Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodypena sanoi:
Koitan n. puolen tunnin päästä ekaa kertaa 100kg, mahtaako ees nousta :hyper:
Viikko sitten meni 6x86kg, tiukkaa tekee kyl ;)

Meni kuin lentäen :eek:
95kg meni kyl jo 4kk sitten, sen jälkeen en ole alle 6 tehnyt.

Paha on lähtee sanoo mikä on hyvä tulos 14 vuotiaalle, ku meitä on niin moneen eri lähtöön.

Kun tuo tulos riippuu kovin siitä kuinka paljon on reenannu ja kehityksen vaiheesta. Tunnen muutaman jätkän kun ei salilla käy ja penkkaa varmaan just sen 70 kg. Sitten taas on näitä vaahtosammuttimen mittaisia kavereita (minä itse) joista jotkut penkkaa hädin tuskin 40 kg kun taas itse nostan 8*56kg helposti (en oo maksimia kokeillu, mitä veikkaisitte?).

Mutta kyllä minä kai voisin hattua nostaa jos kerta 70 kg nostat onhan se kuitenkin keskivertoa huomattavasti parempi :thumbs: .

Tsemppiä reeneihin :kippis1:

Nostin tänään koko sen saatanan penkin ilmaan. :)

onkohan hiukan huono vertailu vaihteeksi, se että joku ylikehittynyt teini jota valmennetaan ja hän kisailee verrataan 14v tyyppiin joka on mitä luultavimmin ihan vaan tavis kävijä.

ja vallan hyvä tulos tavalliselle tallaajalle.

tollaset 15-16v treenaajat näyttäs nostelevan salilla keskimäärin 65-85 väliltä, tosin niitä yli 70kg nostelevia en oo koskaan nähny hinkkaamassa muuta ku penkkiä :D

mutta alkuperäseen kysymyksee ei tuo 70kg ainakaan huonosti ole ikäiseltäsi kaverilta.

tiieitiijuu sanoi:
tollaset 15-16v treenaajat näyttäs nostelevan salilla keskimäärin 65-85 väliltä, tosin niitä yli 70kg nostelevia en oo koskaan nähny hinkkaamassa muuta ku penkkiä :D

mutta alkuperäseen kysymyksee ei tuo 70kg ainakaan huonosti ole ikäiseltäsi kaverilta.
meinaatko siis että tuo 65-85 on ykkönen?? ..ja ihan hyvin tuo 70kg on..sama oli itsellä ennen sali treeniä.

toi on mielestäni aika hyvä tulos kuten aika moni sitäkin on jo sanonut.
itellä meni tuoloin 14 vuotiaana ekaa kertaa koittaessani 55kg, 15 vuotiaana nostin 85 ja 16 vuotiaana 110kg, nykyään nousee 140kg, ja kuntosalilla olen käynyt koko reilun 3 vuoden aikana noin vuoden. :thumbs:
nyt ajattelin kun koulut alkaa niin aloittaa kunnon treenaamisen. :)
jos jouluun mennessä nousisi vaikka 145-150kg... ?

Tässähän vallan masentuu kun lukee muiden suunnilleen saman ikäisten tuloksia. Ite aloitin joskus helmikuussa treenamisen ja silloin en saanut edes 40kg nousemaan. 50kg nousi joskus pari kuukautta sitten, sen jälkeen en ole maksimia kokeillut. Sarjaa teen tällä hetkellä 42.5kg:lla 6 toistoa per sarja. Mulla ei kyllä syömiset ole ihan kunnossa, mutta oon pikkuhiljaa yrittänyt parantaa.

M.U. sanoi:
Tässähän vallan masentuu kun lukee muiden suunnilleen saman ikäisten tuloksia. Ite aloitin joskus helmikuussa treenamisen ja silloin en saanut edes 40kg nousemaan. 50kg nousi joskus pari kuukautta sitten, sen jälkeen en ole maksimia kokeillut. Sarjaa teen tällä hetkellä 42.5kg:lla 6 toistoa per sarja. Mulla ei kyllä syömiset ole ihan kunnossa, mutta oon pikkuhiljaa yrittänyt parantaa.

Turhaan yhtään masennut. Tässä on katos aina kaksi puolta, eli ne jotka oikeasti nostaa vähän ei kirjoita tuloksiaan tai sitten valehtelevat ne yläkanttiin. Että ole huoletta vaan, kyllä ne tulokset sieltä nousevat. :)

Itelläki nousee se huimat 70 kiloo..eli täysin sama mikä ennen kesän kestänyttä treenitaukoa..no ehkä nuo kesätyöt auttoivat etteivät tulokset tippuneet..

M.U. sanoi:

Älä masennu, otos on pieni ja vielä foorumi kyseessä. Foorumeillahan yleensä kaikki ovat vähintään jonkun lajin piirinmestareita tai SM-mitalisteja. Töitä vaan, sieltä se tulos nousee.

hyvin tåi on 14-vuotiaalta, itse nostin vielä vuosi sitten 30kg :lol2: (nykyään runsaat puolet enemmän) mutta kaikki kehittyy erilailla, toisilla tämmönen ns "miehinen voima" tulee 13 vuotiaana ja toisille tämmönen "voima" tulee vasta armeijan jälkeen. Riippuen tietenkin reenaamisesta.

huumor sanoi:
meinaatko siis että tuo 65-85 on ykkönen?? ..ja ihan hyvin tuo 70kg on..sama oli itsellä ennen sali treeniä.

yhest kolmeen toistoon ne tekee, riippuu ihan tyypeistä. yleensä varmistaja kuuluu asiaan ja joskus auttaa sen ensimmäisenkin toiston jo ylös :D

Penkkipunnerruksessani on ilmeisesti jotakin vikaa, sillä liikkeen tankoversiossa saan saman verran ylös kuin käsipainoilla, molemmissa siis tulos n. 110kg (55kg:n käsip.). Penkkitulos ei nouse vaikka apuliikkeissä sarjapainot kasvavat jatkuvasti (ojentaja-, rinta-, ja olkapääliikkeet). Tuntuu että koko homma on jo fysiikan lakeja vastaan!? Käytän siis penkkiä tavallaan yhtenä hyvänä liikkeenä muiden ohella, eli enemmän bodailu-, kuin voimanosto meininkillä. Ohjeita ja ideoita otetaan kiitollisena vastaan!

unohda hetkeksi apuliikkeet ja ala penkkamaan useammin ja monipuolisesti. esim. 4-5 treeniä kahdessa viikossa -vauhdilla 2-3 kk.

vaihtele pääliikettä: a)normaalileveys, b)kämmenleveyttä kapeampi ja c)leveämpi (keskileveä) sekä d)kapea penkki. kaikissa melko paljon sarjoja, mutta ei loppuun asti juurikaan. oikein hyvä perusprogressio on 3*4*75% --> 6*6*85% vaikkapas. tee penkkiversiot tossa järjestyksessä.

testaa kerran kuukaudessa normaalipenkin maksimi. sitä aiempi treeni tietenkin hyvin kevyesti.

jos saat 55kg:n hantteleilla saman verran, kuin tangolla, kannattaa tarkistaa, lasketko kämmenet yhtä alas kuin tankoversiossa. käsipainopunnerrus on myös tasapainolaji, joten hyvässä kunnossa se on.

Jep, kiitoksi vinkeistä. Epäilin pitkään että kyseessä olis ylitehokkaat rintalihakset suhteessa olkapäihin ja ojentajiin, ehkä osittain tottakin, mutta kun aloin parantaa edellämainituissa lihasryhmissä tuloksia, ei penkissä tapahtunukkaan muutoksia. Luulisin että en vaan ole saanut kasvaneita voimia "sovellettua" penkkiin, vaikkei ehkä tekniikasta niin oliskaan kyse. Niin, ja kyllä tuossa käsipainoversiossa tulee laskettua painot ihan niin alas kuin mahdollista (kosketus rinnan sivuosaan). Teen usein myös flyer-tyyppisesti (kyynärkulma vakiona koko liikkeen), eikä sarjapainojakaan tarvitse kovin paljon pudottaa.
En muuten ihan ymmärtänyt j2p:n kommenttia. Eikö pääliikekin noin periaatteessa pitäisi nousta jos esim. pystypunnerrus, ranskalainenpunnerrus ja käsipainopunnerruksen sarjapainot kasvaa esim. 30%

pitäis nousta joo, jos ne edustaa heikkoa kohtaa... vaan eipä näköjään edustaneet. kokeile tota mun ehdottamaa kierrätystä ja sitten, kun penkkaat parissa kuukaudessa 120-130kg, pyydä osote, mihin saat lähettää kopallisen muumi-limsaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom