Iso penkkipunnerrusketju

Hellion sanoi:
Kiitoksia vastauksista. Jos penkki ja smith-penkki tulkitaan eri liikkeiksi, osaatteko sanoa onko niiden tuloksissa merkittäviä eroja (en ole tehnyt normaali penkkiä juurikaan, siksi en osaa itse verrata)? Eli jos menen normaaliin penkkiin ja lastaan samat painot kuin smithiin, jääkö rinnalle? Tiedän että selviää kokeilemalla mutta arvelin että äijiltä löytyy tietoa.

No ihan varmasti jää rinnalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kumpis on suositumpi tuo pehkosen systeemi vvai voimaharjoittelun systeemi. Pehkosen systeemissä on mun mielestä aika vähän sarjoja ja toistoja

Kuinka monta penkkipunnerruskiloa vastaa yksi etunojapunerrus jos koehenkilö olisi 100kg
Tekniikka mahdollisimman puhdas tottakai. ;)

(siistin kysymyksen koska äskeinen kuulosti niin uskomattoman tyhmältä)

Vastasin jo siihen edelliseen, mutta otetaas uusiks...

Testaa monestikko jaksat punnertaa ihan etunojassa. Sitten testaat millä painoilla menee penkissä yhtä monta toistoa.

Ei ehkä eksaktin tarkka, mutta suuntaa antava :) . Pidät vaan kädet samalla leveydellä molemmissa.

Näin saanee jonkinlaisen käsityksen:

1) Ota henkilövaaka
2) Mene punnerrusasentoon ja laita kädet vaa'alle
3) Lue kg-lukema

Vai meneekö näin? Itse painan nyt noin 80+ ja vaaka näytti 55 kg.

Juha1 sanoi:
Kuinka monta penkkipunnerruskiloa vastaa yksi etunojapunerrus jos koehenkilö olisi 100kg
Tekniikka mahdollisimman puhdas tottakai. ;)

Arvioisin 72.8 kg. Joku tarkistakoon luonnontieteillä.

Kaira sanoi:
Voiskoos sitä vaikka testata hlö. vaa'alla :hyper: ..jotain suuntaa-antavaa..
65-66 kg :arvi:

viltteri sanoi:
Näin saanee jonkinlaisen käsityksen:

1) Ota henkilövaaka
2) Mene punnerrusasentoon ja laita kädet vaa'alle
3) Lue kg-lukema

Vai meneekö näin? Itse painan nyt noin 80+ ja vaaka näytti 55 kg.

Noinhan sen parhaiten saa ja jos haluaa säätää niin kokeileen näyttääkö ala ja yläasennossa eri lukemmia ja jos näyttää niin laskee niistä keskiarvoa...no se siitä...

Ootko muuten koittanut että monta toistoa menee 55 kg:lla ja monta toistoa taas puhtaita etunojia, luulis näin mutulla että etunojia menee kuitenkin enemmän. Pitäs varmaan ihan mielenkiinnosta itekkin kokeilla joskus.

:offtopic: Näin dietin lopussa on kiva vetää leukoja kun niitä kerrankin menee reilusti, vaikuttaa toi melkein 10 kg elopainoa jo aikapaljon tohonkin tulokseen... :kippis1:

Timba79 sanoi:
vaikuttaa toi melkein 10 kg elopainoa jo aikapaljon tohonkin tulokseen...

Suunnilleen sama kymppikilo täälläkin. Jäi tämän tiimoilta punnerrukset kokeilematta kun veti niin totaalisen sipiksi tuo ketoilu ja piti keskittyä nyt tankkaamiseen. Itse punnerruksessahan vaikuttaa tietty käsien asennon leveys ja jalkojen asento ynnä muut.

viltteri sanoi:
Suunnilleen sama kymppikilo täälläkin. Jäi tämän tiimoilta punnerrukset kokeilematta kun veti niin totaalisen sipiksi tuo ketoilu ja piti keskittyä nyt tankkaamiseen. Itse punnerruksessahan vaikuttaa tietty käsien asennon leveys ja jalkojen asento ynnä muut.

Niinhän ne vaikuttaa ja mitä väliä sillä määrällä loppupelissä onkaan, mutta kaikkee on joskus mukava kokeilla ja ottaa vaikka pientä skabaa kaverin kanssa.

Ei muuta kun tekemään pystypunnerruksia käsiseisonnasta ja tukee jalat seinää vasten, niin ei ainakaan tule painomäärän kanssa epäselvyyksiä.
On muuten omasta mielestä todella hyvä liike. :thumbs:

Erityisesti kädethän eivät ole niinkään painona vaan työskentelevät voimantuottajina. Samoin nostettavaan painoon vaikuttaa yläkropan mittasuhteet. Tuosta vaa'an lukemasta voi siis poistaa kilon jos toisenkin. Hmm... :rolleyes:

uusio sanoi:
Eikö alavinopenkkiä muka voi tehdä tavallisella vatsalihaspenkillä??
Voi tehdä. Joidenkin mielestä kulma tosin on liian iso, mutta mun mielestä ihan ok. Dippejä kun tekee leveällä otteella niin saa vähän saman tyylistä treeniä.

Salilla missä itse käyn on vain niin ryssä se vatsalihaspenkki kun siinä ottaa yläselkä ja pää kiinni lattiaan ala-asennossa. Ei oikein pysty nostoja tekemään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom