Inttiin Saapumiserä II/2009

Jaaha, kohta takaisin päin. Maistu kyllä lomat kun heti piti olla 3 viikkoa kiinni.

Maanantaina mennessä olo oli ihan suhteellisen hyvä, tiistai-iltana tuli sellanen fiilis että vittu lähden kyllä himaan täältä, kolme viikkoa on helvetinmoinen ikuisuus. Nyt ei edes tunnu kauheen pahalta mennä takaisin, ainakaan vielä. Onneks tupa on täynä mukavia sällejä, ei ketään kellä ois asenneongelma ja tahallaan kusis kaiken josta koko sakki kärsis. Ja läppärinki saa mukaan jo ottaa :dance:

Vituttaa vaan toi veksikäytäntö ja automaattinen movettajan leima kun sinne menet. Kävin kerran hakemassa buranaa penikkatautiin jotta voin juosta coopperin, ja nyt olen joutunut ravaamaan siellä 4 kertaa ja huomenna tulee viides, kun lääkäri on joka kerta sanonut että tuut sillon ja tällön uudestaan niin tutkitaan ja laitetaan röntgeniin kun toi on vaivannut jo 2kk eikä kestä edes kävelyä enää. Ei sillä, mielellään mä terveydestäni pidän huolen muttakun siellä pitää istua 6h odotellessa vastaanottoa, eli missaa kaiken koulutuksen. Ja tästähän ei kouluttajat tykkää, lutit ottaa puhutteluun aika herkästi jos on monta kertaa veksissä käyty ja sanovat vaan että "hyvät selitykset sulla" kun koitat sanoa että lääkäri käski tulla sinne. Vittu jos sen takia olen 12kk mies että kouluttajat ei tykkää niin vituttaa.

Ja tämänhän tietysti jo etukäteen tiesitkin että missatut koulutukset korvataan:hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja tämänhän tietysti jo etukäteen tiesitkin että missatut koulutukset korvataan:hyvä:

Joo niin ne jotkut sano että saatetaan pidättää lomista nuo missatut koulutukset. Osa alikeista taas sanoo että ei oo heilläkään lomista mitää otettu pois niin tuskin teilläkään mutta en tiedä. Perseestä jokatapauksessa kun noin mitättömän vaivan takia helvetinmoinen haloo. Jos saisin vapautuksen marsseista niin se riittäis, ihan hyvin voin tetsata sun muuta. Toi veksissä istuminen vaan vie niin perhanasti aikaa, yhdet ammunnat ja yhden marssin ajan olen siellä istunut, ja huomenna varmaan tetsauksen ajan.

Ei niitä poissaoltuja koulutuksia korvattu meillä kuin ainoastaan kerran vlv:n ajan. Nekin tais juuri olla näitä sotilaanperustutkinnon juttuja. Esim. Koulutushaaratutkinnosta poissaolleet ei korvanneet mitään, vaikka näin oli viikko-ohjelmaankin merkitty.

Enkä usko että ne ketään vuodeksi sinne pistää sen takia että ravaa veksissä.. ei mulla ainakaan tullu tietoon sellasia tapauksia..

Neljäs viikko viimeisiä silauksia vaille valmis armeijan leivissä. Viikko vierähtänyt virka-apuosastona, joten ei ole vapaita ollut.

Ruoka on edelleen hyvää ja muutamaa harjoitusta lukuunottamatta ei mitään fyysisesti raskastakaan ole ollut.

Toiveissa olisi edelleen selvitä sillä puolella vuodella.

Perseestä jokatapauksessa kun noin mitättömän vaivan takia helvetinmoinen haloo. Jos saisin vapautuksen marsseista niin se riittäis, ihan hyvin voin tetsata sun muuta. Toi veksissä istuminen vaan vie niin perhanasti aikaa, yhdet ammunnat ja yhden marssin ajan olen siellä istunut, ja huomenna varmaan tetsauksen ajan.
Mulla oli just täsmälleen sama tilanne. Ekat kaksi viikkoa sain ravata veksissä kun nilkat oli turvoksissa liiasta rasituksesta. Mulla toi johtui osaksi lättäjaloista joiden takia olen b-luokassa. Nyt sainkin tietää, että koska olen b-mies, voin ennen marsseja yms. ilmoittaa kouluttajalle jos en kykene osallistumaan. Näin pääsen sitten autokyydillä paikanpäälle esim. tetsaamaan/ampumaradalle mikä onnistuu ilman, että nilkat alkaa kipuilemaan.

Vituttaa vaan toi veksikäytäntö ja automaattinen movettajan leima kun sinne menet.
Tässäkin kävi juuri tällä viikolla sillä lailla, että keskiviikkona oli luvassa ensimmäinen metsäyö. Keskiviikkoaamuna tuntui kipua kurkussa ja oli pientä yskää. Mittasinkin kuumeen ja lämpöä oli 36.9c. Päätin kuitenkin osallitua normaalisti, koska ei ihan ollut kuumetta ja pelkäsin juurikin että heti leimataan movettajaksi. Niinhän siinä sitten kävi, että illalla olo heikkeni ja torstaiaamuna piti lähteä autokyydillä aamuvastaanotolle kuumeen takia.

Ja tuosta movettajaksi leimaamisesta semmoinen tapaus sillä samaisella reissulla. Siellä oli mukana vmtl-miehiä seuraamassa polttotaistelukoulutusta. Kaikki vempat laitettiin sitten kaatamaan kuusia ja raahaamaan niitä kasaan koulutusta varten. Suuri osa vempoista oli palautumassa vielä flunssasta ja tuo homma oli kuitenkin suhteellisen fyysistä siihen nähden, että näillä henkilöillä oli vapautus flunssan takia. Eräs kouluttaja sitten muunmuassa nimitteli orjatyöläisiksi ja naureskelikin sanoen että "...mitäs läksitte veksiin." Eli suoraansanoen oletti kaikkia vemppoja movettajiksi.
Tämän johdosta en sitten ollutkaan ainut henkilö joka joutui lähtemään aamuvastaanotolle.

Hah, aika naurettavaa jos skappari sanonu noin.

Joo'o, mutta eri asia sanooko sen hyvän -vai pahansuopaisesti, "mitäs läksitte veksiin" ei hirveän mukavalta kuulosta. :rolleyes:

Oli kyllä pohjanoteeraus koko vala. Lauloitte vieläpä ihan nuotin vierestä.

Jep, ei se ihan putkeen menny :D. Ohimarssin alkuki oli juosten kustu, porukka vois vaik pysyy siin tahdis välil :jahas:. Valan esipuhujan (tai mikä onkaan) sanoista ei saanu mitää selvää, oli mukava rupee toistamaan niit sanoja ku ei kuullu mitä se sano.

Mut voivoi, eipä tarvii miettii onneks enää tommosii :).

Ensimmäisiä kertoja pakkiksella intin jälkeen. :)
Melko lepposaa puuhaa, enemmän oisin toivonut fyysistä koulutusta ja liikuntaa.
Ens viikko oiski sitte täynnä puuhaa, ei vapaa-aikaa ja viikonloppuna leiri. Tupa on erittäin hyvä ja muutenki menossa koko ajan mukana. Aukkikin kutsuis. :) Nyt napsahti mullekkin ammatti täältä, tarkotus olis jäähä töihin, ku loppuu armeija. :)

Ja mikäs on billmaierin kotikunta?

Mä kusin tahallani P-kokeet, eivät voi enää laittaa mua AUK:iin :hyvä: Vaikka ei sitä koskaan tiedä. Tuli tuossa myös kohdattua Kiikala, paikka jossa asuu kuolema, linnut lentävät väärin päin ja vettä sataa aina. Oli kyllä oikee hiekkahelvetti.
Nyt lomilla, ens viikolla vala ja sitten toivotaan, että suunta olis Lahti ja lämäri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom