Iso penkkipunnerrusketju

Itsellä penkkitulos nyt noussut 2kk 170-187.5kg. Ja ihan naturaalitreenari olen. Kovaa treeniä, asenne kohdalleen ja isot painot käytöön niin kyllä se siitä, eli 2-3kk ei ole mikään mahdoton ajatus. Itse olen tehnyt 10 toistoa per sarja pääasiallisesti. esim. 140kg 10 toistoa 2 sarjaa ja siihen 150kg 8-10 toistoa sarja ja sit vielä 160kg 5-7 toistoa per sarja. 1-2 toistoja tein pari treeniä, mutta mulle kympit toimii parhaiten. Kaikki toistot tehdään kunnolla ei rinnalta pompauttamista tai muuta ihmeellisyyksiä, niin ja ihan normi penkkitreeni, ei kuminauhoja, ketjuja yms. parin viikon päästä ajattelin testata 190kg. Viime yritys ei kaukana ollut onnistumisesta... niin ja mikä siin on että heti ollaan epäilemässä kiellettyjen aineiden käytöstä kun joku saa parempia tuloksia?:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen tehnyt punttia 1.5v käyn puntilla 4 viikkoon ja penkkiä teen 2 viikkoon en tee tietenkään ihan just noin aina mut se oli enmmän vain esimerkki.

penkistä 85 :( mutta kehitys on ihan huikeeta kun 5 kg maksimiin kuukaudessa ilman mitään lisäravinteita
17.5 vuotias poika ja treeniä takana puoli vuotta

Siis onko sun penkki tulos kasvanu vuodessa 60kg vai hä?

Oot treenannu siis puol vuotta? Sun penkki maksimi on kasvanu 5kg/kk eli 30kg.. Oke kova suoritus jos tulos jatkaa tota kasvua vielä seuraavat puol vuotta!! Mutta tossa vaiheessa se on vielä kohtalainen..

Sillä käytätkö lisäravinteita= eli samoja aineita kuin ruoasta saa, niin ei ole suurta merkitystä tossa vaiheessa jos muuten ruokailut on kunnossa.. Ne vaan helpottaa sitä ravinteiden saantia ja sit ku treenataan tosi kovaa niin pitää saada tosi paljon ravinteita B-)

itsehän palautin 1kk treenillä penkin 90kg.. Viimeksi treenannu salilla aktiivisesti 2006/2007..

Itellä treeniä puolisen vuotta. Silloin kun aloitin nostin 60kg, tänään kokeilin niin 85kg tuli. 90kg rinta pysy hyvin mukana mutta ojentajista veto loppui ihan kokonaan.

Tää on varmaan makuasia, mutta siitäkään en ole varma jotenpa kysyn, että millasilla sarjoilla ja toistomäärillä kannattaisi penkkiä tehdä? Itse olen tehnyt 3x12 ja 3x10, niin olenko tehnyt liikaa, kun tuli vain ajatus mieleen siitä että teen liikaa lueskeltuani näitä threadeja joissa puhutaan 3x5 ja 3x8 sarjoista.

Tää on varmaan makuasia, mutta siitäkään en ole varma jotenpa kysyn, että millasilla sarjoilla ja toistomäärillä kannattaisi penkkiä tehdä? Itse olen tehnyt 3x12 ja 3x10, niin olenko tehnyt liikaa, kun tuli vain ajatus mieleen siitä että teen liikaa lueskeltuani näitä threadeja joissa puhutaan 3x5 ja 3x8 sarjoista.

Samapa se on millä toistomäärillä teet(suunnilleen 5-15 väliltä) vaan se vaihtelu on tärkeempää. Ettet hinkkaa samoilla toistomäärillä liian kauaa.

Itellä treeniä puolisen vuotta. Silloin kun aloitin nostin 60kg, tänään kokeilin niin 85kg tuli. 90kg rinta pysy hyvin mukana mutta ojentajista veto loppui ihan kokonaan.

Vahvista ojentajia:thumbs:Esimerkiksi tee dippiä ojentajapainotteisesti siten, että saat loppuojennukseen voimaa.

60 kiloa vuodessa penkkimaksimiin supernatuna on mielestäni aika kova

eli vuos sitten nostit 25kg? vai että 5kg kuukaudessa tekee vuodessa 60kg?
jos tosiaan olet kehittynyt ton verran (25-->85) niin aika hyvin varsinkin prosenteissa laskettuna. Mutta jos kehitystä on tullut yhtenä kuukautena sen verran niin ei vielä kovin hirmu tahti.

ei kuitenkaan ollut tarkotus mitenkään masentaa...

No tehokkaampaa on, jos teet useammin lyhyempiä settejä, mutta silti niiden pituuksia kannattaa vaihdella varsinkin kun kehitys rupeaa tyssäämään , koska lihas sopeutuu samaan painoon ja setin pituuteen.

10x on omasta mielestä paras jos siinä on sen verran painoa ettei se mene enempää ku sen 10. Jos se kymmenen menee suht helposti ni lisää painoa vaa. viimiset nostot pitää olla vaikeita ja työn ja tuskan takana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom