Iso penkkipunnerrusketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodypena sanoi:
Ihan normaalia kehitystä??
4kk sitten 55kg
nyt n.78kg

17v.

paino oma 70kg
aika sama kehitys mulla 6kk 55kg -> 80kg ja suurin osa massa treenilä eli 8-12 toistoja nyt menossa 2x6 systeemi
painoa on n.95 rasva prosentti n. 21% :thumbs:

-Bull- sanoi:
Ite kun olin just täyttäny 14 nii nostin 60kg noin ja paino oli 40kg.aika pieni silloin ikäisekseni :)

Oho. Tuo on jo kova tulos jo 14 vuotiaana nostaa 60 ja on vain 40 kilonen. 20 kiloa yli oman painon tuossa iässä. Kova tulos, jos puhut totta.

TomBombadil sanoi:
Omista tutkimuksista sanoisin, että keskiverto 14v mieshenkilö tykittää penkissä noin 30-45kg... eli kaipa tuo ihan hyvä on... ja itseasiassa ihan kohtuu tulos vaikka painaisitkin 100kg :D...
Ite jälkeen 14 täytettyäni penkkasin 50 ja painoo oli noin 58..ennen ku 15 tuli täyteen niin 95 ja uudenvuoden aikaan pitäs kokeilla niin tavotteena ois se legendaarinen 100.. :hyper: paino nykysin siinä 70 pintaan..

Esa Nahka sanoi:
Oho. Tuo on jo kova tulos jo 14 vuotiaana nostaa 60 ja on vain 40 kilonen. 20 kiloa yli oman painon tuossa iässä. Kova tulos, jos puhut totta.
Juu kyllä toi on totta.

Vapaasielu sanoi:
Ite jälkeen 14 täytettyäni penkkasin 50 ja painoo oli noin 58..ennen ku 15 tuli täyteen niin 95 ja uudenvuoden aikaan pitäs kokeilla niin tavotteena ois se legendaarinen 100.. :hyper: paino nykysin siinä 70 pintaan..

Tossa on jo kova tulos! :worship:

:offtopic:

Huomasin vasta tänään kun luin penkkipunnerrus oteleveyksistä, että mun otteeni on vain 55cm :nolo:
Tämä ote tuntuu mulle parhaalta, mutta olisiko pidemmän päälle ottaa leveämpi ote, esim.65cm , jotta myös rintakin kehittysi tässä liikkeessä???

Toinen, onko 4kk salilla käyneen 17v. kannattavaa aloittaa pp venäläiseen tyyliin, kun tuntuu että maksimi ei nykyään nouse enää niin hyvin..
Tällä hetkellä maximi n.78kg

Kun toi ryssäohjelma on 3krt/viikkoos, niin miten kaikki muut alueet tulisi tehdä, siis selkä ja muut???

Kiitos vastauksista etukäteen !!!

On. Lue pakkotoistoa. Laita hakuun hakusaksi penkkipunnerrus ja lukemista riittää tunneiksi.

EDIT: Eli oma-aloitteisuutta peliin, ei täällä eikä missään muuallakaan kukaan tuo sulle kaikke tarjottimella valmiiksi. Palstalla ei varman mistään ole niinpajon juttua, mitä penkkipunnerruksesta.

LOCK!

Mikähän penkkipunnerrus tekniikassa vois olla pielessä kun liike ottaa enemmän etuolkapäihin kuin rintalihaksiin? Pitäiskö selkää saada enemmän kaarelle vai mitä? Muutenkin kärsin hieman olkapäävaivoista niin tuo olisi hyvä saada kuntoon.

vedätkö lavat yhteen tehdessäsi penkkiä? Itellä kans olkapäävaivoja, mutta niitä ei tule jos ei päästä olkapäitä nousemaan ylös punnertaessa.

Tekniikka kuntoon! Tarkista että on tarpeeksi leveä ote ja että tanko laskeutuu siihen rinnan ja ylävatsan välimaastoon, kyynärvarret sivuille, lavat yhdessä ja olkapäät "matalalla".
Kannattaa varmaanki saada pienemmillä painoilla tekniikka kuntoon hitailla toistoilla, niin että tekniikka on varmasti kunnossa. Väärällä tekniikalla menee vaan paikat rikki ;)

edit: jaa, olimpas hidas

Nyt oon itseasiassa tehny vähän pienemmillä painoilla yrittäen saada tuntumaa mutta olkapäät menee "pumppiin" enennkuin rintalihakset/ojentajat väsyy. Lapojakin olen vedellyt yhteen. Voi olla tietysti että vikoissa toistoissa olkapäät nousee liikaa. Täytyy yrittää korjailla.

Jos tekniikan korjaaminen ei auta, liike tuntuu edelleen pahalta ja aiheuttaa vaivoja, niin lopeta sen tekeminen. Vaihda vaikka vinopenkkiin tai tee liike käsipainoilla.

Mul kipeyty melko ilkeesti eilen penkissä vasen olkapää. Aiemmalla viikolla jotenki naksahti mut ei kipeytyny ja luulin että ihan vaa joku normaali pikku naksaus mutta tosiaan nyt se kipeyty aika ilkeesti.
Kauanko olkapäävaivat saattavat kestää ? Täytyy siirtyä tekemään vaa peckdeckiä ja taljaa sitten.

Ants sanoi:
Mul kipeyty melko ilkeesti eilen penkissä vasen olkapää. Aiemmalla viikolla jotenki naksahti mut ei kipeytyny ja luulin että ihan vaa joku normaali pikku naksaus mutta tosiaan nyt se kipeyty aika ilkeesti.
Kauanko olkapäävaivat saattavat kestää ? Täytyy siirtyä tekemään vaa peckdeckiä ja taljaa sitten.

Moro

Älä pelkästää siirry taljaan/pecdeckii pitää olla kuitenki massa liikkeitä mukana jos lihasta haluut saada esim penkkipunnerruskäsipainoilla/vinopenkis vipunostot leveellä otteella tasa/vinopenkil+ talja+ pecdeck

Marek sanoi:
Mikähän penkkipunnerrus tekniikassa vois olla pielessä kun liike ottaa enemmän etuolkapäihin kuin rintalihaksiin? Pitäiskö selkää saada enemmän kaarelle vai mitä? Muutenkin kärsin hieman olkapäävaivoista niin tuo olisi hyvä saada kuntoon.

Minkälaisia olkapäävaivoja, jos olkapää kipeytyy kiertäjäkalvosimen takia, niin liian leveäote tai vinopenkki on useille aika vaarallisia liikkeitä. Kannattaa tehdä kiertäjäkalvosin liikkeitä, mulla ainakin autto.

Tekniikasta tulikin jo neuvoja, mutta kuinka leveällä otteella teet? 65cm ote on aika turvallinen kiertjäkalvosimille ja pitäis olla myös tarpeeksi leveä rinnalle.

Eri asia onkin jos penkistä kipetyy etuolkapäät eikä rinta, näinhän käy usein kapeassa penkissä. Joten mielestäni kapeampiote ottaa enempi etuolkapäihin kuin rintaan, mutta tietenkin vähemmän kiertäjäkalvosimiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom