Iso penkkipunnerrusketju

ozzie sanoi:
Miksi te mulkut puhutte 'arvauskeskuksista' ja pidätte yksityislääkäreitä lähes Jumalolentoina? Totuus on, että hmm..en sano mitään tarkempaa tähän, ettei tule taas sanomista, mutta vähintään puolet terkkarilekureista muuttuu klo 16.00 yksityislääkäreiksi.

Eräs mahdollisuus:
Silloin kun ollaan vieraan hommissa, niin periaate taitaa olla: Mä oon vaan töissä täällä, loppuis jo tää päivä, ihan sama miten hommansa tekee kunhan vaan palkka maksetaan...ja saanpa sitten illalla kotio asiakkaita, jotka on kyllästyny terkkariin...

Yksityisyrittäjänä sama peli ei toimi pitkään, loppuu asiakkaat...

Olen kyllä tavannut vaivan vakavastikin ottavia lääkäreitä (usein nuoria lääkäreitä), kaikkiin näitä juttuja ei tosiaan voi yleistää, mutta eihän kukaan piruuttaan arvostele terkkari meininkiä, mielestäni siellä ei saa hyvää hoitoa, oli sitten syyt mitkä tahansa, vaikka se kunnan rahapolitiikka. Olkapäänsä rikkonutta ei paljo lohduta syyt miksei sitä korjata kuntoon...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edgar sanoi:
Vastataan nyt sitten tähänkin primitiivireaktioon: tämä mulkku ei tiedä "totuuksia", tämä mulkku perustaa edelleenkin kantansa kokemusperäisiin havaintoihin.

'Vastataan nyt tähänKIN' primitiivireaktioon? Oletko sinä edgar se Ylilääkäri Joka Tietää Sen Oikean Totuuden? Kumpaa sä mulkku nyt haluat sanoa? Ei selviä tuosta, mutta! Minä tiedän totuuksia ja sen lisäksi minulla on kokemusperäisiä havaintoja.

Mutta se ei liene este sinulle tai muille kaltaisillesi mennä pyytämään vaikka kynsien leikkausta yksityislääkäriltä. Kaikilla vain ei ikävä kyllä ole sitä hilloa, jota sulla tuntuu olevan vähän liikaakin.

Minua ihan yksinkertaisesti vituttaa sana arvauskeskus! Sitä mä yritän sanoa. Yksityisasemilla on samat lääkärit kuin terkkareissa. Yleensä! Ja että kaikilla lekureilla on sama peruskoulutus. Mikä sua ahdistaa siinä edgar-Herra?

No ne mulkku-sanat olisin tietysti voinut jättää pois, mutta kun olin addumyrskyssä:-)

Lue se viesti kunnolla Herra Ylilääkäri edgar.

Hirvee matsi tääl päällä :) Skippaan kyl ton yksityisen lääkärin ja luotan ton yleislääkärin arvioon meen viel parin viikon päästä uudestaan näyttää ja kattoo sit eteenpäin. Revähdys ei ole kuulemma iso. Viimitteeks tähän nyt mitään leikkausrumpaa haluaa, menee viel ojasta allikkoon. Tiedän tiedän ei sinne leikkaukseen kukaan pakota/edes ehdota. Jos tossa ois jotain pahasti vialla niin eiköhän yleislekurikin passita eteenpäin.

Dobermann sanoi:
Aattelin tehdä ihan oman threadin tälle. Vitutuksen määrää ei voi kuvata. En tiedä miten jaksan enää motivoitua salille ollenkaan. Eli rintalihas/olkapää revähti 6:n ja viimeisen kerran, koska enää en aio riskeerata sitä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=10946&highlight=lihasrev%E4htym%E4

Tossa threadissa vähän historiaa. Onneksi on muutakin elämää kuin punttis ja paljon muita asioita mistä nauttia, mutta kyllä todella pahalta tuntuu nyt kun tietää, että ei enää penaa pysty koskaan tekemään kunnolla. Lekurilla aattelin huomenna käydä.

Uutta treeniä ajattelin kuitenkin ja kova dietti päälle. Treeniohjelma ei sisällä kuitenkaan mitään punnerrusliikkeitä.

Miksi tämä thread? Oli pakko päästä avautumaan jonnekkin ja tää oli oikea paikka. Laittakaa jotain kommentteja mieluiten jotain kannustavaa. Kiitos.

No perkl!!!

En aijo lukeen mitä on tullu kirjoteltuu tänne, mutta hei, älä luovuta kuitenkaan. Nyt sun täytyy keskittyä niihin liikkeisiin missä olit ehkä huono tai huonompi...? Nyt rupeet mies kyykkäämään ja teet tuliterät vatsat, ja nyt kerta kun et penaa pysty tekemään, pystyt käymään salillakin useammin, thadaa :D
En tiedä ootko jo tehnyt niitä :D, mutta nyt voit oikeen kunnolla keskittyymään niihin.
Tietysti hei, voit varmasti tehdä rinta liikettä taljassa, teet sitä rinta liikettä et kädet on suorassa tiiäksä. Jos pystyt niin pecdekkiäkin voit tehdä.

Pystyt varmaan tekemään hauista? Ainakin scot penkissä pystyt tekemään TYYLI PUHTAASTI sitä, ja jos pystyt tekeen sitä muutenkin, niin haloo, teet sitä kans :D

Tietysti selkää pystyt treenaamaan, vai pystytkö? Luulisi pystyvän tekemään veto liikkeitä. Ja voisit pumppaa kunnolla myös selkä penkissä (liikerata niin, että ojennat pään/katseen eteen, se kiristää selkälihasta hyvin eikä mene niin paljon takareiteen taikka pakaroihin energiaa). Selkää kait pystyt tekemään tossa kulmasoutupenkissä.

Ojentajia kait pystyt treenaamaan? No koitat nyt tehdä ranskalaisia niin, että älä vaan vie sitä tankoa sinne taakse, vaan lasket tangon sun otsaan ja kaikkien pitäisi tehdä se niin, se on nimittäin se "ojentaja" liike eikä "kainalo" liike. Taljat ja kaikki on varmaan mahdollista, mutta yhden käden ranskalaista et varmaan pysty olkapääs takii tekeen, mut so what, et sä siitä riipu.

Sulla on kuule kaikki mahdollisuudet, on olemassa ihmisiä, ketkä on menettänyt jalkansa, mutta silti heittävät itsensä saunan ylimpään tasoon istuun.

Että vaikka on juttu perseestä, niin asia voisi olla huonomminkin. Keskityt nyt ainakin kahteen asiaan---> jalat ja vatsat.

Don't give up :D

Edgar sanoi:
Voi luoja. No tsemiä kuntoutukseen, mä taidan skipata tän ketjun loput viestit :)

Sama. Luulisi 6 revähdystä (tai mitä lie) jotain opettavan. Mutta omapa on terveytensä, ei se minulta ole pois mitenkään.

Ja ozzielle sitten senverran, että se mulkuttelu saa luvan loppua!

MEV: Toki oon tehnyt koko kropppaa tasapuolisesta! Nyt tosiaan keskityn diettaamiseen ja lihojen ylläpitoon.

Ps. 200kg penkistä viel joskus ;)

Mitä? Onko täällä joku jotain mulkutellut????

Elikkä joo, ainakin minun ja Ozzien välillä kaikki on ihan kunnossa. Nyt pitää enää saada Dobermanni treenikuntoon :)

Tee rinnalle jatkossa vaan ylläpitävää pumppausta ja keskity jalkoihin ja selkään. Penkki on penaalista.

Terveisin: Kipeä olkapää.

MEV sanoi:
Tietysti hei, voit varmasti tehdä rinta liikettä taljassa, teet sitä rinta liikettä et kädet on suorassa tiiäksä. Jos pystyt niin pecdekkiäkin voit tehdä.

Asiantuntevaa neuvontaa :jahas:

Ei tuo nyt kovin pahalta kuullosta, jos ei olkapää mennyt edes mustaksi. kannattaa koittaa kapeaa otetta, jos se alkais kestämään. Kannattaa määrittää tarkka kipukohta, onko se olkapää vai jokin rintalihaksen kiinnityskohta.

Enpä osaa sanoa mistä loukkaantumiset johtuvat, mutta sitäkin kannattaa miettiä. Ainakin kevyt 60% harjoitus eriotteilla on mulla toiminut palauttavana harjoituksena.

Apuliikkeissä kannattaa ottaa kiertäjäkalvosin liikettä ja takaolkapäitä pitkiä sarjoja, jos et ole ottanut.

Itse olen reenannut penkkiä 13vuotta ilman vammoja+ (Olen hieroja)

[mod]Älä sitten kirjoita ollenkaan, mikäli et osaa kunnolla kirjoittaa.-JohnnyB[/mod]

Joku idiootti sitten meni jäljentämään tästä threadista teiniversion Jippiin forumille, lisää "positiivista" mainosta Pakkikselle

Edit. Sori :offtopic:

Viimeksi muokattu:
No jos kirjottaisi omasta kokemuksesta ihan threasin alkuperäsestä aiheesta.. niin itsellänkin on revähtänyt olkapää noin 4 kertaa pisimmillään on mennyt se 4-6 kk paranemisessa vaan ei ole mannyt enään noin 2 vuoteen.. asian ennalta ehkäisy on siinä kaikki kaikessa..joskus alkuaikoina sitä aina ei raaskinut läämitellä kunnolla sillä sehän pudotti maksimi sarjojen tuloksia kun joka viikko piti saada pikkusen paremmin kuin edellis viikolla lämmittely väheni ja nostojen puhtaus kärsi.. penkki sarjat oli ihan hullun rykäsyjä.. kokemuksesta viisastuu kunnon lämmittely on kaikki kaikessa ja sopiva venyttely itse alotan pelkällä tangolla teen sillä noin 20-30 toistoa sitten 2.5kg levyt käteen ja venyttää rintaa penkissä 40kg penkkiin 15-20 toistoa sama venytys.. ja niin edes päin kunnes on sopivissa painoissa.. aluksi jätin sarjat jo isoimmillankin noin 80-100 koska tossa menee aika puhki ja maitohapoille.. maksimi on pyörinyt siinä 160 kg kieppeillä.. monet salilla etenkin ne kukkakepit katselee kyllä halveksuttavasti että eikö toikaan saa penasta kuin 90 kg sarjoja mutta vitulla väliä.. nyt olkapää on oikeastaan kuntoutunut niin hyvin että pystyn jo ottamaan isommillakin painoilla sarjoja.. edellisessä treenissä tein jo viimesen sarjan 130 kg.. mutta nostojen puhtaus (eli kaikki väkisin hullu rykäsy nostot pois) hyvä lämmittely ja venyttely on kyllä kaiken a ja o tossa.. ja uskallan väittää että mulla on ehkä paskin olkapää mitä kellään en pysty edes pesäpallo tai keihästä heittää kun käsi on välittömästi kuralla.. mutta penkin noston se kyllä kestää kunhan on järki kädessä pena treenissä

Nyt siis olisi kyse tämmösestä asiasta että lasketteko penkkipunnerruksen käsipainoilla pääliikkeeksi vai eristäväksi liikkeeksi? Kyseessä on kehonrakennus, ei voimanosto.

Voiko pääliikkeen (puhutaan myös massaliikkeestä, eli EI eristävästä liikkeestä) määritellä seuraavalla tavalla:
Liike, joka väistämättä kohdistuu samalla useampaan kuin yhteen lihakseen tai lihasryhmään (avustajat/fiksaattorit/dynamiset fiksaattorit/antagonistit)?

Yritin etsiä threadia jossa puhuttiin liikkeiden vaikutuksista rintalihaksiin. Jossain päin maailmaa oli tehty testi jossa jollakin kameralla on pystytty toteamaan miten kovan rasituksen rintalihakselle mikäkin liike aiheuttaa. Mahtaisiko joku muistaa missä kyseinen threadi olisi? Kuitenkin siinä mielestäni oli saatu semmonen tulos että penkkipunnerrus käsipainoilla kohdistaa prosenteissa isomman rasituksen rintalihaksia kohtaan kun penkkipunnerrus tangolla. Näinollen voisi taas ajatella että penkkipunnerrus käsipainoilla olisi ennemminkin eristävä kuin pääliike rintalihaksille. Tangolla tehtävä penkkipunnerrus rasittaa huomattavasti enemmän myös noita avustajalihaksia joten mielummin sen laskisin pääliikkeeksi koska se antaa kokonaisvaltaisemman rasituksen.

Miten asia nyt siis on? Oletteko sitä mieltä että penkkipunnerrus käsipainoilla on pääliike vai eristävä liike?

Oma mielipiteeni on se että penkkipunnerrus käsipainoilla on ennemminkin eristävä liike rintalihaksille kuin pääliike. Perustelen vastaukseni siihen että kyseinen liike kuitenkin eristää rasituksen kohtuullisen hyvin kyseiseen lihakseen. Lienee aika kakspiippunen juttu ja riippuu ajatusmallista. :)

ZweCCo sanoi:
Nyt siis olisi kyse tämmösestä asiasta että lasketteko penkkipunnerruksen käsipainoilla pääliikkeeksi vai eristäväksi liikkeeksi? Kyseessä on kehonrakennus, ei voimanosto.

Voiko pääliikkeen (puhutaan myös massaliikkeestä, eli EI eristävästä liikkeestä) määritellä seuraavalla tavalla:
Liike, joka väistämättä kohdistuu samalla useampaan kuin yhteen lihakseen tai lihasryhmään (avustajat/fiksaattorit/dynamiset fiksaattorit/antagonistit)?

Yritin etsiä threadia jossa puhuttiin liikkeiden vaikutuksista rintalihaksiin. Jossain päin maailmaa oli tehty testi jossa jollakin kameralla on pystytty toteamaan miten kovan rasituksen rintalihakselle mikäkin liike aiheuttaa. Mahtaisiko joku muistaa missä kyseinen threadi olisi? Kuitenkin siinä mielestäni oli saatu semmonen tulos että penkkipunnerrus käsipainoilla kohdistaa prosenteissa isomman rasituksen rintalihaksia kohtaan kun penkkipunnerrus tangolla. Näinollen voisi taas ajatella että penkkipunnerrus käsipainoilla olisi ennemminkin eristävä kuin pääliike rintalihaksille. Tangolla tehtävä penkkipunnerrus rasittaa huomattavasti enemmän myös noita avustajalihaksia joten mielummin sen laskisin pääliikkeeksi koska se antaa kokonaisvaltaisemman rasituksen.

Miten asia nyt siis on? Oletteko sitä mieltä että penkkipunnerrus käsipainoilla on pääliike vai eristävä liike?

Oma mielipiteeni on se että penkkipunnerrus käsipainoilla on ennemminkin eristävä liike rintalihaksille kuin pääliike. Perustelen vastaukseni siihen että kyseinen liike kuitenkin eristää rasituksen kohtuullisen hyvin kyseiseen lihakseen. Lienee aika kakspiippunen juttu ja riippuu ajatusmallista. :)

Tästä on ollut vääntöä ennenkin mutta asia menee omasta näkökulmasta näin: käsipainoilla saadaan parempi tuntuma rintalihaksiin, vapaamman liikeradan avulla.

Mutta penkkipunnerruksessa tangolla ja vinopenkkipunnerruksessa tangolla on mahdollista käyttää suurempia kuormia/nostaa sarjapainoja helpommin, joten massa/pää/perusliikkeenä tankoliikkeet toimii paremmin.

Penkkipunnerrus vaan lavat yhteen ja hartioita hiukan leveämpi ote ja punnertamaan:). Tanko liikkeitä suosisin siis.

Mun mielestä penkkipunnerrus käsipainoilla ei ole sinänsä eristävä liike, koska siinähän tekevät työtä monet muutkin lihakset, toisin kuin esimerkiksi flyereissa tai peck-deckissä, jotka voi luokitella suoraan eristäviksi liikkeiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom