Iso penkkipunnerrusketju

Itellä on kyllä päin vastoin ollut pitkään, viime talvena vasta oikeastaan sain normipenasta nousemaan enemmän kuin kapiasta. Tosin itse olen kapean tehnyt silleen että jätän noin 10cm rinnalta sen esim. 4tuuman lankun päälle lasken tangon. Myöskin tekniikka normipenassa parantunut jonka johdosta parantunut normi pena. Enkä muista koska olisin viimeksi tehnyt kapeaa penkkiä.

Normi pena nykyään max. 140kg, kapea 130kg.
Pituutta 188cm ja painoa 98kg.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Arvelen että et tee kapeetapenkkiä ihan niinkun se oikea oppisesti tehtäis, kyynärpäät kiinni melkein kyljissä ja lasketaan tanko alemmaksi kun normipenkissä. Siis ei pelkästään vaan otetta kaventamalla ja käy paljon paremmin myös ojentajille kun sen tekee oikein..

Kuten firestarter tossa kuvasi niin kyllä painoo saa aika paljon ottaa pois, että kyynärpäät pysyy kyljissä kiinni. Ite tein aikoinaan 115kg:lla sarjaa kapeeta ja uskottelin, että vittu että oon vahva. Kyllähän se alastulo tulee kyynärpäät kyljissä kii, mutta aukee ku pitäs työntää ylöspäin.

Kato huvikses Hulkin treenivideo kapeesta penkistä ni näät oikean tekniikan.

Heippa kaikki!

Tuli mieleen tälläinen mielenkiintoinen asia, mutta kumpikohan on loppujen lopuksi rintalihasten kehitykselle otollisemppa penkissä levellä otteelle:

sotilaspunnerrus vai perinteinen ?

Sotilaspunnerruksessa kuitenkin saadaan kaikki raaka voima suoraan ylävartalosta, mutta mitä mieltä te oletta ?

Omakohtaisia kokemuksia, kiitos etukäteen! :rock:

Itse olen tehnyt vain jalat penkillä(sotilastyyli?) ja jalat maassa. Jalat penkillä tasapaino on hieman hankalampi pitää ja varsinkin viimeinen sarja tekee tiukkaa. Jalat maassa on helpompi saada täydet sarjat tehtyä, mutta tuntuu että kun voimat loppuvat rinnasta ja ojentajista, otetaan vähän apuja muualta. Jalat ilmassa en ole vielä kokeillut, mutta veikkaisin että keskittyisin enemmän niiden jalkojen pitämiseen ilmassa, kuin itse penkkaamiseen...

Itse olen tehnyt vain jalat penkillä(sotilastyyli?) ja jalat maassa. Jalat penkillä tasapaino on hieman hankalampi pitää ja varsinkin viimeinen sarja tekee tiukkaa. Jalat maassa on helpompi saada täydet sarjat tehtyä, mutta tuntuu että kun voimat loppuvat rinnasta ja ojentajista, otetaan vähän apuja muualta. Jalat ilmassa en ole vielä kokeillut, mutta veikkaisin että keskittyisin enemmän niiden jalkojen pitämiseen ilmassa, kuin itse penkkaamiseen...
Sotilaspenkki on jalat ilmassa, ei jalat penkillä... Itse sanoisin että jalat maassa saa parhaimman kehityksen ylävartalon lihaksiin - siis myöskin rintaan.

Käsittääkseni sotilastyyli tarkoittaa että jalat on ilmassa. Kannattaa ihmeessä kokeilla jalat ilmassa penkkausta, itsekin ajattelin että keskittyminen menee jalkojen ilmassa pitämiseen mutta jo viikon päästä alkoivat pysymään paikallaan ihan 'itestään' :)

Ihan mielenkiinnosta onko tuota koskaan tutkittu kuinka paljon eroa on siinä että jalat on "penkillä" tai ilmassa. Nyt siis oletetaan että kun jalat ovat penkillä niin niillä ei kumminkaan tueta nostoa yhtään sen enempään kuin silloin kun ne olisivat ilmassa.

Sotilaspenkki on jalat ilmassa, ei jalat penkillä... Itse sanoisin että jalat maassa saa parhaimman kehityksen ylävartalon lihaksiin - siis myöskin rintaan.

Okei, olin väärässä kuten aina :) Onko siinä mitään eroa jos pitää jalat penkillä, kuin jos ne olisivat maassa? Käsittääkseni ei pysty samalla tavalla tuomaan rintaa ylöspäin, eli liike on pitempi, mutta jalat ilmassahan tuo rinnan ylös/ulos työntäminen minimoidaan kokonaan.

Itse olen ainakin aina tehnyt jalat ylhäällä, saan siintä paremman tuntuman. En kyllä edes osaa penkkiä jalat maassa tehdä, ei vaan jotenkin tunnu omalta.

Ihan mielenkiinnosta onko tuota koskaan tutkittu kuinka paljon eroa on siinä että jalat on "penkillä" tai ilmassa. Nyt siis oletetaan että kun jalat ovat penkillä niin niillä ei kumminkaan tueta nostoa yhtään sen enempään kuin silloin kun ne olisivat ilmassa.
itse pitäisin isona erona
jalat penkillä=jalat jännityksessä perse kevenee
jalat ilmassa = perse ei kevene
tietty voi sitä jalat penkillä tehdä niiden auttamatta ,mutta näin itsellä

Siinä on kuitenkin hieman eroa, siinä raudan määrässä, joka nousee näillä eri tyyleillä. Kuitenkin, kun toi penkkaaminen perinteisellä tyylillä ottaa niin hitosti voimaa tuolta selän, pakin ja jalkojen jännitysalueilta. Sotilaspenkissä se on vain ylävartalo.

Kun toisessa saisi isomman raudan ja siten hieman enemmän supistusta, mutta sehän ei ole niin tehokas kaiketi, kuin juuri sotilastyyli. :(

Voihan vittu kun voi olla vaikeaa treenaaminen!
en jaksa edes perustella. Sori!

ihmettelen aina kun loistavasta liikkeestä yritetään tehdä rintalihaksen eristysliike. pellet penkkaa jalat ilmassa. IMO :D

Arvelen että et tee kapeetapenkkiä ihan niinkun se oikea oppisesti tehtäis, kyynärpäät kiinni melkein kyljissä ja lasketaan tanko alemmaksi kun normipenkissä. Siis ei pelkästään vaan otetta kaventamalla ja käy paljon paremmin myös ojentajille kun sen tekee oikein..

joo ei varmaankaan ole täydellinen tekniikka tuossa, eikä varmaan mene ihan oikeaa oppisesti, mutta kyllä olen sen saanut ojentajissa tuntumaan. Täytyypi joskus kokeilla tehdä sitä sitten OIKEA oppisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom