Iso penkkipunnerrusketju

Onko kiertäjäkalvosin menossa hyvää vauhtia hajalle, jos penkatessa tuntuu pistoa toisessa olkapäässä ihan lämmittelypainoillakin? Jossain kohtaa taidetaan mennä pahasti metsään, oon kuvitellut että mulla olisi ainakin penkissa ihan ok tekniikka. Mutta joo, penkki menee nyt pannaan vähäksi aikaa, joten uutta kysymystä: mikä olisi hyvä liike sen tilalle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kiertäjäkalvosin menossa hyvää vauhtia hajalle, jos penkatessa tuntuu pistoa toisessa olkapäässä ihan lämmittelypainoillakin? Jossain kohtaa taidetaan mennä pahasti metsään, oon kuvitellut että mulla olisi ainakin penkissa ihan ok tekniikka. Mutta joo, penkki menee nyt pannaan vähäksi aikaa, joten uutta kysymystä: mikä olisi hyvä liike sen tilalle?

Pystypunnerrus. Käsipainoilla, kämmenet toisiaan kohti koko aika. Loppuasennossa hauis korvaa päin, ja kädet osoittavat suoraan ylös, ei yläkulmaan.

Tuo on mun perusresepti punnerrusvariaatioista kun tulee vastaan asiakas jolla sama "bench happy" ongelma.

Luulis et pieni vaikka vain viikon paussi punnerrusliikkeistä ja huoltavia jumppailuja kiertäjäkalvosille/olkapäille, tietenkin venyttelyä rinnalle ja kiertäjäkalvosin/olkapää alueelle.

Tänään kokeilin tehdä puhtaasti, kantapäät maassa, perse penkissä, kyynerpäät vartaloonpäin käännettynä. 3x8x70kg muuttui 2x6x60kg.. tosin tällä kertaa tein kp vinopenkin ennen penkkiä. Eniten eron huomasi käsien asennossa, tuntui jotenkin luonnottomalta kääntää kylkiä kohti. Kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin samat raudat liikkuu kun kädet tässä asennossa ? <--- heitin tonne tonne toiseen penkkiketjuun, mut vastaust ei kuulunu

Tänään kokeilin tehdä puhtaasti, kantapäät maassa, perse penkissä, kyynerpäät vartaloonpäin käännettynä. 3x8x70kg muuttui 2x6x60kg.. tosin tällä kertaa tein kp vinopenkin ennen penkkiä. Eniten eron huomasi käsien asennossa, tuntui jotenkin luonnottomalta kääntää kylkiä kohti. Kuinka kauan mahtaa mennä ennenkuin samat raudat liikkuu kun kädet tässä asennossa ? <--- heitin tonne tonne toiseen penkkiketjuun, mut vastaust ei kuulunu

Hetki siinä menee, että rintalihat pääsee vauhtiin, mutta potentiaali kehittymiselle onkin sitten aivan eri luokkaa kuin etuolkapäillä nostaessa. Varmista vielä, että asento on todellakin kunnollinen, koska ei sekään ole hyvä, että olkavarret hieroo koko matkalta kylkiä. Tämä siis käsien asennosta. Selkä tiukassa paketissa ja kantapäät maan läpi painaen pitäisi nousta enemmän rautaa kuin millään muulla tyylillä.

Pystypunnerrus. Käsipainoilla, kämmenet toisiaan kohti koko aika. Loppuasennossa hauis korvaa päin, ja kädet osoittavat suoraan ylös, ei yläkulmaan.

Tuo on mun perusresepti punnerrusvariaatioista kun tulee vastaan asiakas jolla sama "bench happy" ongelma.

Okei, pitää koittaa. Ja sitten vielä, mikä rintaliike olisi hyvä penkin korvaaja? Ei nyt ihan sitäkään puolta viittisi jättää reenaamatta. Ottaako esim. käsipainopenkki yhtä pahasti olkapäille?

Tänään oli alkamassa tavanomainen rintatreeni, alkulämmön ja venyttelyn jälkeen aloitin tavanomaiseen tapaan penkillä.
Alkoi jotenkin omituisesti vasen kyynärpää juuri loppu"punnerruksessa" jäämään "jumiin", niin etten uskaltanut työntää tankoa enää pidemmälle koska pelkäsin kyynärpään naksahtavan kivuliaasti, joten lopetin.
Yritin pienen ihmettelyn jälkeen vielä uusiksi pienemmällä painolla mutta sama homma jatkui, ja juuri nimenomaan siinä 2-3 toiston jälkeen. Myöhemmin kotona kyynärpää oli vielä jopa kipeä kun hieman koitti painella ja tutkia.

Onko kenelläkään pakkislaisista ollut vastaavaa oireilua?

Ajattelin nyt pitää loppuviikon vähintään lepoa ja katsella uudestaan sitten miten onnistuu, vai?

Samanlaine homma ollu niin kauan ku muistaa, sillon tällön ilmenee. Yleensä suoristan vaan käden niin että napsahtaa. Ei oo käyny vielä kipiää eikä oo oireillu kyynärpäät millonkaan. Monasti pyöräillessä menee samalla lailla ja joutuu napsauttamaan. Enämpi se kipiältä ja ärsyttävältä tuntuu jossei sitä jumia nappauta pois.

En tiedä odotanko tuloksia liian nopeasti, mutta olen kehittynyt kaikessa muussa salilla paitsi penkki punnerukksessa.... Käyn joka toinen päivä salilla ja teen yksijakoisella ohjelmalla ja oon tehnyt sillä nyt kuukauden ja sitä ennen kävin 3kk salilla ja tein kaikkea liikkeitä ilman mitään ohjelmaa, mutta penkki punnerrus tulos ei ole kehittynyt ollenkaan keväästä, mutta kaikki muut liikket on kehittynyt ja jaksan nostan enemmän, mutta jostain syystä penkki ei vain kehity... Mitä kannattais tehdä?

Syön tarpeeksi proteiiniä ja nukun aina vähintään 8 tuntia...

En tiedä odotanko tuloksia liian nopeasti, mutta olen kehittynyt kaikessa muussa salilla paitsi penkki punnerukksessa.... Käyn joka toinen päivä salilla ja teen yksijakoisella ohjelmalla ja oon tehnyt sillä nyt kuukauden ja sitä ennen kävin 3kk salilla ja tein kaikkea liikkeitä ilman mitään ohjelmaa, mutta penkki punnerrus tulos ei ole kehittynyt ollenkaan keväästä, mutta kaikki muut liikket on kehittynyt ja jaksan nostan enemmän, mutta jostain syystä penkki ei vain kehity... Mitä kannattais tehdä?

Koita tehdä se penkki kovana vaan kerran viikossa. Missäköhän se maximitulos menee tällä hetkellä?

No jos teet joka toinen päivä penkkiä niin turhat apuliikkeet ensinnäkin pois. Lähinnä yläselkää ja kiertäjäkalvosimia. Toiseksi ei missään nimessä sarjoja loppuun asti. Kolmanneksi joka neljäs viikko kevyesti.

ihan hyvä että suurin osa menee offtopiciksi kun näitä penkkipunnerrus topicejakin on täällä jo varmaan miljoona. Käytä hakua ystävä hyvä, tai alottelijoiden foorumia kun selaat minuutin löydät varmasti.

ihan hyvä että suurin osa menee offtopiciksi kun näitä penkkipunnerrus topicejakin on täällä jo varmaan miljoona. Käytä hakua ystävä hyvä, tai alottelijoiden foorumia kun selaat minuutin löydät varmasti.

Oiskohan ollu mitään vaikka pistää linkki? Luuletko näiden kejujen jotenkin parantuvan/vähenevän kun tuut lässyttää jotain turhanpäivästä heti alkuun?

Kyllä näitä vastauksia ihan mielellään lueskelee. Yleensä joukossa on jokseenkin osuvaa sarkasmia, saa hyvät naurut.

Kyllä te juntit onneks toisenne löydätte ketjusta kun ketjusta :)

Ketjun aloittajalle suosittelen itsekin, että penkkaa kerran viikossa ja muuta punnerrusta muina päivinä.

Syö pirusten ruokaa ja lisäravinteita messiin! Ja tee nyt vaikka aluksi penkkiä maanantaina ja torstaina ojentajia kovilla dippipunnerruksilla tai kapeellapenkillä ja penkistä tyyliin joku kaava vaikka 1vko 3*6, 2vko 3*4, 3vko 4*2

Höhöö, bumbataanpa tämä thread ylös.

Mä teen penan tangolla joka 2. tai 3. päivä (1-jakoinen ohjelma). Siirryttyäni taas seuraavaan kilomäärään tapahtui niin, että sitä hetken väännettyäni jäin paikoilleni: kolme peräkkäistä treeniä junnasin samoilla painoilla (1. sarja 10 toistoa, 2. sarja 10 toistoa, 3. sarja 6-7 toistoa). Aloin jo turhautua, söin n. 3000 kcal vuorokaudessa ja en voinut ymmärtää, miksi tuli seinä näin nopeasti vastaan.

Sitten päätin jotain epätoivoista - variaatio! ja tein kahtena seuraavana treeninä penaa käsipainoilla tangon sijasta. Käsipainopunnerrushan ottaa aivan erilailla kehoon, esimerkiksi ojentajat ja olkapäät joutuvat tekemään enemmän työtä kuin tangopunnerruksessa. Kun sitten tuli seuraava treeni ja tein taas penan tangolla, sain 10, 10 ja 12 toistoa. Eli vaikka teet ohjelmaa jossa puhutaan tankopenkistä tms. niin vaihtelu auttaa sinut jumituspisteen ohitse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom