Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten kenenkään ura voi mennä siinä jos on liian tukossa?
Ei se voikkaan, toi on Tauon siinä ehkä joutuu pitämään, mutta ei siitä nyt koko ura mene!!
Yu-jannujen treeneistä en kyllä lähtis hirveästi oppia ottamaan. IMO suurin osa niistä taitaa treenata ihan päin persettä. Sentin kyykkyjä ja vastapainona taas Markus Pöyhösen tyyli joka treenas ittensä niin tukkoon, että ura meni siinä...
Yu-jannuista kannattaa ottaa oppia jos treenaa kyseistä hommaa, veikkaampa että tietävät miten treenata. Lajeissa, missä sitä raakaa voimaa tarvitaan tuloksetkin ovat kunnioitettavaa luokkaa. Yu ja bodailu on kaksi aivan eri asiaa.
Pöyhönen treenasi itsensä jumiin ja juoksi vielä sairaana --> takareisi pamahti (näin asia urheilulehdessä). Tämäkin oli hänen oma vikansa, treeniä kun piti keventää, mutta meni itsekseen salille vetämään jumin päälle.
Alkuperäiseen aiheeseen, olen samoilla linjoilla Ratun kanssa että vaihtelua pitää treeneissä olla, ja tämä "spedeily" on hyvä esimerkki erilaisesta treenistä.
Itse teen liikkeen junppapallon päällä maaten, toinen jalka maassa ja toinen ilmassa, enimmäkseen käsipainolla mutta joskus myös tangolla.
meinaatko vaihtelulla että välillä on jaksoja jossa tehdään hyviä liikkeitä ja välillä jaksoja joissa tehdään huonoja liikkeitä?
Vaihtelulla voi puolustella aika monenlaista treeniä mutta ei ihan kaikkea kuitenkaan
En todellakaan osaa sanoa, että onko tuo liike ihan turha vai ei, mutta kyllä sitä on syytä vaihtelulla nimenomaan hakea välillä vähän tavallisuudesta poikkeaviakin liikkeitä. Punttisreenailu kun on perusliikkeiden osalta hyvinkin yksipuolista liikeradoiltaan. Kyllä kai se pilateskin on ihan hyödyllistä, vaikka vaikea sitä on uskoa...
Jos liikkeellä on tarkoitus saada vahvistettua kokonaisvaltaisesti jotain aluetta niin eikä silloin kehitysken pitäisi korreloida johonkin toiseen liikeeseen jossa kyseistä lihasryhmää käytetään?
Eli jos tässä yritetään vahvistaa keskivartaloa niin välittyykö tässä liikkeessä saavutettu kehitys vetoon tai kyykkyyn? Olen aikasta sata varma että ei.
Jos kyseessä oli kaveri jolla on tasapaino-ongelmia penkkauksessa... ja tämä reeni tähtäsi moisen parantamiseen? :D Eli ei korreloida kyykkyyn vaan ihan siihen perus penkkaukseen...
no höh.
muttakun niitä hyviä liikkeitä on oikeesti niin paljon että huonojen liikkeiden käyttäminen vaihteluna on oikeesti ihan tyhmää.
pitääkö mun nyt vaivautua ja hakea sieltä t-nationista joku artikkeli missä listataan noita liikkeitä. en millään jaksais kun ne artikkelit löytää jokainen ihan itekki etsimällä. Voin lyödä kossusta vetoa että sieltä löytyy kymmeniä-satoja liikkeitä mitä et ole kokeillut ja mitkä ovat parempi kuin toi.
Onko pilateksen hyöty syvien vatsojen ja selkien sekä venyvyyden kehitys? En minä sitä ole kiistämässäkään.
Jos nyt esitän vielä kerran kysymyksen jonka esitin pari postia sitten. Onko mitään järkeä tehdä liikettä jossa liikkeen epäergonoomisuuden ja epävakauden takia ei ole mahdollista saavuttaa mainittavaa kehitystä?
Jos liikkeellä on tarkoitus saada vahvistettua kokonaisvaltaisesti jotain aluetta niin eikä silloin kehitysken pitäisi korreloida johonkin toiseen liikeeseen jossa kyseistä lihasryhmää käytetään?
Eli jos tässä yritetään vahvistaa keskivartaloa niin välittyykö tässä liikkeessä saavutettu kehitys vetoon tai kyykkyyn? Olen aikasta sata varma että ei.
(anteeksi tämän postin mahdolliset kiroitus vihreet sekä sanoja epäloogiset sanajärjestykset, olen hieman tuiskeessa)
1. En halua aiheuttaa mitenkään pahennusta, ihan vain mielenkiinnosta tahdon keskustella tästä aiheesta.
2. Miksi tämä toispuoleinen punnerrus on huono liike?
3. Noista tummennetuista kohdista, onko sinun mielestä sitten noilla perusteluilla esimerkiksi jalkakyykky jumppapallon päällä hyödytön liike, sehän kun vasta on tasapainoton systeemi? Vai tarkoitatko vain tätä aiheena olevaa liikettä?
4. Ja jälkimmäiseen, miksei tässä liikkeessä mahdollisesti saatu tulos vaikuttaisi vaikka vetoon?
5. Voiko keskivartaloa kehittäviä liikkeitä tehdä niin, että tehty liike vaikuttaa vain johonkin tiettyyn suoritukseen? "Nyt teen vatsarutistukset ylätaljassa jalkakyykkä varten, nyt taas tässä laitteessa teen ne mavea varten." En tiedä tajuanko tekstisi nyt väärin, mutta eiköhän kaikki liikkeet vaikuta osaltaan kuitenkin kaikkiin tehtäviin, joita keskivartalo joutuu tekemään.
Ja kertaan vielä että mikään osa kirjoitustani ei ole provoa tai vittuilua, tahdon vain oppia uutta!
e: anteeksi jos en osaa ilmaista itseäni fiksusti, kovin on pää väsynyt kovan lenkin jälkeen
3. Oletko kokeillut sitä? Jos et, tee joskus muutama toisto siinä päällä niin osaat vastata omaan kysymykseesi.
4. Syntyyhän siinä tulosta, jos sitä vaan tekee. Kuten monessa muussakin liikkeessä, eihän missään tulokset kasva loputtomiin tai useita kiloja vuodessa.
5. Tästä olen samaa mieltä, en tajua helpompiakaan asioita.
Sä suhtaudut tähän asiaan vähän eritavalla, ku mitä mä. En tokikaan väitä sun olevan väärässä tai että mä vaan olisin oikeassa. Ehkäpä mun myönteinen suhtautuminen tähänkin liikkeeseen johtuu mun tavasta treenata, eli oma treenini tukee harrastustani jonka ehdoilla saliharjoittelun teen ja siihen kuvaan kyykyt pallon päällä tai joskus toispuoleinen punnertaminen sopii. Sä taas katsot harjoittelua eri suunnalta, ja ihan hyvin on mahdollista että oletkin oikeassa, että tälläiset kikkailut ovat turhia. Useimmille.
No, meni miten meni, mä jatkan näitä kunnes tulee joku kiistämätön väite joka kumoaa mun treenamiset. Tai kaadun sen pallon kanssa ja katkaisen käteni.
En usko ennen kuin itse näen :lol2: .