Inttiin Saapumiserä II/2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K-Lato
  • Aloitettu Aloitettu
Säkylään sopivasti syntymäpäiväksi jalkaväkeen. Olen kyllä luvattoman huono väkinäisessä perseilyssä, ja kuulemani mukaan intissä on ihan tarpeeksi pässejä, jotka saavat varmasti tuon 6kk sijaani, joten vähän pelottaa tuo palvelusaika jo nyt :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muita lähtijöitä? Minne, ja millasilla fiiliksillä? Ite Sodankylän Jääkäriprikaatiin. Sotilaspoliisiksi aion pyrkiä eli 270 tai 362 aamua. Ja ihan hyvillä fiiliksillä, vituttaa sellaset lapselliset äidin pikkupojat jotka mussuttaa että "yhyy en halua lähtä inttiin". Toista se on ollu esim 20 vuotta sitte, inttiin on menty ja ei varsin oo ajateltukkaan että en kyllä vittu varmasti oo enempää ku puoli vuotta (vai paljo se sillon oli se lyhyin aika), nykyään tuntuu että kaikki marisee että ärsyttää olla ees se puoli vuotta.. Sehän on lyhyt aika!! Eli siis,, ite ainaki hyvillä mielin oon lähössä ja sillä asenteella että tosissaan vedetään alusta loppuun. :thumbs:
Spollena aika varmasti meneekin nopeasti kun on niin helvetin lepi hommaa.Ei muuta tarvii ku vartioida ja vartiossakin voi kattoa telkkaria.. kuskit,spadet ja spollet=VÄSSYKÖITÄ.Kerran saatiin 2 päivän nakki tuurata spolleja kun ne oli lomilla.2h vartiointia=katsottiin leffaa portilla ja syötiin sämpylöitä ja juotiin kahwia,2h "kahvipäivystystä"= tekkeniä ja proevolution socceria yksikössä,2h lepiä ja sama rumba uudestaan.

Itse olen hajonnut tähän leikkimiseen.. Asenteellahan tänne yritti tulla mutta todellisuus iski nopeasti vastaan, ei tässä hommassa ole mitään tolkkua, lisätään vielä auktoriteettiongelma niin voila.
Ei kuulkaas ole pojat mitään parempaa kuin kamat läpimärkinä larpata jotain vitun ilmapalloja tunnin yöunilla siellä maaliskuisessa loskametsässä, viimeksi ruokaillut ehkä 10-12h sitten ja nuuskatkin loppunu jo alkuviikosta. Kuvitelkaa vielä tohon viereen semmonen finninaamainen narisevalla äänellä varustettu alikersantti (Siviilissä suomen kovimman world of warcraft killan master paladiini) huutamassa teille siitä kuinka hän kirjoittaa teistä osaraportin "ellei tuo jääkärin asenne tästä parane" ja vastaanhan ette voi sanoa, sillä tämä tyyppihän on teidän vitun esimies..... esimies.....ei voi käsittää....

Mutta älkää uudet nohevat alokkaat tästä hyvinkin paikkaansapitävästä esimerkistäni masentuko, menkää inttiin asenteella ja tehkää niinkuin parhaaksi näette! Täällä on ajoittain jopa "ihan kivaa" Ainakin sinä päivänä kun meikäläinen kotiutuu.. Ei mutta oikeasti, aika kultaa muistot, saatte hyviä frendejä ja positumiskieltoa ja....

Aamuja :)

Itse olen hajonnut tähän leikkimiseen.. Asenteellahan tänne yritti tulla mutta todellisuus iski nopeasti vastaan, ei tässä hommassa ole mitään tolkkua, lisätään vielä auktoriteettiongelma niin voila.
Ei kuulkaas ole pojat mitään parempaa kuin kamat läpimärkinä larpata jotain vitun ilmapalloja tunnin yöunilla siellä maaliskuisessa loskametsässä, viimeksi ruokaillut ehkä 10-12h sitten ja nuuskatkin loppunu jo alkuviikosta. Kuvitelkaa vielä tohon viereen semmonen finninaamainen narisevalla äänellä varustettu alikersantti (Siviilissä suomen kovimman world of warcraft killan master paladiini) huutamassa teille siitä kuinka hän kirjoittaa teistä osaraportin "ellei tuo jääkärin asenne tästä parane" ja vastaanhan ette voi sanoa, sillä tämä tyyppihän on teidän vitun esimies..... esimies.....ei voi käsittää....

Aamuja :)

Haha, komppailen täysin. Kyllä se ihan oikeasti on niin että se todellisuus siellä intissä on jotain aika muuta kuin mitä pv:n propagandavideoissa annetaan ymmärtää. Leireilläkin menee yleensä suurin osa ajasta erilaisiin säätöihin ja istumisiin kuin itse tetsaukseen. Panssarintorjunnassa meillä meni esimerkiksi kevyesti pari-kolme tuntia pelkästään janttereiden pystyttämiseen ja testaukseen. Ja taisteluammunnoissakaan ei sitten mitään jäätävää juoksemista koko aikaa ole, muistan kuinka pitkissä (1-2h) hyökkäyksissä yleensä nukahdin 5-10 minuutiksi jossain kohti rataa kun venailtiin omien jätkien poistumista ampumaalueelta:D Kuskeista nyt puhumattakaan.
Uusille mosille sanoisin että jos homma pysyy koko ajan mieleisenä ja edes jotenkin kiinnostavana, helvetin hyvä. Jos ei, koita kestää äläkä hajoile aamuihin liikaa:)

Jep.. itellä kävi täysin samat.

Ensimmäiset 3kk jaksoin vielä särmäillä ja leikkiä innostunutta, mutta pian meni fiilikset. Hain varta vasten spol-miehistöön kun sain kutsunnoissa kuvan, että spollet harjottelee aketusta ja katolta laskeutumista köydellä ja kamppailua ja voimankäyttöö ja monipuolista asekäsittelyä ynnä muuta hienoa swat-meininkiä, mutta kun huomas muutaman viikon jälkeen ettei se ihan ollukaan sitä niin meni fiilikset. Lisäks kaikki muut miehistössä oli niitä, jotka ois halunnu päästä 6kk, mutta oli pakotettu spol-miehistöön ja mukana täysin paskalla asenteella, oli itelläkin vaikeuksia pitää motivaatiota yllä.. Tätä ei yhtään auttanu 5 viikon leiriputket ja 3 viikonlopun ginesputket, varsinkin kun osa vartioryhmistä sai aina sluibattua leirit ja ginekset ja oma vartioryhmä taas oli useimmiten leirillä tai kiinni...

Mutta näin jälkikäteen ajateltuna kun aika on vähän jo kullannut muistoja, olisi tuo voinut olla mukavaakin aikaa jos olisi hakeutunut esim RUK:hon, jossa muullakin jengillä on hyvä asenne ja koulutus on varmasti mielenkiintoisempaa kuin perus spolle-hommat.

Spollena aika varmasti meneekin nopeasti kun on niin helvetin lepi hommaa.Ei muuta tarvii ku vartioida ja vartiossakin voi kattoa telkkaria.. kuskit,spadet ja spollet=VÄSSYKÖITÄ.Kerran saatiin 2 päivän nakki tuurata spolleja kun ne oli lomilla.2h vartiointia=katsottiin leffaa portilla ja syötiin sämpylöitä ja juotiin kahwia,2h "kahvipäivystystä"= tekkeniä ja proevolution socceria yksikössä,2h lepiä ja sama rumba uudestaan.

eiköhän noi oo aika yksikkökohtasta, ainakin meilläpäi oli spollena varmaan eniten tetsausta, ei ollu montaa päivää ilman täyttä taisteluvarustusta intin aikana, paitti tietenki vartioviikot sillontällön. vartioviikko=ginesviikonloppu eikä ne 16 tunnin vuorot nekään kauheesti naurattanu vaikka ne tetsaukset voittiki 100-0 ku aikalailla tyhjänpanttina sai istuskella.

spollehommat saa tosiaan noilla pv:n promovideoilla näyttään aika hyvältä, onhan aketuski aika makeen näköstä ku video leikataan oikein ja lyödään vielä jotku motivaatiomusiikit taustalle. todellisuudessa vitutuskerroin on aika korkeella siinä vaiheessa ku oot jo kolme tuntia jauhanu sisätiloissa täysvarustus päällä niitä samoja saatanan sisäänmenoja ja on kuumempi ku saunassa. tai ku ase pitäis pitää sen puol tuntia putkeen piikillä ku kiertelet niitä samoja kulmia ja ovia mitä on kierretty viimeset muutamat viikot. tätä valvoo joku saman saapumiserän alikki joka on nyt aukin jälkeen niin isoa herraa ja joka on varmasti skappareiden luona heti jos jotain (ketään) ei kiinnosta

edit: muokataan nyt vielä ennen ku joku tarttuu tuohon "eniten tetsausta" -kohtaan. meilläpäin ei mitään sissejä sun muita koulutettu..

Meillä oli kans spollena eniten leirejä ja kinkkua varuskunnasta, vaikka lupailtiin paljon ettei spollet paljon metässä nuku vaan leiritkin on sisätiloissa kun spollet on sodan aikana sit asutuskeskuksissa vartioimassa jne. Toisin kävi. Ja aketus oli sitä, että marssittiin 5km metsätietä ja mentiin vetää tosi hienoja sisäänmenoja ym vanhaan hylättyyn navettaan, oli varsinaista hailaittia.

2h vartiointia=katsottiin leffaa portilla ja syötiin sämpylöitä ja juotiin kahwia,2h "kahvipäivystystä"= tekkeniä ja proevolution socceria yksikössä,2h lepiä ja sama rumba uudestaan.
Mitä vittua, santiksen portilla ei saa muuta tehä ku juoda vettä ja käydä vessassa. Eiks teil tullu tos sit missä välis 2 tuntii pidempää lepoo?

Eihän nää spollen hommat kyl ihan sitä oo ollu mitä luuli, mut onhan sitä välil ihan siisteiki keissei ollu. Pari kertaa ollaan vyörytetty hertsikan vanha poliisitalo ja kulosaaren ala-aste. Mut kyl se alkaa hajottaa sitku sitä samaa taloo vyörytetään kolmatta kertaa ja kun se vitun lusu imee susta kaikki nesteet takkiin ja paitaan ja sit pitää ne viel siel nii, et alkaa kutittaaa nii vitusti.

Meillä oli kans spollena eniten leirejä ja kinkkua varuskunnasta, vaikka lupailtiin paljon ettei spollet paljon metässä nuku vaan leiritkin on sisätiloissa kun spollet on sodan aikana sit asutuskeskuksissa vartioimassa jne. Toisin kävi. Ja aketus oli sitä, että marssittiin 5km metsätietä ja mentiin vetää tosi hienoja sisäänmenoja ym vanhaan hylättyyn navettaan, oli varsinaista hailaittia.

Mitä vittua :lol2:???

Joku vois kertoa onko parolassa sama meininki, jos on ei mua tulla spollena näkemään :D

Joku vois kertoa onko parolassa sama meininki, jos on ei mua tulla spollena näkemään :D

missään ei oo tarjolla sitä swat-meininkiä siinä määrin mitä innokas spol-alokas näkee märissä unissaan. parolassa on kasarmialueella muutama kalustettu mökki joita voi vyöryttää ovista ja ikkunoista. kauempana metsässä on "ake-kylä" jossa on lisää pikkuhökkeleitä.

Onnea vaan kaikille lähtiöille, armeija on hienoo aikaa! Paljon uusia helvetin hyviä ystäviä sekä hyviä muistoja! vanha legendaarinen lause "Huomenna te jätkät nauratte tälle asialle" kun joku asia oikein vitutti, ja niinhän se meni!! Ei se paikka tapa, aika päiväkoti-touhua nykyään! :thumbs: Terveisin: Ressun vänskä, tj pakkasella rontti kolmattasataa!

Onnea vaan kaikille lähtiöille, armeija on hienoo aikaa! Paljon uusia helvetin hyviä ystäviä sekä hyviä muistoja! vanha legendaarinen lause "Huomenna te jätkät nauratte tälle asialle" kun joku asia oikein vitutti, ja niinhän se meni!! Ei se paikka tapa, aika päiväkoti-touhua nykyään! :thumbs: Terveisin: Ressun vänskä, tj pakkasella rontti kolmattasataa!
Miten 20-vuotias on kerenny käymään vuoden intissä ja sen jälkeen olemaan vajaan vuoden siviilissä?

aika linnunpönttöjä noi parolan aketuspaikat on mut ite tulin tänää santiksen leiriltä, ku oltii siellä akettamassa. Päästiin mm. herttoniemessä akettaan ite santiksen lisäks :)

Miten 20-vuotias on kerenny käymään vuoden intissä ja sen jälkeen olemaan vajaan vuoden siviilissä?

Helposti. Itse olen nyt 18 ja menen armeijaan Heinäkuun 12. jolloin olen vieläkin 18. (Heinäkuussa kuitenkin synttärit). Näin ollen olen intistä päästessä joka tapauksessa 19. Ja en ole menossa "etuajassa" armeijaan, vaan myös kaikki ikätoverit menossa joko nyt tai sitten talvella.

aika linnunpönttöjä noi parolan aketuspaikat on mut ite tulin tänää santiksen leiriltä, ku oltii siellä akettamassa. Päästiin mm. herttoniemessä akettaan ite santiksen lisäks :)

Jos jotain pääsee puuhastelemaan, niin kai se menettelee :/ :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom