Isänmaallisuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu
Kuka puolustaisi Suomea vielä tuossa tilanteessa?

Voin olla paha ihminen mutta en epäröisi montaakaan sekunttia. Jos noille ihmisille on sanottu, että Suomeen ei ole tulemista ja he koittavat kuitenkin tulla vastoin suomalaisten tahtoa niin olisin valmis voimankäyttöön.
Tietenkin voisi myös ajatella mahdollisuutta, että Lappiin perustettaisiin valtava pakolaisleiri, josta heidät sijoiteltaisiin aikanaan takaisin Venäjälle mutta kuten sanottu niin tarpeen vaatiessa olisin valmis käyttämään voimaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voin olla paha ihminen mutta en epäröisi montaakaan sekunttia. Jos noille ihmisille on sanottu, että Suomeen ei ole tulemista ja he koittavat kuitenkin tulla vastoin suomalaisten tahtoa niin olisin valmis voimankäyttöön.
Tietenkin voisi myös ajatella mahdollisuutta, että Lappiin perustettaisiin valtava pakolaisleiri, josta heidät sijoiteltaisiin aikanaan takaisin Venäjälle mutta kuten sanottu niin tarpeen vaatiessa olisin valmis käyttämään voimaa.

Oikea asenne, itsekkin tyhjentäisin lippaan sen kummempia murehtimatta likaisen pakolaislauman päälle. Kai pikkulapsista saa myös pisteitä?

Voimankäyttö:rock:
 
Sulla kun tuota perspektiiviä löytyy niin jaksatko kertoa mitkä asiat suomesta nousevat mieleen ulkomailla?

Vapaus puhua ja liikkua,
turvallisuus,
demokratia,
peruselintarvikkeiden riittävyys,
puhdas juomavesi,
sivistys,
omat puolustusvoimat,
tasa-arvo,
korruptiovastaisuus
korkea elintaso
yrittämisen vapaus
koulutusjärjestelmä
suht.olematon byrokratia
terveydenhuolto
hygieniataso...

paljon ois muutakin mutta olkoon tässä muutama.


Näiden puutteeseen olen ulkomailla törmännyt ja niitä kaivannut.
 
Oikea asenne, itsekkin tyhjentäisin lippaan sen kummempia murehtimatta likaisen pakolaislauman päälle. Kai pikkulapsista saa myös pisteitä?

Tuskin kenestäkään saa pisteitä mutta tässäkin asiassa (kuten kaikessa) kannattaa ajatella sitä, että mitkä ovat asian hyödyt tai haitat ja kuinka paljon annat niille painoarvoa.

Et nyt voisi etsiytytä palstalle, joka on suunnattu teille lapsille?
 
Isänmaallisuus on itselleni itsestäänselvyys; olen myös toteuttanut arvostustani Suomea ja veteraanien perintöä kohtaan käymällä kadettikoulun ja työskentelemällä upseerina jo 7vuotta. Mielestäni isänmaallista on se, että arvostetaan syvästi oman kansan työtä ja historiaa - mutta osataan myös arvostaa muita kulttuureja. Ihmiset ovat kaikkialla viime kädessä samanlaisia. Veteraanien ajatuksia lukemalla huomaa, miten sotien käyneet miehet inhosivat ja pelkäsivät sotahulluja ja kerskailijoita. Nämä miehet, jotka ovat ensimmäisenä jauhamassa paskaa kovuudestaan ja häikäilemättömyydestään "olen paha enkä epäröi", ovat todennäköisesti ensimmäisiä, jotka sodassa eivät kestä tai eivät pysty toimimaan joukossa - ainakaan johtajina. Maltillisuus, rauhallisuus ja rohkeus ovat sotilaan suurimpia hyveitä.

Kummallista miten isänmaallisuutta käsittelevä palsta kääntyy nopeasti muutaman hurmahengen nihilismin ylistykseksi, moderointi kylläkin vienyt "parhaat palat" jo mukanaan.

Veteraanit ja heidän ikäluokkansa antoi meille vapaan, harvaan asutun maan. Tänne mahtuu hallitusti ihmisiä muualtakin. Uskomatonta mutta totta, heistä suurin osa hienoja ihmisiä aivan kuten meistä syntyperäisistäkin suomalaisista. Isänmaallisuuden ei pitäisi olla synonyymi nurkkakuntaisuudelle, ahdasmielisyydelle eikä ylimielisyydelle. Hyvällä itsetunnolla ei tarvitse vihata eikä pelätä.
 
Voin olla väärässä mutta eikö Pakkis ole punttien nostamista ja sitä kautta lihasmassan kasvattamista käsittelevä palsta.
Lapset eivät tietenkään tätä ymmärrä ja alkavat pienissä mielissänsä kehittämään juttuja leikkikoulussa viettämistään vuosista.

Hei Schillinger, googlaa neitistä joku peruskoulun keskustelupalsta ja mene sinne naureskelemaan. Sieltä löydät ikätovereitasi.
 
Viimeisenä keinona olisi väkivallan käyttö. Tällöin sotilas joutuisi tekemään vaikeita valintoja: kannattaako Suomea edelleen puolustaa, jos se merkitsisi väkivallan käyttöä käskystä siviiliväestöä kohtaan? Jos ei, seurauksena olisi merkittävä luopuminen omasta elintasosta pakolaisten perustarpeiden tyydyttämiseksi ja Suomen väestörakenteen muuttuminen venäläisvoittoiseksi. Monien mielestä suomalainen kulttuuri ja elämäntapa olisivat tällöin jopa suuremmin uhattuna kuin ulkoisen valloittajan hyökätessä.

Kuka puolustaisi Suomea vielä tuossa tilanteessa? En usko että itse pystyisin.

Itse toivoisin että kaikki kykenisivät tuossa vaiheessa käyttämään järkeään ja puolustamaan maataan. Suomessa on jo nytkin tarpeeksi huonot oltavat kun palkka ei riitä kuussa ruokaan, veroihin ja laskuihin... saati sitten jos pitäisi moninkertaistaa elätettävä paska-aines. Muutenkin, kuka haluaisi asua sellaisessa suomessa jossa pakolaisten % olisi 50? Nykyinen pari prosenttia aiheuttaa jo ongelmia. Sitäpaitsi olen aina halunnut nähdä miltä näyttää kun oikeasti ampuu ihmistä luonnossa :evil:
 
Tämä alkaa jo mennä offtopicin puolelle, mutta jatketaan vielä vähän.

Jos niitä pakolaisia alkaa ampumaan, niin ei siitäkään hyvää seuraa. Suomi joutuisi välittömästi muiden maiden paskalistalle, jolla olisi merkittäviä taloudellisia haittavaikutuksia. Pakolaisten emämaan sotajoukot todennäköisesti vetäisivät herneen nenään ja tulisivat suojelemaan ihmisiään, mikä puolestaan saattaisi eskaloida konfliktin laajamittaiseksi sodaksi.

Tai entäpä jos tilanne olisi toisinpäin ja suomalaiset olisivat niitä pakolaisia? Tuskin kukaan pitäisi oikeudenmukaisena, että heitä ammuttaisiin. Toisaalta oikeudenmukaisuus ei tässä tapauksessa monen mielestä päde vaan suomalaisilla pitäisi olla etuoikeuksia.

Mullahan ei siis ole tähän mitään oikeaa vastausta, kunhan ihmettelen ääneen . Schillinger, jos oikeasti olet upseeri, niin kerro mitä maanpuolustuskorkeakoulussa tällaisesta tilanteesta opetettin?
 
Viimeksi muokattu:
Siviilien tappaminen on yksiselitteisesti sotarikos, niin Suomen rikoslaissa kuin kansainvälisessäkin sotarikoslaissa.
Sekä Suomen että jokaisen itsenne takia toivon, että kukaan ei koskaan moiseen suostuisi tai ryhtyisi.
 
Hei Schillinger, googlaa neitistä joku peruskoulun keskustelupalsta ja mene sinne naureskelemaan. Sieltä löydät ikätovereitasi.
Onko tämä jälleen niitä kommentteja joita aletaan laukoa, kun ei keksitä enää fiksumpaa sanottavaa?

Mä en ymmärrä, millä oikeudella porukat olisivat siviilejä ampumassa, jos esim. luonnonkatastrofin seurauksena tänne suuntaisi suuri lauma pakolaisia, sanotaan nyt vaikka ryssien suunnalta?
 
Onko tämä jälleen niitä kommentteja joita aletaan laukoa, kun ei keksitä enää fiksumpaa sanottavaa?

Mä en ymmärrä, millä oikeudella porukat olisivat siviilejä ampumassa, jos esim. luonnonkatastrofin seurauksena tänne suuntaisi suuri lauma pakolaisia, sanotaan nyt vaikka ryssien suunnalta?
Jep. Kyllä se mieltä ylentäisi jos vaikka Suomi pommitettaisiin maan tasalle sodassa ja sitten kun Suomesta menis pakolaisia Eurooppaan hakemaan turvapaikkaa niin rajalla olisi kyseisen maan "hyvinvoivat" nationalistit vastassa jatimaticin kanssa. Eli en ainakaan itse alkais tulittaan siviilejä koska ei mulla ole siihen oikeutta. Ennemmin annan omastani pois jos jotain on.

Schillingerin viimeisin postaus oli musta varsin hyvä ja fiksu kannanotto.
 
Onko tämä jälleen niitä kommentteja joita aletaan laukoa, kun ei keksitä enää fiksumpaa sanottavaa?


Tämä on se kommentti, joka sanotaan ihmiselle jolla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Jos olet lukenut ketjua niin voit huomata, että minä koitan perustella mielipiteitäni mutta Sch.. vain vittuilee muille.
Onko tässä jotain vaikeaa?
 
En kyllä osaa kuvitella luonnonmullistusta, joka saisi aikaan sen, että tänne tulisi miljoonia venäläisiä ja kuitenkin Venäjän yhteiskunta on yhä pystyssä.
Ensisijaisesti venäläisten "pakopaikka" on Venäjän muut alueet.

Jos Suomeen tulisi tilanne, että täältä on pakko lähteä pakoon niin sitten minä lähtisin. En kuitenkaan katso, että minulla olisi oikeus vaatia muilta suojelua. Minä voin sitä pyytää ja, jos saan sen niin olen iloinen.
Miten minulla olisi oikeus vaatia itselleni toisen omaisuutta?

Tuohon edelliseen postaukseen. Jos Suomi pommitetaan maan tasalle niin eikö oikea vaihtoehto olisi aloittaa jälleen rakennus eikä pyrkiä toisten "siivelle".
 
Tämä on se kommentti, joka sanotaan ihmiselle jolla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Jos olet lukenut ketjua niin voit huomata, että minä koitan perustella mielipiteitäni mutta Sch.. vain vittuilee muille.
Onko tässä jotain vaikeaa?
Voin olla paha ihminen mutta en epäröisi montaakaan sekunttia. Jos noille ihmisille on sanottu, että Suomeen ei ole tulemista ja he koittavat kuitenkin tulla vastoin suomalaisten tahtoa niin olisin valmis voimankäyttöön.
Mahdollisesti oletkin, jos olet valmis silmittömästi lahtaamaan porukkaa vain siksi, että he pyrkivät luonnollisen selviytymisvaistonsa johdosta pelastautumaan. Ja ota huomioon, että nyt ei olla puhuttu siitä, että nämä pakolaiset riistäisivät kohdemaan asukkaiden vapautta, koskemattomuutta tai omaisuutta.

Epäilen vahvasti, että olisi vähimmässäkään määrin perusteltua ampua apua tarvitsevia siihen rantaviivalle, nyt näin esimerkiksi...Vaikka Suomen valtio kieltäisi tulemasta tai kehottaisi pakolaisia pysymään aloillaan. Saa asiat olla melko hullusti, jos näin pääsisi sattumaan.
 
En kyllä osaa kuvitella luonnonmullistusta, joka saisi aikaan sen, että tänne tulisi miljoonia venäläisiä ja kuitenkin Venäjän yhteiskunta on yhä pystyssä.

Herra varjelkoon ettei Venäjälle koskaan tule sisällissotaa.

Tällainen vaikuttaisi mm. maan ruokahuoltoon...joka on aina koko maan historian ajan ollut enemmän tai vähemmän huonoissa kantimissa.

Nälän tullen itärajallemme alkaisi kertyä sitä huivipäistä mummoa lapsilaumoineen.
 
Mahdollisesti oletkin, jos olet valmis silmittömästi lahtaamaan porukkaa vain siksi, että he pyrkivät luonnollisen selviytymisvaistonsa johdosta pelastautumaan. Ja ota huomioon, että nyt ei olla puhuttu siitä, että nämä pakolaiset riistäisivät kohdemaan asukkaiden vapautta, koskemattomuutta tai omaisuutta.

Epäilen vahvasti, että olisi vähimmässäkään määrin perusteltua ampua apua tarvitsevia siihen rantaviivalle, nyt näin esimerkiksi...Vaikka Suomen valtio kieltäisi tulemasta tai kehottaisi pakolaisia pysymään aloillaan. Saa asiat olla melko hullusti, jos näin pääsisi sattumaan.

Mikäli tässä nyt puhuttiin vaikkapa muutamasta miljoonasta pakolaisesta itärajan takaa, niin kerro ihmeessä miten heidät majoitetaan ja ruokitaan ilman että siitä aiheutuu kuluja (eli riistävät kohdemaan asukkaiden omaisuutta), varsinkin sellaisessa tilanteessa jossa niitä pakolaisia olisi luultavasti matkannut muuallekin kuin ainoastaan suomeen.
 
Mikäli tässä nyt puhuttiin vaikkapa muutamasta miljoonasta pakolaisesta itärajan takaa, niin kerro ihmeessä miten heidät majoitetaan ja ruokitaan ilman että siitä aiheutuu kuluja (eli riistävät kohdemaan asukkaiden omaisuutta), varsinkin sellaisessa tilanteessa jossa niitä pakolaisia olisi luultavasti matkannut muuallekin kuin ainoastaan suomeen.
Oletko joskus mahdollisesti kuullut Punaisesta rististä tjms. vastaavasta järjestöstä? Totta kai Suomellekin aiheutuisi taloudellista taakkaa, mutta voiko humanitaarisen avun edessä puhua riistosta?

Ja kyllä sitä sakkia varmaan ohjattaisiin muihinkin maihin. Lisäksi EU:n suunnalta tulisi todennäköisesti tukea ja apua. Päälle vielä YK-sopimukset, mitä ikinä Genevessä on päätetty?
 
Pakolaisten pysäyttäminen rajalle aiheuttaa inhimillistä kärsimysta pakolaisille. Pakolaisten ottaminen aiheuttaa inhimillistä kärsimystä suomalaisille. Suomalaisena arvotan suomalaisten kärsimyksen korkeammalle kuin maan X kansalaisten kärsimyksen.
Onko tässä jotain epäloogista? On tietenkin totta, että on hyvin vaikea laskea noiden kahden vaihtoehdon kärsimyksen määrää ja suhteuttaa niitä toisiinsa mutta viiden miljoonan pakolaisen tulolla Suomeen voi olla todellakin valtavia seuraamuksia.
 
Pakolaisten pysäyttäminen rajalle aiheuttaa inhimillistä kärsimysta pakolaisille. Pakolaisten ottaminen aiheuttaa inhimillistä kärsimystä suomalaisille. Suomalaisena arvotan suomalaisten kärsimyksen korkeammalle kuin maan X kansalaisten kärsimyksen.
Onko tässä jotain epäloogista? On tietenkin totta, että on hyvin vaikea laskea noiden kahden vaihtoehdon kärsimyksen määrää ja suhteuttaa niitä toisiinsa mutta viiden miljoonan pakolaisen tulolla Suomeen voi olla todellakin valtavia seuraamuksia.

Huomaatteko? ;)
 
Back
Ylös Bottom