Iso penkkipunnerrusketju

Raven, siun pitää kokeilla Militia modausta. Vaikkei sillä sinällään mitään väliä olekkaan, niin ihan periaatteesta en kehtaa mitää ohjelmaa väsätä kun mies punnertaa yli 100 kiloa enemmän kuin itse.

Wrangen ohjelmaan kommentointia:
Ihan hauskan näköinen ohjelma. Kyllä tuolla varmaan kehittyisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mtk77 sanoi:
Siitä ohjelmasta. Niitä on joka lajiin kaksi läpyskää, uusi ja vanha, eli yhteensä kuusi. Minulla ei ole kuin se vanhempi kyykky lehti. Joten en varsinaisesti voi kommentoida sitä penkkisysteemiä, mutta se kyykky systeemi on ihan mielenkiintoinen kertomus siitä millälailla sen ajan huiput treenasivat, eli se ei varsinaisesti ole mikään yksi ainut ohjelma, mikä siinä lehdessä on.

Mulla taitaa olla kätkössä nuo kaikki osat. Muutama tuttu niitä teki ja ihan hyvin näytti heillä toimivan.

Vupe sanoi:
Tietääkö kukaan onko tehokas?kokemuksia?
:rock:

Tulihan nuo Weiderin kurssi-vihkoset joskus 15-vuotta sitten Wrangelta tilattua. Ainoa mieleen jäänyt ja itsellä hyvin toiminut harjoitus olivat penkkipunnerruksen loppuojennukset. Eli paino penkin maksimi tai jopa enemmän ja tankoa lasketaan 15-20cm alaspäin. Itselle kyseinen harjoitus tuo penkkitulosta n. 20 kg ylöspäin hyvin nopeasti (1-2kk), mutta eipä sitä ilman joitain telineitä oikein uskalla tehdä. Tai sit on oltava hyvä varmistaja.

Opuksessa näyttää olevan kolme eri harjoitusvaihetta. Vaihe 1 kestää 3kk, toinen vaihe 6-12kk ja kurssin lopussa on yksinkertainen kolmas vaihe, joka on sen verran lyhyt (Vihkon viimeinen sivu) että voin tässä ajan kuluksi sen opuksesta kopioida. Eli kolmannen vaiheen ohjelma kilpailuun valmistautumiseksi on seuraava.

Penkkipunnerrus 6*60% maksimipainosta, 5*75%, 3*85%, 2*95%, 2*1*max
Tämä tehdään 5 krt/vka

Lisäksi apuliikkeinä kahdesti viikossa tehdään.

Kapea penkki tai dippi lisäpainoilla 3*10toistoa.

Vipunosto edestä 3*10 toistoa kahdesti viikossa

Opuksessa ei kerrota miten apuliikkeet sijoitetaan muuhun ohjelmaan, mutta olettaisin että salilla käydään 5krt/vka ja apuliikkeet tehdään penkin perään esim. viikon ekalla ja kolmannella harjoituskerralla.

Apuliikkeet jätetään pois 3 viikkoa ennen kilpailuja, penkkipunnerrus suositetaan tekemään edelleen kovaa, mutta suorituksen on jo oltava puhdas kuten kisoissa.

Noin viikkoa ennen kisaa harjoittelua tulisi keventää ja jos käy hierojalla niin hieronnan ja kilpailun väliksi suositetaan vähintään 3 päivää.

Oppaan alussa jotain ikivanhoja kilpailusääntöjä ja hieman ruokavaliosta. Lähinnä muistutetaan siitä että yksi hiilihydraatti gramma kehossa sitoo 3 grammaa vettä, joten kilpailevan voimanostajan paino riippuu paljon hiilihydraattien määrästä. Eli ihan perustietoa ravinnosta.

mulla meni viime keväänä penkistä 55kg nyt nostin viime perjantaina 80kg noin puoleen vuoteen tollanen lisäys ja se oli pelkällä massa treenillä ja nyt teen 2x6 systeemillä! 90kg tavoittelen uudeksvuodeks mutta voi jäädä siihen 85kg :whip:
ja ei se penkki ole voiman mittari kokonaisuus ratkaisee!

No älkääs nyt. Kyllä mun mielest oo yhtää paha 14 vuotiaalle. monet ikäluokastas varmaa jaksa 40kiloo. Tosta on hyvä jatkaa :thumbs:

hafanafa sanoi:
No älkääs nyt. Kyllä mun mielest oo yhtää paha 14 vuotiaalle. monet ikäluokastas varmaa jaksa 40kiloo. Tosta on hyvä jatkaa :thumbs:
No kato kun on joidenkin on hyvä naljailla kun tekevät sarjoja jo tuolla huikeella raudalla ;), 70kg on aivan hyvä vasta 14vuotiaalle.

Tatu22 sanoi:
Onko hyvin jos nostaa 14 vuotiaana 70kg penkistä? :kippis1:

Toi on ihan hyvä tulos. Nyt otat vaan perus reeniä muutaman vuoden ja laittelet ruokavalion kuntoon. Muutaman vuoden päästä aloitat kovemmat reenit, kun olet saannut pituuskasvun ja muutenkin kehittynyt enemmän fyysisesti. Sitten susta tulee iso ja vahva. :)

Muista sit viel reenata monipuolisesti ja kaikkia lihasryhmiä.

Tatu22 sanoi:
Onko hyvin jos nostaa 14 vuotiaana 70kg penkistä? :kippis1:
Riippuu siitä paljonko painat ja olet pitkä?Jos sä oot 190cm pitkä ja 100kg painava niin toi on surkee tulos.

Toi mun äskeinen kommentti oli vähän tyly mut paljonko painat ja oot pitkä?Onhan tuo ihan hyvä kuitenkii 14 vuotiaalle :kippis1: tsemppiä :kippis1:

-Bull- sanoi:
Riippuu siitä paljonko painat ja olet pitkä?Jos sä oot 190cm pitkä ja 100kg painava niin toi on surkee tulos.
Aika iso 14vuotiaaksi ois:)
-Bull- sanoi:
On tosiaankin!! Eikös Jani Rainela oo nostanu ton? :rock:
varmaan jonku 140kg ilman pusakkaa 120-125kilosena, puseron kans 200

-Bull- sanoi:
profile näyttäisi 167/70

Eikä tuo tulos olisi kovinkaan surkea edes 190/100 kokoiselle 14-vuotiaalle, jos ei ole paljoa treenannut.
Voisi melkein luvata, että Tatu22 nostaa 100kg ennen kuin täyttää 15 :whip:

Hyvät pohjat tuossa on :)

Edit: Keskiverto mies nostaa penkiltä varmaan 40-60kg

Omista tutkimuksista sanoisin, että keskiverto 14v mieshenkilö tykittää penkissä noin 30-45kg... eli kaipa tuo ihan hyvä on... ja itseasiassa ihan kohtuu tulos vaikka painaisitkin 100kg :D...

TomBombadil sanoi:
Omista tutkimuksista sanoisin, että keskiverto 14v mieshenkilö tykittää penkissä noin 30-45kg... eli kaipa tuo ihan hyvä on... ja itseasiassa ihan kohtuu tulos vaikka painaisitkin 100kg :D...
Ootko salikyttääjä :hyper: ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom