Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perhana, nyt alkaa tulla jo kiire!Katsotaan, ilmoittelen kuulumisia asian suhteen sitten kun TE näette lunta maassa. Toivon etten itse ole moista paskaa näkemässä :D
Itse jään kyllä jo eläkkeelle kun lapsi/lapset lähtevät pesästä.
Möin ton "kauniin" kapiokirstun täynnä kultaa. :lol2:Mitä muuten Huppe duunaat työksesi..? Ootko joku massipäällikkö vai ootko saanut jostain ns. ilmasta rahaa...perintöä tai lottovoiton
2) Loparit.
3kk aikana mitä tuo karenssi on nyt ei paljoa rahaa pala jos osaa ennakoida tuon vaikkapa 6kk etukäteen.
Ei se ennakointi ole aina osaamisestakaan kiinni, jos on vaikka pääkaupunkiseudulla asuva yksinhuoltajasiivooja tai osa-aikainen kaupan kassa. Monella myös asuntolaina painaa kasvaneine korkoineen päälle, jolloin talous on viritetty äärimmilleen jo valmiiksi.
Tuossa tilanteessa ei pärjäisi edes ansiosidonnaisella. Itse itselleen kuoppaa kaivaa.
Yks hyvä tuttu menetti terveytensä nuorena juuri hiljattain.
Toinen tuttu sai syövän 30 vuotiaana.
Erään tuttavan äiti sai syövän pari päivää sitten, ajatteli varmasti jäävänsä eläkkeelle 5-10 vuoden päästä ja tekevänsä asioita joita on miettinyt. Nyt elinaikaa on jäljellä enää 5 vuotta maksimissaan ja sekin sitten menee sairaalassa.
Hyvä kaveri sai sydänkohtauksen/leikkauksen 30-vuotiaana hetki sitten.
Pari kaveria kuoli moottoripyöräonnettomuudessa pari vuotta sitten 3-kympin pinnassa.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ottakaa hyvät ihmiset ja tehkää mitä haluatte, vielä kun ehditte! Elämä saattaa loppua kesken aiemmin kuin arvaattekaan. Pääasia että itse kokee elävänsä ja nauttivansa elämästä, suotta valittaa oravanpyörästä irtautumista jos ei sitä aio tehdä oikeasti, huomenna se voi olla jo myöhäistä. Itse en vielä koe tarvitsevani päästä kokonaan oravanpyörästä irti. Pyörää voi esim. vaihtaa uuteen ja ehompaan, kuten edellinen kirjoittaja Hgu nyt teki. :thumbs:
Itse taidan ottaa mm. em. syiden johdosta käyttööni buddhalaisen elämänajattelun ja elää päivän kerrallaan olettaen että kuolen vaikkapa huomenna. Tosin sovellan tuota vaikka vuodeksi kerrallaan. Mitään ei kannata laskea ensi vuoden varaan!
Tässä muutamia mietteitäni.