Itse olen II/09 saapumiserää eli kotiudun tässä 2 viikon päästä. Olen Sodankylän Jääkäriprikaatissa PST-Aukin käyny ja tyytyväinen olen kun isoilla aseilla on päästy ampumaan ja todella hyviä ystäviä tehty. Sanon kuitenkin (varsinkin luettuani thredin aloittajan postin), että lähtekää sinne inttiin avoimin mielin, ihan neutraalilla mielellä. Kattokaa siellä vasta miksi rupiatte. Nää on niin hyviä nää "jou meikä on ainaki vuojen, isämmaam puollustaja kun olen, sivari on paska jätkÄ" -tarinat ennen inttiä ja siellä sitten vannotaan henkeen ja vereen että on puoli vuotta, ettei jaksa yhtää enempää. Saattaa alun jälkeen tuntua nimittäin, että ei sen tämmöstä pitänykkään olla, kun muutaman päivän viettää. Jos joku nyt pahastu periaatteillaan minun postin vuoksi niin pahoittelen etukäteen :D Mutta ei muutaku tsemiä runsaasti kaikille, jotka inttiin nyt lähtee. Mielestäni yksi elämäni tärkeimpiä vaiheita, paljon on opittu ja henkisesti kasvettu.
Edit. Toi spollehomma on täyttä shaiberia :D Meillekin esiteltiin, että "joo ovat erikoisjoukkoja ja tekevät kaikkea siistiä". Mietin esittelyn jälkeen, että aika siistin kuulosta, vois hakea, mutta soitanpa ensin velipojalle ja kysyn siltä, kun se on vuojen spolle kerran. Kerto sitten, että aika pitkälti tetsailua niinku muillaki, ja nyt kun oma kaveri on vuojen spolle, kotiutuu samaan aikaan kun minäkin, niin eipä ole sieltä hehkutusta kuulunu :D Pitäkää tosiaan järki kädessä ja pieni epäily aina mukana, kun käytte noissa esittelyissä. Paras keino on justiin kysyä joltaki kaverilta jolla on kokemusta asiasta, saa yleensä puolueettoman vastauksen.