Iso penkkipunnerrusketju

Teen kyllä alaviistopenkkiä, loistava liike. Tuo sopivasti vaihtelua rintatreeniin. Teen yleensä rintatreenissä yhden raskaan liikkeen, toisen keskiraskaan ja lopuksi pumppailua esim. taljassa. Eri variaatiota joita käytän: tasapenkki/vinopenkki, vinopenkki/alaviistopenkki, tasapenkki/alaviistopenkki. Noita kun kierrättää ja tekee aina toisen käsipainoilla ja joskus myös käyttää smithtiä niin saa rinta sopivan erilaisen ärsykkeen. :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aattelin vaan kysyistä teiltä muilta että mikä oikein penkkipunnerruksessa viehättää??
kun yleensä aina joku tulee kysymään paljon menee penkistä?

tiedän että tää on tyhmä kysymys ja ehkä ei kuulu edes tänne osastolle

Ei mua ainakaan mikään penkissä viehätä..Enkä ite koskaan kysele muilta et paljo penkki.Ainoot kekkä yleensä kysyy multa et paljon nousee penkistä,niin ne on sellasia kekkä ei treenaa tai sit ne on niitä kekkä menee salille tekeen pelkkää penkkiä ja habaa.. :D

Se kait siinä viehättää, että sieltä raudan alta pitäsi päästä vielä poiskin. Ainakin itse saan kovemmat puristukset ko. liikkeessä, kuin monessa muussa, jossa on helpompi "luovuttaa".

Penkki on yleisesti ottaen koko yläkropan ehkä "kovin" perusliike, vaikuttaa moneen eri lihasruhmään joko suoraan, tai epäsuoraan, yksi voimanoston kolmesta liikeestä, liike josta myös kilpaillaan pelkästään.

Sen takiahan sitä myös tietenkin treenataan, koska sitä myös kysellään. Turha sitä on kiistaa kenenkään. harvoin sinulta kukaan "tauno tasapää" tai "tuuli tuulipuku" tulee kysymään, kuinka paljon nousee vipunostoissa sivulle.

Kuulostaa varmasti pena-hauis pellele, mutta niin vain hyvin usein on. Itse olen liene pena + joku muu pelle, kun hauista tulee treenattua varmasti vähiten. Vaikka sekin on hyvin näkyvä osa. Sehän takia sitäkin tahkotaan, eikä sen takia, kuinka liikkuu keskitettu kääntö.

Olipa väsyneen miehen puhetta.

Hyvää tekstiä Tapelta ja mun mielestä se menee just noin. Olen joskus teininä itsekin syyllitynyt tohon rinta-hauis pelleilyyn. Mutta silloin vaan ei tiennyt mistään mitään. Nykyään toi hauksen treenaus on olkapäiden kanssa kaikista epämiellyttävimmät treenit.

Mutta kyllä siinä penkkipunnerruksessa joku viehättää aina, koskaan en sitä tee enempää kuin kerran kierrossa, mutta aina sitä vaan jotenkin odottaa... :D :david:

Tape sanoi:
Penkki on yleisesti ottaen koko yläkropan ehkä "kovin" perusliike

Vaikka penkkaaja olenkin, niin tuota en allekirjoita. Mielestäni kyllä esim veto huomattavasti paljon kovempi perusliike yläkropalle.

Penkki on lahjomaton, siinä punnitaan miehen voimat. Kyllä sitä kuka tahansa voi kokeilla vaikka 500 kiloo maasta ja monessa laitteessa pystyy ylittämään voimatasonsa tekemällä liikkeen päin vittua. Useesti näkee salilla kynäniskoja jokka repii esim. ylätaljaa täydellä pakalla takaraivo maassa, mutta sit ne samat kaverit penkkaa ykkösen max. satasella, ei niillä ookkaan sitä voimaa. Jos sulla on yleisesti ottaen ihan vitusti voimaa niin kyllä sillon penkkaakin aika paljon, vaikkei tekniikka oliskaa ihan vimpan päälle kunnossa. Tietty onhan kyykkykin yksi näitä lahjomattomia liikkeitä, mutta jokin siinäkin on. No jos tekee kyykkyä jossain kyykky telineessä eikä pääse ylös niin painot jää vaan sinne telineeseen.... Ite nyt en luonnollisesti tee penkkiä kun kerran kierrossa, mutta kyllä se aina kiinnostaa yhtä paljon ja sitä odottaa.

Tylerd sanoi:
Penkki on lahjomaton, siinä punnitaan miehen voimat. Kyllä sitä kuka tahansa voi kokeilla vaikka 500 kiloo maasta ja monessa laitteessa pystyy ylittämään voimatasonsa tekemällä liikkeen päin vittua.

Ja penkkiäkö ei muka pysty tekemään päin vittua? Yhtä hyvin voi sanoa, että kuka tahansa voi kokeilla 500kiloa penkistä.
Jos otetaan täysi maksimi rutistus tai vaikka kova nelosen sarja vedossa ja penkissä, niin kyllä vetoa pidän paljon PALJON rankempana, kuten myös kyykkyäkin.
Penkki on juuri mulle sopiva, laiskan miehen liike. Eihän siinä tartte kuin maata ja suoristaa kädet. :)

Raven sanoi:
Ja penkkiäkö ei muka pysty tekemään päin vittua? Yhtä hyvin voi sanoa, että kuka tahansa voi kokeilla 500kiloa penkistä.
Jos otetaan täysi maksimi rutistus tai vaikka kova nelosen sarja vedossa ja penkissä, niin kyllä vetoa pidän paljon PALJON rankempana, kuten myös kyykkyäkin.
Penkki on juuri mulle sopiva, laiskan miehen liike. Eihän siinä tartte kuin maata ja suoristaa kädet. :)
Laitappa seuraavan kerran penkkiin nyt vaikka 300kiloa ja yritä nostaa, te se niin päin vittua kun ikinä pystyt. Kerro sit miten kävi :lol2: Laita 500kiloa tankoon ja yritä vetää maasta ja kerro miten kävi, et vaan saanut sitä liikahtamaankaan. Ja juuri jossain toisessa thredissä sanoin että mave on rajumpi liike, mutta ei tässä nyt siitä ole kyse. Enkä mielestäni sanonut ettei penkkiä pysty tekemään päin vittua?????

Tylerd sanoi:
Penkki on lahjomaton, siinä punnitaan miehen voimat. Kyllä sitä kuka tahansa voi kokeilla vaikka 500 kiloo maasta

Tuo on kyllä aivan päinvastoin. Maastaveto on lahjomaton, ei penkki. Maastavedossa ei voi huijata, esim. vetopuvut ei auta juuri mitään, toisin kuin penkkipaidat. Penkissä voi pompauttaa rinnalta ja nostaa persettä ilmaan. Veto on veto, siinä ei kikkailut auta.

...voin muuten minäkin kokeilla vaikka 1000 kiloa penkiltä :rolleyes:

Dreamer sanoi:
Tuo on kyllä aivan päinvastoin. Maastaveto on lahjomaton, ei penkki. Maastavedossa ei voi huijata, esim. vetopuvut ei auta juuri mitään, toisin kuin penkkipaidat. Penkissä voi pompauttaa rinnalta ja nostaa persettä ilmaan. Veto on veto, siinä ei kikkailut auta.

...voin muuten minäkin kokeilla vaikka 1000 kiloa penkiltä :rolleyes:
No voi perse, kumpi sattuu enemmän: 300 kiloo rinnalle vai se että et saa 300:taa nouseen maasta?????? Kumpi on lahjomattomampi??? Eikä tässä nyt puhuta mistää penkkipaidoista tai kumeista vaan ihan tavis reenaajan tavis penkistä ilman releitä :david: Sää nyt ajattelet asian erilailla.. onhan mave lahjomaton sikllä tapaa, mutta kummassa tavis treenaaja kunnioittaa rautaa enemmän???

Tylerd sanoi:
No voi perse, kumpi sattuu enemmän: 300 kiloo rinnalle vai se että et saa 300:taa nouseen maasta?????? Kumpi on lahjomattomampi???

Sattuu ihan yhtä paljon. Liian suuret painot maasta > ei saa liikahtamaan. Liian suuret painot penkiltä > ei saa liikahtamaan.

Dreamer sanoi:
Sattuu ihan yhtä paljon. Liian suuret painot maasta > ei saa liikahtamaan. Liian suuret painot penkiltä > ei saa liikahtamaan.
Ahaa..... :lol2: Just just...kyllä itellä liian suuret painot penkissä pysähtyy rinnalle, ja saa laittaa vitusti yli oman maksimin niin kyllä ne rinnalle saa tippuun. Kyllä sitä voi laittaa vaikka mimmosen rimpulan vetään maasta liian isoja rautoja, se ei vaan saa niitä ylös. Penkissä se sama rimpula jää rautojan alle eikä pääse pois sieltä ilman apua.

Ääh..sori ko teen taas tämmösen kysymyksen,mutta ko en löytäny vastausta exrx:tä.Eli millainen liike on vipunostot taakse?mulla ei oo ohjelmassa mitään liikettä takaolkapäille,joten ajattelin,että tuonko sais tietää,nii voi ruveta tekemään

Tylerd sanoi:
Laitappa seuraavan kerran penkkiin nyt vaikka 300kiloa ja yritä nostaa, te se niin päin vittua kun ikinä pystyt. Kerro sit miten kävi :lol2: Laita 500kiloa tankoon ja yritä vetää maasta ja kerro miten kävi, et vaan saanut sitä liikahtamaankaan.

Eipä siinä mitenkään erikoisesti kävisi. On kuitenkin aivan eri asia 300kg vs 500kg

Omasta mielestä ainakin todella monipuolinen liike. Saan treenattua hemmetin tehokkaasti rinnan etuolkapäät ja ojentajat. Oteleveyttä vaihtamalla saan siirrettyä helposti kuormaa joko rinnalle ja etuolkapäille, tai ojentajille sen mukaan mitä lihasryhmää kulloinkin haluan rasittaa enemmän. Penkkipunnerruksessa saan myös käytettyä oteleveydestä riippumatta huomattavasti suurempia painoja, kuin muissa ojentaja, rinta, tai etuolkapääliikkeissä. Omasta mielestä kyseiset lihasryhmät ovat itselläni kehittyneet pääasiassa penkkipunneruksen ansiosta. Omasta mielestä näille lihasryhmille on oltava joku pääliike. Maastaveto ja penkkipunnerrus ei ainakaan mun mielestä rasita samoja lihasryhmiä, joten turha verrata keskenään näitä kuningasliikkeitä yläkropalle.

Raven sanoi:
Eipä siinä mitenkään erikoisesti kävisi. On kuitenkin aivan eri asia 300kg vs 500kg
Ai jaa.... Jo jos hiukka kevennetään, laita maveen 300kiloo ja penkkiin 200kiloo. Luulen että saat jotenkin sen 200kiloo penkistä revittyä/tiputettua rinnalle :jahas: 300kiloo maasta..... luulen ettei juurikaan liikahda, mitenkään vähättelemättä voimiasi, mutta esimerkkinä. :lol2:

Tylerd sanoi:
Ai jaa.... Jo jos hiukka kevennetään, laita maveen 300kiloo ja penkkiin 200kiloo. Luulen että saat jotenkin sen 200kiloo penkistä revittyä/tiputettua rinnalle :jahas: 300kiloo maasta..... luulen ettei juurikaan liikahda, mitenkään vähättelemättä voimiasi, mutta esimerkkinä. :lol2:

Juu on totta, että en saa vedettyä 300 maasta, mutta kyllä tuolla 200kilolla teen sarjaa penkissä. Joten mitä tästä päättelemme. Tein penkissä hyvän treenin, mutta hajoitin paikkani kokeilemalla 300kg:n vetoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom