aloittelija silti oon.

E: Eikä yhenkään gurun tarvi tulla egoomaan mitään " mee kyykkäämään jalkaprässilaiterunkkari "

Neuvoja penkkiin

Eli nyt vähän päässy tyssäämään toi penkkipunnerrus. Oikeastaan jo yli vuosi tässä on tullut penkkiä tehtyä.Teen nyt tolla Miken 2x6:lla. Käytin tuota tyyliä viimeksi loppuvuonna, ja silloin meni 2x6 62.5kg. Siinä välissä sitten haeskelin uusia treenimetodeja ja pari-kolme viikkoa sitten päädyin takaisin tähän 2x6:seen. Olen saanut korotettua ainoastaan 2.5 kilolla penkkitulostani 3-4kk, sillä paras puhdas sarja on 2x6 65kg. Ja 67.5kg menee vaan 5 toistoa. Maximi tuli testattua helmikuussa ja se on 75 kg. Tuntuu, että pariin viime kuukauteen kehitystä ei juurikaan ole tapahtunut. Teen rinnan kerran viikkoon, ja ojentajat siihen päälle myös kerran viikossa (toki treenaan myös muita lihaksia):
Su: Penkki 2x6 Vinopenkki kp 3x8 Ristikkäistalja/peck-deck 3x10
Ke: Kapea penkki 2x8 Ranskalainen 2x8 push-down taljassa 3x10

Eli oisko mitään uusia konsteja millä ton sais nousuun, ois kiva saada kesällä se 80 :). Ja ruokapuolen pitäisi olla kunnossa, ainakin paino nousee kuukaudessa 1-3 kg.

kokeileppa tehä dippiä,yks kerta viikossa penkkiä kyllä riittää.niin ja väliviikkoja kannattaa pitää säännöllisesti.onko tankkaus ennen ja jälkeen treenin kunnossa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom