Iso penkkipunnerrusketju

Mahdoton sanoa, mutta jos treenaat nimenomaan voimaa ja penkkimaksimia silmällä pitäen, tehden kaiken treenin vain sitä parantaaksesi, niin ei tuossa kauaa nokka tuhise.

Itselläni menee varmaan kyllä vuosi saada sadasta 20 kiloa lisää... Meni niin kauan sataankin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenitaustasta:
70kiloo tais mennä ku alottelin, siit meni 4kk ja nous varmaan jottai 95.
Sit välissä taukoo ja taas puoli vuotta reeniä ja 107,5 nousi.
Nyt ollu 4kk-5kk taukoo ja nyt se on jossain satasen nurkilla toi maximi.

(Tuo 2kk kuulostaa ihan absurdilta!! mutta voi kai se joltakin onnistuakin, mistä sitä tietää mut ei vaan multa) :)

Niiin mut pitää ottaa seki asia huomioon et on täs massaaki tullu matkan varrella.
70kilosta 89kiloon. :D

Ei varmasti mene kauaa tavoitteiden saavuttamiseen, kunhan vain panostat enemmän treenin säännöllisyyteen ja progressiivisuuten. Jos kehitys on ollut noin nopeaa niin pitkien treenitaukojen pois jättäminen on varmasti yksi avain kehitykseen.

apuluksen mainitsemat treeniohjelmat ovat myös varmasti hyödyllisiä, varsinkin jos et ole aikaisemmin treeniohjelmia ja määrätietoisia treenimetodeja käyttänyt.

Lisäystä vielä tuohon ku linkitin noita ohjelmia, vedin siis joka kolmas päivä tuon ensimmäisen ohjelman treenin, samanlainen treeni siis 2-3 kertaa peräkkäin, sitten seuraava. Ja tein sekä penkkipunnerruksen että kapean penkin samassa treenissä, saatto kyllä olla vähä liian rankkaa.. Ojentajat oli mulla niin paljon jäljessä että sen takia tein. Maksimia en ole vieläkään kokeillut ku tuntuu että nyt on menny viimeset treenit vähä perseelleen, mutta olin n. 2kk tehnyt tuolla ohjelmalla nii kevyesti tuli ylös 7,5kg enemmän mitä aikaisempi maksimini oli, ja mulla oli sitä ennen junnannut penkki tosi kauan paikallaan (puolessa vuodessa oli maksimi noussut 5kg).

No nyt kukaa tännekkää pysty tulemaa kirjottamaa ku täälläki vaa leijutaa paljo nostin ja nostan. Pitäs sillekki oma thredi tehä. "Leijumiset"

jos nyt tolla kommentoit minun postiani niin lähinnä yritin kertoa millaista se tasoa on tämän ikäisillä että on jotain mihin threadin aloittajan tulosta verrata.

ei siis ollut tarkoitus tulla tänne mitenkään leijumaan.

ei 70 kg 14-vuotiaana erityisen hyvin ole. itse nostin sen ikäisenä 87,5kg enkä ollu ikinä järkevästi treenannu. painoo oli 67kg ja pituutta 182cm eli aika lightweight...
Joo kyllähän noita aina välillä salillä näkee. Useimmiten vaan nousee perse korkeammalle kuin tanko.

Joo kyllähän noita aina välillä salillä näkee. Useimmiten vaan nousee perse korkeammalle kuin tanko.

wtf??? luulet tosiaan että olen niin uuno että väittäisin runkkupenkki tulosta penkki tulokseksi?:jahas:

tohon 14-v jätkien tasoon lisää, niin yksi kaverini otti 60kg penkistä 6.luokalla. taisi olla treeniä takana jotain 6kk.

toinen kaveri otti ilman treeniä 15-v 90kg penkistä(!!!) jätkä tosin on aivan luonnon lahjakkuus joka lajissa.

nuo kaksi nostoa olivat ihan ok tekniikalla (pieni pomppu perse penkissä)

Joo omasta mielestäni tuo on aika kova tulos :rock:, siis että 14v, 70kg penkistä. Ite sain saman joskus 16v, mutta vasta 16 vuotiaana aloitinki homman, lähempänpä 17v...

1kk sitten aloitin penkkaa ja nyt teen 3x10x 42,5kg, maksia en oo kokeillu
Onko miten huono tulos? 15v 181/76

Ja vielä offia: kannattaisko alkaa bulkkaamaan vai osaatteko sanoo kun ei musta kuvia löydy?

1kk sitten aloitin penkkaa ja nyt teen 3x10x 42,5kg, maksia en oo kokeillu
Onko miten huono tulos? 15v 181/76

Ja vielä offia: kannattaisko alkaa bulkkaamaan vai osaatteko sanoo kun ei musta kuvia löydy?

Ei välttämättä kannata tuossa iässä ja tilanteessa rueta bulkkaamaan painoon ja pituuteen nähden. Syö yli kulutuksen ja se kaksi grammaa protskua per painokilo siten että plussakaloreita on päivässä 250 - 500. Saat lihasta palautumisen aikana mutta ylimääräistä ei pitäisi muodostua siten että joudut kamalasti diettaamaan kun kesä tulee ja rantakunto alkaa kiinnostamaan. Tuossa iässä ei ole mitään kiirettä.

Mieti, jos syöt oikein ja treenaat fiksusti (lepäät tarpeeksi etkä vain räplää pelkkää penkkiä siellä salilla) niin missä kondiksessa olet 20-vuotiaana? I tell you, helvetin hyvässä. Onnea ja jaksamista treenin suhteen ;)

Ebdu, ihan perus tulos kun treeniä on kuitenkin vain 1kk takana, itse muistan tehneeni penkkiä suunnillen samoilla painoilla aloittaessani. Ja kannattaa bulkata, 0,5kg-2kg kuukaudessa on sopiva tahti. :)

wtf??? luulet tosiaan että olen niin uuno että väittäisin runkkupenkki tulosta penkki tulokseksi?:jahas:

tohon 14-v jätkien tasoon lisää, niin yksi kaverini otti 60kg penkistä 6.luokalla. taisi olla treeniä takana jotain 6kk.

toinen kaveri otti ilman treeniä 15-v 90kg penkistä(!!!) jätkä tosin on aivan luonnon lahjakkuus joka lajissa.

nuo kaksi nostoa olivat ihan ok tekniikalla (pieni pomppu perse penkissä)
Niistäs ne herneet ulos nenästä. Tarkoitus ei ollut kommentoida sinun penkkipunnerrus tekniikkaasi, mitäs minä siitä tietäisin? Sen sijaan väittämäsi "70kg ei ole edes kovin kova tulos 14-vuotiaalle" on aika karua bullshittia.

Voimailun harrastajat erikseen, mutta 70kg puhtaasti penkistä ylös lienee kuitenkin aika paljon korkeampi tulos kun mitä 14-vuotiaat keskimäärin nostavat.

Pari kertaa? Eikös toi lupaile 5kg maximiin 6vk? Tää tekis 110kg 3kk:ssa. Sori jos meni pilkun nussimiseks JoE, tai sit luin tuota taulukkoa väärin.

Niistäs ne herneet ulos nenästä. Tarkoitus ei ollut kommentoida sinun penkkipunnerrus tekniikkaasi, mitäs minä siitä tietäisin? Sen sijaan väittämäsi "70kg ei ole edes kovin kova tulos 14-vuotiaalle" on aika karua bullshittia.

Voimailun harrastajat erikseen, mutta 70kg puhtaasti penkistä ylös lienee kuitenkin aika paljon korkeampi tulos kun mitä 14-vuotiaat keskimäärin nostavat.

no onhan se keskimäärästä kovempi tulos mihin tahansa ikäluokkaan. itse en vaan pidä sitä voimailulajin harrastajelle kovin kovana tuloksena. mutta jos yleinen mielipide on että se on kova niin kai sitten voidaan todeta sen olevan...

eli onnea vaan sen nostaneelle

Juu tuo venäläinen penkkiohjelmahan "lupaa" 105% ykkösen 6vk kuluessa. Vasta neljännellä kierrolla 120kg ylittyy, jos lasketaan 100*(1,05)^n. Saahan tuolla monet suuremmat hyödyn kuin 5%, jos takana on boditreeniä, mutta eiköhän tuonkin teho vähä laske, jos sitä hinkataan putkeen monta kiertoa...

Pari kertaa? Eikös toi lupaile 5kg maximiin 6vk? Tää tekis 110kg 3kk:ssa. Sori jos meni pilkun nussimiseks JoE, tai sit luin tuota taulukkoa väärin.

No joo, itte oon vetänyt tuon kierron kerran läpi ja silloin nostin oman 1 rep maxin 120:kg:stä 130 kg:hen ja siitä tuon laskin. Mutta tunnustettakoon, että ehkä hieman liioittelin kun sanoin, että 120 on kevyttä kahden kierron jälkeen.

Juu tuo venäläinen penkkiohjelmahan "lupaa" 105% ykkösen 6vk kuluessa. Vasta neljännellä kierrolla 120kg ylittyy, jos lasketaan 100*(1,05)^n. Saahan tuolla monet suuremmat hyödyn kuin 5%, jos takana on boditreeniä, mutta eiköhän tuonkin teho vähä laske, jos sitä hinkataan putkeen monta kiertoa...

Nimenomaan näin. itselleni laskuri laski tuloksen 120kg:stä 126kg:hen, mutta 130 kg:tä sain silti nostettua n. 6 vko:n jälkeen. Jommassa kummassa noista postittamistani threadeista (tai sit jossain muuaalla--> oisko voimapuolen kysymyksiä jto:lle ketjussa) on jto:n kommentointia tosta venäläisestä penkkiohjelmasta ja jotain modauksia, jossa tuota ns. "piikkausvaihetta" pidennetään paremman maksimituloksen aikaansaamiseksi.

Pointti ehkä kuitenkin loppujen lopuksi oli se, että henkilökohtaisesti voin tuota venläistä ohjelmaa suositella, mulla se ainakin toimi 1 rep maxin nostamisessa erinomaisesti.

jep.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom