Inttiin Saapumiserä II/2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K-Lato
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti vaan pääsee vapaille nopsaa. Monilla ollut se 3 ekaa viikkoa kiinni heti alkuun :P Vaikka samapa tuo, parhaillaan seuraava vuosi siellä kuitenkin tulee vietettyä
ja vapaita tulee kun tulee :) Hyviä vikoja viikkoja sinnepäin, viimeistään 12 päivä nähdään

Jooh, kuullu aika paljo et joutuu olee kiinni. Noh sittehän sen näkee. Vikat viikot vaan sinnekki :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki haluaa näköjään spolleks, ite oon bece kuski ja intti on just niin rentoo kuin pitääkin vaikka aamuja on niin vitusti

Spolle-hommat on just parhaita. Vuoden aikana koulutetaan torjumaan linjojen takana vihollisten erikoisjoukkoja parhaalla mahdollisella välineistöllä, väijytyksiin, helikopterista laskeutumista, rakennuksien valtaamista S.W.A.T-tyyliin, PV:n käsiase-arsenaalin opettelu jne jne. Spollet on omanlaisia "erikoisjoukkoja", joille ei portin sisällä, eikä ulkona vituilla.

Spolle-hommat on just parhaita. Vuoden aikana koulutetaan torjumaan linjojen takana vihollisten erikoisjoukkoja parhaalla mahdollisella välineistöllä, väijytyksiin, helikopterista laskeutumista, rakennuksien valtaamista S.W.A.T-tyyliin, PV:n käsiase-arsenaalin opettelu jne jne. Spollet on omanlaisia "erikoisjoukkoja", joille ei portin sisällä, eikä ulkona vituilla.
Olihan tää sarkasmia?

Tais pari pakettii mennä värikyniä tähän postiin

Tämä oli kuin suoraan yhden spolkouluttaja lutin puhe koko saapumiserälle kun eri aselajeja esiteltiin :D Yllättäen kun seuraavaksi tuli kuskipuolen kouluttaja esitteleen oman koulutushaaransa, kysäisi heti alkuun että "noh, monestako on tulossa spol?" noin 80% salista nostaa käden ylös "Jooh, niin mää vähän arvelinki..." ja sellasta kevyttä hekottelua päälle :D

Olihan tää sarkasmia?

Huomasit varsin hyvin. Ei noita hymiöitä jaksa käyttää. Kun lueskelee pinnalla olevia intti-thriidejä, ½:t spolleista on ihan kuutamolla, mitä heidän tehtäviin kuuluu kriisin aikana. Vtu noita PV:n propagandavideoita, tekis kerranki todellisuutta vastaavan pätkän. Eli väijyä, soden munkkeja ja vittuuntuneita mortteja. Tosin jotkut onnelliset lusii vain 270aamua 362aamun sijasta.

T: Res.vänr.

Täytyy kyllä joo sanoa että PV osaa tehdä nuo propagandavideot harvinaisen hyvin. Meikäläisenkin huiman puolen vuoden inttiajan saisi hyvin tiivistettyä sellaisen 3 minuutin action-pläjäykseen jossa tehdään "kaikkea siistiä" eli ammutaan singoilla, tetsataan kasi-liiveillä tai jalkaudutaan pasista peitesavujen turvassa. Siihen vielä hyvät musiikit taustalle niin avot. Loppu onkin sitten aika paljon muuta kuin siistiä..

Aukissa ja 2.jk:ssa on ainakin omat tykkihalli-punttiksensa, eli penkki, vähän kässäreitä, pari giryaa ja muutama tanko. Eli sinäänsä kaikki mitä tarttee, jos löytyy mielikuvitusta. Ainoostaan toi isojen kässäreitten puute vituttaa.
Sitten löytyy soden punttis, mikä on valikoimaltaan hyvä. Muuttaa on tosi pieni, eli ruuhkaa on vapaa-ajalla.
Mä oon yleensä vetäny ihan omassa tykkihallissa ja välillä käyny tsiigaa ison maailman meininkiä sodenpuntilla.

Juurikin näin mut P-kaudella ei kyl oikeen pahemmin ehdi salilla käydä. Circol ootkö nyt intis vai käyny jo??

ite oon lähös upinniemen rannikkojoukkoihin tos vähä päälle 2vko päästä, ei kyllä vielä vituta yhtään, mutta eiköhän se vitutus nouse ensimmäisten päivien aikana. kukaan muu lähös upinniemee?

ite oon lähös upinniemen rannikkojoukkoihin tos vähä päälle 2vko päästä, ei kyllä vielä vituta yhtään, mutta eiköhän se vitutus nouse ensimmäisten päivien aikana. kukaan muu lähös upinniemee?
Isoin vitutus oli ainakin itellä ensimmäinen ja tokavika päivä, jollon piti kantaa sitä saatanallisen painavaa varustesäkkiä :D Kaikki muu oli hyvinki mukavaa ja tastyä!

2 viikon päästä tulee kuluneeksi vuosi kun astuin kassun portista sisään =/. Se oli kiva päivä, vettä tuli kaatamalla ja säkki painoi kuin synti.
Oman armeijan action hetket saa tiivistettyä 5 minuuttiin :P loput ajasta oli odottamista xD. Paras tunne tuli kun palautin varusteet ja leima lyötiin papereihin, sillä hetkellä loppui materiaalivastuu :P

Itse olen II/09 saapumiserää eli kotiudun tässä 2 viikon päästä. Olen Sodankylän Jääkäriprikaatissa PST-Aukin käyny ja tyytyväinen olen kun isoilla aseilla on päästy ampumaan ja todella hyviä ystäviä tehty. Sanon kuitenkin (varsinkin luettuani thredin aloittajan postin), että lähtekää sinne inttiin avoimin mielin, ihan neutraalilla mielellä. Kattokaa siellä vasta miksi rupiatte. Nää on niin hyviä nää "jou meikä on ainaki vuojen, isämmaam puollustaja kun olen, sivari on paska jätkÄ" -tarinat ennen inttiä ja siellä sitten vannotaan henkeen ja vereen että on puoli vuotta, ettei jaksa yhtää enempää. Saattaa alun jälkeen tuntua nimittäin, että ei sen tämmöstä pitänykkään olla, kun muutaman päivän viettää. Jos joku nyt pahastu periaatteillaan minun postin vuoksi niin pahoittelen etukäteen :D Mutta ei muutaku tsemiä runsaasti kaikille, jotka inttiin nyt lähtee. Mielestäni yksi elämäni tärkeimpiä vaiheita, paljon on opittu ja henkisesti kasvettu.

Edit. Toi spollehomma on täyttä shaiberia :D Meillekin esiteltiin, että "joo ovat erikoisjoukkoja ja tekevät kaikkea siistiä". Mietin esittelyn jälkeen, että aika siistin kuulosta, vois hakea, mutta soitanpa ensin velipojalle ja kysyn siltä, kun se on vuojen spolle kerran. Kerto sitten, että aika pitkälti tetsailua niinku muillaki, ja nyt kun oma kaveri on vuojen spolle, kotiutuu samaan aikaan kun minäkin, niin eipä ole sieltä hehkutusta kuulunu :D Pitäkää tosiaan järki kädessä ja pieni epäily aina mukana, kun käytte noissa esittelyissä. Paras keino on justiin kysyä joltaki kaverilta jolla on kokemusta asiasta, saa yleensä puolueettoman vastauksen.

Itse kävin Sodankylässä odottamassa kaikkea mitä vain siellä tehtiin. Aamut oli oikeastaan parhaita, kun noustiin vauhdilla.... mutta sitten taas hetken päästä odotettiin ihan joka asiassa mitä tehtiin. Vittu minua vituttaa yleensäkin kaikenlainen tyhjä odottelu. 6 kuukauden tst-lähetin hommat ois tehty/ajettu ainakin puolet nopeampaa, jos aina ei ois odoteltu.

Kohta reservielämää takana puoli vuotta.
Täytyy kyllä nyt puolen vuoden jälkeen sanoa että intti oli kyllä tosi kivaa aikaa. Harmittaa vähän kun en töitä hakennut puolustusvoimista.

Itsellä oli vielä muutama viikko ennen inttiin menoa täysin selvää että hommaan itselleni B-paperit ja lähden heti kotiin 6kk jälkeen. Ei mennyt kuin muutama päivä intissä ja mieli muuttui täysin. No tuli sitten loppu peleissä kuitenkin RUK käytyä ja nyt olen sitten reservin Ali-luutnantti.

Tuosta spolle komppaniasta voisin kommentoida että jos uudestaan menisin inttiin niin spolle hommat olisi kyllä jumbo sijalla kun hakemuksia täyttelisin. Viikonloput kiinni ja sitä portin vartioimista jatkuvasti. Kun itse olin siellä niin spolleja taisi olla 18kpl (moni lähti kesken pois) 10kpl piti aina olla viikonloppuisin kiinni, siitä voi sitten laskea että kuinka usein jätkät pääsi lomille.

Hakekaa pioneeriksi tai sissiksi ne on omasta mielestäni parhaimmat komppaniat.

Hmm, liekö toi sp käytäntö joka alueella? Tulinkin hieman toisiin aatoksiin omissa valinnoissa... Tokihan se (kait) tois lisää pojoi polamkiin hakiessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom