Mutta pidän niitä parempina ihmisinä ketkä tuollaisesta sairaslomalla ollessaan _oikeasti_ ovat sairastuneet sellaiseen.
Ihmiset on erilaisia eikä kukaan ole parempi kuin toinen.
Eli jos olisit ajatuksella lukenut viestini, olisit nähnyt että täysi sympatiani on ihmisten puolella jotka sairastuvat työuupumukseen/masennukseen jne. Itse lukeudun näihin, en ottanut sairaslomaa kun olisi pitänyt. Virheistä oppii. Myös vaimoni siis on käynyt läpi erilaisen uupumuksen. Tiedän varmaan mistä puhun.
Ja minä en tiedä? Oma sairasloma työuupumuksesta ja masennuksesta on jatkunut nyt reilut 11kk.
Ei se lääkärikään aina oikeaa diagnoosia tee ja mielestäni on fiksumpaa ottaa asia vakavammin kuin kevyemmin. Omalla kohdalla työterveyslääkäri ei aluksi halunnut päästää sairaslomalle. Ei ennen kuin sanoin että meinasin mennä ensiapuun istumaan siksi aikaa että pääsen sinne työterveyteen. Ihan vaan siksi että pelotti että teen jotain tyhmää. Mieluummin kai turha sairasloma kun hoitamaton sairaus.
Tarviiko tätä vielä, Törppö, jatkaa?
Niin, tarviiko? Minä voin kyllä myöntää kirjoittaneeni aika kärkkäästi omat juttuni, mutta lievästi sanottuna ärsyttää kun suuri osa porukasta ei ymmärrä sitä että työstä voi oikeasti uupua. Minä olen ainakin ottanut opikseni sairaslomani aikana enkä varmasti nyt kirjoittaisi samanlaista tekstiä kuin aiemmin. Syyllistyin itse aivan samaan toisten syyllistämiseen kuin mistä sinua moitin. Oppia ikä kaikki. Mutta siis rauha maahan..