Iso penkkipunnerrusketju

Hauis näkyy ja penkkiä kysytään... Vai miten se menikään.
Kyllähän pystypunnerrus ja maastaveto on normaali elämän kannalta hyödykkäämpiä liikkeitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni ainakin häiritsee se, että missä tahansa meneekin, niin jos kysytään kuinka voimakas joku on, niin se vakiotapa on "PALJO PENKIST?"
Ja vielä enemmän ärsyttää se, että kun sanon harrastavani PAINONNOSTOA, niin kysytään heti, että paljon nousee penkistä.
Mun mielestä ainakin pystypunnerrus on hyödyllisempi liike voiman kannalta, ja painonnostajana myös terveellisempi olkapäille. Kyykystä, mavesta tai rivestä ei ole tietoa kenelläkään.

Tuo on kyllä ärsyttävää, yleensä sanon siinä, että painonnostoon kuuluu tempaus ja työntö. Siihen yleensä vastataan "mitä liikkeitä ne on"

Musta on taas huvittavaa se, että jotku kehonrakentajat (kuten hulkki) ottaa nokkiinsa siitä, jos niiltä kysytään penkkituloksia. Joo joo siis eihän se ole niiden varsinainen laji, mutta onhan lihakset kuitenkin arkiajattelussa samalla tavalla voiman indeksi, kuin savu tulen. Ja se luonnollinen ensireaktio suuriin lihaksiin on juuri "jestas, noillahan siirtää vaikka vuoren". Jotenkin hauskan absurdi se syntyvä mielikuva, kun käsketään ajattelemaan, ettei lihakset kerro voimasta.

mikä ihmeen tarve näistä asioista on tehdä mustavalkosia. malliin vitun rhp tai läski paska voimanostaja tai hahah voimaton podari.
jokainen reenaa omista syistään ja lähtökohdistaan. hyvä ku jotaki treenaa oli se sitten punttia tai mitä kuntoilua vaan. heittäkää vittuun sellanen kyräily ja naureskelu naapurille. kunhan ite saa omista reeneistä sen hyvän olon ja sen mitä hakee ni hyvin menee!

mikä ihmeen tarve näistä asioista on tehdä mustavalkosia. malliin vitun rhp tai läski paska voimanostaja tai hahah voimaton podari.
jokainen reenaa omista syistään ja lähtökohdistaan. hyvä ku jotaki treenaa oli se sitten punttia tai mitä kuntoilua vaan. heittäkää vittuun sellanen kyräily ja naureskelu naapurille. kunhan ite saa omista reeneistä sen hyvän olon ja sen mitä hakee ni hyvin menee!

Yhdyn edelliseen! Ihan yhtä vitun tyhmä kiistelyn aihe ku nää iänikuiset varustetaistot.

penkkimaksia kysytään tietenkin koska se on tutuin liike ja ainut liike mitä kysymyksen esittänyt kynäniska on koskaan tehnyt. Siksi vain sen tuloksen kuulemalla hän voi suorittaa mielessään jonkinlaista vertailua.

hauiksen ihailulle taas en löydä mitään perusteita...

(eli itse siis osaan penkata mutta ei oo isoo kättä:rolleyes:)

No joo, varmaan kukaan ei väitä vastaan etteikö se olisi treenaavan väestön kesken yliarvostettua, kun yleisin ajattelutapa taitaa olla se että kyykyt hajottaa polvet ja maastaveto selän...mutta onhan se yläkropan liikkeistä ainakin lähes kiistaton ykkönen. Mutta silti se kapea penkki on mulla vain apuliike pystypunnerrukselle. :D

Oon 17 v jannu ja treenaillut muutaman vuoden. Itelllä ois kans tavotteena ottaa toi 120kg tänävuonna mut tuntuu ettei tahdo enää painot nousta millään penkissä, puol vuotta pyöriny painot samoissa ja maksimi on noin 105kg ollut koko ajan. Muut liikkeet kehittyvät tasaiseen tahtiin ja lihastakin on kertynyt 95kg varteen.
Painot sai ennen hyvin nousuun pyramidillla (8,6,4,2,1,) ja miken 2*6 ohjelmalla. Teen kaikki lihakset yhden kerran viikossa kovaa. Mutta nyt on todellinen pysäkki tullut vastaan ja tuntuu ettei painoa vaan saa enää lisää. Olisin kiitollinen jos joku penkistä tietävä voisi sanoa mitä pitäisi tehdä? :D

Jos tekisi esim. vik 1. ti: pyramidia ja su:pyramidia ja seuraavalla viikolla torstaina vaikka jtn nopeuspenkkiä tai kapeaa? Koska ei varmaan kannata lähteä tekemään esim. toisena päivänä pyraa ja toisena 2*6 ohjelmaa ?

Onko hyvä suoritus kun nostan penkistä 93kg? Ikää löytyy 15 vuotta, painoa 77kg ja pituutta 178. :)

No onhan toi tosi hyvä tulos! Ite 14v ja nostin pari kk sit sen 70kg. Kyllähän toi 93 on ikäsiis verrattuna aivan loistava tulos, arvelisin että harva saa luokaltasi edes 60kg ylös :)
Treenaatko kotisalilla ku noin tarkat painot (93) sait? Salillahan on painot 92.5 ja seuraava 95.0kg.

kysympä tässä ohimennen, miten nuita jalkoja kannattaa pitää tuossa penkkipunnerruksessa kun voimapenkkiä tehään selkä kaarella niin kumpi on parempi koko jalkapohja lattiaa vasten vai pelkät päkiät? tahtoo jäähä tuo selän kaari aika matalaksi ainakin kun koko jalkapohjalla työntää lattiaa vasten..

kysympä tässä ohimennen, miten nuita jalkoja kannattaa pitää tuossa penkkipunnerruksessa kun voimapenkkiä tehään selkä kaarella niin kumpi on parempi koko jalkapohja lattiaa vasten vai pelkät päkiät? tahtoo jäähä tuo selän kaari aika matalaksi ainakin kun koko jalkapohjalla työntää lattiaa vasten..

Ite ainakin saan paremman kaaren, kun yritän saada jalat mahdollisimman taakse (siis päätä kohden). :)

Onko kova tulos kun penkkaan 17 vuotiaana 62,5 kiloo raakana suorille siimoille? Oon reenannu puoli vuotta keskittyen penkkiin aika pääpainotteisesti mutta en kuitenkaan kokonaan, oon tehny myös askel kyykkyjä ja jalkaprässiä. Nii ja mun mitat on tällä hetkellä 176/72, tosin kun penkkasin noi maximit niin painoin vaan 69 kg, mulla on nyt massakausi meneillään :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom