KErtokaa nyt joku oikeesti, miten se MAcillä käyttäminen parantaa niitä iTunestin surkeita käytettävyys ratkaisuja PC käyttöön verrattuna?
Esim. Mulla on koneella Yksi levyllinen täynä MP3:sia, levyittäin omissa kansioissaan. Siirrän ne normisoittimelle copypastella parissa sekunnissa (+ siirtoaika).
iTunesissa ensiksi ohjelma kopioi biisit johonkin hornanvittuun, sitten muuntelee niistä jotain versioita jotka se tunnistaisi (tai ei tunnista), tekee kirjastoa vähintään pari tunita, sitten voikin ruveta nypeltämään jotain playlistejä yms. ja lopulta aikaa on mennyt puolesta päivästä pariin päivään ja sitten voin synkronoida playlistit soittimeen. Jipii, nyt minulla on soittimessa pari levyllistä kamaa, jonka siirtäminen kopypastella olisi viennyt pari minuuttia, enkä olisi tarvinnut edes mitään softaa käyttöjärjestelmän lisäksi tämän operaation suorittamiseen.
Lisäksi tuo oma Nano on susipaska vehje urheillessa, ei ainakaan meikän hiplailutaidoilla biisin vaihtaminen, menun käyttö, volumen lisääminen tai mikään perustoiminto onnistu esim. hölkätessä. Luulin että iPod on hyvä soitin kun on niin suosittu, mutta kyllä se suosio perustuu johonkin ihan muuhun kuin kätevyyteen, käytettävyyteen ja käytön helppouteen.
Hieno tuo on ja mekaanisesti aika hyvää tekoa. Siinä sitten olikin ne ainoat hyvät puolet.
Nykyään muuten käytän tuota Nanoani WinAmpin kanssa, huomattavasti parempi kuin iTunes.
Vielä pointtina, jos pitäisi omalle äipälle selittää miten hän saisi musiikkia siirrettyä kannettavaan soittimeen, niin kumman tavan (kansiokopypaste vai iTunes-sykronointi) olevan helpommin neuvottavissa ja vanhemman ihmisen omaksuttavissa?
Edit.
Olen muuten joutunut (vasten tahtoani) neuvomaan jo kahta iPodin lahjaksi saanutta NUORTA ihmistä käyttämään tuota iPodia. Molemmat ovat olleet aika äimistyneitä siitä, ettei se toimikkaan ihan normaalin muistitikkumaisen kaavan mukaisesti. Toinen oli jo valmis dumppaamaan koko vehkeen (en tiedä vaikka olisikin jo tehnyt sen).
Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä, se Suffle on luultavasti paholaisesta. Kyllä tämä Nano ainakin siltä tuntuu.