Irti oravanpyörästä

Mutta pidän niitä parempina ihmisinä ketkä tuollaisesta sairaslomalla ollessaan _oikeasti_ ovat sairastuneet sellaiseen.

Ihmiset on erilaisia eikä kukaan ole parempi kuin toinen.

Eli jos olisit ajatuksella lukenut viestini, olisit nähnyt että täysi sympatiani on ihmisten puolella jotka sairastuvat työuupumukseen/masennukseen jne. Itse lukeudun näihin, en ottanut sairaslomaa kun olisi pitänyt. Virheistä oppii. Myös vaimoni siis on käynyt läpi erilaisen uupumuksen. Tiedän varmaan mistä puhun.

Ja minä en tiedä? Oma sairasloma työuupumuksesta ja masennuksesta on jatkunut nyt reilut 11kk.

Ei se lääkärikään aina oikeaa diagnoosia tee ja mielestäni on fiksumpaa ottaa asia vakavammin kuin kevyemmin. Omalla kohdalla työterveyslääkäri ei aluksi halunnut päästää sairaslomalle. Ei ennen kuin sanoin että meinasin mennä ensiapuun istumaan siksi aikaa että pääsen sinne työterveyteen. Ihan vaan siksi että pelotti että teen jotain tyhmää. Mieluummin kai turha sairasloma kun hoitamaton sairaus.

Tarviiko tätä vielä, Törppö, jatkaa?

Niin, tarviiko? Minä voin kyllä myöntää kirjoittaneeni aika kärkkäästi omat juttuni, mutta lievästi sanottuna ärsyttää kun suuri osa porukasta ei ymmärrä sitä että työstä voi oikeasti uupua. Minä olen ainakin ottanut opikseni sairaslomani aikana enkä varmasti nyt kirjoittaisi samanlaista tekstiä kuin aiemmin. Syyllistyin itse aivan samaan toisten syyllistämiseen kuin mistä sinua moitin. Oppia ikä kaikki. Mutta siis rauha maahan..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja minä en tiedä? Oma sairasloma työuupumuksesta ja masennuksesta on jatkunut nyt reilut 11kk.

Niin, tarviiko? Minä voin kyllä myöntää kirjoittaneeni aika kärkkäästi omat juttuni, mutta lievästi sanottuna ärsyttää kun suuri osa porukasta ei ymmärrä sitä että työstä voi oikeasti uupua. Minä olen ainakin ottanut opikseni sairaslomani aikana enkä varmasti nyt kirjoittaisi samanlaista tekstiä kuin aiemmin. Syyllistyin itse aivan samaan toisten syyllistämiseen kuin mistä sinua moitin. Oppia ikä kaikki. Mutta siis rauha maahan..

No nyt puhutaan samoista asioista. Ihmettelin miten ajatus siitä että vain laiskottelevat ihmiset jotka käyttää vaikeasti diagnosoitavia asioita hyväkseen voi herättää närää. Mutta pointti oli nimenomaan tehdä selvä pesäero _oikean_ burnoutin ja masennuksen väliin.
Noin pitkä masennus on todellakin asia erikseen, ja masennuksesi ei välttämättä johdu työstä. Jos työ ahdistaa tai ajaa loppuun niin silloin on vain järkevintä vaihtaa työpaikkaa tai alaa. jatkuvasti ahdistavaan työpaikkaan meno vain pahentaa asiaa. Mutta masennus on asia erikseen, ja vaatii pitkää hoitoa.

Se on kumma juttu että jos sokeritautisella ei ole tarpeeksi insuliinia niin piikin pistämistä ei kukaan ihmettele. Jos masentuneella ei ole tarpeeksi esim serotoniinia tai adhd-ihmisellä tarpeeksi dopamiinia, niin ne usein leimataan, tai niitä ei ymmärretä...
 
Käyhän se näinkin:

Kadonnut it-päällikkö piilottelee metsässä?

Poliisi ei ole saanut yhtään varmaa havaintoa 1. heinäkuuta kadonneesta Marko Juhani Ovaskasta. TietoEnatorilla johtotehtävissä työskennelleen jyväskyläläisen perheenisän Volvo V40-merkkinen auto löytyi hiljaisen tien varrelta Ylä-Savosta Sonkajärveltä katoamista seuranneena päivänä. Poliisin mukaan on täysi arvoitus, miksi mies oli jättänyt arvokkaan autonsa seudulle, jonne hänellä ei ole mitään yhteyttä. Polttoainetta autossa olisi riittänyt.

- Muutaman viikon välein tulleiden vihjeiden mukaan metsäpoluilla on tullut vastaan mies, joka on ihmisiä nähdessään juossut piiloon metsään. Emme tiedä kuka tämä henkilö on, toteaa komisario Arto Elomaa Ylä-Savon poliisista.

Elomaan mukaan erikoiset havainnot on tehty muutaman neliökilometrin säteellä auton löytymispaikasta.

- Olemme tehneet etsintöjä alueella, mutta kadonnutta ei ole löytynyt. Olemme mahdottoman tehtävän edessä. Hän voi olla missä päin Suomea tahansa.

Ovaska on erittäin kokenut ja kilpailuissakin menestynyt suunnistaja. Hän oli ollut edellisiltana puhelimitse yhteydessä omaisiinsa. Poliisin mukaan he eivät havainneet mitään lähtöön viittaavaa. Poliisit ovat tarkistelleet mahdollisia olinpaikkoja, keskustelleet asukkaiden, luonnossa liikkujien ja metsästysseuralaisten kanssa. Tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta.

Ovaska katosi ensimmäisen kerran toukokuun lopussa Leivonmäen kansallispuistoon Keski-Suomessa. Kahden viikon harhailun jälkeen hän käveli itse aamuyöllä kansallispuistosta nelostielle, josta ohikulkeva auto poimi hänet. Mies oli löydettäessä nälkiintynyt, mutta ei hengenvaarassa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1422225
 
hetken toi vois olla ihan "hauskaa" että katoaa johonkin metsään ja juoksentelee siellä ku mikäkin alkuasukas.. Ja jos vielä on selvitymistaitoja sen verran että asustaa iha tosissaa jossain kallion kolossa :D
 
Ikävä vain palata ns. normaaliin maailmaan tuommoisen jälkeen. Hävettää varmasti :nolo:
 
Pakko olla joku skitsofrenia tapaus.


Edellisessä duunissa oli yksi pääkoodareista just sellainen, että mutsi tuli välillä duunipaikalle kyselee poikaansa. Sitten se saattoi soittaa jostain jenkeistä skifimessuilta. Oli 3-4 kuukautta vege. Se vaan oli aivan nero koodin kanssa, mutta duunissa kävi milloin kiinnosti. Ymmärsi hyvin asemansa kohtuu korvaamattomana kehityksen osalta.
:D

Ihan normaali veikko oli ja kova laulaa karaokea.
//edit

Muuten se kun piti esitelmää jostain uudesta asiasta, joka perus konsultille oli aika yli hilseen, niin se pysty pitämään ne järkevissä puitteissa ja niin ymmärrettävänä kuin mahdollista ja siltä osin kuin tarvitsi ymmärtää. Ehdottomasti parhaimpia puhujia joita tiedän. Erikoinen tapaushan se on. Jännä sinänsä, että vaikka kaveri on 4 kuukautta vege, niin kun tulee takaisin, niin jatkoi minuutin orientoitumisella tasan siitä mihin oli jäänyt (sen verran orientoitu, mitä mäkki nyt ottaa käynnistyäkseen).
 
Edellisessä duunissa oli yksi pääkoodareista just sellainen, että mutsi tuli välillä duunipaikalle kyselee poikaansa. Sitten se saattoi soittaa jostain jenkeistä skifimessuilta. Oli 3-4 kuukautta vege. Se vaan oli aivan nero koodin kanssa, mutta duunissa kävi milloin kiinnosti. Ymmärsi hyvin asemansa kohtuu korvaamattomana kehityksen osalta.

Mä luulin ensin et se söi vaan kasviksia ton pari kuukautta...
(pakko näköjään tääkin tänne postata... )
En oo tottunu tohon g:n käyttöön ...
 
Mä luulin ensin et se söi vaan kasviksia ton pari kuukautta...
(pakko näköjään tääkin tänne postata... )
En oo tottunu tohon g:n käyttöön ...

Samma här.
 
Aateltiin jättää oravanpyörä vihdoin, 5.11. about +- viikko olis lähtö eikä aivan heti takaisin Suomeen tulla. Pari asiaa vielä epävarmana, mutta toivotaan ettei esteitä ilmene. Hitto että jännittää!
:hyper:
 
Aateltiin jättää oravanpyörä vihdoin, 5.11. about +- viikko olis lähtö eikä aivan heti takaisin Suomeen tulla. Pari asiaa vielä epävarmana, mutta toivotaan ettei esteitä ilmene. Hitto että jännittää!
:hyper:
Siis käytännössä hankkiuduitte (etkös sä myynyt täälläkin kämppääs?) kaikesta turhasta eroon ja suuntaatte jonnekin aasian aurinkoon? Kuulostaa houkuttelevalta...

Omat suunnitelmat on puskea duunia vielä muutamavuosi, myydä sitten kämppä pois ja ostaa velaton torppa maalta. Sitä millä mä sitten perhettä elätän, en ole keksinyt vielä. Metsäkoneen kuljettana vois olla mukavan leppoisaa tai sitten pitää jotain luomutilaa tms:)
 
Aateltiin jättää oravanpyörä vihdoin, 5.11. about +- viikko olis lähtö eikä aivan heti takaisin Suomeen tulla. Pari asiaa vielä epävarmana, mutta toivotaan ettei esteitä ilmene. Hitto että jännittää!
:hyper:

Onnittelut!
Tohon ei moni uskalla lähteä :) Mites meinaat hommata tuloja työelämän ulkopuolella- jos sitä sopii yhtään udella? Avaatko oma "Hupen Suomibaari" jonnekin rantaan vai elätkö vain niin pitkälle kuin säästöt riittävät??

Nimim. "Perässähiihtäjäkö?"
 
Katsotaan, ilmoittelen kuulumisia asian suhteen sitten kun TE näette lunta maassa. Toivon etten itse ole moista paskaa näkemässä :D
Suoraan sanottuna voisi sanoa että jos pelaisin nyt pokeria, tuntuisi siltä että olisi 5kpl jokereita kädessä. ;)
 
Jos mää sen lottovoiton voittaisin, niin ei olisi mitenkään tuskallista irrottautua oravanpyörästä.
 
Back
Ylös Bottom