Iso penkkipunnerrusketju

Itse vaihdoin rintatreenissä normaalin vinopenkin alavinopenkkiin pari kuukautta sitten ja rinta lähti kehittymään paljon paremmin (tulokset nousi, kokoa hieman lisää), joten minusta tuo on loistava liike. Nyt olen ottanut normaalin vinopenkin taas takaisin ohjelmaan, ja teen pääasiassa vain alavinopenkkiä ja vinopenkkiä.. normaali tasapenkki on nyt jäänyt vähemmälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiko turhempaa liikettä enään ollakkaan ku alaviisto penkki.

Alaviistopenkki ja vinopenkki vuorottelee rintatreenissä. Alaviistopenkin voi tehdä kätevästi laittamalla normaalin tasapenkin jalkojen puolen alle vaikkapa 2-3 painolevyä. Mä teen sen yleensä smithissä tasapenkin jälkeen ja hyvää tekee.

Kertokaas nyt alaviistopenkkailijat, että millä helvetin konstilla te pysytte siinä penkillä! :eek:
Itse kokeilin kerran kyseistä liikettä ja heti saatuani käsipainot rinnalle alkoi alamäki! :david:

Pecman sanoi:
Kertokaas nyt alaviistopenkkailijat, että millä helvetin konstilla te pysytte siinä penkillä! :eek:
Itse kokeilin kerran kyseistä liikettä ja heti saatuani käsipainot rinnalle alkoi alamäki! :david:

Yleensä niissä alaviistopenkeissä on sellaiset tuet jaloille, joiden avulla pysyy paikallaan :)

Täälläpäin on sellanen säädettävä penkki, jota on helppo säädellä alavinopenaks ja niin pois päin... tosin kovin jyrkkänä en sitä ole tehny ku meinaa tosiaankin tipahtaa pää edellä lattiaan... kaveri ku pitäis vähän jaloista kiinni niin luulis auttavan...

Niin kun mulla toi rinnan kehitys on lähinnä ollu yläosassa, on semmoset vajaan näköset pikku köhmyt alhaalla :) Niin alavinoa tekemällä sais varmaan lihaa sinne alas ja enemmän symmetriset ja kulmikkaat rintalihakset?

Ja sitte että mikä on tekniikka liikeessä, samanlainen kun normaali penkki niin että rinta ylhäällä perse kiinni ja lavat alla, vai maataan ihan lahnana ja pannaan haisee??

hola,

en tee alaviistopenkkiä, ei olkapää kestä (nivelkuopassa repeämä). Toisaalta pystyn kylläkin tekemään dippiä suht isoillakin lisäpainoilla ja vinopenkkiä kapealla otteeella. Ne riittää.

Pecman sanoi:

Jos ei ole penkkiä mihin saa jalat tuettua niin laita se penkki niin lähelle käsipainotelinettä että saat jalat sen alle. Tai jos teet smithissä niin mä ainakin otan jaloille tukea siitä smith-laitteen "takapalkista".

uusio sanoi:
Niin kun mulla toi rinnan kehitys on lähinnä ollu yläosassa, on semmoset vajaan näköset pikku köhmyt alhaalla :) Niin alavinoa tekemällä sais varmaan lihaa sinne alas ja enemmän symmetriset ja kulmikkaat rintalihakset?

Ja sitte että mikä on tekniikka liikeessä, samanlainen kun normaali penkki niin että rinta ylhäällä perse kiinni ja lavat alla, vai maataan ihan lahnana ja pannaan haisee??
Oot tehny sitten paljon vinopenkkiä? Vinopenkki yläsuuntaan ottaa tuohon rinnan yläosaan ja alavino ottaa siihen alarintalihakseen joka on muuten paljon isompi lihas.

Joo vinoa kp:eilla ja tavallista, seka himassa punnerruksia. Mutta voi se johtua siitäkin ettei treeniä ole kun alle vuos :nolo:

Kävin tänään salilla ja tein alavinopenkin ekaa kertaa useaan vuoteen. Tein sen tavallisen penkin päätteeksi sarjoilla 3x12 ja painot oli 80,90,100. Kuninkaallisen tuntuinen liike minun mielestä. Tosin vähän hirvitti se penkkiviritys kaikkine korokkeineen mutta kesti kuitenkin. Mulla ei ottanut ollenkaan olkapäihin niin ikävästi, kuin tavallinen penkki. Taidan ottaa ton ohjelmaan mutta sarjat lyhenee sekä painot enenee seuraavalla kerralla rajulla kädellä. Kiitos vaan ketjun aloittajalle inspiraatiosta!

Itse teen joskus alavinoa normaalin penkin jälkeen ja saan sillä loputkin mehut irti rintalihaksista. Eli täytyy sanoa että kurko liike ainakin mun mielestä.

uusio sanoi:
Eikö alavinopenkkiä muka voi tehdä tavallisella vatsalihaspenkillä??

Voi ihan hyvin. Vähän mielikuvitusta peliin! Vatsalihaspenkissä voi tukea hyvin jalat eikä liu'u romujen kanssa lattialle.

Kyllä otti lihakset itteensä eri tavalla kuin tasa-/vinopenkissä. Kuuluu repertuaariin.. ainakin vaihtelua!
:kippis1:

menkää smith koneeseen laittaakaa tavallinen "käsipaino penkki", eli semmonen normaali taiteltava penkki niin että istuin tulee pään alle ja toiseen päähän tulee koroke. Itse olen käyttänyt semmosta neliömäistä koroketta mitä jengi käyttää esim maastavedossa...sitten taittakaa penkin istuin, eli se lyhyempi kaistale noin 45 asteen kulmaan, että saatte hartiat tuettua siihen. Sen jälkeen vain laitatte penkin tangon alle niin, että hartiat ovat tukevasti taitteessa ja tanko laskeutuu rinnan alaosaan...tehokas kuin mikä ja eikä luisi yhtään, päinvastoin.

itse teen vikaksi dippejä ylileveällä otteella....ottaa alaosaan...mahtava venytys...rintalihakset kipeinä kolme päivää treenin jälkeen...

Kuten muutama on jo sanonutkin: välillä kun tekee niin tulokset lähtee nousuun. Eli kannattaa yleensäkkin reenata mahdollisimman monipuolisesti eri liikkeitä (ei tietenkään kaikkia extreme hässäköitä).

Mutta tietystikkään kaikki ei sovi kaikille, koittakaa ihmeessä toimiiko.

(Itse en ole alaviistopenkkiä juurikaan tehnyt, mutta nyt olisi tarkoitus sitäkin testailla.) :whip:

Mulla toimii oikein hyvin. Varsinkin noiden tasapenkin jumiin jääneiden tulosten uuteen nousuun saattamiseen liike sopii loistavasti. Varmaan johtuu osittain rakenteestanikin, saan hitosti enemmän rautaa ilmaan alavinopenkissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom