Iso penkkipunnerrusketju

Alan ensiviikolla tekemään miken 2x6 systeemia penkissä. Teen siihe plussaks nisk.takaa punnerruksen seisten 5-6x6 käsipainoilla istuen 5-6x6, ojentajan taljassa 4-6x6, dippiä 3 sarjaa nii paljon kun menee (olen huono dipissä alotin vasta ei nouse ku max.15 virkeenä ennen treeniä. ristiveto taljalla 5-6x6. Mitä lisään/poistan ohjelmasta penkkipäivänä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tee kaikkia 2x6. Toi 5-6x6 on liikaa.

mullakin oli yhes vaihees joskus 8lk penkki jämähti 72,5kg sen jälkeen otin 2kk tauon niin sen jälkee taas tulokset nousi huimasti nyt penkki on jo 120kg. nykyään mulla on jalkalihasten kans enemmän ongelmaa ku yläkropan kans.. yläkroppa kyl kehittyis mutta noi jalat ei pysy mukana vaikka kuinka tekee prässii,kyykkyy,askelkyykkyy,jalanojennusta ja koukistusta.

mullakin oli yhes vaihees joskus 8lk penkki jämähti 72,5kg sen jälkeen otin 2kk tauon niin sen jälkee taas tulokset nousi huimasti nyt penkki on jo 120kg. nykyään mulla on jalkalihasten kans enemmän ongelmaa ku yläkropan kans.. yläkroppa kyl kehittyis mutta noi jalat ei pysy mukana vaikka kuinka tekee prässii,kyykkyy,askelkyykkyy,jalanojennusta ja koukistusta.

Pakko kysyä: missä ajassa ja millä ohjelmalla/ohjelmilla?

Itse vedin alun ihan normaalisti sarjoja kuten muissakin liikkeissä. Sitten Miken 2x6, joka jämähti jo 80kg:hen. Sen jälkeen ryssä penkillä 92,5kg. Ja loput sinne 100-105kg on tullut Jto:n 3x4-6x6 systeemillä joka loppuu kohta.

joo siis on tosta aikaa noin 2,5v noin suunnillee siitä kun toi penkki jämähti paikoilleen....
tein ihan voimaharjottelulla noin 0,5v sitten sen jälkee melkein vuoden harjottelin pudotus-sarjoilla joka ikisen liikkeen mut tuloksiakin tuli aikas nopeesti. nyt sit viimenen vuosi ihan vain massan hankintaa olen harrastanu.. ja nyt siis tulos 120kg

Pakko heittää tähän väliin. Oon menos puoles välis tätä ohjelmaa

Peruskausi:
Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
1 5x5x60
2 5x60, 5x62,5, 5x65, 5x62,5, 5x60
3 6x5x60
4 5x60, 65, 70, 65, 60
5 7x5x60

Kisakausi:
Viikko sarjat x toistot x kuorma ( % )
6 4x3x65 4x2x75
7 3x4x65 6x4x70
8 4x3x65 3x2x70
9 3x4x65 6x4x70
10 2x3x65 2x2x75
11 max

ja sarjapainot noussu jo 60:stä tonne 70:n yläpuolelle. Olin ennen tätä ihan jumis 60:n sarjapainois. Ekaa kertaa ku kokeilin 70:tä nostaa niin sieltähän tuli helppo vitonen niinku pitiki. Ai että!!!

Suosittelen.

Alan ensiviikolla tekemään miken 2x6 systeemia penkissä. Teen siihe plussaks nisk.takaa punnerruksen seisten 5-6x6 käsipainoilla istuen 5-6x6, ojentajan taljassa 4-6x6, dippiä 3 sarjaa nii paljon kun menee (olen huono dipissä alotin vasta ei nouse ku max.15 virkeenä ennen treeniä. ristiveto taljalla 5-6x6. Mitä lisään/poistan ohjelmasta penkkipäivänä?
Olipa taas helvetin järkevä idea nostaa tämä ketju. Olisit laittanut tämän tuonne aloittelijoiden peruskysymyksiin.

Onko tuo yllämainittu ohjelma Voimaharjoittelu.fi -sivustolta otettu?. Jos on niin mulla menossa sama ohjelma.

Näyttäisi olevan.

Olipa taas helvetin järkevä idea nostaa tämä ketju. Olisit laittanut tämän tuonne aloittelijoiden peruskysymyksiin.

Sitä vartenhan nämä vanhat on, että ei tarvi uusia tehä. Jos vastaat vanhaan niin joku itkee, jos teet uuden joku itkee jne. Onko vastattava mitään jos ei ole muuta kuin uikuttamista? Kaveri kysy kuitenkin penkkipunnerruksesta ja kun kattelee ketjun nimeä niin ei se nyt ihan vituiks mennyt.

Näyttäisi olevan.

Sitä vartenhan nämä vanhat on, että ei tarvi uusia tehä. Jos vastaat vanhaan niin joku itkee, jos teet uuden joku itkee jne. Onko vastattava mitään jos ei ole muuta kuin uikuttamista? Kaveri kysy kuitenkin penkkipunnerruksesta ja kun kattelee ketjun nimeä niin ei se nyt ihan vituiks mennyt.
No joo, mutta mä en ihan syystä haluaisi että vanhoja ketjuja nostettaisiin joista löytyy minun vanhoja viestejä. :D Olisi tuo kysymys sinne aloittelijoiden peruskysymyksiinkin mahtunut...

Öfftopic: Kukaan ei ole seppä syntyessään. Motivaatiotahan tuo vaan nostattaa kun katsot, mitä tiesit ja nostit verraten nykyiseen ;) Itse olin alussa kujalla kuin lumiukko ja tässä vieläkään tiedä ku murto-osan :D

Öfftopic: Kukaan ei ole seppä syntyessään. Motivaatiotahan tuo vaan nostattaa kun katsot, mitä tiesit ja nostit verraten nykyiseen ;) Itse olin alussa kujalla kuin lumiukko ja tässä vieläkään tiedä ku murto-osan :D
Silloinen äidinkielen taitoni tässä eniten hävettää. :D Mutta en jatka enää offtopiccia.

Onko tuo yllämainittu ohjelma Voimaharjoittelu.fi -sivustolta otettu?. Jos on niin mulla menossa sama ohjelma.

Joo näyttäis olevan. En itekkää muistanu mistä olin ottanu ennenko luin sun viestis.

Edit: noh.. Jonski oliki vastannu mun puolesta

Kapeassa penkissä: onko terveellistä tehdä punnerruksia alle hartijaleveyden levyisillä otteilla? Ainakaan toistaiseksi mitään kipuja ei ole ilmennyt mutta liikkeenä tuo on aika hurjan näköinen noin kapealla otteella.

Mitäs iloa siitä on tehdä noin kapealla sen enempää ku vähä leveämmälläkään? Minä teen ainaki just sillee että kädet laskeutuu ihan vartalon viereen, eli tangon saa laskettua ihan ihoon kiinni.. Jos tekee kapeammalla niin kädethän menee rinnan/pallean/minkälie päälle ja jää vartalon ja tangon väliin jonkun verran tilaa..

Oma penkki treeni on seuraava, kannattaa kokeilla (tietenki soveltaen omaan max painoon, hyvä pyramidi huippu on max:ista n.5-10kg alempi) koska itsellä on tullut tuloksia 3,5kk - 4kk 80kg-->120kg:

70kg x 10
80kg x 10
85kg x 6
90kg x 3
95kg x 2
100kg x 2
105kg x 1-2
110kg x 1

Siis pyramidina eli ekaks ylös 110kg:hen ja sitten takas alas.. :)

Oma ikä on 18, paino 95kg ja pituus 175cm

Oma penkki treeni on seuraava, kannattaa kokeilla (tietenki soveltaen omaan max painoon, hyvä pyramidi huippu on max:ista n.5-10kg alempi) koska itsellä on tullut tuloksia 3,5kk - 4kk 80kg-->120kg:

80->120kg 3,5kk... Aika hjuvin. Pyramidia-treenaamista täällä sorsitaan, sinulla näyttää toimineen.

tollaset 15-16v treenaajat näyttäs nostelevan salilla keskimäärin 65-85 väliltä, tosin niitä yli 70kg nostelevia en oo koskaan nähny hinkkaamassa muuta ku penkkiä :D

mutta alkuperäseen kysymyksee ei tuo 70kg ainakaan huonosti ole ikäiseltäsi kaverilta.

itse olen tässä kohta puoliin täyttämässä 14v ja saan penkistä sen 72,5 kg ja on tullut keskityttyä enemmän selkään ja jalkoihin kuin tuohon penkkiin. Reilu 5 kk tullut kaverin kanssa salilla reenailtua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom