Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se helvetisti raskaampaa kun ei jaloista saa mitään apua. Enemmän on 200 kg normipenkkaajia kuin 200 kg sotilaspenkkaajia (ei taida olla kuin yksi mies joka on tänä vuonna kisoissa saanut yli 200 kg)

En ymmärrä että miksi tuosta pitää numero tehdä? Oletetaan että solttutyylillä saat 10x80kg, ja perinteisellä menetelmällä 10x90kg. Saman rasituksen tuosta se rintalihas saa kun teet sen sarjan kummallekkin tyylille sopivalla kilomäärällä, peruspenkissä vaan muillekkin lihaksille tulee sitä rasitusta enemmän.

Sitten voitais alkaa miettimään että kumpi tyyli on kannattavampi jos käytössä on vain tuo 80kg, mutta onneksi noita kiekkoja riittää sen ylikin.

Tää tekee mun mielestä tästä keskustelusta ihan parhaan, miks ihmisten pitää repii jotain egoa pönkittäviä syitä omalle treenaamiselle?

Koska juuri minun treenityylini on paras;)
Ja näin kun kaikki mietimme niin saadaan hyvä kinastelu aikaiseksi...

Se millä liikkeellä saat paremman venytyksen rinnalle, kun tanko on rinnalla on luultavasti sinulle parempi liike ja kehittää rintaa enemmän.

Mulla ei hirviänä tunnu siinä ku tekee sarjaa nii rinnassa. Mikähän ois vikana?

Teetkö toistot hallitusti hidastaen lopussa ja ilman pomppua? Jos haluaa extravenytykset rinnalle niin viimeinen 10cm todella hitaasti alas, pysäytys ja sen jälkeen punnerrus ylös.

Kyllä mun mielestä ainakin on isokin merkitys. ainakin jos sitä lihaksen kasvatus mielessä treenataan..
Eli venyttely kasvattaa lihasta? Joogailijat ovatkin hirveitä monstereita...
Kuormitus, jota lisätään pikku hiljaa, kasvattaa lihasta.

Mulla ei hirviänä tunnu siinä ku tekee sarjaa nii rinnassa. Mikähän ois vikana?
Ettei vaan nosto "kaatuis olkapäille". Itselläkin ollut sama ongelma. Kannattaa kysyä jotain joka vähän tietää enemmän katsomaan sun suoritusta niin voitte yhdessä korjata ne tekniikkavirheet sit.

otin tällaisen penkkiohjelman käyttöön:

http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1388

Peruskausi:
Maanantai: ( kova päivä )

* Penkkipunnerrus katso taulukko
* Ojentajat levytangolla otsalta 4x8
* Pystysoutu käsipainoilla 4x8

Perjantai: ( kevyt päivä )

* Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x15
* Ojentajat taljassa 3x15

Maksimikausi:
Maanantai: ( kova päivä )

* Penkkipunnerrus katso taulukko
* Penkki kapealla 3x5
* Vipunostot sivuilta olkapäille 2x20

Perjantai: ( kevyt päivä )

* Penkki vastaotteella 5x10x50%
* Ojentajat käsipainoilla 3x15 rystyset vastakkain

Peruskausi:
Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
1 5x5x70
2 5x70, 5x72,5, 5x75, 5x72,5, 5x70
3 6x5x70
4 5x70, 75, 80, 75, 70
5 7x5x70
Kisakausi:
Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
6 4x3x75 4x2x85
7 3x4x75 6x4x80
8 4x3x75 3x2x90
9 3x4x75 6x4x80
10 2x3x75 2x2x95
11 kisa / testaa maksimi !

onko tuo tarkoitettu tosiaan niin että olkapäille ei tehdä viikossa mitään muuta treeniä peruskaudella kuin maanantaina tuo pystysoutu ja kisakaudella viparit maanantaina? ja esim keskiviikkona vain selkä ja hauis ja perjantain kevyenä penkki päivänä rinta,ojentajat ja jalat`?

Riittääkö muka peruskaudella pelkkä 4*8 pystysoutu koko viikon olkapää treeniksi?

olen saanut tehtyä penkin kyllä täysin puhtaasti ja niillä painoilla kuin kuuluukin mutta nyt kun peruskausi on lähes ohi niin tuntuu että maksimi on tippunut siitä kun alotin ohjelman?!? kun aloitin ohjelman nousi mielestäni räjähtävämmin ja rennommin toistot kuin nyt?

ennen kuin aloitin tämän penkki ohjelman tein penkkiä 2 kovaa treeniä/viikko ja seuvaavat painot/toistot: 9*85 7*90 5*95 4*100kg

en tiedä mikä järki on tehdä tuon ohjelman avulla kun tulee vähemmän toistoja pienemmillä painoilla :D ainakin tässä peruskaudella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom